آئودی

نام‌گذاری جدید آئودی به آمریکا نمی‌رود؟

اخیراً آئودی برنامه‌های خود برای نام‌گذاری جدیدی را اعلام کرد. طی این فرایند نشان‌های آشنای ۲.0T و ۳.0T جای خود را به دو عدد از ۳۰ تا ۷۰ خواهند داد.

بجای اینکه آئودی به مردم بگوید چه پیشرانه‌ای زیر کاپوت است، اعداد، نشان دهنده خروجی پیشرانه خواهند بود اما تنها طرفداران پر و پا قرص این برند خواهند توانست به چند و چون ماجرا پی ببرند. برای یادآوری باید گفت مدل‌هایی که قدرت بین ۱۰۸ تا ۱۲۸ اسب بخار دارند نشان ۳۰ را خواهند داشت درحالی‌که محصولاتی با قدرت بین ۱۴۵ تا ۱۵۹ اسب بخار با نشان ۳۵ عرضه خواهند شد. این روش تا عدد ۷۰ برای خودروهایی که بیش از ۵۲۹ اسب بخار قدرت داشته باشند ادامه خواهد یافت.


برخی افراد می‌گویند این روش نام‌گذاری باعث گیج شدن می‌شود. البته مدیر فروش و بازاریابی آئودی می‌گوید:

به همان اندازه که تکنولوژی‌های رانندگی خودنمایی می‌کنند، حجم پیشرانه اهمیت کمتری برای مصرف‌کنندگان دارد.

آئودی در حال آماده شدن برای عرضه خودروهای الکتریکی چون E-Tron کواترو است. از آنجایی که این خودرو الکتریکی است بنابراین از نشان‌های مرسوم استفاده نخواهد کرد.


البته به نظر می‌رسد آئودی آمریکا موافق این نام‌گذاری نیست زیرا مدل‌های بازار آمریکا با این روش عرضه نخواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Mohamad

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (812 ديدگاه)

    پدال اگه امکانش هست این خبر را پوشش بدید ممکنه جالب باشه واسه همه، حداقل واسه منکه اینطور بود
    ممنون

    https://newatlas.com/toyota-hydrogen-trucks-la/51738/

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. نوید جهرمی

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    راحت تر این بود که ب جای استفاده از بازه عددی، برای نشان دادن قدرت ب کیلووات از عدد نزدیکش استفاده میکردن. مثلن 30 رو برای عددای نزدیک به 300 .
    هر چی میگذره نامگذاریا به جای بهتر شدن بدتر میشه.
    حیف محصولات امریکایی که ب جای اسم های با ابهت با یه تعداد حروف و عدد نامگذاری بشن.
    حیف بود بنز و ب ام و به جای اعدادی ک نشان دهنده انجینشون بود اعدادی بیربط ب کار ببرن.
    شخصا گذاشتن نام مشخص روی محصول رو به بقیه موارد ترجیح میدم.این کار یعنی دادن هویت به خودرو نه صرفا نگاه کردن به اون به عنوان یه محصول تجاری بدون روح.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا