آئودی

کانسپت آئودی اتم، پیش‌نمایش R8 آینده

آئودی در حال حاضر دگرگونی جدی‌ای را تجربه می‌کند. ارباب حلقه‌ها قول داده تا سال ۲۰۲۵ حدود ۱۲ خودروی الکتریکی جدید به بازار عرضه کند. با تولید نسخه‌های کاملاً جدید مدل‌هایی چون A4، A7 و A8، تنها این بحث زمان است که باعث می‌شود سوپرکار محبوب R8 به‌روزرسانی جدیدی را تجربه کند. سؤال این است: R8 کاملاً جدید چگونه خواهد بود؟


طراح روسی خوش‌ذوقی با نام Konstantin Pankratov فکر می‌کند پاسخی به این سؤال دارد. کانسپت آئودی اتم او دارای شباهت‌هایی به مدل فعلی R8 است اما در کل ظاهری صاف‌تر و مدرن‌تر دارد.


نمای جلوی کانسپت اتم جلوپنجره آئودی را کنار گذاشته و از کاوری پلاستیکی شکل بهره برده است. همین استایل مشابه را می‌توان در مدل R8 e-Tron دید که ورودی هوای بزرگ را با ترکیبی پلاستیکی جایگزین کرده است. چراغ‌های جلو نیز منحصربه‌فرد بوده و بدون هیچ مکثی به جلوپنجره متصل شده و نوار LED تنها با دو LED کوچک‌تر همراهی می‌شوند.

در کل نمای جلوی این کانسپت شیک‌تر از R8 فعلی بوده اما برخی شاخصه‌های مخصوص پیست نسل اول R8 به این سوپر اسپورت کانسپت بازگشته‌اند. چرخ‌ها، ورودی‌های هوای کناری و فرم کلی بخش عقب نشان دهنده R8 هستند. البته در بخش عقب این خودرو شاهد حذف چراغ‌های تیز با یک جفت LED گوشه‌دار هستیم. به این بخش ورودی‌های هوای سرد و تریم پلاستیک شیک اضافه شده است. همچنین باید به یک دیفیوزر فیبر کربنی نیز اشاره کرد.

کلیت این کانسپت بسیار برجسته‌تر و متمایزتر از نسل فعلی R8 است. استایل خودرو جدای از نظر شخصی، احساس مدرن‌تری را به یک سوپر اسپورت پا به سن گذاشته تزریق کرده است. این طراح حرفی درباره قوای محرکه مجازی خودروی خود نزده است اما با توجه به حرکت آئودی به‌سوی محصولات الکتریکی، کانسپت اتم نیز می‌تواند از تکنولوژی هیبریدی خودروهایی چون آکورا NSX استفاده کند.

تاکنون سخنی از الکتریکی شدن R8 استاندارد زده نشده است. جدیدترین نسخه این خودرو یعنی R8 RWS برای اولین بار دارای طراحی دیفرانسیل عقب بوده و از همان پیشرانه ۱۰ سیلندر تنفس طبیعی با قدرت ۵۴۰ اسب بخار و گشتاور ۵۴۰ نیوتون متر استفاده می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    امیدوارم آئودی مثل مرسدس، یه هایپرکار انقلابی معرفی کنه. . .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Shahab

    ۲۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    Nice???????????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ali a

    ۲۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (775 ديدگاه)

    کانسپت های آئودی همیشه خیره کننده بوده…مثل همین کانسپت..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Hosein

    ۲۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (313 ديدگاه)

    عجب غولی شده.فقط انگار لباشو پروتز کرده?اونم تو نمونه تولیدی احتمالا عوض میشه(تو پربشه درست میشه)با اون کشیدگی و هیکل بزرگش خیلی حال کردم تقریبا اندازه بوگاتی شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Aminspoort

    ۲۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (71 ديدگاه)

    از نسل فعلی چندین دستگاه تولید محدود نسخه الکتریکی هم ساختن با قیمت میلیون دلاری که کلی ازش انتقاد شد، r8 فقط و فقط با موتور 10 سیلندر جذابه ولا غیر،امیدوارم آئودی با حمایتی که فولکس‌واگن ازش میکنه یه محصول هایپرکار هم بسازه بالاتر از r8 تا یه محصول واسه رقابت با هیپرکارهای جدیدی که فراری و مکلارن و پورشه تو راه دارن رقابت کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. aston martin

    ۲۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1346 ديدگاه)

    روند تغییرات تو این مدل رو باید تند تر کنن آئودی دیگر مدل هاشو خیلی سریع گسترش میده مدل محبوب آر 8 مهجور مونده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Sam

    ۲۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (97 ديدگاه)

    آئودی با معرفی کانسپت RSQ توی سال 2004 فک همرو انداخت که بعدها از روی اون r8 رو تولید کرد که واقعا طرح انقلابی بود…
    امید وارم نسل جدیدش هم ظاهر خفن و پرفورمنس فوق العاده ای داشته باشه و برای اینکه شخصیت مستقل تری داشته باشه قوای محرکه مخصوص به خودشو داشته باشه…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا