آئودی

چرخ‌های عقب برای که به حرکت درمی‌آیند: بررسی آئودی R8 RWS

آئودی R8 RWS نخستین محصول دیفرانسیل عقب این خودورساز آلمانی در طول تاریخ است که توسط آئودی اسپرت ساخته شده و نیروی خود را مدیون پیشرانه تنفس طبیعی V-10 به حجم ۵.۲ لیتر و قدرت ۵۳۳ اسب بخار است.

آئودی R8 RWS
ارزش این خودرو در مدل کوپه حدود ۱۱۲هزار پوند است که برای تصاحب نسخه اسپایدر تا ۱۲۱هزار پوند نیز قابل افزایش است. بنابراین با ارزان‌ترین مدل R8 مواجه هستیم.

آئودی R8 RWS
کلیه r8 های تولید شده تا به امروز از نوع چهارچرخ محرک بوده‌اند که با حذف این سامانه و جایگزین نمودن آن با سیستم دیفرانسیل عقب، از وزن R8 کوپه معادل ۵۰ کیلوگرم کاسته شده است. این رقم برای مدل اسپایدر برابر ۴۰ کیلوگرم است.

آئودی R8 RWS
در نسخه دیفرانسیل عقب، رانندگی پویاتری را تجربه خواهید کرد؛ چرا که چرخ‌های جلو تنها با سیستم فرمان سروکار دارند و حس دقیق‌تری را از سطح جاده به راننده انتقال می‌دهند. همچنین در گذر از پیچ‌ها هیجان بیشتری را چاشنی کار خود خواهند نمود.

آئودی R8 RWS
اگرچه این خودرو با پیشرانه ده سیلندر، به هیچ وجه خسته کننده نیست اما نباید انتظار چابکی و سرزندگی پورشه ۹۱۱GT3 را از آن داشته باشید. بهتر است بگوییم که با یک خودروی خوب طرف هستیم اما خوب هم این روزها برای خود درجاتی دارد. به عنوان مثال اگر به بهترین نسخه R8 نمره ۱۰ را اعطا نماییم، بایستی به این یکی، ۹.۳ امتیاز اختصاص دهیم.

آئودی R8 RWS
آئودی اسپرت ماهیت رو به پیشرفت R8 را در این نسخه نیز فراموش نکرده و سیستم تعلیق خودرو را به طور ویژه‌ سفت‌تر نموده است تا هیجان رانندگی بیشتری را به سرنشینان انتقال دهد. این موضوع باعث شده تا اندکی از آسایش سواری کاسته شود اما در عوض به شما کمک می‌کند تا با چابکی بیشتری حرکت نمایید.

آئودی R8 RWS
سیستم فرمان نیز نسبت به قبل بهتر و تیزتر عمل می‌نماید. این امر به وسیله استفاده از نرم‌افزار جدید در سامانه کمکی الکتریکی فرمان و بکارگیری میله ضد-چرخش ضخیم‌تر و سبکتر در بخش جلوی خودرو، میسر شده است. گرچه در مورد چسبندگی چرخ‌های جلو نمی‌توان با قطعیت نظر داد اما در کل رانندگی سرحال و خوبی را از این خودرو شاهد هستیم.

آئودی R8 RWS
به دلیل اعمال تغییرات بر روی شاسی و افزایش کشش به همراه ارتقای چسبندگی چرخ‌های عقب، نباید نگران نافرمانی قسمت عقب RWS در سرعت‌های بالا بود. همچنین سیستم کنترل الکترونیکی پایداری در حالت اسپرت اجازه انجام حرکت دریفت، البته به صورت کنترل شده را به شما خواهد داد.

آئودی R8 RWS
آئودی R8 RWS با بهره‌گیری از پیشرانه‌ ۵۳۳ اسب بخاری، از شتاب صفر تا صد ۳.۷ ثانیه‌ای و بیشینه سرعت ۳۱۹ کیلومتر بر ساعت برخوردار شده است که نشان می‌دهد پیشرانه‌های تنفس طبیعی هنوز هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و لازم نیست که حتما در برابر انواع توربوشارژ سر تعظیم فرود بیاوریم.

گیربکس هفت سرعته اس ترونیک هم یک شریک بسیار موثر در این فرآیند است که بسیار دقیق و با آرامش به انجام وظیفه خود مشغول شده است. عملکرد ترمزهای فولادی در مقایسه با انواع کربن سرامیکی ضعیفتر است اما نمی‌شود از جنبه یک مشکل به آن نگریست؛ هرچند هنگام داغ شدن ترمزها، صداهای ناهنجاری از ناحیه چرخ‌ها شنیده خواهد شد.

سخن پایانی
تنها ۹۹۹ دستگاه از این خودرو ساخته خواهد شد و آئودی آن را برای پر کردن خلا میانی دو نسخه کوپه و اسپایدر روانه بازار خواهد کرد. ما انتظار داریم این خودرو با جذابیت عالی که از آن برخوردار است بتواند به محبوبیت نسبتا بالایی دست پیدا کند. آئودی سری چرخ عقب محرک(RWS) یک موجود دوست داشتنی است. البته برخی شکایات درباره فضای داخلی همچون استفاده از پدل شیفترهای کم کیفیت در یک چنین خودرویی، همچنان باقیست اما پرفورمنس خوب خودرو و تطابق شاسی با پیشرانه ده سیلندر تنفس طبیعی، می‌تواند مشتریان را از دلزدگی و عواطف منفی راجع به RWS دور نگه دارد.

منبع: carmagazine

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (223 ديدگاه)

    همه مدلش تک با موتور تنفس طبیعی حیف که داره تولیدش متوقف میشه همیشه در یادم میمانی…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محمد

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (126 ديدگاه)

    ائودی رو همیشه ماشین قابل اطمینان و احترامی میدونستم. طوری که اگه کسی تصمیم بگیره آئودی بخره احتمالا تا هفت هشت سال آینده قصد تعویض کردن ماشینشو نداشته باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. کارل شلبی

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (300 ديدگاه)

    یکی از بزرگان واقعا در یاد ها خواهی ماند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Amir.z

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (175 ديدگاه)

    زیبا
    10 سیلندر
    تنفس طبیعی
    دیفرانسیل عقب
    پسر عموی هوراکانم که هست
    یه فروشنده ماشین همینارو بگه ماشینو طرف رو هوا میزنه حتی اگه پریوس سوار باشه
    فقط ای کاشششش گیربکس دستی هم داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Ali Keyhani

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (657 ديدگاه)

    R8 دیگه مثل چند سال پیش اون جذابیت رو نداره،دوست دارم آئودی مثل مرسدس یه هایپرکار بسازه چون میدونم تواناییشو داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. s.h

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (712 ديدگاه)

    ای کاش همون دو دف میموند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. amir

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (14 ديدگاه)

    یکی از دغدغه های ذهنی من اینه چرا خودرو ساز های ایرانی تولیداتشون بجز وانت ها دیف عقب نیست چرا باید حسرت یک سدان دیف عقب رو بخوریم:(

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AK_007

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (562 ديدگاه)

      پژو RD?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. بهروز

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    امیر جان پیکان بخر حالشو ببر دف عقب هم هست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا