آئودیفولکس واگن

همکاری گسترده آئودی، فولکس واگِن و NVidia در زمینه فناوری خودران

فولکس واگِن و آئودی رسماً NVidia را به‌عنوان شریک تجاری خود در “مرکز آینده نو کالیفرنیا” واقع در منطقه سیلیکون وَلی (Silicon Valley) معرفی کردند. همچنین خودِ آئودی با نمایش یک پروتوتایپ خودران بر اساس Q7 در CES 2017 از همکاری‌اش با کمپانی مذکور خبر داد.

vw-interactive-07
این توافقنامه شامل توسعه یک Al-Cockpit با رویکرد حذف گسترده اهرم‌ها و دکمه‌های فیزیکی و نیز کاهش تعاملات بین سرنشین و خودرو می‌شود. در همین راستا از یک دستیار هوش مصنوعی با قابلیت خودآموزی استفاده خواهد شد که خواسته‌های کاربر را پیش‌بینی کرده و براساس شرایط موجود، موقعیت مکانی و چند پارامتر دیگر (بدون نیاز به درخواست کاربر) پاسخ مناسب می‌دهد.

vw-interactive-01
یوهان جانگ‌وِرث (Johann Jungwirth) مدیر بخش دیجیتال گروه فولکس واگِن در حاشیه CES گفت: قصد ما استفاده از فناوری‌های مختلف NVidia، به‌عنوان مثال پلتفرم DRIVE Al Car Computing، نرم‌افزار Driveworks و سوپر کامپیوتر DGX-1 Al برای تولید یک به‌اصطلاح کاک‌پیت بر پایه هوش مصنوعی است که ازنظر تجربه کاربری دیجیتال در دنیا بی‌نظیر باشد.

vw-interactive-06
مرکز آینده نو کالیفرنیا می‌خواهد درزمینه تجربه کاربری، طراحی رابط‌ها، عملکرد، ایده‌های مفهومی مربوطه به کابین خودرو و سامانه‌های اطلاعاتی و سرگرمی بهترین‌های موجود را برای محصولات گروه فولکس واگِن ارائه کند. تأسیسات جدید درواقع قطب طراحی‌های پیشرفته و مهندسی این خودروساز در سیلیکون ولی خواهند بود.

vw-interactive-02
جانگ‌وِرث در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: از طریق این مرکز به هدف اصلی‌مان که تبدیل‌شدن به بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده حمل‌ونقل پایدار تا پیش از ۲۰۲۵ است، نزدیک می‌شویم. هوش مصنوعی نقشی حیاتی در حل مسائل مربوط به دیجیتالی شدن و ارتباطات ایفا می‌کند.

audiq7-ces-01
در جانب دیگر، آئودی فرصت نمایشگاه CES را غنیمت دانسته و یک پروتایپ جدید از Q7 مجهز به فناوری خودران به لاس‌وگاس آورد که بر پایه واحد پردازنده Drive PX2 متعلق به NVidia ساخته شده است. ظرفیت یادگیری بسیار بالای این سامانه، امکان آشنایی با مسیر حرکت و محیط پیرامون را از طریق بررسی نحوه رانندگی راننده و چند دوربین اضافی فراهم می‌سازد. درنتیجه خودرو می‌تواند با تکیه بر هوش مصنوعی آن-بورد خود اعلان‌هایی مثل سیگنال ترافیک را در کسری از ثانیه درک و تفسیر کرده و طبق آن واکنش مناسب نشان دهد.

البته همکاری آئودی و NVidia محدود به پروتوتایپ مذکور نخواهد بود. قرار است نسل بعدی A8 برای پلتفرم مادولارِ اطلاعات و سرگرمی ۲+ خود (MIB2+) از پردازنده Tegra K1 این شرکت استفاده کند. این چیپ قدرتمند عملکردهای تازه‌ای را در کنار قدرت فوق‌العاده در بحث محاسبات ارائه خواهد کرد تا پشتیبانی از نمایشگرهای با رزولوشن بالا ازجمله نسل دوم کابین مجازی آئودی بدون هیچ مشکلی صورت گیرد.

از دیگر فناوری‌های A8 جدید می‌توان به موارد مقابل اشاره کرد: نسل بعدی سامانه‌های اطلاعات و سرگرمی آئودی که اطلاعات آن-بورد و آنلاین را در هم آمیخته و ارتباطات خودرو را آسان‌تر و گسترده‌تر خواهد کرد؛ کنترل‌کننده مرکزی موسوم به zFAS که برای اولین بار مورداستفاده قرار خواهد گرفت؛ پایلوت مخصوص ترافیک که کنترل خودرو را کاملا به‌دست گرفته و راننده را از انجام هر کاری بی‌نیاز می‌سازد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Parker

    ۱۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    اسم Audi که میاد ، دلم میلرزه.
    چند سال صبر کن… دارم میام پیشت آئودی ❤
    تولید R8 رو واسه من هم که شده باید ادامه بدی ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. احسان(احسان سابق)

    ۱۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    دیروز تو برنامه ی صدا سیما که فکر کنم اخبار بود کارشناس برنامه داشت میگفت که دیگه امریکا قدرتی نداره که خوشبختانه یا متاسفانه اشتباه میکرد. امروزه قدرت نرم برنده رو ثابت می کنه. تو دوران ما قدرت دست کسی هست که انحصار تکنولوژی رو در اختیار داره و دیگه داشتن موشک و بمب اتم نشون دهنده توحش کشورهاست.
    تو دوران ما برنده کشوری هست که منطقه ای مثل سیلیکان ولی رو داره که باعث شده بزرگترین مراکز تحقیق و توسعه شرکت های مهم دنیا در این مکان تاسیس بشه. فرقی هم نداره شرکت امریکایی باشه یا ژاپنی یا المانی یا حتی کره ای و چینی. همه به سیلیکان ولی احتیاج داریم چون دنیایی که توش زندگی می کنیم بر محور الکترونیک شکل گرفته و بزرگترین نوآوری و اختراعات الکترونیکی جایی نیست جز دره سیلیکان.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. rrr

      ۱۹ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (80 ديدگاه)

      دقیقا همینطور از دوستان خواهش میکنم سرچ مختصری در مورد سیلیکان ولی داشته باشن ،مطمینم خوشتون میاد

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا