آئودی

ساخت نسل جدید S1 در برنامهٔ آئودی نیست

آئودی S1 نسخه‌ای اسپرت از هاچ‌بک A1 محسوب می‌شود که در نسل اول با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۳۰ اسب بخار قدرت به بازار عرضه شد. از چند وقت پیش نیز شایعاتی در رابطه با ساخت نسل جدید این هاچ‌بک اسپرت بر اساس نسل دوم A1 منتشر شده بود و گفته می‌شد S1 جدید اواخر سال ۲۰۱۹ معرفی خواهد شد. حال اما مدیر بخش ارتباطات آئودی آقای «Peter Oberndorfer» به CarAdvice گفته است که ساخت نسل جدید S1 در برنامهٔ آئودی نیست.

وی دراین‌باره گفته است:

«ساخت S1 روی این پلت‌فرم بسیار دشوار است و پروژهٔ ساخت نسل اول آن‌هم بسیار هزینه‌بر بود. ساخت S1 هرگز کار ساده‌ای نبود چون در ابتدا در پلت‌فرم اولیه، برنامه‌ای برای ساخت آن وجود نداشت و بعداً در دستور کار قرار گرفت. این یک سرمایه‌گذاری محض بود. البته S1 خودروی عالی‌ای بود و حتی خود من یک دستگاه از آن‌را داشتم اما امروزه ما باید روی قسمت‌های دیگری تمرکز کنیم که این موضوع ساخت نسل جدید S1 را بسیار دشوار می‌کند».

Oberndorfer گفته است مدل A1 40 TFSI که بالاترین نسخهٔ نسل دوم A1 محسوب می‌شود می‌تواند جای خالی S1 را پُر کند. این مدل از همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ فولکس‌واگن پولو GTI استفاده می‌کند که ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. A1 جدید با استفاده از این موتور ظرف ۶.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد که زمان قابل‌توجهی است. این در حالی است که S1 این کار را ظرف ۵.۸ ثانیه انجام می‌داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. حمیدرضا

    ۱۳ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    با اونهمه رقیب ارزان قیمت تر و میل بازار به کراس اور نماهای کوچیک به نظرم تصمیم عقلانیی هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. emad1990

      ۱۴ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (999 ديدگاه)

      دوست عزیز این اصلا کراس اور نیست.هاچبکه
      سریQاعودی مخصوص کراس اور هاس

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا