آئودی

احتمال همکاری آئودی و ریماک برای تولید جانشین الکتریکی R8

اوایل سال جاری بود که برام شات مدیرعامل آئودی درباره‌ی آینده‌ی سوپرکار R8 سخنانی را بر زبان آورد.


او در خلال جلسه‌ی سالانه ی این خودروساز پرسیده بود که آیا ما به جانشین این خودرو با پیشرانه‌ای درون‌سوز احتیاج داریم؟ آیا این موضوع با استراتژی ما همخوانی دارد؟ شات به پاسخ این سوالات اشاره‌ای نداشته اما به نظر می‌رسد آئودی برنامه‌های خود برای جانشین R8 را به پیش می برد.


مجله‌ی خودرو گزارش داده که این خودروساز آلمانی با ریماک جهت همکاری احتمالی در تولید خودروی الکتریکی پرفورمنس که جانشین R8 خواهد بود صحبت کرده است. جزئیات چندانی به بیرون درز نکرده اما این خودرو ظاهرا با نام RS e-tron شناخته شده و در سال ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد.


خودروی موردبحث ظاهرا توسط آئودی ساخته خواهد شد اما بخش اعظم فرایند توسعه‌ای آن توسط ریماک انجام خواهد گرفت. این کمپانی نه تنها نقش مهمی در توسعه‌ی جانشین R8 ایفا خواهد کرد بلکه قوای محرکه‌ی آن را نیز پشتیبانی خواهد نمود.


خب صحبت از قوای محرکه شد و باید گفت احتمالا محصول جدید آئودی از چهار پیشرانه‌ی الکتریکی با قدرت حدود ۹۳۷ اسبی استفاده خواهد کرد. این مجموعه باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۵ ثانیه‌ای می‌شود.

از دیگر مشخصات احتمالی این خودرو می‌توان به مجموعه باتری حالت جامد ۹۵ کیلووات ساعتی با سیستم شارژ بی‌سیم اشاره کرد. این باتری ها توانایی شارژ سریع را داشته و برد ۴۸۳ کیلومتری ایجاد می‌کنند.


همچنین خودروی دو نفره ی آئودی از شاسی مونوکوک آلومینیومی و آئرودینامیک فعال سود خواهد برد. این ویژگی‌ها کاملا احساس‌برانگیز بوده و گفته می‌شود قیمت خودرو کمتر از ۲۰۰ هزار یورو خواهد بود.

البته هنوز چیزی به‌صورت رسمی تایید نشده است. برام شات قبلا علاقه‌ی خود برای استفاده از حداکثر منابع جهت تولید پروژه های کلیدی را اظهار داشته و از کمپانی بخاطر درگیر بودن در چندین پروژه در سالیان پیش انتقاد کرده است.


سوپرکار الکتریکی و پرفورمنس یک پروژه‌ی کلیدی برای آئودی نیست اما R8 یک خودروی الهام‌بخش برای ارباب حلقه‌ها بوده است. با این وجود خودروی قبلی R8 e-tron به شکست انجامید چراکه کمتر از ۱۰۰ دستگاه از آن به فروش رفت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. سروش

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (228 ديدگاه)

    جوری که تکنولوژی ریماک خواهان داره، آینده و رشد خیلی خوبی در انتظارشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Amirferrari

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (352 ديدگاه)

    خیلی خنده داره یه جور نوشته۹۳۷ اسب بخار قدرت و ۴۸۳ کیلومتر برد داره اونم خودرویی که تا زودتر از ۴ تا ۵ سال آینده قرار نیست ساخته بشه! اگه اینا احتمالاته چرا اعداد اینقدر با دقت انتخاب شدن؟!
    آئودی با ساخت صد دستگاه r8e خواست ببینه واکنش بازار به نسخه الکتریکی محصول پرطرفدارش چیه و نتیجه فاجعه بارش رو دید و حتی ده تا هم ازش فروش نرفت و حالا میخواد با این حقیقت که طرفداران r8 خواهان یه خودرو تنفس طبیعی هستن رو بزاره کنار و اینهمه هزینه کنه دست آخر هم بازنده بیاد بیرون،سری قبل گفتم الانم میگم آئودی قصدش اینه یه خودرو الکتریکی بسازه که هیچ ربطی به r8 نداره فقط میخواد با سواستفاده از اسم r8 واسه محصول جدیدش حاشیه سازی کنه و واکنش رو نسبت به خودرو الکتریکیش بسنجه،همین،خودشون هم تایید کرده بودن قرار نیست نسل بعد r8 ساخته بشه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ایمان

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3897 ديدگاه)

    اینجوری که بوش میاد ریماک از تسلا پیشی می گیره
    آئودی ، پورشه ، پینین فارینا و فورد مشتری های فعلی ریماک هستن تا ببینیم در آینده چه برندهایی از تکنولوژی های ریماک استفاده خواهند کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ZXEN

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (94 ديدگاه)

    شبیه تمساحه . عکس آخری طراحی منحصر به فردیه به خصوص اسپویلر یا بال عقبش

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا