آئودی

نسخه E-Tron تمامی محصولات آئودی تولید می‌شود

همه می دانیم که آئودی برنامه‌های مفصلی برای تولید محصولات الکتریکی شده دارد. البته اخیرا مشخص شده که این خودروساز آلمانی به دنبال تولید خودروهای تمام الکتریکی زیادی نیز هست.


بنا به گفته‌ی مجله‌ی خودرو، این شرکت تا اواسط سال ۲۰۲۰ نسخه‌ی E-Tron از تقریبا تمامی محصولات خود را معرفی خواهد کرد.


دو نمونه از مدل های E-Tron این شرکت مدل اسپورت بک E-Tron و نسخه‌ی تولیدی E-Tron GT خواهد بود. این خودروها در اواخر سال ۲۰۲۰ شاهد پیوستن سومین عضو به خانواده یعنی Q3 E-Tron کوچک خواهند بود. ظاهرا این خودرو از معماری MEB گروه فولکس واگن استفاده خواهد کرد.


یک سال بعد نیز شاهد تداوم معرفی محصولات الکتریکی این برند خواهیم بود. خودروی E-Tron GT شوتینگ بریک آئودی از فلسفه‌ی مشابه با پورشه تایکان اسپورت توریسمو پیروی خواهد کرد. در همان سال آئودی Q2 E-Tron و سپس Q4 E-Tron معرفی خواهند شد.

آئودی E-Tron GT
ظاهرا در سال ۲۰۲۲ شاهد ورود Q5 E-Tron به نمایندگی‌ها خواهیم بود و در سال ۲۰۲۳ نیز نسخه‌ی تولیدی کانسپت هایپرکار PB18 روانه‌ی میدان خواهد شد. از دیگر مدل های جدید این خودروساز در سال ۲۰۲۳ می‌توان به Q6 E-Tron، Q7 E-Tron و Q9 E-Tron اشاره کرد. البته این خودروی آخری از نظر ابعاد مشابه آئودی Q8 فعلی خواهد بود.

آئودی E-Tron GT
برنامه‌ی آئودی در سال ۲۰۲۳ متوقف نخواهد شد زیرا پس از همه ی این خودروها شاهد معرفی خودروهای A4 E-Tron، A6 E-Tron و A8 E-Tron خواهیم بود. این خودروها به‌صورت سدان و استیشن فروخته خواهند شد.


آئودی تنها تولید تعداد معدودی از این خودروها را تایید کرده بنابراین می‌توان این خبرها را با کمی اغراق توصیف کرد. البته اگر همه ی این خودروها در طی ۵ سال آینده تولید شوند پس نمایندگی‌های این برند کاملا شلوغ خواهند بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. TESLA

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    چقدر این فلکس داری سرو صدا میکنه به خاطر برنامه های ایندش
    والا این همه تبلیغ و سرو صدا نیاز نیست
    جنرال موتورز و فورد هم دارن کار میکنن بدون ذره ای تبلغ و فلان
    پیکاپ برقی فورد داره تو جاده های امریکا تست میشه فقط چند تا عکس
    ازش مردم تونستن بگیرن وقتی داشت شارژ میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (2025 ديدگاه)

      خوبه
      قبل از هر چیزی توصیه میکنم همه ی دوستان این لینک پایین رو دقیقا بخونن و صد البته به نمودارها و آمار و اعداد کاملا توجه کنن و بعدش ادامه کامنت رو بخونن

      https://insideevs.com/elon-musk-ford-wont-survive-next-recession/#comments

      به نمودارها کاملا دقت کنید فروش خودروهای هیبریدی فورد به شدت با مشکل مواجه شده و کاملا بر خلاف جو بازار افت کرده …
      در این لینک ایلان ماسک هشدار داده فورد با این وضع در خطر ورشکستگی قرار داره
      ” دقت کنید من نمیگم ایلان ماسک میگه ”
      این موضوع کاملا جدیه
      FCA و فورد با توجه عقب افتادگی در معرفی و توسعه خودروهای الکتریکی در خطر ورشکستگی در آینده قرار دارن
      فکر میکنید چرا فورد از بازار روسیه خارج شده و کارکنانش رو در انگلستان و همینطور آلمان اخراج کرده چرا سدانهارو از رده خارج کرده ؟
      چون در حال تامین سرمایه برای ورود به عرصه ی الکتریکیه اما متاسفانه خیییییییییییلی دیر اقدام به این موضوع کرده
      و چرا FCA به شدت دنبال ادغام با خودروساز دیگریست ؟!؟؟ چون هزینه ی لازم برای توسعه رو نداره …
      ماسک میگه اینبار خطر ، بسیار جدی تر از رُکود چند سال قبل ، خودروسازی آمریکا رو تهدید میکنه
      در رکود قبلی جنرال موتورز ورشکست شد و با کمک های هنگفت ۶۰ میلیارد دلاری دولت فدرال آمریکا زنده موند و فورد هم با قرض گرفتن ۵.۷ میلیون دلار و… خودش رو زنده نگه داشت
      از این موارد بگذریم با توجه با قوانین ترامپ ، تسلا بصورت بالقوه بزرگترین خطر برای فورد و جنرال موتورز خواهد بود
      فورد و جنرال موتورز بیش از پیش وابسته به بازار داخلی هستن و این در رقابت با تسلا دردسر سازه
      فورد داره پیکاپ الکتریکی بر پایه F150 توسعه میده و عمده ی سود فورد از فروش پیکاپ ها بخصوص F150 حاصل میشه و جالبه تسلا هم در حال توسعه پیکاپ سطح بالاست ، فقط امیدوارم فورد بتونه بازار F150 رو حفظ کنه . فقط امیدوارم
      .
      حالا به نظرتون چرا فورد به شدت به دنبال همکاری با فولکس در اشتراک پلتفرم الکتریکیست ؟؟!
      چون توسعه پلتفرم هزینه برترین و زمانبرترین کار یک خودروسازه و فورد اصلا وقت نداره …
      این همکاری شاید بتونه باعث فروش بهتر فولکس در بازار پیکاپ های آمریکا بشه اما از اون طرف “قطعا” میتونه باعث عدم ورشکستگی فورد بشه
      .
      چون اسم فولکس آوردی لازمه بگم
      یک سال بعد از دیزل گیت فولکس گفت سال بعد رکورد فروش رو میزنیم و زد !
      سال بعدش گفت رکورد سوددهی رو میزنیم و زد ! و سود عملیاتیش رو دو برابر ! کرد
      حالا میگه تا ۲۰۲۳ معادل ۴۰ میلیارد دلار هزینه کرده و تا ۲۰۲۸ معادل ۷۰ مدل!!! خودروالکتریکی تولید خواهد کرد و تا ۱۰ سال آینده خودروهای الکتریکی تولید شده روی پلتفرم های این خودروساز به عدد ۲۲ میلیون خودرو خواهد رسید …
      میدونی ۲۲ میلیون خودرو یعنی چی ؟!؟!؟؟!
      این اعداد رو با کجای فورد مقایسه کنم
      .
      برای یک میلیاردومین بار وقتی چیزی نمیگیم به این معنی نیست که چیزی وجود نداره … وقت حوصله ی بحث کردن رو نداریم
      .
      بازم میگم چیزی از خودم ننوشتم …

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۱۲ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        فورد کارخانه هاشو در روسیه تعطیل کرده

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. TESLA

        ۱۲ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (1286 ديدگاه)

        ایلان ماسک اون حرف هارو خیلی وقت پیش زده
        تازه میست .
        یه چیزی میگم با نمودار ها مقایسه کن
        فولکس از بخش تجاری فورد قرار استفاده بکنه
        فورد هم از زیر ساخت های الکتریکی فولکس
        اینده خودرو های درون سوز تا 7 الی 8 سال ادامه داره
        تسلا هم تجربه ساخت خودرو های تجاری رو نداره
        پس خطری برای بخش پیکاپ ها و ون ها و کامیونت ها نیست
        بازاری که در دست جنرال موتورز و فورد هست
        جنرال موتورز هم روی ریوران سرمایه 1 میلیارد دلاری گذاشته
        تا 3 سال فکر کنم خط تولیدش راه بیوفته
        فیات کرایسلر سال ها پیش گفت که بازار سدان ها کم میشه
        فورد گفت کم نمیشه تعطیل میشه
        برای همین فورد برنامه هاشو از 5 سال پیش عوض کرد
        1 برانکو و بچه برانکو
        2 کراس اور های پرفورمنس ( موستانگ شاسی بلند )
        که قرار یا هیبریدی باشن یا تمام برقی معلوم نیست چند تا
        3 موستانگ هیبریدی و برقی
        4 موستانگ چهار در
        5 در اروپا کراس اور focus ( برقی و هیبریدی )
        6 کراس اوور های لینکلن از جمله کرسیر و اویاتوره ( هیبردی هم میده )
        7 پیکاپ های برقی که دارن تست میکنن
        بیش از 12 مدل تمام برقی یا هیبردی در راه داره فورد
        همه شونم قبل محصولات فولکس بیرون میده
        حتی فورد گفته قرار زمان عرضه مدل y تسلا کراس اوور برقی برای رقابت باهاش رو معرفی میکنیم
        این فقط برنامه فورد
        اتفاقا برعکس تسلا در اروپا رقابت برای بنز و فولکس بی ام و سخت کرده

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. TESLA

        ۱۲ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (1286 ديدگاه)

        چند ساعت پیش موتور وان مطلبی گذاشت
        psa داره به صورت جدی در مورد همکاری با فیات کرایسلر
        و ادغام باهاش در 10 سال اینده فکر میکنه
        و گفتن اصلی ترین هدف همکاری در ساخت محصولات الکتریکی
        و کاهش هزینه هاست
        هدف بعدی شون ورود به بازار امریکاست
        چون بعد تحریم های ترامپ سهم بیقه اروپایی ها ااز بازار امریکا کم میشه
        بهترین فرصت تا وارد بازار شن
        و هدف بعدی دست یابی به برند جبپ هست
        چون در حال حاضر ارزشمند ترین برند دنیا حساب میشه
        ( از نظر فرانسوی ها البته )
        ولی من فکر میکنم فرانسوی ها فقط با کرایسلر کار دارن
        مازراتی و الفا رو شاید بفروشن به جیلی
        بازار جیپ و داج هم خارج از دست رس تسلاست
        تسلا بیشترین مشکل رو برای بی ام و
        بنز و ائودی ایجاد میکنه
        و کرده چون فروش مدل 3 تسلا حتی در اروپا در بخش
        سدان های کامپکت از همه المانی ها پیشی گرفته
        برای همینه فولکس داره خودش به اب اتیش میزنه
        و بنز و بی ام و مجبور به همکاری شدن تا اینده رو به تسلا نبازن
        ولی من فکر میکنم باختن

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. mehran911

        ۱۳ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (2025 ديدگاه)

        ((( تسلا هم تجربه ساخت خودرو های تجاری رو نداره پس خطری برای بخش پیکاپ ها و ون ها و کامیونت ها نیست )))
        این موج و جوی که ماسک راه انداخته نشون داده هییییچ نیازی به تجربه نیست و مردم با همه ی وجود تسلا خریداری میکنن
        نکته دوم اینکه جالبه بلافاصله بعد یک ساعت از گذاشتن کامنت بالا خبر پیکاپ تسلا در سایت motor1 اومد که به شدت و با تمام قوا در حال توسعه است
        که قطعا اوضاع برای پیکاپ سازهای هم وطنش بسیااااار سخت خواهد شده چون مجبور میشن سودده ترین بازارشون رو با رقیب قدرتمندی مثل تسلا تقسیم کنن
        از این نظر خوشحالم آلمانی ها در آمریکا پیکاپ نمیسازن
        .
        ((( همه شونم قبل محصولات فولکس بیرون میده )))
        همشون رو ؟!؟؟!؟
        چی میگی ؟؟!؟ چیزی که میگی با هیچ اخبار و داده ای جور در نمیاد !!!
        این محال ممکنه …
        تایکان تا ۶ ماه دیگه دست مشتری رسیده
        پورشه اعلام کرده این مدل سریعترین سیستم شارژ رو خواهد داشت و چگالی انرژی باتری تایکان یک رکورد جدید بر جای خواهد گذاشت
        و در تکنولوژی پیشتاز خواهد بود غیر از این مدل کراس توریزمو و ماکان الکتریکی هم تا ۲۰۲۱ به بازار خواهند اومد
        خط تولید پورشه سالانه توانایی تولید ۳۰ هزار تایکان رو در سال داره که تا سه ماه پیش ۲۰ هزار پیش سفارش ثبت شده حالا حساب کن تا اواخر ۲۰۱۹ به چند خواهد رسید
        یعنی پورشه یکی دو سال اول فقط باید پیش سفارش هارو بسازه
        اولین مدل الکتریکی آئودی یعنی E tron رو مجلات مختلف تستش کردن و تموم شد رفت …
        و تا ۲۰۲۰ سه مدل مختلف بر پایه E tron توسط آئودی به بازار میاد
        از مدل e-golf اطلاع داری ؟؟؟
        مدل هاچبک ID فولکس ۲۰۲۰ با برد بیش از ۵۰۰ کیلومتربه بازار میاد
        میدونی فولکس همین حالا باتری نسل بعدی این مدل که احتمالا ۲۰۲۵ فیس لیفت میشه رو با برد ۶۵۰ کیلومتر توسعه داده ؟؟!؟!
        میدونی پورشه باتری نسل بعدی تایکان با برد و بازدهی ۴۷ درصد بیشتر رو از الان توسعه داده !!!
        فولکس اگر فقط خط تولید لازم رو داشت الان اوضاع زمین تا آسون فرق میکرد
        .
        ((( اتفاقا برعکس تسلا در اروپا رقابت برای بنز و فولکس بی ام و سخت کرده ))))
        وقتی بزرگترین و مهمترین بازار برای فورد و GM خود آمریکاست و وقتی یک شرکت غیر آمریکایی مثل bmw اونجا بزرگترین صادر کننده است و وقتی ترامپ با قوانینش اوضاع واردات و صادرات رو بهم ریخته و از همه مهمترین و بزرگترین بازار تسلا هم خود آمریکاست ، یعنی چی ؟!؟!؟
        یعنی فورد و GM مجبورن بزرگترین و مهمترین بازارشون رو با رقیب قدرمندی به نام تسلا تقسیم کنن و هر روز سهم تسلا از این بازار بیشتر رو بیشتر میشه ?
        فولکس مسیرش در اروپا و با معرفی برند جدید جتا در چین کاملا مشخصه
        هیچ برندی به اندازه فولکس در این حوزه سرمایه گذاری نکرده و فعلا نخواهد کرد
        Bmw هم که وضعیتش از قبل مشخص بود و زودتر از بقیه آلمانی ها دست بکار شده
        اما فورد و FCA …

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. TESLA

          ۱۳ فروردین ۱۳۹۸
          سوابق: (1286 ديدگاه)

          نمیخوام در مورد برنامه فولکس حرف بزنم ولی
          اگه میخوای بدونی چرا میگم
          تسلا هیچ مشکلی واسه بازار پیکاپ ها ایجاد نمیکنه
          بهتر کاربرد های پیکاپ هارو بخونی
          ممکن نیست پیکاپی رو بدون تجربه قبلی
          و از صفر بسازی که بیش از 10 تن ظرفیت کشش بار داشته باشه
          علم ساخت شاسی های مربوط به پیکاپ هارو
          المانی ا با این همه تلاش ندارن
          تسلا که دیگه جای خود داره
          تسلا نمیتونه در سگمنت پیکاپ ها با فورد و جنرال موتورز رقابت کنه
          این مثل روز روشنه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. mehran911

          ۱۳ فروردین ۱۳۹۸
          سوابق: (2025 ديدگاه)

          پیکاپ تسلا مدتهاست در حال توسعه است و خبر رسیده از دو پیشرانه پر قدرت با برد ۸۰۰ کیلومتر استفاده خواهد کرد این همه رو وسوسه میکنه …
          دقیقا مثل زمانی که تسلا مدل ۳ رو معرفی کرد هیچ شخصی احتمال این موفقیت رو نمیداد اما مردم خوب خریدن
          .

          این در حالی بود که تسلا تجربه توسعه در این کلاس رو نداشت ….
          .
          نمی دونم چرا بر خلاف اینکه همه شواهد داده ها و گفته های ماسک و …. نشون میدن تسلا برای آمریکایی بیش تر از هر خودروساز دیگه ای دردسر درست کرده رو میخواهی رد کنی ؟!؟!؟ و تمام تلاشت رو میکنی که خلافش رو ثابت کنی ??
          .
          همین چند وقت پیش یکی از سران فورد گفته بود تمام تلاشمون رو میکنیم تا رقیبی برای مدل ۳ توسعه بدیم
          .
          در ضمن علم و تکنولوژی یعنی اون مرسدس S کلاسی که فقط توسعه سیستم مجیک بادی کنترلش ۶ سال زمان برده ….
          چیزی که رسیدن به تکنولوژی هاش سالها زمان نیاز داره
          .
          یاد بگیر بجای اینکه با اکانت های مختلف بدو بدو بیای اون بالا با کامنتت فضای سایت رو به هم بریزی بیشتر تحقیق کنی که مجبور نشی جواب خودت بدی

          موافقم 0
          مخالفم 0
      5. mehran911

        ۱۳ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (2025 ديدگاه)

        ((( چند ساعت پیش موتور وان مطلبی گذاشت
        psa داره به صورت جدی در مورد همکاری با فیات کرایسلر
        و ادغام باهاش در 10 سال اینده فکر میکنه
        و گفتن اصلی ترین هدف همکاری در ساخت محصولات الکتریکی
        و کاهش هزینه هاست))))
        با این خبر حرف من رو اون بالا تایید کردی
        همون بالا گفتم FCA شدیدا دنبال ادغام شدن چون هزینه ی توسعه ی الکتریکی رو ندارن
        حالا جالبه تازه می خواهند در مورد توسعه پلتفرم الکتریکی مذاکره کنن
        با این اوصاف اولین خودروی الکتریکی این گروه رو بعد از ۲۰۲۵ میبینیم …
        .
        (((( هدف بعدی شون ورود به بازار امریکاست
        چون بعد تحریم های ترامپ سهم بیقه اروپایی ها ااز بازار امریکا کم میشه)))
        مشکل اینجاست که متعاقبا سهم آمریکایی ها از بازار جهانی هم کم میشه و نکته اینجاست که در خود آمریکا رقیب قدرتمندی به نام تسلا وجود داره …
        .
        (((( چون فروش مدل 3 تسلا حتی در اروپا در بخش
        سدان های کامپکت از همه المانی ها پیشی گرفته
        برای همینه فولکس داره خودش به اب اتیش میزنه))))
        اون آمار با اختلاف اشتباه بود تسلا مدل ۳ در ماه فوریه بیشتر آلمانی نفروخته لینک اصلاح شده اش رو در پست پورشه ( دو پست بالاتر ) گذاشتم
        تسلا خوب میفروشه چون فعلا رقیب جدی نداره و فعلا بدون رقیبه به همین خاطر فولکس تمام تلاشش رو میکنه تا سریعتر وارد این عرصه بشه اما بعد از ۲۰۱۹ اوضاع تغییر خواهد کرد

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. TESLA

          ۱۳ فروردین ۱۳۹۸
          سوابق: (1286 ديدگاه)

          اون بالا هم
          گفتم انجین های احتراق داخلی 7 الی 8 سال دیگه زنده ان
          پس عجله نیاز نیست
          اون خبر اشتباه که میگی هیچ سایتی تایید نکرده اشتباه بودنش رو
          من ندیدم موتور وان اصلاحیه بزنه در مورد اون خبر
          ((( تسلا خوب میفروشه چون فعلا رقیب جدی نداره و فعلا بدون رقیبه به همین خاطر فولکس تمام تلاشش رو میکنه تا سریعتر وارد این عرصه بشه اما بعد از ۲۰۱۹ اوضاع تغییر خواهد کرد)))
          با این حرفت حرف بالایی منو تایید کردی
          تسلا بزرگترین مشکل واسه المانی ها ایجاد میکنه
          و کرده برای همین فلکس داره این همه عجله میکنه
          و بنز و بی ام و مجبور به همکاری شدن
          تازه بنز و بی ام و هم مثل کرایسلر و فرانسوی ها دیر وارد بازار میشن
          اما تبلیغات در سگمنت هایی که تسلا الان درش حضور داره کاربردی هست
          چون ماشین های روزمره هستن
          در سگمت های تجاری و پیکاپ و غیره تبلیغات جایگاهی نداره
          این تجربه ساخت که حرف اول میزنه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. mehran911

          ۱۳ فروردین ۱۳۹۸
          سوابق: (2025 ديدگاه)

          اون خبر رو سایت JATO گذاشت بعدش هم اصلاحیه اش رو به carscoops فرستاد و هیچ ارتباطی با motor1 یا carscoops نداره چون اینا فقط منتشر کننده خبر بودن که اصلاح شد
          .
          اون بالا در مورد عقب موندگی و همکاری FCA و PSA نوشتی :
          (((( گفتم انجین های احتراق داخلی 7 الی 8 سال دیگه زنده ان
          پس عجله نیاز نیس )))
          بعد این پایین نوشتی :
          ((( و بنز و بی ام و مجبور به همکاری شدن تا اینده رو به تسلا نبازن))
          .
          نکته جالب اینجاست که BMW که سالهاست خودروی هیبریدی به فروش میرسونه و خودروی الکتریکیش الان در بازاره و مسیرش مشخصه ، داره با مرسدس همکاری میکنه که عقب نمونه !!!! از اون طرف در مورد FCA که کیلومتر ها عقبه و هنوز هیچ چیز مشخص نیست میگی ۷-۸ سال وقت داره و انجین ها تا ۸ ساله دیگه زنده هستن ????.
          چقدر تو خوبی ???
          جالب اینجاست که اگه bmw و مرسدس در توسعه پیشرانه های احتراقی هم کیلومترها از آمریکایی ها جلوترن که با این اوصاف FCA فاتحه اش خونده است ?
          .
          چقدر راحت میشه با حرف های خودتون جوابتون رو داد
          .
          با توجه به زیرساخت و تکنولوژی که گروه فولکس در اختیار داره از نظر تعداد تولیدات و تکنولوژی از تسلا پیشی خواهد گرفت هر چند که همین الان هم با توجه به یک رقیب قدرتمند چینی از نظر تعداد تسلا بزرگترین تولید کننده ی خودروی الکتریکی نیست …
          .
          باز هم میگم داستان چیز دیگریست

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. TESLA

          ۱۳ فروردین ۱۳۹۸
          سوابق: (1286 ديدگاه)

          چیزی که خودت میگی رو خودت میفهمی اصلا
          7 الی 8 سال دیگه انجین های احتراق داخلی زنده ان
          چطور حساب میکنی میگی در انجین های احتراق داخلی المانی ها
          از امریکایی ها جلوترن
          چون سال پیش امریکایی ها مجموعا 20 میلیون ماشین فروختن
          از نظر تنوع هم انجین های امریکایی تنوع شون از المانی ها بیشتر
          نکنه از روی اون چهار تا 6 سیلندر خطی بی ام و و پورشه اینو میگی
          در مورد کدوم عقب موندگی داری حرف میزنی تا 3 سال دیگه فقط جیپ
          6 تا محصول هیبریدی و تمام برقی بیرون میده
          الان بنز و بی ام و کجای اینده الکتریکی هستن
          تسلا تا دو سال دیگه ظرفیت تولیدش به بیش از یک میلیون دستگاه میرسه
          درمورد اون حرفم
          گفتم انجین های احتراق داخلی 7 الی 8 سال دیگه زنده ان
          پس عجله نیاز نیس
          عجیه واسه جیپ و داج نیاز نیست
          چون بازارشون رو تسلا مورد هدف قرار نداده که بالا پایین بپرن مثل فلکس
          تسلا سال ها طول میکشه تا محصولی مثل رانگلر بسازه
          ولی خیلی راحت تونست سری 3 و آ 4 ائودی رو پشت سر بزاره با محصولشی که چند ماه طراحیش زمان برد
          تازه موتور وان اون خبر فروش مدل 3 رو از منبع jato
          تیتر کرد
          اگه اشتباه بود اصلاحیه میزد چرا نزده
          همین پدال اگه اشتباه بود اصلاحیه میزد

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. ارش

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    هشدار به پدال و تسلا دارید وارد محوطه ممنوعه میشی لطفا در مورد مطلب نوشته شده صحبت کنید و از بحث خارج نشید و حواشی درست نکنید اگر نمی توانید اصول و قوانین رو رعایت کنید لطفا از سایت خارج شوید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمد

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (124 ديدگاه)

      حالا کاری به نظر بقیه دوستان ندارم
      ولی شما کی باشی که به بقیه هشدار بدی؟؟؟؟؟
      هر کس هر نظری دلش می خواد میده و کسی حق نداره برای دیگران حد و مرز تعیین کنه!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mehran911

        ۱۲ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (2025 ديدگاه)

        جناب
         ((( نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند.)))
        .
        قانون سایت اون پایین تعریف شده
        .
        این دوستمون هم یادآوری کرد که اینکار حق هر فردیست
        .
        تصور کن تو مترو سوار شدی یکی تو اون فضای تنگ شروع کنه بلند آواز خوندن یا سیگار کشیدن ، بقیه با اون فرد چطور برخورد میکنن ؟
        سایت مثل مترو مثل اتوبوس فضای عمومی محسوب میشه و قوانینی بر اون حاکمه
        .
        اخیر سایت پر شده دقیقا پر شده از ترول هایی با اکانت های مختلف که همه رو آزار میدن در طی یک هفته ی اخیر ۶۰ تا کامنت توسط دوستان برای اعتراض به این افراد ثبت شده متاسفانه هییییییچ انتظاری از اون کاربر ها برای به هم نزدن فضای سایت نمیره چون ذاتا از این کار لذت میبرن …
        نمی خواهم داستان بگم اما این بی فرهنگی ی عده است که تا زور بالای سرشون نباشه چیزی تغییر نمیکنه …
        این تعداد اکانت جدید در این بازه ی کوتاه در تاریخ سایت بی سابقه بوده

        امیدوارم شما از اون دسته از اکانت ها نباشی …

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. VIPER

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (2597 ديدگاه)

      …تا ته منظورتو گرفتم….

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ارش

        ۱۲ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (1549 ديدگاه)

        داداش بیا ببینیم همو آدرس بده ببینمت .خانه مغازه اداره دانشگاه مدرسه ببینیم همو.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. مهدی

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1326 ديدگاه)

    الان یک عده میلن میگن سانتافه از ایودی کپی کرده یا بالعکس خخخخخخ

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا