آئودیبی ام وولوو

آئودی A6 در برابر ب‌ام‌و سری 5 و ولوو S90

رقابت در کلاس خودروهای سدان و لوکس به‌طور باورنکردنی‌ای فشرده است. کیفیت بالا و تصویر ذهنی مشتریان از برند در این کلاس نقش مهمی ایفا می‌کند بنابراین به هر اندازه که از تکنولوژی‌های جدید در این دسته از خودروها استفاده شده باشد احتمال موفقیت بالاتر می‌رود.

آئودی A6 در برابر ب‌ام‌و سری 5 و ولوو S90
آئودی امیدوار است با نسل جدید A6 موفق باشد. این خودرو که از سدان لوکس و پرچم‌دار A8 الهام گرفته از تکنولوژی‌های مشابه و قیمت ارزان‌تری سود می‌برد.

ب‌ام‌و سری ۵ هم ‌قدم‌های مشابهی را دنبال می‌کند و از تکنولوژی‌های سری ۷ بزرگ‌تر به همراه دینامیک بهتر و راندمان بالاتر استفاده می‌کند سال‌هاست که برندهای آلمانی در این کلاس حرف اول را می‌زنند اما یک گزینه جدید چند سالی است که خودنمایی می‌کند.

شاید همگان ولوو را با شاسی بلندهای نابش بشناسند اما سدان S90 هم همانی را عرضه می‌کند که آئودی و ب‌ام‌و دارند.

  • آئودی A6

نام خودرو

آئودی A6 40 TDI S line
قیمت (پوند)

۴۲۰۰۰

پیشرانه

۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی ۲۰۱ اسب بخاری
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه)

۷.۳

مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر)

۵.۳
مالیات جاده‌ای سالانه (پوند)

۴۵۰

 
آئودی A6
آئودی با تولید نسل جدید A6 هم فستیوالی از تکنولوژی‌های جدید به راه انداخته است. این خودرو در کلاس سدان های اجرایی لوکس با رقبای بسیار قدرتمندی روبرو است.

آئودی A6
پیشرانه جدید این خودرو نرم و روان بوده و پرفورمنس مناسبی ارائه می‌کند. این خودروها بخش اعظم زمان را در بزرگراه‌ها سپری می‌کنند بنابراین باید پرفورمنس قابل قبولی داشته باشند. این موضوع به همراه راحتی و آسایش کابین از جمله مهم‌ترین فاکتورهای خرید هستند.

آئودی A6
پیشرانه در زمان شتاب گیری عادی صدای زیادی نداشته و گیربکس نیز هماهنگی خوبی با آن نشان می‌دهد.

آئودی A6
علیرغم اینکه از رینگ‌های بزرگ‌تر و سیستم تعلیق اسپورت تر در این تریم S Line استفاده شده اما کیفیت سواری A6 خوب است. بهترین عملکرد سیستم تعلیق در سرعت‌های پایین بوده جایی که دست اندازها به خوبی جذب می‌شوند و هیچ‌گونه لرزشی به کابین راه پیدا نمی‌کند.

آئودی A6
در سرعت‌های بالاتر و در بزرگراه‌ها، دست‌اندازها کمی پایداری خود را تحت تأثیر قرار می‌دهند اما در کل سیستم تعلیق خوب بوده و راحتی سواری آئودی را نشان می‌دهند.

فرمان A6 سبک و سریع بوده و چابکی برجسته‌ای را برای چنین خودروی بزرگی به ارمغان می‌آورد اما خب سواری آن به اندازه‌ی سری ۵ دیفرانسیل عقب درگیر کننده یا بالانس شده نیست.

آئودی A6

ب‌ام‌و سری 5

نظرات آزمایش‌کنندگان: چراغ‌های جلوی ماتریکس LED این مدل فوق‌العاده بوده و در شب باعث بهبود ایمنی می‌شوند. این چراغ‌ها به‌صورت خودکار نورپایین را در زمان روبرو شدن با خودروی مقابل انتخاب می‌کنند.

  • ب‌ام‌و سری ۵

نام خودرو

ب‌ام‌و ۵۲۰d M sport
قیمت (پوند)

۴۰۷۷۵

پیشرانه

۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی ۱۸۷ اسب بخاری
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه)

۷.۴

مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر)

۵.۳
مالیات جاده‌ای سالانه (پوند)

۴۵۰

 
ب‌ام‌و سری 5
خانواده‌ی سری ۵ از چند عضو تشکیل شده است. این مدل که در تست حاضر است با آئودی A6 S Line برابری می‌کند.

ب‌ام‌و سری 5
وزن سری ۵ حدود ۱۱۵ کیلوگرم کمتر از ارباب حلقه‌ها بوده و این موضوع مزیت زیادی از نظر شتاب گیری و هندلینگ دارد. با قرار دادن کنترل دامپر متغیر در نرم‌ترین حالت شاهد سواری نرم و پایدار هستیم که دست‌اندازها را کاملاً جذب می‌کند. این در حالی است که از رینگ‌های بزرگ و لاستیک‌های دیواره کوتاه استفاده شده است.

ب‌ام‌و سری 5
در حالت اسپورت شاهد عملکرد خوب شاسی هستیم که دامپ های سفت‌تری داشته و کنترل حرکات بدنه نیز بیشتر می‌شود. در کل شاهد پایداری بالای سری ۵ هستیم.

ب‌ام‌و سری 5
سواری کلی این خودرو شبیه A6 است اما در برخی شرایط که A6 به تقلا می‌افتد سری ۵ به خوبی دست‌اندازها را جذب می‌کند و توانایی‌های بیشتری دارد.

ب‌ام‌و سری 5
فرمان سری ۵ بهترین بوده و هیچ‌یک از خودروهای دیگر بازخورد این فرمان را ندارند. توازن وزنی فرمان سری ۵ دوست‌داشتنی بوده و احساس بیشتری دارد. این موضوع به همراه شاسی چسبنده‌تر باعث ایجاد درگیر کننده ترین خودروی مسابقه شده است. این مورد در رانندگی‌های روزمره خودش را نشان می‌دهد جایی که راحتی و کیفیت سواری سری ۵ بر رقبا می‌چربد.

پیشرانه‌ی خودرو در مقایسه با شاسی و راحتی آن نقطه‌ضعف محسوب می‌شود. این پیشرانه ۲ لیتری توربودیزل ۱۸۷ اسبی کمی ناتوان نشان داده اما گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری آن با رقبا برابری می‌کند. شتاب سری ۵ تنها یک‌دهم ثانیه کمتر از آئودی بوده اما در مقایسه با ولوو نیم ثانیه سریع‌تر است. این مورد خیلی تفاوت ایجاد نمی‌کند زیرا پرفورمنس بین دنده‌ای سری ۵ بهتر از آئودی بوده و به خوبی با ولوو برابری می‌کند.

ب‌ام‌و سری 5

ب‌ام‌و سری 5
موضوع مهم‌تر درباره‌ی این خودروها میزان ریلکس بودن سواری آن‌هاست. با وجود گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک که تعویض‌های نرم و سریعی دارد، ۵۲۰d راحت‌ترین، آرام‌ترین و درگیر کننده ترین خودروی این مقایسه می‌باشد.

نظرات آزمایش‌کنندگان: فهمیدن اینکه ۵۲۰d درگیر کننده ترین و هیجان‌انگیزترین خودروی مقایسه است کمی زمان می‌برد. از نظر راحتی هم رقیبی برای آن وجود ندارد. ب‌ام‌و به اندازه‌ی A6 آرام نیست اما گیربکس آن سریع‌تر بودن و پاسخ‌های بهتر و روان‌تری دارد.

  • ولوو S90

نام خودرو

ولوو S90 D4 R-Design
قیمت (پوند)

۳۸۷۶۰

پیشرانه

۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی ۱۸۷ اسب بخاری
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه)

۷.۹

مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر)

۵.۹
مالیات جاده‌ای سالانه (پوند)

۱۴۰

 
ولوو S90
S90 نشان دهنده‌ی عصر جدیدی است که برای ولووی سوئد شروع شده اما آیا از جذابیت‌های کافی برای شکست حریفان برخوردار است؟

ولوو S90
پیشرانه‌ی ۲ لیتری این خودرو به اندازه کافی قوی عمل می‌کند و شتاب قابل قبولی دارد.

ولوو S90
منعطف بودن پیشرانه با ب‌ام‌و برابری می‌کند و هر دو در بحث شتاب گیری بین دنده‌ای بالاتر از آئودی قرار می‌گیرند که بخش اعظم آن به خاطر گیربکس A6 است که از نوع ۷ سرعته بوده و یک دنده کمتر نسبت به دو رقیب دارد. آئودی در دنده‌های طولانی‌تر به‌طور قابل‌توجهی کند بوده هرچند که قدرت بیشتری دارد. با این وجود آئودی آرامش بیشتری از ولوو دارد. تعویض‌های گیربکس به اندازه‌ی ب‌ام‌و نرم و روان بوده اما در زمان تخت گاز رفتن به پای گیربکس باواریایی ها نمی‌رسد.

ولوو S90
تریم R-Design شاسی اسپورت تری داشته و کنترل بدنه‌ی خوبی را شاهد هستیم. البته نباید آن را به اندازه‌ی رقبا پایدار و مطمئن دانست. چسبندگی این خودرو به اندازه‌ی A6 بوده اما فرمان سبک‌تری دارد. در واقع فرمان ولوو چابک‌تر و تنظیم پذیرتر از رقیب دیفرانسیل جلوی خود بوده اما با دینامیک ب‌ام‌و یارای رقابت ندارد.

ولوو S90
کنترل حرکات بدنه به خوبی صورت می‌گیرد اما زمانی که در میانه‌ی پیچ با یک دست‌انداز مواجه شوید شاهد به تقلا افتادن S90 خواهید بود. حالت‌های رانندگی نیز تأثیر چندانی روی فرمان پذیری و هندلینگ آن ندارند.

اما با ولوو S90 باید به سفرهای طولانی رفت زیرا کابینی راحت داشته و دست‌اندازها نیز به خوبی جذب می‌شوند. البته برخی چاله‌های بزرگ پایداری و راحتی ولوو را تحت تأثیر قرار می‌دهند ولی با این وجود هم کنترل خودرو به خوبی صورت گرفته و فقط فاقد آن حد پایداری و خوبی نهایی ب‌ام‌و می‌باشد.

ولوو S90

نظرات آزمایش‌کنندگان: این سه خودرو فرمول مشابهی را دنبال می‌کنند اما ولوو حس متفاوتی در مقایسه با رقبای خود دارد. اگر خاص بودن برای شما مهم است ولوو S90 قطعاً ارزش نگاه کردن را دارد.

  • قضاوت نهایی

رتبه اول: ب‌ام‌و سری ۵
ب‌ام‌و سری 5
سری ۵ همچنین به خاطر ترکیبی از توانایی‌های گوناگون رتبه اول را در اختیار دارد. این خودرو آرام بوده و دامپرهای تطبیقی آن محدوده وسیعی از راحتی تا چابکی را پوشش می‌دهند. پیشرانه قوی بوده و گیربکس نیز بهتر از آئودی عمل می‌کند. همچنین راحتی کابین و سیستم اطلاعات سرگرمی آن نیز درجه‌یک است. ب‌ام‌و کمی صندوق تنگ‌تری دارد اما فضای آن کاملاً کافی است و از نظر هزینه‌های مالکیت هم کمی پرهزینه‌تر است اما خب در چنین سطحی این مورد یک مشکل محسوب نمی‌شود.

رتبه دوم: آئودی A6
آئودی A6
به لطف تکنولوژی‌های جدید، کابینی فوق‌العاده باکیفیت و فضای کابین و بار زیاد، A6 انتخاب بسیار خوبی است؛ اما سیستم اطلاعات سرگرمی ب‌ام‌و به اندازه‌ی کابینش خوب بوده درحالی‌که کیفیت سواری آئودی هم به پای سری ۵ نمی‌رسد و از نظر هیجان رانندگی هم ب‌ام‌و دست برتر را دارد. همچنین هزینه‌های خرید آئودی بیشتر از رقیب است.

رتبه سوم: ولوو S90
ولوو S90
ولوو S90 چیزی متفاوت نسبت به رقبا ارائه می‌کند. این خودرو نه سریع‌ترین و نه آرام‌ترین گزینه است اما سواری آن تیزتر از آئودی حس می‌شود. فضای بار ولوو ۶۵ لیتر کمتر از A6 است که یک نقطه‌ضعف بوده و سیستم اطلاعات سرگرمی آن نیز نسبت به رقبا خوب و تیز نیست. ولوو مصرف سوخت بیشتری دارد اما خب قیمت آن کمتر است و این موضوع می‌تواند برای خریداران یک مزیت باشد.

  • رقبا

جگوار XF

قیمت: ۳۸۶۹۵ پوند

پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری ۱۷۸ اسب بخاری

این خودرو از نظر هیجان رانندگی رقیب ب‌ام‌و بوده اما از نظر کیفیت و فضای کابین و بار و آرامش به پای آن نمی‌رسد. XF ارزان‌تر است اما خب در برابر این رقبای جدیدتر و پیشرفته‌تر قدیمی به نظر می‌رسد.

مرسدس بنز E کلاس

قیمت: ۴۰۰۶۰ پوند

پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری ۱۹۱ اسب بخاری

یک پیشرانه‌ی قوی، فضای بار ۵۴۰ لیتری، کابین جادار و سیستم اطلاعات سرگرمی خوب باعث تولید محصولی شده‌اند که جایگزینی جذاب برای سه خودروی حاضر در این مقایسه محسوب می‌شود. E کلاس از برخی تجهیزات نیمه خودران جذاب هم برخوردار است.

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. ارش

    ۲۸ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    بی ام و سری 5 و سری 3 جدید فوق العاده هستن استاندارد جدیدی تعریف کردن.امسال سال بی ام و است.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. s.h

      ۲۸ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (712 ديدگاه)

      بی ام و به درد یه جوون که پدرش پولداره میخوره چون به یه پیره مرد نمیاد و ائودی به درد یه ادم مثلا 35 میخوره که پولداره خود ساخته هست ولی ولوو به درد هرکی که واعقا رسمیه میخوره حالا چه پیر مرد چه هر ادم ارومی و حتی از e کلاسم دوست داشتنی تره

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. m4

        ۲۹ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (294 ديدگاه)

        چه مقایسه جالبی بود s.h :)

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. مزدا

      ۲۸ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (2029 ديدگاه)

      خدایش ادم مونده کدومشو انتخاب کنه واقعا برا من هرسه تا بهترین هستن .خوش به حال کسای که سوار میشن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. مهدی

    ۲۸ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    سری۵ این نسل خیلی خیلی قدرتمند ظاهر شده.آئودیa6هم عالیه واقعا

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. علی

    ۲۸ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (848 ديدگاه)

    من هر ۳ تاشونو دوست دارم . بطور مثال پشت ولوو x90 که نشستم با ی مشکل اساسی برخورد کردم که از مهندسی سوئدی انتظار بیشتری داشتم و ان هم این بود سیستم مولتی مدیا بسیار کندی داشت و بطور عجیبی هنگ میکرد و لگ داشت ضمنا موتورشم بخاطر داشتن سوپر شارژر بسیار حساس به بنزین مزخرف کشورمون بود که به نظرم به درد ایران اصلا نمیخوره .من همین مشکل مولتی ودیارو تو هواپیماهای (((ایرباس))) هم برخورد داشتم که در ((( بوئینگ))) وجود نداشت و احساس میکنم در مولتی مدیا آمریکا حرف اول و آخرو بزنه.

    با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Reza

    ۲۸ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (5323 ديدگاه)

    هر سه تاشون عالین???

    فقط طراحی عقب S90 یکم خزه ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Amir

    ۲۸ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    به شایستگی بی ام و در جایگاه اول قرار داره.بهترین انتخاب در گروه خودش هست و واقعا یه ماشین کامله.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Bilbo

    ۲۸ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (516 ديدگاه)

    یک مقایسه عالی و جامع…مرسی از این رقابت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. #ali.m#

    ۲۸ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    رتبه بندی عادلانه بود .
    سری5گل کاشته
    ولی انتخاب من ولوو هست .از نگاه کردنش سیر نمیشم .
    عااشق چراغ عقبش شدم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Ahmad

    ۲۸ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    علت تفاوت مالیات جاده ای ولوو با بی ام و و آئودی چیه؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. دانیال روشنی

    ۲۸ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (175 ديدگاه)

    نمای خارجی بی ام و
    نمای داخلی آئودی
    در کل بی ام و توی این کلاس در کنار e کلاس در سطح دیگه ای هستن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Amin

    ۲۸ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (135 ديدگاه)

    تو این رده ها خیلی سخته با آلمانی ها رقابت کردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. امیر

    ۲۸ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    طراحی داخلی و خارجی ائودی یه چیز دیگس
    آئودی
    ولوو
    بی ام و

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mahdy

      ۲۸ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      خسته نباشی دلاور خدا قوت پهلوان
      به این میگن ایرانی اصیل تعصب کهکشانی چجوری به این نتیجه رسیدی
      یارو نشسته پشت ماشینا سیر تا پیاز ماشینارو بررسی کرده بعد شما چهار تا عکس دیدی کل رتبه بندیشو زیر و رو کردی؟
      مگه همه چی به قیافس ؟ تازه اونم سلیقه ایه اگه از من بپرسی میگم بی ام و قشنگ تره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امیر

        ۲۹ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (2956 ديدگاه)

        خوشم میاد خودت جوابتو میدی عزیزم
        دقیقا این نظرات سلیقس و هیچ کسیم پشتش ننشسته ک بخواد نتیجه رو بقول شما زیرو رو کنه
        یکم فک کن بعد بیا قضاوت کن
        نظر شما بی ام و نظر من ائودی یکی دیگه میگه ولوو…!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  12. مهدی

    ۲۸ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    سری۵این نسل در۹۸صد رقابت هاش اول شده یعنی من تاالان حدود۶۰مقایسه ازش مطالعه کردم وفقط دریکیش اول نشد که اون یکی هم مدل۵۴۰انتخاب شده بود که دراصل بایدمدلM550انتخاب میشد اما چون اون رقابت شرطش موتور۶سیلندربود ولیM550موتورش۸سیلندر هستش.هربار یه رقابت جدید میادفقط به جایگاه دوم وسوم وچهارم نگاه میکنم.یه جورایی انگار رقبا واسه دوم شدن رقابت میکنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. shirko

    ۲۸ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    هر سه تا ماشین فوق العاده ای هستن ، ب ام و واقعا امسا عالی کار کرده ، ائودی هم بسیار پیشرفت کرده ، ولوو هم سرشار از ایمنی وزیبایی فقط نمای عقبش مثل نمای جلوش زیبا نیست !!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. mahdy

    ۲۸ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    جای E کلاس خالی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. الهی

    ۲۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (612 ديدگاه)

    مخصوصا طرح جلوی ولوو با چشمای آدم بازی میکنه.. ابهت ازش میباره… آدما یاد دیپلماتها میندازه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Kamran

    ۲۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (919 ديدگاه)

    E کلاس از برخی تجهیزات نیمه
    خودران جذاب هم برخوردار است
    بنازمت ای پدر خودروسازی :))

    انتخاب من مرسدس E کلاس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. کاوه

    ۲۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (146 ديدگاه)

    .ولوو واقعن زیباست. یه سروگردن از رقباش زیباتره. مثل خود سوئدی ها. زیبا و امن و آرام.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا