آئودیبی ام ومرسدس بنز

مقایسه آئودی A3، ب‌ام‌و سری 1 و مرسدس A کلاس

اگر شما به دنبال خودرویی خانوادگی و کوچک هستید که احساس محصولات لوکس و رده بالا را داشته باشد باید در میان گزینه‌های آلمانی بگردید اما اینجا به یک سه‌راهی دشوار می‌رسید! مرسدس بنز A کلاس، ب‌ام‌و سری ۱ و آئودی A3 اسپورت بک سه نمونه از بهترین محصولات این کلاس هستند اما کدام خودرو از همه بهتر عمل می‌کند؟

  • قیمت


قیمت آئودی A3 اسپورت بک از حدود ۲۲ هزار پوند آغاز می‌شود درحالی‌که ب‌ام‌و سری ۱ پنج درب قیمت پایه حدود ۲۳ هزار پوندی داشته و نهایتاً به مرسدس A کلاس می‌رسیم که از همه گران‌تر بوده و قیمت پایه حدود ۲۶ هزار پوندی دارد. پس در این بخش می‌بینیم که آئودی دست برتر را دارد.

  • استایل و طراحی ظاهری


طراحی ب‌ام‌و سری ۱ در میان طرفداران این برند موافقان و مخالفان زیادی دارد اما نمونه‌ای که در تست حاضر شده از نوع M اسپورت شادو ادیشن بوده و کامل جذاب نشان می‌دهد. در این نسخه شاهد سپرهای گیراتر، جلوپنجره مشکی، ترمزهای پرفورمنس با کالیپرهای آبی‌رنگ و خروجی‌های مشکی اگزوز خواهید بود.


مرسدس بنز A کلاس نیز از نوع AMG Line بوده و از رینگ‌های بزرگ‌تر و سیستم تعلیق کم ارتفاع‌تر سود می‌برد. هاچبک ها معمولاً همانند جعبه‌هایی هستند که روی چهار چرخ قرار دارند اما نسل جدید A کلاس از چراغ‌های جلوی نرم با جلوپنجره زیبا و نشان بزرگ مرسدس در وسط آن سود می‌برد.


آئودی A3 هنوز هم هاچبکی شیک و خوش استایل است. مدل حاضر در تست از ریل‌های سقف زیبایی سود می‌برد که خودرو را کمی شبیه محصولات استیشن کرده است. فول ترین مدل A3 یعنی S Line بهترین ظاهر را در بین خانواده ارباب حلقه‌ها دارد.

  • کابین و طراحی داخلی


یکی از نقاط قوت برجسته سری ۱ کیفیت ساخت عالی کابین است. همه‌ی اجزا در کابین این خودرو به خوبی با یکدیگر چفت شده‌اند هرچند از پلاستیک‌های سخت نیز استفاده شده است. داشبورد کمی سن بالای خود را نشان می‌دهد اما در مقایسه با دو رقیب هم‌وطن دیگر خیلی سطح پایین نیست.


آئودی A3 نیز همانند ب‌ام‌و چند سالی است در بازار حضور داشته اما کابین آن هنوز هم تازه به چشم آمده و اجزای داخلی آن دوست‌داشتنی هستند. کابین آئودی هوشمند بوده و استفاده از دکمه‌ها و صفحه‌نمایش آسان است. درست همانند آن چیزی که از یک آئودی انتظار دارید.


کابین مرسدس A کلاس عالی نیست و برخی قطعات پلاستیکی و دسته راهنمای ارزان‌قیمت در آن دیده می‌شوند. جدای از آن واقعاً از کابین مرسدس خوشتان خواهد آمد. ورودی‌های هوای توربین مانند به همراه غربیلک فرمان گرفته شده از S کلاس نیز جزو شاخصه‌های کابین این خودرو هستند.

کابین تکنولوژیک مرسدس A کلاس
بهترین بخش کابین A کلاس صفحه‌نمایش آن است. دو صفحه‌نمایش استاندارد در این خودرو نصب شده‌اند که کاربری آسانی داشته و باعث می‌شوند سیستم بکار رفته در آئودی قدیمی به نظر آید.

  • فضای داخلی و محفظه بار


فضای صندلی‌های عقب سری ۱ و A کلاس خوب است اما در این بخش آئودی می‌درخشد و فضای بیشتری دارد. همچنین سرنشینان عقب آئودی راحتی بیشتری در مقایسه با دو خودروی دیگر خواهند داشت.


A کلاس بهترین خودرو برای نصب ایزوفیکس صندلی کودک بوده زیرا نقاط اتصال ایزوفیکس فاقد پوشش هستند. البته در هر سه خودرو باید صندلی سرنشین جلو را به جلو هل دهید تا صندلی کودک در عقب جا بگیرد. شایان ذکر است آئودی بزرگ‌ترین و کاربردی‌ترین محفظه بار را بین این سه خودرو دارد.

  • سواری


ب‌ام‌و سری ۱ تنها خودروی این کلاس است که به‌صورت دیفرانسیل عقب عرضه می‌شود بنابراین جای تعجبی ندارد که هیجان‌انگیزترین خودرو برای سواری محسوب می‌شود.


A3 اسپورت بک سواری راحتی داشته و از پیشرانه‌های قوی و کم‌مصرف فوق‌العاده‌ای سود می‌برد اما نمی‌تواند از نظر هیجان رانندگی با سری ۱ رقابت کند.


مرسدس A کلاس از این نظر بین آئودی و ب‌ام‌و قرار می‌گیرد. این خودرو کمی اسپورت تر از آئودی بوده اما به پای ب‌ام‌و نمی‌رسد. مرسدس راحت‌تر و آرام‌تر از ب‌ام‌و اما خب از طرف دیگر آرامش و ساکتی آن در حد A3 اسپورت بک نیست.

  • قضاوت نهایی
این مسابقه‌ای واقعاً نزدیک بود. اگر می‌خواهید پشت فرمان یک خودرو هیجان واقعی را تجربه کنید باید به سراغ ب‌ام‌و سری ۱ بروید؛ اما آئودی A3 اسپورت‌بک کاربردی‌ترین خودروی این مقایسه بوده اما خودرویی که بزرگ‌ترین فاکتور هیجان آنی را ایجاد می‌کند مرسدس A کلاس است. این خودرو از نظر تکنولوژی بکار رفته و طراحی کابین فراتر از دو رقیب آلمانی دیگر بوده و به همین خاطر است که برنده ما در این مقایسه لقب می‌گیرد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۱۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    قطعا سری۱.نسل جدید سری یک۱ قراره فوق العاده باشه.باکابین خیلی جذاب وباکیفیت.هرچند همین نسل هم بهترین لذت رانندگی روداره.وانتخاب بعدس آئودی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مهدی

    ۱۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    واما مرسدس aکلاس که نه ظاهر جلوش خوبه ونه عقب.نسل قبل جذاب تربود.درمتن هم که گفته کیفیت عالی هم نداره برعکس bmwکه گفته کیفیت عالی دارد.پس ازروی عکس قضاوت نکنید.
    ۱.bmw سری۱
    ۲.آئودیa3
    3.مرسدسaکلاس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amir

      ۱۹ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (522 ديدگاه)

      1-سلطان مرسدس A Class
      2-آئودی A3
      3-ب ام و 1series

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. ایمان

    ۱۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (3878 ديدگاه)

    انتخاب سختیه ولی BMW خیلی عالی کار کرده با نسل جدید خودش مرسدس بنز هم چراغای عقبش تا حدی شبیه کیا سراتو کوپه هست اگه دقت کنید ولی کابین قشنگی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهدی

    ۱۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    یادم رفته بنویسم کیفیت متریال اتاق روگفته سری۱ عالی ولی بنزaکلاس نه در حد عالی.پس کیفیت متریال نسل قدیم سری۱ حتی ازنسل جدید aکلاس هم بهتره.ونسل جدید سری۱ بهتر هم خواهد بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. عرفان

    ۱۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (480 ديدگاه)

    قطعا فعلا A class
    چون جدیدترینشونه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. sina

    ۱۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2632 ديدگاه)

    استثنائا اینجا بنز از اون دوتا بهتره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. Long Live PetrolHeads

    ۱۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (62 ديدگاه)

    از کارای mat watson خیلی خوشم میاد، در حال حاضر یکی از بهترین مجری هاست ،
    بین این ماشین ها هم انتخاب من بی او دبلیو ئه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. shirko

    ۱۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    این نسل از ب ام و با توجه به اینکه قدیمی تره از بنز ، بازم در جایگاه بالاتری از بنز قرار داره چه برسه به نسل جدیدش !!

    موافقم 0
    مخالفم 1
  9. Hamid...Audi

    ۲۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (712 ديدگاه)

    اگر من بخوام یکی از این سه تا رو انتخاب کنم انتخاب اولم سری۱ هستش.یه هاچبک صرفا واسه لذت بردن از رانندگی با محور محرک عقب.ولی اگر سدانشون بود حتما A3 رو با سیستم کواترو انتخاب میکردم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. مهدی

    ۲۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    بی ام و داره نسل های جدیدی معرفی میکنه که بدون چون و چرا برترین کلاس خودشونن مثل X5 و M5 و چد وقت دیگه M3 و… مطمئن باشید بعد عرفی نسل جدید سری یک دیگ این اختلاف نظرل نیست و همه میدونن که باواریا برتره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا