آئودی

مقایسهٔ نسل جدید و قدیم آئودی A3

سرانجام روزی فرارسید که دیگر آئودی A3 جایگزین محافظه‌کارانه‌تری برای مرسدس بنز A کلاس و ب‌ام‌و سری ۱ نیست زیرا اکنون نسل جدید A3 مطمئناً در ظاهر اسپرت‌ترین هاچ‌بک کامپکت آلمانی محسوب می‌شود. این ماشین نسبت به نسل قبلی خود کاملاً تهاجمی‌تر به نظر می‌رسد و برخی از عناصر طراحی خود را چه در داخل و چه خارج به‌طور غیرمستقیم از DNA لامبورگینی قرض گرفته است. خوب یا بد، آئودی‌های مدرن امروزی این‌گونه به نظر می‌رسند و گویی در مقابل همهٔ طراحی‌های آرام گذشته قیام کرده‌اند.

هنگامی‌که نسل سوم A3 در سال ۲۰۱۲ معرفی شد، بیشتر یک تکامل از فیس‌لیفت نسل دوم به نظر می‌رسید و آئودی با عدم ایجاد تغییراتی بنیادین، محافظه‌کارانه عمل کرده بود. حال اما نسل چهارم این خودرو با طراحی کاملاً جدید، اسپرت و تهاجمی به میدان آمده تا با تمام قوا در سگمنت C به رقابت بپردازد. به گفتهٔ آئودی، نسل جدید A3 تناسباتی مشابه نسل‌های قبلی دارد اما همه‌چیز از کاپوت گرفته تا خط کمر و گلگیرها، عضلانی‌تر شده است. چراغ‌های جلوی خودرو ازنظر شکل به‌نوعی دنباله‌روی چراغ‌های قبلی است اما حالا بزرگ‌تر و تیزتر شده و به تکنولوژی جدیدتر ماتریکس LED مجهز شده‌اند.

جلوپنجرهٔ لانه‌زنبوری A3 عریض‌تر شده و در مکانی پایین‌تر از قبل جای گرفته است و درحالی‌که آینه‌های جانبی هنوز روی شانهٔ خودرو قرار گرفته‌اند، خط پنجره‌ها کوتاه‌تر شده تا ستون C پهن‌تر و سقف شیب‌دارتر شود. در عقب خودرو شاهد چراغ‌های کاملاً جدیدی هستیم که به چراغ‌های A4 آوانت یا Q3 اسپرت‌بک شباهت دارند اما این چراغ‌های با اندازه‌ای کوچک‌تر در A3، بهتر به نظر می‌رسند.

نسل قبلی A3 از کابینی باکیفیت با زیبایی قابل‌قبولی برخوردار بود اما آن فلسفه اکنون از بین رفته و حالا شاهد طراحی داخلی اوروس مانندی در هاچ‌بک کامپکت آئودی هستیم که غربیلک فرمان جدید، نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی در میانهٔ داشبورد، نمایشگر سربالای سفارشی و طراحی زاویه‌دار رو دری‌ها از ویژگی‌های برجستهٔ آن هستند. این فریادی آینده‌نگرانه است و با توجه به اینکه امروزه کابین مرسدس A کلاس و ب‌ام‌و سری ۱ بسیار مدرن است، آئودی نمی‌توانست چیزی کمتر از این را ارائه کند.

اما ازآنجایی‌که برگزاری نمایشگاه ژنو لغو شد، کسی هنوز نتوانسته داخل نسل جدید A3 بنشیند و متریال داخلی آن‌را لمس کند؛ بنابراین فعلاً نمی‌توان در مورد کیفیت داخلی این نسل قضاوت کرد اما در نسل قبلی، حتی در قسمت‌های پلاستیکی هم از گران‌ترین پلاستیکی استفاده شده بود که تاکنون در یک خودروی سگمنت C دیده بودیم. بنابراین احساس می‌شود نسل جدید A3 هم با کابینی باکیفیت از خریداران استقبال کند.

آئودی نسل جدید A3 را با سه پیشرانهٔ مختلف روانهٔ بازار اروپا می‌کند که شامل یک موتور ۱.۵ لیتری بنزینی TFSI با ۱۵۰ اسب بخار قدرت به همراه یک نمونهٔ ۲ لیتری دیزلی TDI با دو سطح قدرت ۱۱۶ اسب بخار و ۱۵۰ اسب بخار می‌شود. انتقال قدرت این موتورها توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی صورت می‌گیرد اما امکان سفارش گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک و همین‌طور سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو هم وجود دارد. علاوه بر این، کمک‌فنرهای تطبیقی هم برای خودرو قابل سفارش هستند درحالی‌که نسخهٔ S Line به‌صورت استاندارد به تعلیق اسپرت مجهز است که ۱۵ میلی‌متر ارتفاع خودرو از سطح زمین را کمتر می‌کند.

پذیرش سفارشات خرید نسل جدید آئودی A3 همین ماه آغاز خواهد شد و نخستین نمونه‌های آن در ماه می به خریداران اروپایی تحویل داده خواهد شد اما هنوز قیمت آن اعلام نشده است. در ایالات‌متحده اما فقط نسخهٔ سدان A3 عرضه خواهد شد که احتمالاً طی ماه‌های آینده به‌عنوان رقیب مستقیمی برای مرسدس بنز A کلاس سدان رونمایی خواهد شد. این سدان کامپکت آئودی را همچنین می‌توان رقیبی برای مرسدس CLA و ب‌ام‌و سری ۲ گرن کوپه هم دانست.

 

 

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای
منبع
CarScoops

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Hamidreza

    ۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2442 ديدگاه)

    میشه گفت
    طراحیش از همه رقبا سرتره
    حتی نسل قبلی هم به اندازه کافی زیبا بود!
    آقا این طراحای آئودی کین؟ فک کنم هر وقت طراحای جلو پنجره بی ام وه و برخی مدلای بنز رو میبینن شروع میکنن به مسخره کردن! میگن چی میسازین شما ها!!
    طراحی داخلی فضایی ؛ بیرونی فضایی! اصلا سفینه اییه برا خودش!
    چرا ما نمی تونیم یدونه بخریم؟!! و باز هم ماشین های ارزون تر از ۸۰۰۰۰ دلار خودشون رو ثابت کردند!
    قیمت این رو ننوشتند ولی احتمالا باید کمتر از ۸۰ هزار تا باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. امیر

    ۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (392 ديدگاه)

    بر خلاف شرکتای کره ای که کلا به سیر تکاملی اعتقاد ندارن وتونسلای جدید تغییراتی میدن که سخت بشه شناخت از مدل قبلق همونه آئودی کاملا متعادل وتکامل گرا وبه دور از افراط وتفریط پیش میره از رقبای اصلیش بنز وبی ام واقعا طراحیهای زیباتری داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. F22RAPTOR

    ۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2596 ديدگاه)

    آئودی a3 یکی از بهترین ها تو این کلاسه
    خیلی دوست داشتنیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. رزیتا

    ۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (418 ديدگاه)

    بی ام و ، بنز ، پورشه ، آئودی ، اوپل و در کل ماشینای آلمانی همشون خیلی خوبن و همیشه در صدر هستن و ماشینای در حد متوسط و بد اصلا ندارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. sajjad.jahan

    ۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (19 ديدگاه)

    طراحی واقعا بی نقصی داره❤?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Zonda R

    ۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    بنظرم المانی ها هر کدوم تو زمینه های مختلف با خودروهایی که معرفی میکنن تدریس میکنن طراحی و پرفورمنس رو و سالهای بعد بقیه خودروسازی ها سعی میکنن به اونها نزدیک بشن ولی به دلیل تحقیقات گسترده همیشه آلمان ها پیشرو بودن و موندن
    تولید یه خودرو مهمه از صفر تا 100 هزاران قطعه منفصله که حتی امثال خودروسازی های منسوخ و عقب افتاده ای مثل ایران خودرو نمیتونن این قطعات رو کنار هم بزارن و یه مونتاژ سالم بکنن چه برسه به تولید….
    اما چیزی که المان ها رو متمایز کرده روح رانندگی و دینامیک خودروهاشون هست وقتی پشت ماشین هستی انگار یه قسمت از ماشین هستی چیزی که ندیدم تو بقیه
    در واقع تو بقیه فقط یه وسیله ی بی جون رو میرونید

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا