آئودی

نبرد استیشن‌های وحشی آئودی اسپرت، RS4 در برابر RS6

آئودی اسپرت از دیرباز به ساخت استیشن‌های پرفورمنس قدرتمند مشهور بوده است و مدل‌های کنونی RS4 و RS6 تجلی سال‌ها تجربهٔ این شرکت در ساخت این خودروهای خانوادگی اما بشدت سریع و قدرتمند هستند؛ اما این دو برادر انگولشتاتی در برابر هم چه عملکردی خواهند داشت؟ برای مشخص شدن پاسخ این سؤال، نشریهٔ آلمانی اوتوبیلد این دو استیشن را در پیست «لائوسیتزرینگ» آلمان در برابر هم قرار داده تا ببیند کدام‌یک از آن‌ها در آزمایش شتاب و همین‌طور پیمودن یک دور این پیست سریع‌تر است.

برادر بزرگ‌تر یعنی RS6 از یک نیروگاه ۴ لیتری V8 توئین توربو استفاده می‌کند که ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد که این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سیستم کواترو به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. از سوی دیگر، در سینهٔ برادر کوچک‌تر یک موتور ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو با ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته که در اینجا هم نیرو توسط گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سیستم کواترو انتقال پیدا می‌کند. خب با خواندن این اعداد شاید به‌راحتی بتوان پیش‌بینی کرد که کدام خودرو سریع‌تر است زیرا RS6 قدرت بسیار بیشتری نسبت به برادر کوچک‌تر خود دارد اما به این نکته هم باید توجه داشت که RS4 با ۱۷۸۸ کیلوگرم وزن، ۳۵۰ کیلوگرم از RS6 با وزن ۲۱۳۸ کیلوگرم سبک‌تر است که اختلاف زیادی به نظر می‌رسد و می‌تواند این رقابت را جذاب‌تر کند.

رقابت با آزمایش شتاب آغاز می‌شود و RS6 ظرف ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که RS4 این کار را در ۳.۶ ثانیه انجام می‌دهد. سپس شتاب گیری تا سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت ادامه پیدا می‌کند و اختلاف بین دو خودرو بیشتر می‌شود زیرا درحالی‌که RS6 ظرف ۱۱.۹ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد، RS4 برای انجام این کار به نزدیک دو ثانیه زمان بیشتری نیاز دارد و ۱۳.۷ ثانیه طول می‌کشد تا به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. خب با این شرایط فکر می‌کنید در پیمودن یک دور پیست کدام استیشن سریع‌تر خواهد بود؟ آیا در این آزمایش RS4 به لطف وزن سبک‌تر خود می‌تواند چابک‌تر و سریع باشد یا بازهم مغلوب برادر بزرگ‌تر می‌شود؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال ویدئوی زیر را تماشا کنید.

 

مشخصات فنی

آئودی RS4

آئودی RS6

پیشرانه ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۴۵۰ اسب بخار ۶۰۰ اسب بخار
گشتاور ۶۰۰ نیوتن متر ۸۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن خالص ۱۷۸۸ کیلوگرم ۲۱۳۸ کیلوگرم
حداکثر سرعت ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت
قیمت ۸۲,۳۰۰ یورو ۱۱۷,۵۰۰ یورو

 

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. سعید(تهران)

    ۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (496 ديدگاه)

    وزن RS6 چرا اینقدر بالاست!!…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۹ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      آره حتی نسبت به M5 و E63 خیلی وزنش بالاست.نمیدونم یعنی واقعا همینقدر وزنش، اگه درست باشه که خیلی وزن بالایی داره!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. SRT

    ۱۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (605 ديدگاه)

    همون اس چارم بدین من راضیم والا!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. آریا ماشین

    ۱۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (661 ديدگاه)

    من که انتخابم rs4 هست
    درسته rs6 قدرت و گشتاور بیشتری داره اما وزنش به طور وحشتناکی بیشتره برای همین انقد پرفورمنس دو ماشین نزدیکه و به نظرم ۰.۲ ثانیه زود تر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسیدن ارزش ۲۵ هزار یورو پول ناقابل رو نداره
    من که rs4 انتخابمه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا