آئودی

مقایسه نسل جدید و قدیم آئودی Q5

آئودی در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۶ از نسل جدید Q5 رونمایی کرد. ما نسل جدید و قدیمی این خودرو را با همدیگر مقایسه کرده‌ایم تا ببینیم که چه تغییراتی در طول یک نسل رخ داده است.

  • استایل و طراحی ظاهری

audi-q5-old-vs-new-front-lead
Q5 جدید از فرم بدنه‌ی نسل قبلی کمک گرفته و جزئیات شیک و خوش‌ترکیبی به آن اضافه شده است. این جزئیات از برادر بزرگ‌تر یعنی Q7 قرض گرفته شده‌اند. جلوپنجره‌ی چندضلعی جدید این خودرو در بین چراغ‌های جدید و دو ورودی هوای بزرگ‌تر قرار گرفته است.

عناصر کرومی زیادی نیز به‌صورت افقی در جلوپنجره جای گرفته و همین امر موجب شده تا نسل جدید Q5 نزدیک‌تر به زمین به نظر برسد.

پروفایل جانبی و خط سقف بلند نسل قبلی تقریباً بدون تغییر به نسل جدید منتقل شده اما خیزی قوی در بالای دستگیره‌ی درب‌ها مسطح بودن زیاد نمای کناری را کاهش داده‌اند. سپر عقب بازنگری شده به همراه جزئیات کرومی جدید نیز ظاهر دل‌چسب‌تری را به ارمغان آورده‌اند. نمای عقبی این خودرو اسپورت تر از نسل قبلی است.

audi-q5-old-vs-new-driving

  • کابین

با قدم گذاشتن به داخل کابین Q5 جدید یکی از واضح‌ترین تغییرات بکار گیری صفحه‌نمایش سیستم اطلاعات سرگرمی در بالای کنسول مرکزی کاملاً جدید است. پلاستیک‌های تیره‌ی زیادی جایگزین تریم روشن نسل قبل شده و اهرم‌های اصلاح شده نیز جزئیات کرومی برجسته‌ای دارند.

audi-q5-old-vs-new-interior
غربیلک فرمان به روز شده و کاکپیت مجازی آئودی نیز به مدرن شدن هر چه بیشتر کابین کمک کرده‌اند. کابین جادار نسل جدید نیز از ستون‌های A باریک‌تری نسبت به نسل قبلی سود می‌برد.

  • پیشرانه‌ها

audi-q5-old-vs-new-styling
آئودی Q5 جدید با دو پیشرانه‌ی دیزلی و یک نسخه‌ی بنزینی در دسترس خواهد بود. آئودی ادعا می‌کند که پیشرانه‌ی دیزلی ۲ لیتری جدید به‌طور چشمگیری کم‌مصرف‌تر از نسخه‌ی هم‌تراز بکار رفته در نسل قبلی بوده و پیشرانه‌ی ۲ لیتری بنزینی نیز نسبت به پیشرانه‌ی ۲۲۵ اسب بخاری کنونی افزایش ۲۷ اسب بخاری دارد. کسانی که دنبال یدک کشی قدرتمندی هستند بهتر است که منتظر نسخه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری دیزلی با قدرت ۲۸۶ اسب بخاری و گشتاور ۶۰۱ نیوتون متری بمانند.

audi-q5-old-vs-new-styling-2
Q5 جدید به‌طور متوسط ۹۰ کیلوگرم سبک‌تر از نسل قبلی است که این موضوع به بهبود راندمان و هندلینگ خودرو کمک می‌کند. سیستم تعلیق بادی سفارشی نیز به ارائه‌ی کیفیت سواری بهتر کمک خواهد کرد. سیستم چهارچرخ محرک کواترو نیز به‌صورت استاندارد در تمامی نسخه‌های Q5 جدید وجود دارد. البته دیفرانسیل اسپورت سفارشی تنها در مدل‌های فول ۶ سیلندر دیزلی در دسترس خواهد بود.

  • قیمت و زمان عرضه

آئودی Q5 جدید از بهار سال ۲۰۱۷ در دسترس خواهد بود و انتظار می‌رود که بهای آن تقریباً مشابه نسل قبلی باشد. مدل‌های پایه‌ی این خودرو حدود ۳۵ هزار پوند و نسخه‌های ۶ سیلندر حدود ۴۵ هزار پوند قیمت خواهند داشت.

audi-q5-old-vs-new-rear

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. ...::: فقط لمبورگینی :::...

    ۲۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    طراحی های آئودی یک ویژگی خاص دارن.
    هیچ وقت قدیمی نمیشن.
    من موندم نسل جدید زیباتره یا نسل قدیم !

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۳ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      هردو عالیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Hami

    ۲۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (31 ديدگاه)

    من نسل قبلیش توی ترکیه سوار شدم سواری خوبی داره اما آفرودش به پای سری ام ال بنز نمیرسه که الان دیگه ام ال نیست نمی دونم چی گذاشته بنز مدلشو توی رد شدن از جاده های پر پیچ خم خیلی تمیز رد می کنه پیچ ها رو اما افت کشش داره حالا نمی دونم واسه ارتفاع یا شاسی ماشین کاش می شد این مدل ماشین ها با قیمت واقعی وارد کشور بشه با قیمت واقعی بازم می گم با قیمت واقعیم وارد ایران بشه متأسفانه درآمد های پایین قشر متوسط رو پایین جامعه قابلیت خرید این مدل خودرو ندارند حداقل خودرو های که تست های ایمنی معتبر دنیا را پاس کردن می توانند سوار شوند که حداقل جونشون در امان باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. احمد باقری

    ۲۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    طراحی نسبتا خوبی داره، ولی بهترین طراحی نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]

      ۲۳ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      چرا باید بهترین طراحی باشه اصلا بهترین طراحی یعنی چی جان تو یه تعریف از بهترین طراحی بده مام بفهمیم /////

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ...::: فقط لمبورگینی :::...

        ۲۳ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        استاد از مرسدس بنز خیلی خوششون میاد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. uss zumwalt DDG-1000

        ۲۳ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        نظرش این بنده خدا.
        باید احترام بزاریم به حقوق همدیگه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. امیر

    ۲۴ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (392 ديدگاه)

    واقعا کیو3 کیو5 نیاز داشتن به یه حداقل رفرش چون درمقابل رقبا یکم قدیمی بنظر میامدن همه جوره زیبا تر همه جوره با هر مقیاسی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا