آئودی

ارائهٔ پیش‌نمایش رسمی آئودی E-Tron S با 435 اسب برقی!

آئودی قصد دارد خانوادهٔ کراس‌اوور الکتریکی E-Tron را گسترش دهد و نمونه‌های قوی‌تر و اسپرت‌تری را هم به آن اضافه کند. به همین دلیل، سازندهٔ آلمانی حالا پیش‌نمایشی رسمی از نسخهٔ آیندهٔ E-Tron S را ارائه کرده است. این نسخهٔ که در هردو مدل معمولی و اسپرت‌بک ارائه می‌شود، به قوای محرکهٔ الکتریکی سه موتوره مجهز شده که دو موتور در عقب و یکی در جلو نصب شده است.

این سه موتور مجموعاً ۴۳۵ اسب بخار قدرت و ۸۰۸ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند که افزایش قابل‌توجهی را نسبت به ۳۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۱ نیوتن متر گشتاور مدل E-Tron 55 نشان می‌دهد. البته در E-Tron S هم مثل نسخهٔ ضعیف‌تر، یک حالت بوست هم وجود دارد که در این حالت موتورها به مدت هشت ثانیه ۵۰۳ اسب بخار قدرت و ۹۷۳ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. این ویژگی موجب می‌شود E-Tron S ظرف ۴۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد درحالی‌که حداکثر سرعت آن به‌صورت الکترونیکی روی ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

وجود سه موتور در این خودرو علاوه بر بهبود پرفورمنس، امکان کنترل گشتاور بُرداری الکتریکی را هم فراهم می‌کند. به لطف این سیستم، اگر راننده در پیچ‌ها اقدام به شتاب گیری کند موتورهای الکتریکی به چرخ عقب خارج از پیچ حداکثر تا ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به چرخ داخل پیچ منتقل می‌کنند. آئودی با این سیستم وعدهٔ بهبود چابکی، پیچیدن با سرعت بالا و لذت رانندگی را داده است. وجود سه موتور همچنین موجب افزایش کشش هم می‌شود زیرا می‌توان قدرت را با بیشترین چسبندگی به محور عقب انتقال داد. به گفتهٔ آئودی، این ویژگی هنگام حرکت روی سطوح یخ‌زده یا سست، مفید خواهد بود. متأسفانه آئودی اعلام نکرده بُرد E-Tron S چقدر است اما گفته شده باطری‌های آن ۹۵ کیلووات ساعتی هستند که با استفاده از شارژرهای سریع ۱۵۰ کیلوواتی می‌توان از ۵ تا ۸۰ درصد آن‌ها را ظرف ۳۰ دقیقه شارژ کرد.

در بیرون E-Tron S نیز دهانهٔ گلگیرها کمی عریض‌تر شده و روی لبهٔ دهانهٔ گلگیرهای جلو نیز مجراهای هوایی برای خنک کردن ترمزها تعبیه شده که فقط در صورت لزوم باز می‌شوند. این ویژگی همراه با آینه‌های جانبی دیجیتالی سفارشی، ضریب درگ E-Tron S را به ۰.۲۸ رسانده‌اند که این عدد در نسخهٔ اسپرت‌بک از این هم کمتر و برابر با ۰.۲۶ است. این کراس‌اوور الکتریکی به‌صورت استاندارد با رینگ‌های ۲۰ اینچی آلیاژی ارائه می‌شود اما نمونه‌های ۲۱ و ۲۲ اینچی هم برای آن قابل سفارش خواهد بود. تمامی این رینگ‌ها صرف‌نظر از اندازه با لاستیک‌های عریض‌تری نسبت به نسخه‌های پایهٔ E-Tron پوشیده می‌شوند.

برای متوقف کردن این کراس‌اوور الکتریکی قدرتمند نیز سیستم ترمز عملکرد بالای با دیسک‌های ۴۰۰ میلی‌متری و کالیپرهای شش پیستونه در جلو در نظر گرفته شده است. این کالیپرها مشکی‌رنگ بوده و تریم S قرمزرنگ روی آن‌ها کار شده است. E-Tron S به‌صورت استاندارد به سیستم تعلیق بادی تطبیقی مجهز است که می‌تواند ارتفاع خودرو را تا ۷.۶ سانتیمتر تنظیم کند. مثلاً، هنگام رانندگی پویا، ارتفاع تا ۲.۶ سانتیمتر کمتر می‌شود.

E-Tron S در داخل تفاوت چندانی با نسخه‌های معمولی خود ندارد اما بااین‌حال نشان‌های S، پارکابی‌های آلومینیومی و صندلی‌های اسپرت با چرم و آلکانترا، آن‌را از دیگر برادرانش متمایز کرده است. علاوه بر این، خریداران می‌توانند چرم صندلی‌های تهویه‌دار با چرم سوراخ‌دار را هم برای این خودرو سفارش دهند. آئودی فعلاً هیچ اطلاعاتی از قیمت یا زمان تحویل E-Tron S منتشر نکرده است.

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Enzo

    ۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (319 ديدگاه)

    طراحیه داخلی مخصوصا جلو داشبورد زیبا و دوست داشتنیه .تسلا خودروی فوق‌العاده ایه منتهی طراحیه داخلیش یجورایی خیلی ساده و بی روح وکسل کنندس.آئودی بنظرم نشون داده که خودرو هم می‌تونه الکتریکی باشه هم طراحیه زیبایی داشته باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamidreza

      ۴ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (2442 ديدگاه)

      دقیقا
      من که با مک ای هم حال کردم

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا