آئودیهفته نامه

سرانجام نسل جدید آئودی A8، پرچم‌دار ارباب حلقه‌ها

زنگ خطری برای ب‌ام‌و سری ۷، مرسدس بنز S کلاس و لکسس LS

سرانجام پس از سال‌ها آزمایش، روزها انتظار، انتشار تیزرهای متعدد و تصاویر جاسوسی فراوان، آئودی رسماً طی مراسمی در بارسلونای اسپانیا نسل کاملاً جدید سدان پرچم‌دار A8 خود را رونمایی کرد که اگر بخواهیم صادقانه قضاوت کنیم، به نظر نمی‌رسد خیلی متفاوت از نسل قبلی باشد؛ اما این رویکردی محافظه‌کارانه است که می‌دانیم اکثر طرفداران آئودی از آن راضی خواهند بود. بااین‌حال این بدان معنا نیست که نسل جدید A8 پیشرفتی در طراحی نداشته است. آئودی در پرچم‌دار جدید خود هر دو ویژگی اسپرت و لوکس بودن را در کنار هم ارائه کرده تا بدین ترتیب از خرید مرسدس بنز S کلاس و ب‌ام‌و سری ۷ توسط خریداران جلوگیری کند. A8 در دو نسخهٔ معمولی و کشیده ارائه شده است که دومی A8 L نام دارد. نسخهٔ معمولی این خودرو ۵.۱۷ متر طول دارد درحالی‌که A8 L از ۱۳ سانتیمتر فاصلهٔ محوری بیشتری برخوردار است.

در بخش طراحی اما A8 جدید به‌شدت از کانسپت پرولوگ سال ۲۰۱۴ الهام گرفته و زبان طراحی جدید آئودی را به واقعیت تبدیل کرده است. این خودرو که توسط Marc Lichte طراحی شده، به‌طور قابل‌توجهی مسطح‌تر از نسل قبلی به نظر می‌رسد اما هنوز هم استایل و پرستیژی که از سدان پرچم‌دار آئودی انتظار داریم در آن قابل‌مشاهده است. بزرگ‌ترین تغییر خارجی نمای جلویی این سدان لوکس، جلوپنجرهٔ کرومی بزرگ آن است که همچنان نمایانگر همان جلوپنجرهٔ شش‌ضلعی معروف آئودی است. در اطراف این جلوپنجره، چراغ‌های افقی نازکی بکار رفته که چراغ‌های LED روشنایی در روز به‌طور یکپارچه درون آن‌ها ادغام شده است. همچنین این چراغ‌ها مجهز به فناوری جدید لیزری شده‌اند. این چراغ‌های لیزری در سرعت ۷۰ کیلومتر در ساعت فعال شده و دامنهٔ نور را به دو برابر افزایش می‌دهند.

در نمای جانبی خودرو اما بیش از هر چیز خط سقف شیب‌دار آن جلب‌توجه می‌کند که به گفتهٔ آئودی موجب می‌شود تا در این خودرو نمایی کوپه مانند ارائه گردد. همچنین در طرفین خودرو زیر خط کمر، خط ظریفی دیده می‌شود که تا روی درِ صندوق بار هم ادامه دارد. این در حالی است که چراغ‌های عقب نسل جدید A8 به‌طور چشمگیری با نسل قبلی متفاوت است. واضح‌ترین تغییر این چراغ‌ها اتصال آن‌ها به یکدیگر از طریق یک نوار باریک است که در سراسر عرض خودرو کشیده شده است. علاوه بر این، در چراغ‌های عقب A8 جدید مانند مدل TT RS از فناوری OLED استفاده شده است.

درمجموع هرچند طراحی نسل جدید آئودی A8 کاملاً مانند کانسپت پرولوگ انقلابی نیست، اما مطمئناً برای رقابت با ب‌ام‌و سری ۷ و مرسدس بنز S کلاس، به‌اندازهٔ کافی مدرن هست. همچنین سدان لوکس ارباب حلقه‌ها از استایلی ساده، سنگین و موقر برخوردار است که طبق شیوهٔ طراحی سادۀ شرکت مادرش، گروه فولکس‌واگن شکل گرفته است؛ بنابراین درحالی‌که مرسدس بنز این روزها به خاطر طراحی‌های بحث‌برانگیز خود بعضاً مورد انتقادات شدیدی قرار گرفته، آئودی استایل زیبا، ساده و تحسین‌برانگیزی را برای سدان پرچم‌دار خود ارائه کرده است.

هرچند شاید نمای بیرونی نسل جدید A8 تحول بزرگی را تجربه نکرده باشد اما انقلاب واقعی در کابین آن روی داده است به‌گونه‌ای که نمای داخلی آن بسیار با نسل قبلی متفاوت بوده و کاملاً مدرن‌تر از آن است. پرچم‌دار جدید آئودی در داخل نیز مجهز به نسل دوم کابین مجازی این شرکت با صفحه آمپر دیجیتالی شده است که تمام اطلاعات خودرو را از طریق نمایشگری فول HD با وضوح ۱۹۲۰×۷۲۰ پیکسل برای راننده به نمایش درمی‌آورد. علاوه بر این، دو صفحه‌نمایش هم در کنسول وسط خودرو تعبیه شده که یکی ۱۰.۵ اینچی بوده و وظیفهٔ ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MMI را بر عهده دارد و دیگری برای کنترل سیستم تهویه و تنظیمات راحتی خودرو در نظر گرفته شده است. شاید بزرگ‌ترین تفاوت کابین A8 جدید کاهش دکمه‌ها و کلیدهای فیزیکی نسبت به نسل قبلی باشد. سیستم چندرسانه‌ای جدید آئودی بیشتر از طریق صفحه‌نمایش لمسی و کنترل صوتی کار می‌کند اما هنوز هم می‌توان ویژگی‌های اصلی ماشین را از طریق دکمه‌های روی غربیلک فرمان کنترل کرد.

علاوه بر این، کابین نسل جدید A8 مملو از تکنولوژی است به‌گونه‌ای که به گفتهٔ آئودی ۴۱ سیستم کمک‌رانندهٔ مختلف در آن ارائه شده و از طریق سیستم MMI می‌توان ۴۰۰ قسمت مختلف ماشین را کنترل کرد که تعدادی از آن‌ها شامل سیستم ناوبری هوشمند با قابلیت یادگیری خودکار، تنظیمات نمایشگر سربالا، اتصال گوشی‌های هوشمند، کنترل دوربین‌ها و سنسورها، تنظیم سیستم صوتی و موارد فراوان دیگر می‌شود. همچنین آئودی نسل جدید A8 را به صندلی‌های عقب آرامش‌بخش مجهز کرده است که البته فقط در نسخهٔ کشیدهٔ A8 L ارائه می‌شوند. این صندلی‌ها دارای سیستم خنک‌کننده، گرم‌کننده و ماساژور با تنظیمات گوناگون و همین‌طور ماساژور پا هستند. علاوه بر این، یک پانل لمسی OLED قابل جدا شدن نیز بین دو صندلی عقب قرار گرفته است که از طریق آن سرنشینان عقب به بسیاری از تنظیمات و ویژگی‌های خودرو دسترسی خواهند داشت.

اما همان‌طور که پیش‌ازاین مشخص شده بود، آئودی از لحاظ تکنولوژی‌های پیشرفته نیز در نسل جدید سدان پرچم‌دار خود سنگ تمام گذاشته است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به سیستم الکتریکی ۴۸ ولت و سیستم تعلیق الکترومکانیکی کاملاً فعال اشاره کرد. همچنین گفته شده که A8 جدید اولین خودروی تولیدی بازار است که سیستم رانندگی خودکار سطح ۳ را ارائه می‌کند. آئودی اولین شرکتی است که برای سیستم رانندگی خودکار خود از اسکنر لیزی استفاده کرده است. این اسکنر در ارتباط با رادارها و دیگر سنسورها، طرح کاملی از محیط اطراف خودرو را فراهم می‌کنند. به همین دلیل این سیستم رانندگی خودکار می‌تواند در هنگام حرکت آهسته در ترافیک و همین‌طور هنگام رانندگی در بزرگراه‌ها تا سرعت تا سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت به‌طور کامل کنترل خودرو را در دست گرفته و اجازه می‌دهد که راننده دست‌های خود را کاملاً از روی فرمان بردارد.

علاوه بر این، A8 به سیستم پارک خودکار هم مجهز شده است که می‌تواند حتی بدون حضور راننده درون خودرو، آن‌را به‌طور خودکار پارک کند. راننده می‌تواند این سیستم را از راه دور با استفاده از یک گوشی تلفن همراه هوشمند کنترل کند. سیستم تعلیق منحصربه‌فرد و فعال این خودرو نیز برای هر چرخ از یک موتور الکتریکی و چندین اجزای دیگر استفاده می‌کند که آن‌را قادر می‌سازد تعلیق هر چرخ را به‌طور مستقل تنظیم کند. همچنین این سیستم از دوربین جلوی خودرو نیز استفاده می‌کند که توسط آن دست‌اندازها و موانع مسیر را تشخیص داده و به‌طور خودکار پیش از رسیدن ماشین به دست‌انداز مذکور، برای ارائهٔ صاف‌ترین و بی‌تکان‌ترین سواری، تعلیق را تنظیم می‌کند. آئودی می‌گوید این سیستم قادر خواهد بود تقریباً تمام ارتعاشات مسیر را از بین ببرد. همچنین این سیستم می‌تواند تعلیق A8 را مناسب خودرویی کاملاً لوکس یا به‌عنوان خودرویی اسپرت تنظیم کند.

نسل جدید A8 در ابتدا در آلمان با دو پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربو عرضه می‌شود که یکی دیزلی TDI و دیگری بنزینی TFSI است. موتور دیزلی ۲۹۰ اسب بخار قدرت دارد درحالی‌که نمونهٔ بنزینی توانایی تولید ۳۴۰ اسب بخار قدرت را دارد. علاوه بر این، در آیندهٔ نزدیک یک موتور ۴ لیتری V8 دیزلی TDI با ۴۳۵ اسب بخار قدرت و یک واحد ۴ لیتری V8 بنزینی با ۴۶۰ اسب بخار قدرت نیز برای A8 ارائه خواهد شد؛ و درنهایت این لیست با یک موتور ۶ لیتری W12 با قدرتی نامشخص به پایان خواهد رسید. علاوه بر این پنج مدل، در آیندهٔ مدل پلاگین‌هیبریدی A8 E-Tron هم عرضه خواهد شد که مجهز به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری بنزینی TFSI و یک موتور الکتریکی خواهد بود. مجموع خروجی این قوای محرکه برابر با ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور خواهد بود که از طریق سامانهٔ کواترو به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. همچنین به لطف برخورداری از باطری‌های لیتیوم یون، این مدل می‌تواند تا ۵۰ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند درحالی‌که از قابلیت شارژ بی‌سیم باطری‌ها نیز بهره‌مند‌است.

به لطف سیستم الکتریکی ۴۸ ولت، تمامی پنج موتور A8 بجای استارت به یک آلترناتور مجهز شده‌اند که می‌توان آن‌را یک سیستم هیبریدی خفیف دانست. به لطف این سیستم، A8 جدید می‌تواند در هنگام حرکت بین سرعت‌های ۵۵ تا ۱۶۰ کیلومتر در ساعت تا ۴۰ ثانیه پیشرانهٔ خود را خاموش کرده و سپس مجدداً به نرمی روشن نماید. این سیستم همچنین وظیفهٔ سیستم توقف/حرکت را هم بر عهده دارد. آئودی می‌گوید این ویژگی می‌تواند در شرایط رانندگی واقعی، مصرف سوخت A8 را به میزان ۰.۷ لیتر در هر صد کیلومتر کاهش دهد.


اما تمامی این ویژگی‌ها و تکنولوژی‌های پیشرفته ارزان به دست نمی‌آیند زیرا قیمت نسل جدید آئودی A8 در آلمان از ۹۰,۶۰۰ یورو و قیمت نسخهٔ A8 L از ۹۴,۱۰۰ یورو آغاز می‌شود که این قیمت متعلق به مدل پایهٔ V6 است. این در حالی است که نسل قبلی A8 قیمت پایه‌ای برابر با ۸۲,۵۰۰ دلار دارد که بنابراین شاهد افزایش قیمت چشمگیری هستیم. بااین‌حال زمان نشان خواهد داد که آیا لیزرها و پیشرفته‌ترین حالت‌های رانندگی خودکار ارزش پرداخت چنین مبلغی را خواهند داشت یا نه. تولید نسل جدید A8 و A8 L هم‌اکنون در کارخانهٔ آئودی در آلمان آغاز شده و تحویل آن در بازار داخلی آلمان از اواخر پاییز امسال شروع خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۲ دیدگاه‌ها

  1. سیاوش

    ۲۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (85 ديدگاه)

    اووف چه طراحی زیبایی فوق العادست
    ارباب حلقه ها ترکوند
    طراحی مانیتور داشبرد منو یاده پانامرا انداخت همینطور وصل شدن چراغای عقب هم از محصولات پورشه الهام گرفته

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۲۰ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (419 ديدگاه)

      از پشت شبیه لینکولن کانتیننتال شده و از نمای جلو مارو یاد نسل جدید جنسیس میندازه
      ولی همه ی اینها با صنعت و مهندسی آلمانی صورت گرفته

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. arash66

        ۲۱ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (433 ديدگاه)

        از محصولات پورشه الهام گرفته !
        آئودی نیاز به الهام نداره دادا آئودی خودش الهام بخشه بقیس …
        کانسپت پرولوگ که این مدل از اون الهام گرفته شده رو آئودی جلوتر از پورشه پانامرا با چراغ متصل شده طراحی کرده …

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Kamran

    ۲۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    المان خودش برا محصولات خودش رقیب میسازه!
    ـ
    زنده باد المان بی رقیب

    مرسدس اس کلاس
    بی ام و سری 7
    ا‌‌‌‌ئودی آ8
    پورشه پانامرا

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. فرشاد سجادیان

      ۲۰ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      پانامرا با نسل بعدی CLS مقایسه میشه، نه این محصولاتی که اسم بردی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Hamid...Audi

        ۲۰ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (712 ديدگاه)

        پانامرا یه مدل با فاصله محوری بیشتر داره که باعث میشه توی این سگمنت قرار بگیره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. فرشاد سجادیان

          ۲۰ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (3019 ديدگاه)

          فاصله محوری کشیده‌تر دلیلی بر این نیست که پانامرا وارد کلاس دیگه‌ای بشه وگرنه E کلاس و سری 5 هم با فاصله محوری بیشتر، رقیب و هم‌کلاس S کلاس و سری هفت میشن!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Hamid...Audi

          ۲۱ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (712 ديدگاه)

          ملاک بودن تو یه سگمنت اندازه ماشیناس.نه مدل مهمه نه قیمت نه قدرت و …
          اگه پانامرا با فاصله محوری بیشتر اندازه اس کلاس باشه پس توی همون سگمنته.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. ShoMpeT

    ۲۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (271 ديدگاه)

    نمیدونم چرا بیشتر کمپانی ها توی طراحی های جدید سر اگزوز های گرد رو میزارن کنار و از اشکال مستطیل و مربع و این چیز ها برای سر اگزوز ها استفاده میکنند! البته توی این تصاویر اصلا من خورجی اگزوز ندیدم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. charger

    ۲۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (396 ديدگاه)

    آرتﺋون از این خوشکلتره ولی در کل محشره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. فرشاد سجادیان

    ۲۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    توقع بیشتری از آئودی داشتم؛ شاید از نظر تکنولوژی بالاتر ازS کلاس و سری 7 باشه، که اونم‌ بر میگرده به زمان معرفیش، اما متاسفانه تو بحث لوکس‌گرایی که اولویت اول این کلاسه، اصلا در حد S کلاس نیست، مخصوصا داشبوردش. تو نمای خارجیشم میتونست با جلو پنجره کوچیک‌تر و چراغ عقب‌های متفاوت، ظاهر اشرافی محصولش رو بیشتر کنه، الان آنچنان که باید و شاید، شبیه یه پرچمدار لوکس خالص نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. arash66

      ۲۰ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (433 ديدگاه)

      خداییش از اون نظرات خیلی فیلسوفانه ای بود که تا به حال دیده بودم، کابینش لوکس نیست ؟
      اتفاقا هم لوکسِ هم کلاسیه هم مردنه !

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. فرشاد سجادیان

        ۲۰ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (3019 ديدگاه)

        من نگفتم لوکس نیست، گفتم در حد S کلاس نیست.

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. Hamid...Audi

          ۲۰ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (712 ديدگاه)

          شما برو اس کلاس بخر.

          موافقم 2
          مخالفم 0
        2. arash66

          ۲۰ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (433 ديدگاه)

          آره دادا آئودی در حد شما نیست شما برو اس کلاس بخر …

          موافقم 1
          مخالفم 0
        3. Amir

          ۲۰ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          چه نظراتی که آدم تو این سایت نمی‌خونه ‌ !!!!!!
          البته با احترام به فرشاد ولی اینجا یکم زدی جاده خاکی به نظرم….

          موافقم 1
          مخالفم 0
        4. فرشاد سجادیان

          ۲۰ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (3019 ديدگاه)

          من دارم میگم ظاهرش به خصوص داشبوردش به لوکسی S کلاس نیست، کاملا یه نظر شخصی، حالا چرا به دوستان برخورده نمیدونم!

          موافقم 0
          مخالفم 1
    2. امير علي

      ۲۰ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (399 ديدگاه)

      به نظر من از لحاظ طراحی چیزی از اس کلاس و سری هفت نداره هم داخل هم خارج از لحاظ تکنولوژی هم که عالیه یه رقیب شایسته برای اس کلاس و سری هفتِ

      موافقم 2
      مخالفم 0
  6. تیاگو

    ۲۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (99 ديدگاه)

    اگه چراغ های عقبش به هم وصل نمی شد به نظرم بهتر می شد
    نظر سنجی:
    چراغ های جدا از هم ، لایک
    چراغ های به هم وصل شده ، دیس لایک

    موافقم 0
    مخالفم 2
  7. Stuttgart

    ۲۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (54 ديدگاه)

    Masterpiece

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. arash66

    ۲۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (433 ديدگاه)

    از هر لحاظی عالیه.
    باز این نویسنده ها نظرات عجیب دادن،
    ” صادقانه قضاوت کنیم، به نظر نمی‌رسد خیلی متفاوت از نسل قبلی باشد ”
    آخه لامصب این متفاوت از نسل قبلی نیست ؟
    من نمیدونم اینا کارشناسن ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علي

      ۲۰ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (848 ديدگاه)

      دوست عزیز خودتو اذیت نکن .من شخصا بهت کاملا حق میدم . بعضیها فکر میکنن دگرگونی در طراحی یعنی موفقیت . جالبه که هیچ کس به خریداران قبلی که کلی هزینه کردن اهمیت نمیدن . طراحی دگرگون شده یعنی = فراموشی و دلخوری خریداران قبلی
      با تچکر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. سعید

    ۲۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (35 ديدگاه)

    واقعا احسنت به آئودی فوق العاده کار کرده رنگ قرمزش با همون رینگاش فوق العادست رقیب شایسته ای دست و پا کرده ارباب.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. پارسا ss

    ۲۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (28 ديدگاه)

    یه شکست خورده تمام عیار در برابر مرسدس s500 و بی ام و سری 7 هیچ پیشرفتی نداره!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 4
    1. mehran911

      ۲۰ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (2028 ديدگاه)

      تا به حال هیچ وقت تو پدال با یک نظر انقدر مخالف نبودم

      موافقم 2
      مخالفم 0
  11. مهدی

    ۲۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    با این‌که تو شاسی بلندا خیلی عاشق ائودی هستم ولی این را در حد اس نمیبینم ولی شاید بتونه با سری ۷ رقابت کنه

    موافقم 0
    مخالفم 1
  12. فيصل

    ۲۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (350 ديدگاه)

    چراغهای عقبش به دلم نمیشینه فقط

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. mehran911

    ۲۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (2028 ديدگاه)

    وقتش بود
    آئودی یکی از تکنولوژیکترین خودرو ساز های دنیاست
    جالبه بدونید آئودی سالها روی استفاده از پیشرانه های هیبریدی الکتریکی هیدروژنی و دیزلی تحقیق کرده
    .
    وقتی خودروسازی با پیشرانه ی دیزلی که یکی از بزرگترین مشکلاتش بی نظمی در احتراق و ایجاد لرزش و افزایش استهلاک هستش 13 قهرمانی در لمانز کسب میکنه منو مجبور میکنه با تمام وجود جلوش تعظیم کنم
    .
    خودروسازی که سالها قدرتمندترین و بهترین موتورهای دیزل روساخته
    .
    دوست داشتم مجید عزیز برای یک مدت نام کاربریشو R18 بزاره
    .
    سیستم کواتروی آئودی اگر نگم بهترین یکی از بهترین سیستم های چهارچرخ متحرک دنیاست
    .
    آئودی بیشتر از هر خودروسازی در گروه فولکس واگن علاقه مند به حضور در فرمول یک بوده و به احتمال بسیار زیاد به عنوان تولید کننده پیشرانه در سال ۲۰۲۰ پا به این رقابت ها بزاره
    جالبه که آئودی اولین خودروساز آلمانیست که در فرمول e حاضر شده
    سال آینده مرسدس و bmw وارد این مسابقات خواهند شد
    پورشه هم در سال ۲۰۱۸ وارد این مسابقات خواهد شد

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. DYBALA

      ۲۰ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (480 ديدگاه)

      خدا کنه
      خیلی بهتر از این haas و… هست!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. DYBALA

    ۲۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (480 ديدگاه)

    یجا بجای “قسمت”،”قیمت” نوشته شده، تصحیح کنید
    جمله خوبی میان مقاله گفته شد که آئودی بین اسپورت و کلاسیک bmw و mb خواسته a8 رو در بیاره که کاملا و صد درصد به خواستش رسیده..
    پس نیایید بگید که اس ۵۰۰ فلان و bmw فلان… اینجمع کننده دوتا سلیقس ک قاعدتا مخالفایی هم داره
    اما بنظرم عالیه از همه جهات، از تک تک پیچاش و خطّاش بگیر تا… تنوع موتور کم نظیر…
    سرنوشت a7 چه خواهد شد؟؟
    منتظر بررسی هستیم :))
    مانوئل نویر هم رفته بود اسپانیا مثلا برا تبلیغات و از اینجور بحثا…!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. سینا

    ۲۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (347 ديدگاه)

    اون کانسپت که تو فیلم civil war بود اسمش چی بود ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MOBIN POURMAND

      ۲۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (78 ديدگاه)

      فکر کنم یه نوعی از R8 هستش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. Hamid...Audi

    ۲۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (712 ديدگاه)

    “هرچند طراحی نسل جدید آئودی A8 کاملاً مانند کانسپت پرولوگ انقلابی نیست، اما مطمئناً برای رقابت با ب‌ام‌و سری 7 و مرسدس بنز S کلاس، به‌اندازهٔ کافی مدرن هست.”
    نمیدونم منبع خبر کجا بوده ولی با این جمله میشه فهمید که همه جای دنیا و تو هر موقعیتی … وجود داره.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. امیر دهقان

      ۲۰ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (695 ديدگاه)

      منبع این مطلب دو سایت Motor1 و CarScoops هستند

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Hamid...Audi

        ۲۱ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (712 ديدگاه)

        ممنون آقای دهقان

        موافقم 0
        مخالفم 0
  17. mehran911

    ۲۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (2028 ديدگاه)

    این دومین باریست بعد از پانامرا که طراحی داخلی به این زیبایی و مدرنی میبینم
    لوکس شیک زیبا و مدرن
    از این نظر قطعا برتر از مرسدس و bmw هستش

    موافقم 1
    مخالفم 0
  18. حسین

    ۲۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (18 ديدگاه)

    آئودی شاید در بین لوکس سازان بهترین نباشه ….ولی به نظرم خاص ترینه …..الان از همه انتظار میره سری هفت bmw …..یا s500 مرسدس رو داشته باشن …ولی وقتی یه A8 میاد تو جمشون نظر همرو جلب میکنه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  19. Sina Naseri

    ۲۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (69 ديدگاه)

    درسته استفاده از ۲ تا مانیتور در کابین جلو خیلی جذابه ولی بازم از نظر من خیلی سادست😐
    اس کلاس و سری۷ رو به این ترجیح میدم
    درسته توی این کلاس شتاب زیاد اهمیت نداره ولی اصلا شتاب ۳.۶ سری ۷ رو نمیشه نادیده گرفت ضمن اینکه شاسی سری۷ از فیبروکربن هستش جذابیت موتورهای ۱۲ سیلندر ب ام و و بنز رو هم اصلا نمیشه کنار گذاشت
    توی این کلاس اگه تماما لوکس گرایی رو در نظر داشته باشیم اس کلاس بهترینه و اگر هم یه نگاهی به مشخصات فنی و قابلیت های فنی نگاه کنیم و عاشق لذت بردن از رانندگی باشیم سری۷ بهترینه

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. arash66

      ۲۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (433 ديدگاه)

      کشده مرده این ریویهای کاربرای اینجام …
      شما نظر شخصیت رو بده نه اینکه بیای کلا یه برند و مدل رو ببری زیر سوال!
      از نظر ما اتفاقا طراحی آئودی خاص تر و ماندگار تر هست …

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Sina Naseri

        ۲۲ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (69 ديدگاه)

        ببخشید شما؟¿?
        ضمن اینکه دقت هم کنی نظر شخصیم رو دادم?
        امیدوارم معنی خاص بودن هم بدونی?

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. arash66

          ۲۲ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (433 ديدگاه)

          مطمئنام معنی این رو از تو بیشتر درک میکنم …
          پاراگراف آخر نوشته قبلیت رو یه بار دیگه بخون متوجه میشی …

          موافقم 0
          مخالفم 0
  20. دانیال

    ۲۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (134 ديدگاه)

    بین این و سری ۷ من تو خرید a8 شکم به خودم راه نمیدم. بین اس کلاس و a8 احتمال زیاد a8.
    لامصب چقد خوبه. هم طراحی بیرونش شکیل با وقاره هم داخلش فوق العاده عاالی و لکس. محشره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. #ali.m#

    ۲۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    Ali Msv:
    طراحیش زیاد منو شگفت زده نکرد .
    داشبوردش متفاوت و لوکسه ولی زیبا نیست به نظر من داشبورد lsخیلی زیبا تره .
    قسمت عقبشم که
    همه میگن بد شده به نظر من عالیه .گرچه خیلی شبیه لینکلن کانتیننتال شده درواقع منو یاد سری 7و لینکلن مینداره عقبش نمیدونم چرا .به سری 7که بدون شک ترجیحش میدم اما به بنز اصلا .
    در کل به نظرم طراحی بیرونیش عالیه ولی چیز جدیدی نداره به جز قسمت عقبش
    اما من طراحی Ls رو بیشتر دوست دارم .

    موافقم 0
    مخالفم 1
  22. Kamran

    ۲۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    حواستون باشه چه برندی رو دارید میکوبید
    سلطان( اس کلاس) نماینده اصلی المان برای
    رقابت با لوکس سازان مطرح جهانه
    ـ
    زنده باد “سلطان” اس کلاس پر فروش
    ترین ماشین فوق لوکس روی کره خاکی

    (The Best Or Nothing)

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. ایلیا

      ۲۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (731 ديدگاه)

      کی اسم اس کلاس رو آورد این وسط؟
      هر کی هم آورد میگه که اس رو ترجیح میده، دیگه داد و قال نداره که

      بقول یکی از دوستان:
      #جوگیر نباشیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. محمد

    ۲۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (29 ديدگاه)

    من چند روزی بود که منتظر این رونمایی بودم…از دیشب بارها چک کردم تا اخبارش رو به لحظه داشته باشم…سایت netcarshow اولین سایتی بود که اخبار کامل رو ارائه کرد….سایتی که پدال اخبارش رو برگردان میکنه…خیلی تو ذوقم خورد…در طراحی خارجی نتونسته مثه لکسوس انقلابی عمل کنه …به فیس لیفت میمونه…با توجه به اینکه از بابت جلو پنجره و چراغها…جنسیس رو g80و g90 از این الگو استفاده کرده….در استفاده از تکنولوژی حرفی نیست…عالی عمل کرده…ولی اولین چیزی که مشتری جذب میکنه…ظاهره…بی ام دبلیو هم با طراحی محافظه کارانه خودش باعث شد بازار فروش خودروی لوکس رو به بنز ببازه…باور کنید فیس لیفت اس کلاس هیجان انگیزتر بود!!!

    موافقم 0
    مخالفم 1
  24. 5speed

    ۲۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    باسلام خدمت همه دوستان
    و با تشکر از مدیریت سایت بسیار عالی پدال
    به نظر منم طراحیش یه کم محافظه کارانه و برای گروه سنی میانسال به بالا هست ولی طراحی داخلی ائودی خوب داره پیشرفت میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. cls

    ۲۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (16 ديدگاه)

    1.s class
    2.A8
    3.bmw s7

    موافقم 1
    مخالفم 0
  26. arash66

    ۲۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (433 ديدگاه)

    تیتر وب سایت Top gear :
    Watch out Merc S-Class: it’s the new Audi A8 | Top Gear

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. Carbonado Aventador

    ۲۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (4469 ديدگاه)

    فوق العاده شده!!
    از نمای عقب وحشتناک زیباست!!!!
    خیلی از طراحی غیر معقول s کلاس بهتره!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  28. MjM

    ۲۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (721 ديدگاه)

    عالیه… مخصوصا عقبش که متفاوت شده!
    این ماشین، ترانسپورتر 5 و البته با بازی جیسون استاتهام!….حیف که…!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. Shady Four Rings

    ۲۲ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (29 ديدگاه)

    شاخ آف!
    طراحی طراحی نکنید، با توجه به کلاس و این سگمنت طراحیه خوبی بوده! شما طراحی خفن میخواین از آئودی A7 هست. طراحی لوکس و ساده آئودی که خاص خودش هست در A8 جدید به خوبی دیده میشه و اینکه از فلان برند الگو گرفته شده یا شبیه فلان ماشین شده جفنگی بیش نیست!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا