آئودیپورشه

تقابل آئودی R8 RWD و پورشه 911 GT3 روی زمین خیس

ما با عرضه هر نسل از پورشه ۹۱۱ GT3 کاملاً شگفت‌زده شده‌ایم اما این تقابل جدید شاید باعث ایجاد تردیدهایی در ذهن شما گردد.


پورشه ۹۱۱ GT3 در برابر یکی از آخرین اعضای خانواده آئودی یعنی R8 RWD قرار گرفته است. این خودرو اساساً همان R8 استاندارد بوده اما نیروی پیشرانه تنها به دو چرخ عقب منتقل می‌شود و البته بنا به گفته ارباب حلقه‌ها تلاش دارد دل طرفداران لذت رانندگی را به دست آورد.


اگرچه R8 دیفرانسیل عقب همان نسخه وحشی‌ای نیست که انتظارش را می‌کشیم اما شاسی و سیستم تعلیق آن برای ارائه سواری تیزتر تنظیم شده و در عین حال ۵۰ کیلوگرم نیز سبک‌تر از نسخه استاندارد چهار چرخ محرک است.


نیروبخش این هیولای آلمانی پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری با قدرت ۵۳۲ اسب بخار و گشتاور ۵۴۰ نیوتون متر است. R8 RWD در عرضه ۳.۷ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت آن برای مدل کوپه و اسپایدر به ترتیب ۳۱۸ و ۳۱۶ کیلومتر در ساعت می‌باشد.


جدیدترین نسخه از پورشه ۹۱۱ GT3 اساساً یک خودروی مسابقه‌ای با پلاک شهربانی بوده و دارای شاسی برگرفته از موتور اسپورت و پیشرانه ۶ سیلندر ۴ لیتری تنفس طبیعی و تخت است که تا دور ۹ هزار فریاد کشیده و به‌صورت استاندارد با لاستیک‌های میشلین پایلوت اسپورت کاپ ۲ بهره می‌برد.


تنها مشکل این است که پیست مسابقه خیس بوده و به این ترتیب هر دو محصول اسپورت پورشه و آئودی باید سرعت خود را در شرایطی که از حالت ایده آل به دور است اثبات کنند. اگر می‌خواهید از نتیجه این شاخ‌به‌شاخ آگاه شوید حتماً با ویدئوی زیر همراه شوید!

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. سامان اذری

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    نگاه نکرده پورشه رو انتخاب میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (730 ديدگاه)

      منم همینطور

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Just bentley continental

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (540 ديدگاه)

    چرا اخه یکی که رانندگی بلد نیستو میزارن پشت ماشین یارو هول کرده
    پورشه ۹۱۱ gt3 غولیه برا خودش تو پیست بعد از ائودی r8 تک دیفرانسیل شکست بخوره اونم با اختلاف ۳ ثانیه واقعا خنده داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Maximus

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    موتور خوش صدای اودی از همه چیز مهم تره
    تو این دوران این چنین موتوری با این قیمت اصلا گیر نمیاد
    یا همه توربو دارن یا سوپرشارژر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. R8

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (223 ديدگاه)

    آر8 با تک دیفرانسیل بود اگر مدل پلاس بود چه میکرد سالاری واقعا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. فتنه گوساله سامری

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    gt3توپیست نوربرینگ فکرکنم سریع تره.البته این مدلrsنبود چون اون خیلی سریع تره.ولی gt3هم فکرکنم ازr8سریع تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. فتنه گوساله سامری

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    اینا بیشترمجری های خوبی هستن تاراننده حرفه ای.ونمیشه روتستشون حساب کرد.توی یه تست دیگه ازهمین طرف بینM5وE63sیه بارm5سریع تربود با۸دهم ثانیه ویکبارe63sسریع بودبایک دهم ثانیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. فتنه گوساله سامری

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    اگه دقت کنید طرف نمیتونه خوب ۹۱۱روکنترل کنه چون وحشی تره.درحالیکه این ماشین رکوردهاش درپیست ازr8سریع تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. آرمان

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (61 ديدگاه)

    مسخره بود و من قانع نشدم که آئودى سریع تره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا