آئودی

پیش‌نمایش آئودی A3 کلاب اسپرت

کمپانی آئودی طی رویداد Wörthersee امسال در ریفنیتس اتریش در تاریخ ۲۸ الی ۳۰ ماه می امسال اتومبیل A3 کلاب اسپرت کوآترو را ارائه می‌نماید. همانند اتومبیل آئودی سدان S3 این اتومبیل هم مجهز به موتور TFSI پنج سیلندر توربوشارژ با حجم ۲.۵ لیتر و با قدرت تولیدی معادل ۵۱۸ اسب بخار و گشتاوری معادل با ۶۰۰ نیوتن متر بین دور موتور ۲۳۰۰ الی ۶۰۰۰ دور در دقیقه می‌باشد.

Audi A3 clubsport quattro concept
Audi A3 clubsport quattro concept
وزن این اتومبیل شیک و استایلیش برابر با ۱۵۲۷ کیلوگرم است و از این‌رو نسبت قدرت به وزن تولیدی آن معادل با ۲.۹ کیلوگرم بر اسب بخار می‌باشد و این موضوع بدین معناست که این اتومبیل قابلیتی همانند اتومبیل‌های سوپر کار دارد و همان‌گونه که میدانید اتومبیل‌های دسته‌ی سوپر کار قابلیت‌های سرعتی فوق‌العاده‌ای دارند, از این جهت شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این اتومبیل تنها ۳.۶ ثانیه زمان می‌برد و در نهایتاً اتومبیل سرعتی معادل با ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت خواهد داشت.

Audi A3 clubsport quattro concept
Audi A3 clubsport quattro concept
برای تولید قدرتی معادل با ۵۱۸ اسب بخار, موتور این اتومبیل مجهز به سیستم توربوشارژر عظیم و قدرتمندی بوده که دارای قابلیت افزایش نسبی فشار تا ۱.۵ برابر و اینترکولر بخصوص و اصلاح شده ای می‌باشد. به گفته‌ی کمپانی آئودی موتور این اتومبیل به صورت کاملاً تقویت شده بوده و سیستم اگزوز آن به صورتی طراحی شده که حداکثر میزان بازده و خروجی را داشته باشد, همچنین پوشش موتور این اتومبیل از جنس الیاف‌های پلیمری کربن (CFRP) تقویت شده است. گیربکس این اتومبیل از نوع اس ترونیک (S Tronic) هفت مرحله‌ای می‌باشد که قدرت تولیدی موتور را به هر چهار چرخ اتومبیل انتقال می‌دهد (استفاده از سیستم Quattro AWD).

Audi A3 clubsport quattro concept
Audi A3 clubsport quattro concept
از نظر طراحی آئودی A3 کلاب اسپرت کوآترو بهتر از سدان S3 به نظر می‌رسد. این اتومبیل دارای بدنه‌ای با ارتفاع ۱۰ میلی‌متر کمتر و چرخ‌های ۲۰ اینچی با عرض لاستیک ۲۷۵/۲۵ می‌باشد. هواکش موتور به شکل لانه زنبوری با قابی آلومینیومی مات در بر گرفته شده و کاملاً براق و زیبا می‌باشد. چهار حلقه‌ی مربوط به لوگوی کمپانی آئودی بر روی کاپوت اتومبیل قرار گرفته و تیغه‌های شکیل و زیبایی از فیبر کربن در قسمت پایین سپر و جلوپنجره‌ی این اتومبیل قرار گرفته‌اند.
در بخش‌های کناری این اتومبیل گلگیرها و باله‌هایی به سبک آئودی کواتروی کلاسیک و RS4 آوانت امروزی قرار دارد. پو سته آینه‌های جانبی و درپوش باک سوخت نیز از روی مدل‌های مسابقه‌ای آئودی برداشته شده‌اند. در انتهای خودرو هم یک دیفیوزر بزرگ به چشم می‌خورد.
از نظر طراحی داخلی این اتومبیل مجهز به صندلی‌های اسپرت مسابقه‌ای به رنگ سیاه نشانگرهای با زمینه مشکی و اعداد سفید و نشانگرهای قرمز می‌باشد که طراحی و ظاهر بسیار منحصربه‌فرد و شیکی را به این اتومبیل بخشیده است. همچنین دو دکمه‌ی مجزا بر روی فرمان اسپرت این اتومبیل تعبیه شده است که قابلیت انتخاب حالت بخصوص آئودی درایو و همچنین خاموش-روشن کردن موتور را برای راننده به وجود می‌آورد.

ترجمه از: امین رضائیان

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵۲ دیدگاه‌ها

  1. شاهین

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (4524 ديدگاه)

    حجم موتور 2.5 لیتر و قدرت تولیدی 518 اسب بخار! ائودی حرفی واسه گفتن باقی نمیذاره.دوستان کمی درباره موتورهای پنج سیلندر توضیح میدین؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      زمانیکه مرسدس بنز مدل CLA رو معرفی کرد ، چند ماه بعد ائودی محصول خودش

      رو برای رقابت با CLA با نام A3 با همان قیمت 29900 دلار برای قیمت پایه

      در نظر گرفت .

      حالا این مدل ائودی ، جوابی دوباره برای مرسدس بنز CLA 45 AMG است .

      هرچند که مرسدس بنز CLA 45 AMG از یک موتور 2000 سی سی با قدرت 360

      اسب بخار بهره میبره و در نسخه ی سری بلک 400 اسب بخار خروجی داره ،

      اما این ائودی از نظر فنی بالاتر از مدل بنز است .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرامرز

        ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (1595 ديدگاه)

        داش میلاد جات خالی امروز موزه آئودی بودم. ایمیل بده عکس ها رو برات بفرستم. faramarz.kh@gmail.com

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود . ازت دلخورم .

          چند بار زیر کامنتات جواب گذاشتم اصلا اهمیت ندادی .

          از شما بعید بود .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود . فرامرز خدا عمرت بده . خیلی عالی بود .

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Ehsan

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (51 ديدگاه)

      خدا به داد m3 برسه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. چاپلو

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (488 ديدگاه)

      جدا زیباست اصن همچین چیزی رو تصور نمیکردم خیلی خوبه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. زیگما

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    داخلش خیلی سادس
    یاد پراید افتادم :)
    اینقدر پول میدی ولی هیچ جذابیتی در داخلش نیست….برعکس cla و سری 2.
    قبلا از این مدل خوشم میومد ولی الان دیگه نه….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (4524 ديدگاه)

      زیگما جان الحمدالله مانیتور هم داره! اینم یه مزیت دیگه! ;)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. زیگما

        ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (3072 ديدگاه)

        آره خیلی پیشرفتس
        با گذاشتن این مانیتور، مشت محکمی بر دهان رقبا کوبید
        هر هر هر

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .

        اره شاهین جان مانیتور داره .

        یک درصد فکر کن ائودی برای کوچکترین سدان خودش مانیتور بذاره ،

        اما برای مدلهای بالاتر نذاره !!!!!!!!!!!!!

        خلاصه بگم که ائودی کارش درسته . !!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شاهین

          ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (4524 ديدگاه)

          داداش میلاد صد در صد کار ائودی درسته! خواستم نگرانی داداش زیگما رو رفع کنم! چون همیشه نگرانی خودشو از اینکه ائودی مانیتور نداشت اعلام میکرد! ما به داداش زیگما ارادت ویژه داریم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. زیگما

          ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          آره
          نه که تی تی جدید نداره
          واسه همین نگران بودم
          البته اگه از نظر بعضی ها، تی تی مدل بالاتر از این حساب بشه!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Sadjad97

          ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (256 ديدگاه)

          انتظار جواب از کسی رو نداشته باش! یه موقع انقدر وقت کمه که متن هر صفحه رو در کمتر از یک دقیقه میخونم یا از هر 7 کامنت یدونشون رو میخونم. ما هم خیلی دوست داریم توی بحثهاتون شرکت کنیم، چکنیم که وقتشو نداریم.
          یا حق

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. ونیز

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (274 ديدگاه)

      زیگما عجب پرایدی دارید شما، واقعا پرایدتون اینطوریه ؟؟؟ پس درود خداوند بر سایپا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. hamid3x

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (397 ديدگاه)

    این موتور 5 سیلندر منو گیج کرده !!
    اینطوری که نیروی پایین رونده پیستون تو یک نیم پریود با نیم پریود بعدی یکی نیست که این باعث عدم تقارن در گردش میل لنگ میشه!مگه اینکه هر 5 پیستون همزمان در داخل سیلندر بالا و پایین برند!
    آقا یکی بیاد ما را روشن کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (4524 ديدگاه)

      حمید جان من پیدا کردم مطلب رو ولی حسش نبود ترجمه کنم.بعدا شاید ترجمه کنم.اینم لینکش:

      http://en.wikipedia.org/wiki/Straight-five_engine

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. شاهین

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (4524 ديدگاه)

      حمید جان لینکشو گذاشتم ولی طول میکشه تا تایید بشه.ارادتمندم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. hamid3x

        ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (397 ديدگاه)

        ممنون آقا شاهین،لطف کردی

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شاهین

          ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (4524 ديدگاه)

          مخلصم حمید جان.فقط شرمنده که ترجمه ش نکردم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. حسین احمدی

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (5 ديدگاه)

      اقا حمید اینام مثل پیشرانه های سه سیلندره بافلایول و اختلاف حجم جور میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. hamid3x

        ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (397 ديدگاه)

        حسین آقا ممنون واس توضیحت.
        پس هر 5 پیستونش سر میل لنگ نسبت به هم زاویه دارند؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. ASTON MARTin

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    همین الان داشتم به آئودی فک میکردم ک گفتم بیام یه سر به پدال بزنم… دیدم تیتر اولش ائودیه… اصا حلال زادست این برند :O

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Mohammad XX

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (201 ديدگاه)

    پر قدرت و زیبا (مخصوصا از نمای جلو)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (188 ديدگاه)

      بسم حق

      جون میده واسه یه رالی خیابونی
      ای بابا
      یادم رفت
      تو ترکم :))
      حالا … واسه نونوایی رفتن که دیگه حال میده نه ؟ :))

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. رسول پيري

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    اءودی این ماشینو برای رقابت با مرسدس cla45 amg و bmw m2 ساخته بنز ٣۶٠ اسب بی ام و٣٣۵ اسب خوب حالا با ۵١٨ اسب میخواد بگه شتابم با سوپر اسپورتها برابری میکنه واونقدر دینامیک و چسبندگیم قوی هست که با این سدان کوچولو ٣١٠ کیلومتر میتونم برم بدون محدودیت سرعت ومیتونام لذب سواری یه سوپر اسپورتو داشته باشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. reza

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (156 ديدگاه)

    موتور 2.5 لیتر با خروجی 518 اسب !!!!!!!! باووووو دمت جیز ائودی
    طراحی و ظاهرشم که مثل روز روشن میدرخشه

    با این قابلیت هایی که داره آلمانی بودن خودشو ثابت میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. یه پسل باهوش

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    فرضشو بکن 30000 دلار قیمتشه

    یعنی یکی تو ایران با درامد متوسط رو به پایین بخواد سمند بخره :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      پسل باهوش داری اشتباه میکنی . این قیمتش حدود 60هزاردلاره .

      ساده ترین مدل با حداقل امکانات قیمتش 29900 دلاره .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. Un4given

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (235 ديدگاه)

    این ماشینهای آ.او.دی رو آدم میبینه حال میکنه. از نظر طراحی خارجی ( مخصئصا جلو و عقب ) حرف نداره. اینم بخاطر اینکه سبک در بیاد از تزئینات داخلش کم کردن ولی بازم اونقد تابلو نیست که آدمو یاد پراید بندازه !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. احسان(احسان سابق)

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    قدرتش در برابر حجم موتورش خیلی جالبه اما من همیشه فکر میکردم امکان ناپذیره که تعداد سیلندرها فرد باشه.این ادامه سرمایه گذاری 30 میلیارد یورویی ائودیه که خوشبختانه بخوبی داره خرج میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Metalhead

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    از جلو پنجره و سپرهاش و اگزوز های عقبش خوشم نمیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      دروغ میگییییی !!!!!!!!!!!!!!!

      امکان نداره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Metalhead

        ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (1678 ديدگاه)

        چراغ عقبش منو یاد سوناتا YF میندازه ، جلوش هم انگار جنسیس نسل جدیده ، ولی موتورش عالیه دهن سرویس

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Arash66

          ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (87 ديدگاه)

          منم پست های شمارو می بینم یاد یچه های دبستانی می افتم !

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Metalhead

          ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (1678 ديدگاه)

          الآن بخندم ؟؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .

        حالا اشکالی نداره . هرکسی نظرش رو میگه .

        ولی مملی حاضرم باهات شرط ببندم که عاشق این مدل میشی :

        http://www.netcarshow.com/audi/2012-rs5/1024×768/wallpaper_4b.htm

        ولی در مورد جلو پنجره باهات مخالفم . چون هیوندای از ائودی

        کپی کرده .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Metalhead

          ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (1678 ديدگاه)

          آره این لینکی که دادی خیلی خوشگله

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. سعید

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (188 ديدگاه)

      بسم حق

      نمیدونم چرا میبینم ائودی رو
      حس میکنم یکی از محصولای داخلی یه کپی غیر حرفه ای از اینه !!!
      نه بابا
      سمند نه
      نه نه …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. naser

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ماشین شیک و خوش استیلیه
    موتورش هم که معرکست
    اگه قیمتش هم خوب باشه کلی خوش به حال اروپایی ها وامریکایی ها میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. امید

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    خیلی خوبه با این رنگش که خوب تر هم شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. PEUGEOT

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (999 ديدگاه)

    میشه گفت یه جنگنده تمام عیاره
    با موتور 2.5 لیتری 518 اسب می گیره
    دوستان یه سوال؟
    وقتی میشه با موتورایی با حجم کم قدرت بالا گرفت چرا کمپانی ها موتورهایی با حجم بالا تولید می کنن که مصرف خودرو هم افزایش میده؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. hamid3x

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (397 ديدگاه)

      فکر کنم اصطهلاک سیستم های توربوو سوپر شارژ زیاده و اینکه این موتورا تو ارتفاع بالا به دلیل کاهش فشار هوا راندمانشون کم میشه و قدرت خروجی کاهش پیدا میکنه از طرفی پیچیدیگی تعمییر دارند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. PEUGEOT

        ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (999 ديدگاه)

        ممنون حمید جان

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. hamid3x

          ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (397 ديدگاه)

          خواهش میکنم / تو سایت دنیای خودرو یه توضیحاتی در مورد انواع سیستم های توربو داده

          موافقم 0
          مخالفم 0
  15. علی

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (72 ديدگاه)

    من طرفداربی ام وهستم ولی انصافاچراغهای جلوی ائودی منوکشته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. esi

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (387 ديدگاه)

    عجب چیزیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. رضا

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    دیگه میخوان با توربو شارژر چکار کنن؟؟!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Just 323

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (74 ديدگاه)

    پوف دکی… واقعا کارخانه های مطرح جهان همیشه به دنبال نو آوری هستن البته که آئودی اولین قدمشو با 3 سیلندر برداشت.. دوستان اگه کسی درباره ی موتور های 5 سیلندر و کلا فرد سیلندر اطلاعاتی داره کمی توضیح بده ممنون میشم..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. homayoun

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (14 ديدگاه)

    من طرفدار بنزم ولی خداییش باید قبول کردرقبای بنز و بی ام و این آئودی به گردش هم نمیرسن از لحاظ فنی و طراحی بینظیره به نظرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. bardia

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (181 ديدگاه)

    اینهمه بوست توربو با این توربو های بزرگ نتیجش میشه لگ وهشتناک توربو که توی لنسر fq 400 هم داشتیم و توی حالت عادی حتما” باید معکوس بدی تا ماشین کوچیکترین شتابی بگیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. amir-bmw

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    قالب سایت برام عوض شده
    من با قالب قبلی بیشتر حال مبکردم خیلی خوبو روون بود این اذیت میکنه یه کم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا