آئودی

رونمایی از کانسپت آئودی E-Tron هاچبک در آینده‌ای نزدیک

هفته‌ی پیش آئودی به‌صورت رسمی از کانسپت برجسته‌ی E-Tron GT رونمایی کرد و در چند ماه آینده هم یک مفهومی دیگر پدیدار خواهد شد.


بنا به گزارش پدال و به نقل از اتواکسپرس، کانسپت جدید این خودروساز آلمانی پیش‌نمایشی از یک هاچبک رده پایه خواهد بود. این خودرو ابعادی در حد و اندازه‌های A3 و نسخه‌ی تولیدی کانسپت فولکس‌واگن ID خواهد داشت. شباهت‌های بین کانسپت آئودی و فولکس ID اتفاقی نیست چراکه هر دو خودرو از پلتفرم جدید MEB استفاده خواهند کرد.


تصمیم آئودی به استفاده از پلتفرم MEB می‌تواند به کاهش هزینه‌ها کمک کند. این خبری خوب برای مشتریانی است که به دنبال خودرویی ارزان‌تر از E-Tron استاندارد با بهای ۷۴۸۰۰ دلار هستند.

اطلاعات زیادی از خودروی موردبحث در دست نیست اما نسخه‌ی تولیدی کانسپت ID تا پایان سال آینده وارد خط تولید خواهد شد. فولکس‌واگن قبلاً اعلام کرده بود خانواده‌ی ID از نوع دیفرانسیل جلو خواهند بود اما نسخه‌های چهار چرخ محرک آن‌ها نیز ارائه خواهد شد. این نسخه‌ها از یک پیشرانه‌ی الکتریکی اضافی در اکسل جلو بهره‌مند خواهند شد.


هنوز مشخصات کانسپت آئودی E-Tron هاچبک مشخص نیست اما شاید مشخصات فولکس ID نشانه‌هایی از آن را بروز دهد. انتظار داریم یک مجموعه باتری مدولار باعث ایجاد محدوده حرکتی بین ۳۲۰ تا ۵۵۰ کیلومتر شود.

اگرچه ایده‌ی روشنی از مشخصات این خودرو داریم اما هنوز نمی‌توانیم درباره‌ی طراحی و استایل آن اظهارنظر مشخصی داشته باشیم. البته مدیر طراحی آئودی گفته این هاچبک پایه استایل محافظه‌کارتری در مقایسه با مدل‌های پیشین E-Tron خواهد داشت. این مدیر ارشد گفته چنین طرحی کمی چالش‌برانگیز است چراکه ساخت خودروی کوچک و ارزانی که ظاهر خوبی هم داشته باشد وظیفه‌ای بسیار سخت است.


با توجه به اعلام زمان رونمایی مدل کانسپت در چند ماه آینده، شاید کانسپت آئودی E-Tron هاچبک در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹ پدیدار شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا