آئودی

نمایش پروتوتایپ کراس‌اوور تمام الکتریکی آئودی در ژنو

آئودی در نمایشگاه ژنو امسال پروتوتایپی از کراس‌اوور تمام الکتریکی خود را به نمایش درآورده تا جهانیان را با اولین محصول تمام الکتریکی خود پیش از رونمایی رسمی نسخهٔ تولیدی آن آشنا کند. نسخهٔ تولیدی این کراس‌اوور تمام الکتریکی که فعلاً E-Tron نامیده شده است، در تاریخ ۳۰ آگوست سال جاری در بروکسل رونمایی خواهد شد و تا آن زمان آئودی تعداد ۲۵۰ دستگاه پروتوتایپ آن‌را با برچسب‌های گرافیکی بدنه در خیابان‌های عمومی مورد آزمایش قرار می‌دهد. این خودروها در چهار قارهٔ جهان، در مسافتی بیش از پنج میلیون کیلومتر و در دماهایی از منفی ۲۰ درجه تا مثبت ۵۰ درجهٔ سانتی‌گراد مورد آزمایش قرار خواهند گرفت.

پروتوتایپی از E-Tron که در نمایشگاه ژنو به نمایش درآمده نیز با برچسب‌های گرافیکی روی بدنه پوشیده شده است اما بااین‌حال تقریباً به‌طور کامل می‌توان به طراحی بیرونی آن پی بُرد. طراحی کلی این کراس‌اوور الکتریکی بسیار اسپرت و شیک به نظر می‌رسد. در نمای جلویی خودرو، جلوپنجرهٔ چندضلعی معروف آئودی دیده می‌شود که در اینجا به‌طور کامل مسدود شده است. اطراف این جلوپنجره را چراغ‌های باریک و زاویه‌داری احاطه کرده‌اند درحالی‌که در عقب هم چراغ‌های LED باریک متصل‌به‌هم دیده می‌شود. در قسمت‌های پایینی خودرو نیز تریم نارنجی-مشکی کار شده است.

آئودی فعلاً هیچ‌گونه مشخصات و جزئیات فنی از E-Tron را اعلام نکرده است و صرفاً اشاره کرده که باطری‌های آن‌را می‌توان با استفاده از شارژرهای سریع ظرف تنها ۳۰ دقیقه شارژ کرد. همچنین همان‌طور که از محصولات آئودی انتظار می‌رود، E-Tron به سیستم چهارچرخ محرک هم مجهز است که سازنده آن‌را E-Quattro نامیده است. آئودی همچنین گفته است که این کراس‌اوور تمام الکتریکی از کابینی راحت و بزرگ برخوردار است که فضای کافی برای پنج نفر را ارائه می‌کند و برای استفاده‌های روزمره ایده‌آل است.

بااین‌حال گزارش‌هایی غیررسمی ادعا کرده‌اند که E-Tron به دو موتور الکتریکی مجهز است که یکی در جلو و دیگری در عقب نصب شده و می‌تواند با یک‌بار شارژ تا ۵۰۰ کیلومتر را طی کند؛ اما آئودی در مورد بُرد این ماشین فقط گفته است که برای سفرهای طولانی مناسب است. هنگامی‌که آئودی E-Tron به بازار عرضه شود با تسلا مدل X و همین‌طور جگوار I-Pace به‌عنوان رقبای مستقیم روبرو خواهد بود.

 

با پوشش کامل و لحظه‌به‌لحظهٔ رویدادها و اخبار نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ در مجلهٔ پدال همراه شما هستیم…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. فرزاد لاکچری

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (119 ديدگاه)

    بیشتر آدمو یاد BMW میندازه تا Audi?

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا