آئودی

همکاری آئودی و ایرباس برای توسعه تاکسی پرنده

از اوایل قرن بیستم میلادی، سرمایه‌گذاران و خودروسازان همواره به فکر ساخت خودرویی پرنده بوده‌اند. اگرچه برنامه جت سانز ایده یک خودروی پرنده قرن بیست و یکمی را به همگان نشان داد اما هنوز هم منتظر چیزی هستیم که شبیه خودروی پرنده این کارتون باشد. هرچند این موضوع می‌تواند در آینده تغییر کند…


آئودی به همراه ایرباس و چندین مقام دولتی یک تفاهم‌نامه برای شروع پروژه حمل‌ونقل شهری و هوایی را در اینگولشتات آلمان امضا کرده‌اند.


به نظر می‌رسد در آینده کمپانی‌ها و افراد بیشتری به این پروژه ملحق خواهند شد که از جمله آن‌ها می‌توان به آندراس شویر وزیر حمل‌ونقل آلمان، یکی از مدیران ارشد ایرباس و شهردار اینگولشتات دکتر کریستین لوزل اشاره کرد.

اگر یادتان باشد اوایل سال جاری کانسپت Pop.Up Next در نمایشگاه خودروی ژنو به نمایش درآمد. این کانسپت در واقع یک خودروی الکتریکی بود که می‌توانست از پایه موتوری خود جدا شده و با استفاده از یک کوادکوپتر به پرواز درآید. پایه موتوری نیازمند سوخت و تکنولوژی رانندگی خودکار سطح ۵ بوده زیرا این سیستم ظرفیت سواری مشترک را داراست.


برام شات مدیرعامل موقت آئودی و عضو هیئت‌مدیره آئودی می‌گوید: “خودروهای ارتباطی، الکتریکی و خودران در آینده ترافیک شهری را راحت‌تر و پاک‌تر خواهند کرد و به ایجاد فضای بیشتر کمک خواهند کرد بنابراین کیفیت زندگی افراد در شهرها افزایش خواهد یافت. اینجاست که سومین بعد حمل‌ونقل می‌تواند نقش ارزشمندی در آینده بازی کند. ما دوست داریم از دانش خود برای افزایش کیفیت زندگی شهری استفاده کنیم و تلاش می‌کنیم مفاهیم حمل‌ونقل جدیدی را برای شهرها توسعه دهیم. این کار با پروژه حمل‌ونقل هوایی شهری صورت می‌گیرد.”


اگرچه این پروژه کاملاً جذاب به نظر می‌رسد اما هنوز هیچ نمونه تولید انبوهی در دسترس نبوده و رسیدن به این مرحله احتمالاً چند سالی طول خواهد کشید. توسعه چنین تکنولوژی‌ای که هم امن و هم قابل‌اعتماد باشد چند سال زمان و هزینه تحقیق و توسعه سنگینی را طلب می‌کند. مسئله دیگر هم اعتماد مردم به استفاده از چنین خودروی پرنده‌ای است…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    با این وضع گمرک و واردات ، ساخته بشه هم تو زندگی ما تاثیری نداره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مزدا

      ۲ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (2034 ديدگاه)

      داداش سایت گمرک و صنایع معدن رو هک میکنی مفت وارد ایران میکنی بعد سایت پدافند هوایی رو هک میکنی راحت تو اسمان ایران میچرخی!!!??

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسین

        ۲ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (2820 ديدگاه)

        هک کردید ، کلا میخوان واردات رو ممنوع کنن!

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا