آئودی

نسل جدید آئودی A7 ارزان‌تر از نسل قبل!

آئودی در ماه اکتبر نسل جدید مدل A7 خود را معرفی کرد و حالا اعلام کرده است که قیمت این خودرو در ایالات‌متحده از ۶۸ هزار دلار آغاز می‌شود. این یعنی نسل جدید A7 نسبت به نسل قبلی ۱۷۰۰ دلار ارزان‌تر شده است! این را مقایسه کنید با شیوهٔ قیمت‌گذاری خودروهای فسیل‌شدهٔ کشورمان که همواره با کاهش کیفیت و حذف مواردی چون زه‌های جانبی قیمت آن‌ها بیشتر و بیشتر می‌شود.

تیپ پایهٔ A7 جدید که قیمت آن از ۶۸ هزار دلار آغاز می‌شود، پریمیوم نام داشته و به‌صورت استاندارد به چراغ‌های جلوی LED، سقف شیشه‌ای پانوراما، اسپویلر عقب فعال، درب صندوق بار برقی و رینگ‌های آلیاژی ۱۹ اینچی مجهز است. ازجملهٔ ویژگی‌های داخلی برجستهٔ این تیپ نیز می‌توان به غربیلک فرمان سه پرهٔ چندمنظوره، صندلی‌های چرمی با دوخت متضاد، گرم‌کن و تنظیم هشت جهته، صفحه‌نمایش ۸.۸ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی به همراه نمایشگر پایینی ۸.۶ اینچی، تهویهٔ اتوماتیک سه منطقه‌ای و تریم چوبی طبیعی اشاره کرد. این تیپ همچنین به سیستم ایمنی شهر هم مجهز است که می‌تواند وسایل نقلیه یا عابرین پیاده را در مسیر تشخیص داده و برای جلوگیری از برخورد به‌طور خودکار ترمز کند.

تیپ بعدی پریمیوم پلاس نام داشته و قیمت آن از ۷۲,۴۰۰ دلار شروع می‌شود. این تیپ از تجهیزات بیشتری همچون چراغ‌های جلوی ماتریکس، صفحه‌نمایش بزرگ‌تر ۱۰.۱ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، سیستم صوتی پریمیوم با ۱۶ بلندگو و سیستم‌های کمک‌راننده‌ای چون هشدار ترافیک عقب، سیستم کمکی طرفین و سیستم جلوگیری از برخورد عقب برخوردار است.

بالاترین تیپ نسل جدید A7 نیز پرستیژ نام داشته و قیمت آن از ۷۶,۳۰۰ دلار آغاز می‌شود. این تیپ به طیف گسترده‌ای از تجهیزات مانند گرم‌کن صندلی‌های عقب، چراغ‌های لیزری، کنترل تهویهٔ چهار منطقه‌ای، سیستم صوتی پیشرفته با ۱۹ بلندگو، صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی، شارژ بی‌سیم گوشی‌های هوشمند و تنظیم ۱۸ جهتهٔ صندلی‌ها با گرم‌کن، تهویه و ماساژور مجهز است. علاوه بر این، امکان سفارش پکیج نورپردازی داخلی و نمایشگر سربالای رنگی هم وجود خواهد داشت.

برای نسل جدید A7 همچنین پکیج S-Line هم قابل سفارش است که شامل سپر جلوی اسپرت، دیفیوزر مشکی‌رنگ و تنظیم اسپرت تعلیق با ۲ سانتیمتر ارتفاع کمتر می‌شود. تمامی تیپ‌های A7 جدید اما در ایالات‌متحده تنها با یک موتور ۳ لیتری V6 توربو عرضه می‌شوند که ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک S-Tronic به‌صورت استاندارد از طریق سیستم کواترو به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. حمید

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    زیبا جادار مطمین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Reza

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      امرسان

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. saeed

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (349 ديدگاه)

    انصافا فوق العادس اما فکر کنم آئودی اگر یه مدل بالاتر مثلا A9 رو بعنوان کوپه 4 درب نزنه برای رقابت مستقیم با سری 8 جدید بی ام و یکم کمرنگ میشه حضورش تو این کلاس .چون A7 رقیب مستقیم سری 6 هست و تو اون رده نماینده ای نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. PARTHIAN

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    زنده باد هم خودروساز با انصاف
    زنده باد تا ابد
    به مُهر نیس به دله پاکه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. علی آقا

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (572 ديدگاه)

    به چشم، ما مقایسه میکنیم اما قبلش شما هم تورم ایران رو با آلمان و امریکا مقایسه کنید!!!
    بدم میاد از انتقادهای آبکی و کِش تمبونی!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir Machine

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1201 ديدگاه)

      شما لازم نکرده از گاری‌سازان دزد داخلی طرفداری کنی
      افت همیشگی کیفیت هم به تورم ربط داره؟
      کم کردن قطعات و تجهیزات ماشین‌ها چطور؟
      از طرف دیگه، اوایل دهۀ 80 شمسی که تورم به این شکل نبود رو یادت نیست که برای تبدیل پژو 405 به پرشیا و عوض کردن چهارتا چراغ و سپر، چهار پنج میلیون بیشتر از مردم میگرفتن؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. emad1990

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (999 ديدگاه)

      حرومخور ترین خودروسازان دنیا با اختلاف ایران خودرو وسایپاس
      در ضمن به عنوان طرفدار مرسدس طراحی جدید اعودی رو خیلی میپسندم

      موافقم 1
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا