آئودیبی ام ومرسدس بنز

سه تفنگ‌دار آلمانی! مقایسهٔ آئودی RS6 جدید با مرسدس E63 و ب‌ام‌و M5

آئودی به‌تازگی نسل جدید مدل RS6 را معرفی کرده است. این خودرو که پرچم‌دار خانوادهٔ A6 محسوب می‌شود، مثل نسل قبل فقط به‌صورت استیشن معرفی شده و هرچند شایعاتی به احتمال بازگشت نسخهٔ سدان آن اشاره داشته‌اند اما فعلاً خبری از آن نیست. RS6 از لحاظ کلاس دقیقاً در برابر مرسدس E63 AMG و ب‌ام‌و M5 قرار می‌گیرد و می‌تواند آن‌ها را به چالش بکشد اما چون به‌صورت استیشن تولید می‌شود شاید نتوان آن‌را رقیب مستقیمی برای این دو سوپر سدان آلمانی دانست.

البته E63 علاوه بر سدان به‌صورت استیشن هم تولید می‌شود و اصلی‌ترین رقیب RS6 به‌حساب می‌آید اما در M5 خبری از نسخهٔ استیشن نیست و کسانی که خواهان یک سری ۵ استیشن عملکرد بالا هستند باید سراغ آلپینا B5 تورینگ بروند. بااین‌حال هرچند RS6 از لحاظ نوع بدنه با این دو سدان اسپرت همسان نیست اما از لحاظ اندازه، قدرت، عملکرد و… کاملاً با E63 و M5 برابری می‌کند؛ بنابراین قصد داریم در این مطلب نسل جدید سوپر استیشن آئودی را با رقبای سدان خود مقایسه کنیم.

استایل بیرونی

هر سهٔ این خودروها از ظاهری کاملاً تهاجمی و اسپرت برخوردارند تا از اعضای معمولی و ضعیف‌تر خانوادهٔ خود متمایز شوند. دراین‌بین اما استایل RS6 با ورودی‌های هوای بسیار بزرگ جلو، جلوپنجرهٔ مشکی‌رنگ و رینگ‌های منحصربه‌فرد، تهاجمی‌تر از دو رقیب خود به نظر می‌رسد. نکتهٔ جالب در مورد RS6 اینکه چراغ‌های جلو آن با دیگر مدل‌های خانوادهٔ A6 متفاوت است. این ویژگی جالب و البته کمی عجیب به نظر می‌رسد زیرا همواره نسخه‌های عملکرد بالای خودروها بر اساس نسخه‌های معمولی ساخته می‌شوند و در قسمت‌های اصلی مثل چراغ‌ها تفاوتی باهم ندارند. درهرحال طراحان آئودی در ایجاد استایلی وحشی و تهاجمی در RS6 موفق بوده‌اند و از این لحاظ شاید بتوان آن‌را کمی جذاب‌تر از دو رقیب دیگر خصوصاً E63 دانست.

کابین

کابین این خودروها تا حد زیادی با نسخه‌های معمولی یکسان است اما با تغییراتی جزئی مثل‌ تریم فیبر کربنی و غربیلک فرمان D شکل سعی شده در داخل آن‌ها فضای اسپرت و متمایز ایجاد گردد. بااین‌حال کابین RS6 که مثل دیگر نسخه‌ها از سه نمایشگر لمسی برای صفحه آمپر دیجیتالی، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و کنترل سیستم تهویه برخوردار است، کمی مدرن‌تر از دو رقیب دیگر به نظر می‌رسد. علاوه بر این، با توجه به اینکه RS6 خودرویی استیشن است، صندوق بار بزرگ‌تری دارد و با ۵۶۵ لیتر حجم، فضای بار کمی بیشتری را نسبت به مرسدس با ۵۴۰ لیتر و ب‌ام‌و با ۵۳۰ لیتر در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

زیر کاپوت

هر سهٔ این خودروهای اسپرت پیشرانه‌های V8 توئین توربوی بسیار قدرتمندی را زیر کاپوت خود پنهان کرده‌اند. آئودی و مرسدس هردو از موتورهای ۴ لیتری استفاده می‌کنند اما موتور ب‌ام‌و ۴.۴ لیتر حجم دارد. پیشرانهٔ E63 در نسخهٔ معمولی ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند اما کسانی که خواهان نیروی بیشتری هستند می‌توانند مدل S را انتخاب کنند که ۶۱۲ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور را تحویل راننده می‌دهد. پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری توئین توربوی M5 نیز در نسخهٔ معمولی ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند اما نسخهٔ کامپتیشن آن‌هم قابل انتخاب است که قدرت را به ۶۲۵ اسب بخار افزایش می‌دهد اما گشتاور تغییری نمی‌کند.

آئودی برای اینکه بتواند کاملاً دو رقیب هم‌وطن خود را به چالش بکشد، زیر کاپوت RS6 جدید پیشرانه‌ای با ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور قرار داده است. البته این خودرو فعلاً نسخهٔ قوی‌تری ندارد اما در آینده نسخهٔ پرفورمنس آن با قدرت بیشتر ارائه خواهد شد؛ بنابراین هر سه خودرو از لحاظ قدرت بسیار به هم نزدیک هستند که این موضوع رقابت میان آن‌ها را جذاب‌تر می‌کند. E63 و M5 هردو به‌صورت استاندارد به ترتیب به سامانه‌های چهارچرخ محرک ۴Matic و XDrive مجهز هستند ولی در هردوی آن‌ها حالتی تعبیه شده که تمام نیرو را به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد. در RS6 اما چنین قابلیتی وجود ندارد و سامانهٔ کواترو به‌صورت دائمی نیرو را به هر چهارچرخ منتقل می‌کند.

عملکرد

این خودروها به لطف قدرت عظیم پیشرانه‌های خود عملکردی نزدیک به سوپراسپرت‌ها را ارائه می‌کنند. دراین‌بین، E63 و M5 شتاب یکسان و کمی بهتری نسبت به RS6 دارند به‌گونه‌ای که هردو ظرف تنها ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد اما سوپر استیشن آئودی برای انجام این کار به دودهم ثانیه زمان بیشتر یعنی ۳.۶ ثانیه نیاز دارد. حداکثر سرعت هر سه خودرو اما در حالت عادی به‌صورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است اما برای هر سهٔ آن‌ها پکیج‌هایی قابل سفارش است که سقف سرعت را افزایش می‌دهد. در مرسدس با سفارش پکیج رانندهٔ AMG حداکثر سرعت به ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا می‌کند، در ب‌ام‌و می‌توان با سفارش پکیج M سقف سرعت را به ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت افزایش داد و در آئودی هم پکیج سفارشی داینامیک پلاس حداکثر سرعت را به ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

در پایان نظر شما دربارهٔ این سه خودروی خانوادگی قدرتمند آلمانی چیست؟ سدان چموش باواریایی‌ها را ترجیح می‌دهید یا هیولای وحشی اشتوتگارتی‌ها را انتخاب می‌کنید و یا بیشتر به استیشن سرکش اینگولشتاتی‌ها علاقه دارید؟

 

مقایسه مشخصات فنی

 

آئودی RS6

مرسدس E63 S AMG

ب‌ام‌و M5

پیشرانه ۴ لیتری V8 توئین توربو ۴ لیتری V8 توئین توربو ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۶۰۰ اسب بخار ۶۱۲ اسب بخار ۶۰۰ اسب بخار
گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر ۸۵۰ نیوتن متر ۷۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ یا عقب چهارچرخ یا عقب
شتاب صفرتاصد ۳.۶ ثانیه ۳.۴ ثانیه ۳.۴ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر/ساعت ۳۰۰ کیلومتر/ساعت ۳۰۵ کیلومتر/ساعت
طول ۴,۹۵۴ میلی‌متر ۴,۹۲۳ میلی‌متر ۴,۹۶۶ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۹۲۸ میلی‌متر ۲,۹۳۹ میلی‌متر ۲,۹۸۲ میلی‌متر
حجم صندوق بار ۵۶۵ لیتر ۵۴۰ لیتر ۵۳۰ لیتر

 
[polldaddy poll=10394491]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. حبیب

    ۵ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (14 ديدگاه)

    فقققط m5?

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. - A M I R -

      ۵ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (728 ديدگاه)

      واقعا حتی متعصب ترین طرفدارن بنز و آئودی هم نمیتونن منکر قدرت و عملکرد فوق العاده ی M5 F90 مخصوصا توی نسخه کامپتیشن پکیج بشن ؛ اخیرا یه درگ تقریبا رسمی از DSC OFF دیدم که توی درگ M5 campetition با MB GT63s بیمر برنده شد ، چندتا درگ خیابونی هم که از این دوتا دیدم M5 برنده شد ( که اکثرش هم روسا برگزار کرده بودن ) ؛ حالا نمیدونم تمام این درگ هارو مبنا قرار بدیم یا یدونه تست carwow که به طرز عجیب و اغراق آمیزی توش M5 از GT و پانامرا عقب افتاد !

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. MAHDI

        ۵ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        امیرمیدونستی M5 برنده مسابقات درگ
        UNLIM500 سال 2019 شداونم در مسیر 1/4مایل و1/2 مایل که حریفش که باشکستش تونست این مقام رو بدست بیاره دوتا فراری 488 GTB بود که مستندمسابقات UNLIM 500 وزمان جوایزدادن به راننده M5 رو میتونی از یوتیوب پیداکنی!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. joojoo

        ۵ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (272 ديدگاه)

        ببین..نمیشه به درگ ها اعتماد کرد…باید دید بهترین تایم ثبت شده شون به طور استاندارد چیه…
        مثلا وقتی ک تایم رسمی بیمر تو شرایط استاندارد 11.1 ثبت شده…دیگه اصلا اهمیتی نداره ک به ماشینی با تایم 11.4 ببازه…. در کل مشخصه ک M5 Competition از همه ی سدان های بنزینی توی درگ سریعتره…..توی پیست هم حسابی واسه بقیه شاخ و شونه میکشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. حبیب

        ۵ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (14 ديدگاه)

        Carwow تو بیشتر درگ هایی که برگزار میکنه سعی میکنهbmw ضعیف نشون بده

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. M

      ۵ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      واقعا خنده داره اگه بگیم M5 تو 3.4 ثانیه شتاب میگیره!
      هممون فهمیدیم این اعداد برای M5 تشریفاتی هستن و M5 خیلی هیولاتر از این صحبتاس !
      موتورترند 2.8 رو با نسخه کامپتیشن ثبت کرده ! این یعنی سریعتر از فراری 812 سوپرفست با شتاب 2.9!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۵ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (1433 ديدگاه)

        واقعا هم کمی عجیبه اعداد m5 چطور با ۰.۴ لیتر موتور قوی تر
        ۱۰۰ تورک گشتاور کمتر از بنز داره
        در حالی که حتی با پکیج کامپتیشن، قدرت کمی بیشتر میشه، اما گشتاور تغییری نمیکنه
        اونم واسه خودروساز تکنولوژی محوری در حد بیمر
        .
        بنظر بیمر کمی اعداد رو کمتر زده که جلو رقیب همیشگیش با اعداد کمتر، قدرتمندتر ظاهر بشه
        .
        بهرحال m5 نماد عملکرد بیمره و همیشه دوست داشتنی
        .
        .
        در مورد این آئودی RS6 هم + پورشه پانامرا،
        ““تنها”” استیشنهایی هستن که دوستشون دارم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مانی

          ۶ شهریور ۱۳۹۸
          سوابق: (2486 ديدگاه)

          تست داینو این ماشینها رو تو اینترنت پیدا کن
          قدرت اینا رو چرخ بیشتره چه برسه به میل لنگ

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. joojoo

        ۵ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (272 ديدگاه)

        تایم 2.8 موتور ترند برای شتاب 0-60 مایله نه 0-100 کیلومتر……تایم 0.100 این ماشین 3.2 ثانیست…. درحالی ک تایم 0-100 فراری 2.9 ثانیست….موتور ترند اونتادور SV هم تایم 0-60 مایلش رو 2.4 ثبت کرده…درحالی که تایم 0-100 کیلومترش 2.8 ثانیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Seyed AMG

          ۵ شهریور ۱۳۹۸
          سوابق: (53 ديدگاه)

          پرفورمنس واقعی تو پیست معنا میکنه که gt63s پوست m5 کامپتیشن رو کنده
          البته منکر اهمیت درگ و پادشاهی M5 تو این بخش نیستم …

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Seyed AMG

          ۵ شهریور ۱۳۹۸
          سوابق: (53 ديدگاه)

          جوجو جان نمیشه اینقدر تفاوت بین 60 مایل و 100 کیلومتر باشه…
          تایم 0 تا ۱۰۰ ام ۵ نهایتا ۲.۹ ثانیه ست چون تفاوت ۹۶ کیلومتر با ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت هیچوقت ۴ ثانیه نمیشه

          تایم اونتادور هم بیشتر از 2.5 نیست

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. MAHDI

          ۵ شهریور ۱۳۹۸
          سوابق: (5358 ديدگاه)

          نخیر سید جان به هیچ وجه GT4 63 در پیست پوست M5 رو نکنده.اگه منظورت پیست نوربرینگ هستش که زمان GT4 63 توسط خوده شرکت در بهترین شرایط زمان گیری کرده اما زمان M5 رو مجله AUTO SPORT زمان گیری کرده اونم در شرایطی که پیست مرطوب وخیس هستش.درضمن همین مجله وقتی با پورشه 911GT2 زمان گیری کرده بیش از 10ثانیه از زمانگیری خوده شرکت کندتربوده اونم توهوای خوب وپیست خشک.وهمینطور خودروهای دیگه که گاهی تا 15ثانیه هم اختلاف دارن با زمان گیری خوده شرکت. چون این مجله در هر آب وهوایی ونه توسط راننده فوق حرفه ای زمان گیری میکنه. که این قیاس کاملا اشتباهه.
          واما درپیست هوکنهایم که M5چند زمان گیری داره دریکیش 2ثانیه از GT4 63 سریع تر بوده ودر دوتاش کندتر.
          مجله AUTO BILD در پیست زاکسنرینگ باM5 کامپتیشن و GT4 63 زمان گیری کرده که M5 چندصوم سریع تر بوده هرچند که مدل معمولی M5 کندتر بوده. که مطلب رقابتش رو از AUTO BILD مطالعه کردی که پیروز رقابت M5 بود وGT63 در جایگاه دوم.
          درپیست مگنی کورس فقط زمان M5 معمولی ثبت شده که اونم توسط راننده غیر حرفه ای ثبت شده(((لیست خودروهایی که در مگنی کورس توسط راننده حرفه ای وغیر حرفه ای زمان گیری کردن رو میتونی تو مجله ای که زمان گیری رو انجام داده ببینی.خودروهایی مثل M5 و ب ام وM850 از شرکت ب ام و توسط راننده نچندان حرفه ای زمان گیری کردن که پدال هم اتفاقا وقتی زمان گیری M850 در مگنی کورس رو گذاشت مطلبشو به این نکته اشاره کرد که خوده مجله توضیح داده این زمان گیری توسط راننده غیر حرفه ای ثبت شده…..
          (((زمان گیری که خوده شرکت انجام میده خیلی متفاوته چون در بهترین شرایط برای ثبت رکورد میرن. نه اینکه زمان گیری یک مجله در پیست مرطوب رو معیار قرار بدی با زمان گیری خوده شرکت در بهترین شرایط)))
          بعدشم فعلا یک رقابت بین M5 و AMG GT63 انجام شده توسط AUTO BILD که M5 در جایگاه اول وGT63 در جایگاه دوم قرار گرفته.
          دهها رقابت بین M5 و پورشه پانامرا توربو وتوربوS انجام شده که پورشه همیشه در جایگاه دوم یا سوم ویا چهارم بوده و M5 همیشه اول واول.
          اما چندین رقابت بین پورشه پانامرا و مرسدس AMG GT4 63 انجام شده که گاهی پانامرا اول شده وGT63 دوم وگاهی GT4 63 اول وپانامرا دوم که رقابت هاشو حتما مطالعه کردی….
          ((( جالب اینجاست در پیست مجله
          CAR MAG ب ام وM5 زمان پیستش حتی از مرسدس AMG GT C هم سریع تر بوده که مدل کوپه GT4 63 هستش!!!! پس فقط زمان گیری یک مجله معیار نیست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. Seyed AMG

          ۵ شهریور ۱۳۹۸
          سوابق: (53 ديدگاه)

          آقا مهدی علاوه بر اختلاف ۱۰ ثانیه ای در نوربرگ رینگ تو پیست هوکنهایم GP مرسدس GT63S زمان 1.52 ثبت کرده ولی M5 کامپتیشن 1.55 ثبت کرده که هر دو توسط Auto sport ثبت شده ، من از تایم های دیگه خبر ندارم ، تو هوکنهایم short هم که gt63 رکورد نزده اما همون gtc هست که m5 خیلی خیلی ازش ضعیف تر بود.

          تو پیست زکسنرینگ auto bild هم GT63 زمان 1.32 اما M5 کامپتیشن زمان 1.33ثبت کرده (درسته که تو رقابت قبلی زمان gt63 بیشتر بود اما خود اوتوبیلد گفته لاستیک های gt مشکل داشته و تو تایم دوم همین مجله زمان بهتری ثبت کرده )
          تو پیست مگنی کورس همونطور که گفتی gt از m5 بهتر بوده و تمام ….
          من میتونم زمان چند تا پیست دیگه برات بیارم که gtc که پرفورمنس نیست از m4 gts قوی تر بوده چه برسه به m5 کامپتیشن …

          البته که amg gt63 تو رقابت اوتوبیلد فقط واسه قیمت خیلی بیشتر به M5 کامپتیشن باخت چون تو بقیه پارامتر ها نزدیک به هم بودن

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. Amir

    ۵ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (730 ديدگاه)

    من همیشه طرفدار M5 بودم و الان هم شدیدا دوسش دارم،اما این آئودی بدجوری دلبری می کنه خیلی خیلی جذابه.بین این سه تا انتخاب من RS6 هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. MAHDI

    ۵ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    هرکدوم دنیایی متفاوت دارن.اما من M5 رو انتخاب میکنم که کامل ترین هستش درنوع خودش.
    البته آئودی RS6 باید با مرسدس E63S واگن وآلپیناB5 واگن مقایسه بشه چون رقباش هم نسخه های استیشن دارن….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Seyed AMG

    ۵ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (53 ديدگاه)

    بهتر بود RS6 رو با مرسدس E63S AMG استیت و بی ام و M5 تورینگ مقایسه میکردید چون نه تنها از نظر طراحی جذاب تر از اوناست ، پرفورمنس بهتری هم به نسبت ارائه میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۵ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      ب ام و نسخه M5 استیشن نداره اما آلپینا تا حدودی جبرانش کرده چون مدل آلپینا B5 استیشن رو ساخته.حداقل روی کاغذ در شتاب 0تا100 از استیشن های E63 و آلپیناB5 کندتره چون اوناهم شتاب 3/4 رو دارن ودر پیست هم عملکرد خیلی خوبی دارن. حالا باید دید آئودی RS6 در عمل چه شتاب وعملکردی خواهد داشت.
      اما نسخه عادی آئودی A6بارها وبارها در رقابت های مجلات مختلف از سری5 شکست خورد.اما در مقابل کلاس E نتیجه ها مختلف هستش.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Seyed AMG

        ۵ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (53 ديدگاه)

        درسته منظورم B5 بود
        البته شک ندارم تو پیست و درگ RS6 با مشخصات کمی ضعیف تر , الپینا B5 تورینگ و AMG E63S استیت رو شکست میده

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. MAHDI

    ۵ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    دراکثرتست های آئودی A8 جدید و نسل جدید کابین های آئودی ایرادی که به کابین آئودی میگرفتن این بوده که نبودکنترل های فیزیکی کمبودش رو میشه حس کرد اما کارکردن با سیستم های لمسی در زمان رانندگی برای ما مشکل ساز شدن.
    درکل نبود کنترل های فیزیکی زو ضعف معرفی کردن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamid...Audi

      ۵ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (712 ديدگاه)

      اکثر امکانات آئودی با سیستم فرمان صوتی آئودی MMI کار میکنن، آئودی سعی کرده با حذف دکمه های فیزیکی و کار کردن بیشتر روی این دو موضوع یه قدم به سوی آینده برداره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. کاوه

    ۵ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (51 ديدگاه)

    آقا قیمتشنونم می نوشتی، شاید بخواییم بخریم خخخخ
    همه شون عشقن ولی آئودی بیشتر به دلم نشست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حسین

    ۵ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (259 ديدگاه)

    آئودی از همه قشنگتره و کلا طراحی آئودی رو دوست دارم اما تو اینجا M5 رو ترجیح میدم چون رکورد پیسته که اینجا حرف میزنه. طراحی بنز اصلا حس اسپورت بودنو القا نمیکنه ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. بهنام

    ۵ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (492 ديدگاه)

    آئودی بخاطر طراحی ظاهری بی نظیر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مهدی

    ۵ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1594 ديدگاه)

    والا ما که دستمون به اینا نمیرسه اما نسل قبلشون رو که اهواز سوار شدم از نظرم بی ام و اونقدر بد بود که حس کنم بنز و ائودی نتونن بدتر باشن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مانی

      ۶ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      بیخود نیست که مرسدس با اینکه از بی‌ ام و سالخورده تره
      کمی‌ بیشتر میفروشه
      فروش کلی‌ series5 و E Class رو تو اروپا و آمریکا گفتم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. نوید جهرمی

    ۶ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    نزدیکترین شاخ به شاخ ممکن. نمیشه انتخاب کرد. هر سه عالی و بی نقص.
    من باشم آئودی رو انتخاب میکنم. تازه تره. برای جاده و سفر و استفاده روزمره، گزینه متعادلیه و بین نیازهای متفاوت، تعادل داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. امید

    ۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ا
    آئودی, چون با چهارچرخ دائمی فقط دودهم عقبه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. كامران

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ای کاش همه شما صاحب نظران دعا میکردید که میشد هر سه ماشین رو تو خیابون های کشور دید و مجبور نشیم برای دیدن این نماد های تکنولوژی و مهندسی و صنعت کلی پول سفر بعد از کلی حقارت در سفارتخانه ها بریم خارج!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. كامران

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ای کاش همه شما صاحب نظران دعا میکردید که بشه همه این نماد های تکنولوژی و صنعت و مهندسی را بشه تو همه شهر های کشورمون ببینیم و مجبور نشیم بعد از کلی حقارت در سفارتخانه ها و هزینه های سنگین بیرم خارج برای دیدن این ماشین ها !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا