آئودی

نسل جدید آئودی A5 رونمایی شد

A5 و S5 جدید ۲۰۱۷، همان چیزی است که از آئودی انتظار داشتیم و یا حتی بیشتر

سرانجام ارباب حلقه‌ها نسل دوم کوپهٔ محبوب خود A5 را رونمایی کرده و به‌طور همزمان تصاویر A5 جدید و نسخهٔ اسپرت آن S5 را منتشر نموده است. افراد معمولی و غیرحرفه‌ای شاید در نگاه اول سری جدید A5 و S5 را چندان متفاوت با گذشته نبینند اما باید گفت آن‌ها واقعاً جدید هستند.

Audi-A5_Coupe-2017-1280-01

هرچند A5 بر روی پلت فرم MLB مشترک با سدان A4 ساخته می‌شود اما آئودی تلاش کرده که A5 جدید ازلحاظ طراحی یک هویت منحصربه‌فرد و متمایز از دیگر برادرانش داشته باشد. باید اعتراف کرده که آئودی در این کار قطعاً موفق بوده است چراکه A5 جدید با چراغ‌هایی زیبا و نوین، شبیه هیچ‌یک از برادران جدید خود چون A4، Q2 و Q7 نبوده و طراحی خاص خود را دارد. این نشان می‌دهد که آئودی برخلاف هم‌وطنانش که طراحی اکثر محصولاتشان را شبیه به هم کرده‌اند، سعی دارد طراحی متمایزی را در هریک از محصولاتش بکار گیرد. A5 و S5 جدید درزمینهٔ طراح جهش بزرگی نسبت پیشینیان خود داشته و زبان طراحی جدیدی برای یک خودروی دو در از آئودی ارائه کرده‌اند.

اگرچه نسل جدید A5 شباهت‌های ظاهری زیادی با نسل قبلی خود داشته و از طراحی تکاملی سود می‌برد اما ارتقائات فنی و تکنولوژیک قابل‌توجهی داشته و به‌وضوح درزمینهٔ فنی و مکانیکی با سلف خود متفاوت است. رئیس هیئت‌مدیرهٔ آئودی «Rupert Stadler» در هنگام رونمایی از A5 جدید گفت:

«ما در A5 جدید عملکرد بهتر، مصرف سوخت بهتر، فضای داخلی بسیار بیشتر و تجهیزات استاندارد فراوانی را ارائه کرده‌ایم و کوپهٔ متوسط خود را به سطح جدیدی از یک خودروی لوکس و پریمیوم ارتقاء داده‌ایم»

افزایش استفاده از آلومینیوم و فولاد با مقاومت بالا در نسل جدید A5 موجب شده این خودرو باوجودی که حدود ۴.۵ سانتیمتر فاصلهٔ محوری بیشتری نسبت به گذشته پیداکرده اما تا ۶۰ کیلوگرم سبک‌تر از نسل پیشین شود. این افزایش در فاصلهٔ محوری موجب ارائهٔ فضای داخلی بیشتری شده است درحالی‌که ضریب آئرودینامیک آن نیز به عدد قابل‌توجه و فوق‌العادهٔ ۰.۲۵ رسیده است.

پیشرانه‌های نسل نوین A5 و S5 شامل دو نمونهٔ بنزینی TFSI و سه موتور دیزل TDI است که ۲۰ درصد قدرتمندتر از گذشته شده و درعین‌حال مصرف سوخت کمتری هم دارند. قدرت این پیشرانه‌ها از ۱۹۰ اسب بخار برای موتور ۲ لیتری بنزینی و دیزل پایه شروع می‌شود درحالی‌که پیشرانهٔ بنزینی ۲ لیتری بعدی ۲۵۰ اسب بخار قدرت دارد. همچنین یک واحد ۳ لیتری TDI دیزل V6 هم با دو سطح قدرت ۲۱۵ و ۲۷۰ اسب بخار قابل خریداری است.

مدل اسپرت و قدرتمند S5 همانند مدل S4 مجهز به پیشرانهٔ ۳ لیتری بنزینی توربوشارژ V6 که ۳۵۰ اسب بخار قدرت را به‌صورت استاندارد توسط سامانهٔ کواترو به هر چهارچرخ می‌فرستد. این موتور که به‌تازگی طراحی‌شده و توسعه‌یافته است مصرف سوختی معادل فقط ۷.۳ لیتر در هر صد کیلومتر به‌صورت ترکیبی دارد. تا قبل از معرفی نسخهٔ فوق‌العاده قدرتمند RS5، مدل S5 قوی‌ترین عضو خانوادهٔ A5 محسوب می‌شود که فقط در ۴.۷ ثانیه از حالت سکون به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. این خودرو دارای کیت بدنهٔ اسپرت، ترمزهای قوی‌تر و تجهیزات ویژهٔ S-Line در داخل است.

Audi-S5_Coupe-2017-1280-01

مدل‌های چهار سیلندر و مدل ۳ لیتری V6 دیزل ۲۱۵ اسبی با گیربکس‌های ۶ سرعتهٔ دستی و ۷ سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه عرضه می‌شوند درحالی‌که نسخهٔ قوی‌تر ۲۷۰ اسبی همین پیشرانه و مدل S5 تنها با یک گیربکس ۸ سرعتهٔ اتوماتیک ارائه می‌شوند. قدرت موتور در مدل‌های ۴ سیلندر با گیربکس دستی به‌صورت استاندارد به چرخ‌های جلو انتقال میابد اما آخرین ورژن از سامانهٔ چهارچرخ محرک کواتروی آئودی به‌عنوان یک آپشن برای آن‌ها قابل سفارش است.

به لطف افزایش فاصلهٔ بین دو محور، کابین A5 جدید بزرگ‌تر و جادارتر از قبل شده است. درحالی‌که A5 و A4 جدید در ظاهر متفاوت از یکدیگرند اما در داخل بسیار به هم شباهت دارند. در کابین A5 جدید صفحه آمپر دیجیتال مجازی آئودی قابل سفارش بوده و سیستم ارتباطی-سرگرمی نیز توسط یک صفحه‌نمایش ۸.۳ اینچی ارائه‌شده است که توسط یک کنترلر دوار آشنا و همین‌طور یک پد لمسی قابل‌کنترل است و با کارپلی اپل و اندرویداتو گوگل سازگاری دارد.

همهٔ اعضای خانوادهٔ A5 جدید به آخرین سیستم‌های ایمنی فعال همچون کروز کنترل تطبیقی، پکیج کمکی حرکت در ترافیک، سامانهٔ اجتناب از برخورد، سیستم ایمنی Pre-Sense آئودی و… مجهز شده‌اند. قبول سفارشات برای آئودی‌های جدید A5 و S5 از ژوئن امسال آغازشده و تحویل آن‌ها برای پاییز امسال در آلمان و دیگر کشورهای اروپایی برنامه‌ریزی‌شده است. پس از مدتی و احتمالاً در سال ۲۰۱۷ این خودروها در بازار ایالات‌متحده نیز عرضه خواهند شد. آئودی A5 جدید بزودی رقابت مستقیمی را با مرسدس بنز C کلاس کوپه و ب ام و سری ۴ آغاز خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. پوریا

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    به به
    بسیار زیبا و عالی و بی نقص
    یک انتخاب هوشمندانه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. امین

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (384 ديدگاه)

    ماه
    بی نقص
    چشم نواز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امین

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (384 ديدگاه)

    آئودی آلمانی با کفش های هانکوک کره ای
    بد نیست یادی کنیم از پیشرفت کره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Amir

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    توش در عین زیبایی خیلی اسپورت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احمد باقری

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    طراحیش بهتر شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ZL1

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (544 ديدگاه)

      تورو خدا؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. داج توماهاک

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    فقط میشه گفت عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. محمد حسین

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (204 ديدگاه)

    طراحی داخلیش BMW سری 3 رو تداعی میکنه اما باز هم فوق العادست , اینو جدّی میگم …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. بنتلی

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    خیییلی خفنه،طراحیش ابهت و زیبایی خاصی داره،واقعا فوووق العااادس،محمد حسین جان نظر شما محترمه ولی میتونم دلیلشو بپرسم؟من ک شباهتی ندیدم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فقط انگلستان

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1045 ديدگاه)

      ائودی دیگه شورشو در اورده همه مدلاش کپی همن این قیافه های جدیدش که دیگه اصلا روح براش نمونده

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. محمد حسین

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (204 ديدگاه)

      نه…! منظورم در نگاه اولیّه بود ؛ اما اگه بخواهیم فقط بین این دوتا قضاوت کنیم ؛ مانیتور های مجزا , ترتیب قرار گیری ادوات داشبورد از بالا به پایین , فرم مستطیلی ,ساده ( ودر عین حال شیک ) قالب در بر گیرنده ادوات داشبورد و از اون برجسته تر محصور شدن کنسول وسط به سمت راننده با طراحی نوار محصور کننده سمت راست. اما آره , اگه دقیق بشیم زیاد شباهت ندارن ولی در نگاه اول چرا….! شما تصاویر اینو با یک M3 2016 کنار هم بزار متوجه میشی!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. سعید

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (43 ديدگاه)

    دو سه روزه سایت تون درست بازنمیشه عکس ها اکثرا” باز نمیشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. داج توماهاک

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      بخاطر فیتلرشکن خودتون هم هست
      البته سایت بارها شده ارور داده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. علي

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (969 ديدگاه)

    عالیتر شده فقط ای کاش سدان همین مدل هم میزدن با همین طراحی و تیپ عالی تر میشد .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamid...Audi

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (712 ديدگاه)

      نسخه A5 Sportback که مدل 4 در کوپه هست هم به احتمال زیاد به زودی معرفی میشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. رامکال

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (594 ديدگاه)

    بسیار بسیار عالی و خفن شده.
    مشخصات فنیش هم که رویاییه بویژه مصرف سوختش.
    هر وقت آئودی رو میبینم تاسف میخورم که چرا توی ایران محصولات این شرکت پا نگرفته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Zonda R

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    @.F
    تناسب طراحیش وحشتناکه!!
    مسحور کنندست
    دیگه حرفی برای گفتن باقی نمیمونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Mehdi TuRbO

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1950 ديدگاه)

    به این میگن ارتقا کیفیت و طراحی به همراه حفظ اصالت اینجوری دارندهای نسل قبلم زیاد ضرر نمیکنند.فقط به شخص کوپهایی ک خیلی عقب کشیده ای دارند خوشم نمیاد ادم همون احساس سدان بش دست میده،بیشتر برای خانوادهایی ک فرزند کوچیک دارند خوبه،اما تو کلاس خودش بینظیر.من tt و rs8 بیشتر میپسندم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. رامتین

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3047 ديدگاه)

    فوق العاده است. یکی از همکارانم که بنز E200 داشت قبلا و الان بی ام و528 گرفته میگفت بمراتب رانندگی با بنز بهتره!! میگفت کابین بی ام و، سر و صدا را بیشتر انتقال میداد و سواری نرمی نداره، اما بنز بسیار نرمتر عمل میکنه، گرچه شتاب بی ام و بالاتره. حتی در مورد پانامرا هم میگفت از نظر نرمی بین بنز و بی ام و قرار میگیره، اما قدرتش میگفت جوریه که میتونه خونه را از جا بکنه!!! بهرحال ما همش بر مبنای نظرات سایتها و ارقام در مورد خودروها نظر میدیم. اما در کل من فکر میکنم با توجه به اینکه قیمت و هزینه های نگهداری پورشه بسیار بالاست، خرید آئودی بهترین انتخاب است که مجموع مزایای 3 خودروساز دیگر آلمانی را تا حد بالایی داره. همین S5 یا A5 توان 286 اسب داره که اگه ایران بیاد قیمت حدود 450 میلیون پیدا میکنه (مدل 2015 اش با توان 230 الان رامک خودرو 385میلیون عرضه میکنه).

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Gold

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (37 ديدگاه)

    مرسدس سی و بی ام و اتاق 3 و 4 کوپه اصلا دیفرانسیل عقب هستند و انجین طولی نصب می شود. نکته ای که در میزان فروش آئودی خانواده آ4 و آ5 کاملا نمایان است.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا