آئودی

۱۰ نکته درباره آئودی A4 جدید

نسل جدید آئودی A۴ یک محصول فوق العاده با اهمیت است، خودرویی که در سگمنتی کاملاً رقابتی حضور دارد که در حال حاضر مرسدس بنز بر آن حکمرانی می‌نماید. با آخرین نسل این خودرو، خودروساز چهار حلقهٔ آلمانی یک طراحی بهینه شده، تکنولوژی به روز و موتورهای قدرتمندتر و در عین حال کم مصرف‌تری را ارائه کرده است. خلاصه بخواهیم بگوییم، آئودی بر روی نسل جدید این خودرو بسیار کار کرده و سعی نموده نقطه ضعف‌های آن را برطرف نماید، در این مطلب ۱۰ نکته‌ای که باید در مورد نسخهٔ سدان این خودرو بدانید را برای شما جمع آوری کرده‌ایم.

2017 Audi A4
۲۰۱۷ Audi A4
2017 Audi A4
۲۰۱۷ Audi A4
۱- در حالی که آئودی از یک زبان طراحی جدید برای آخرین نسل A۴ استفاده کرده است، طراحی ظاهری خودرو به نظر در مقایسه با نسل قبلی کامل‌تر شده است تا این که بخواهد تغییری بسیار محسوس داشته باشد. یک جلوپنجرهٔ تک قاب در جلوی خودرو و زیر کاپوت منحنی خودرو جا خوش کرده، این در حالی است که چراغ‌های LED زاویه‌دار جلوی خودرو بیش از پیش متفاوت به نظر می‌رسد. خطوط روی بدنه ظاهری اسپرت به خودرو داده، این امر با استفاده از رینگ‌های ۱۷ اینچی آلیاژی به خوبی تکمیل شده است.

2017 Audi A4
۲- تغییرات طراحی ظاهری فقط به این موارد بسنده نشده، به گونه‌ای که در قسمت عقب خودرو، چراغ‌های تیز LED با ظاهر جدید خود کاملاً به چشم می‌آیند. در مدل A۴، آئودی بسیاری از عناصر طراحی خود که قبل‌تر در محصولات دیگرش دیده‌ایم را تکرار کرده است، ولی چراغ‌های LED روزتاب جدید آئودی که به نوعی امضای برند محسوب می‌شود، هویت خاص این سدان را ایجاد کرده است. هر چند، کمپانی ادعا می‌کند که تقریباً ۹۰ درصد این خودرو کاملاً جدید می‌باشد.

2017 Audi A4
۳- نسل جدید آئودی A۴ بر پایهٔ پلتفرم MLB فولکس واگن ساخته شده، که به نوبهٔ خود شالودهٔ بسیاری از محصولات بسیار مهم کمپانی مانند Q7 را نیز تشکیل می‌دهد، ولی بر خلاف این شاسی‌بلند، A۴ به نظر خودرویی سریع و چابک می‌رسد که بیشتر خریداران جوان را به سوی خود جلب خواهد کرد.

2017 Audi A4
۴- علاوه بر تغییرات ظاهری، A۴ جدید از نظر اندازه نیز رشد کرده و اکنون بزرگ‌تر و عریض‌تر از مدل قبلی خود می‌باشد. با توجه به استفاده از آلومینیوم در بدنه و همچنین برخی قطعات سیستم تعلیق، جالب است بدانید که این خودرو در مقایسه با نسل قبلی خود علیرغم افزایش اندازه، کاهش وزنی ۱۲۰ کیلوگرمی داشته است. فاصلهٔ بین دو محور نیز افزایش ۱۲ میلی متری داشته که از این افزایش برای بهبود راحتی و آسایش سرنشینان عقب به خوبی استفاده شده است. در نتیجه، آنچه که به دست آمده فضای پای بیشتر در قسمت عقب می‌باشد که برای آن‌ها که تمایل دارند رانندهٔ خصوصی داشته باشند خبری بسیار خوب است.

2017 Audi A4
۵- بیایید به داخل خودرو برویم، کابین نسل جدید A۴ در مقایسه با رقبای خود حرف زیادی برای گفتن ندارد و از یک طراحی بسیار ساده برخوردار می‌باشد. همانند آئودی Q7، در این خودرو نیز دریچه‌های یک ردیفی سیستم تهویه مطبوع دیده می‌شوند. آن چه که بیشتر به چشم می‌خورد، فراوانی استفاده از مواد اولیهٔ نرم، تزئینات چوبی و روکش صندلی چرم مشکی است. در این خودرو همچنین کاکپیت مجازی جایگزین صفحه کیلومتر معمولی شده و اطلاعات زیادی مانند سیستم ناوبری، اطلاعات خودرو و جزئیات سیستم اطلاعات و سرگرمی را به نمایش می‌گذارد.

2017 Audi A4
۶- آئودی A۴ جدید پر است از تجهیزات و فناوری‌های به‌روز، از جمله چشم‌گیرترین آن‌ها می‌توان به سیستم کارپلی اپل و اندروید اتو، سیستم نمایش اطلاعات روی شیشه جلو، سیستم اطلاعات سرگرمی آئودی MMI به‌روز شده با صفحه نمایش ۷ اینچی، سیستم صوتی سه‌بعدی ۷۵۵ واتی Bang & Olufsen با ۱۹ بلندگو، سیستم کمکی پارک و همچنین سیستم تهویه مطبوع سه منطقه‌ای با کنترل‌های جداگانه برای راننده، سرنشین جلو و سرنشینان عقب اشاره کرد.

2017 Audi A4

۷- در حالی که خیلی‌ها انتظار تغییرات در بخش فنی خودرو را نداشتند، آئودی موفق شده تا با یک سورپرایز در A۴، این خودرو را با موتور ۱.۴ لیتری TFSI بنزینی نیز ارائه نماید. موتور ۱.۸ لیتری بنزینی که در مدل فعلی آن وجود دارد جای خود را در نسل جدید خودرو به این موتور ۱.۴ لیتری توربو داده است. در حالی که کمی از تعداد اسب‌های این موتور کاسته شده است، موتور جدید هنوز هم قادر است ۱۴۸ اسب بخار نیرو و ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید نماید، در کنار یک گیربکس ۷ دندهٔ اتوماتیک، آئودی A۴ جدید به هیچ‌وجه شما را ناامید نخواهد کرد.

۸- موتور ۲.۰ لیتری دیزلی نیز راه خود را به نسل جدید آئودی A۴ باز کرده است. موتور ۱.۴ لیتری TFSI، از این موتور بزرگ‌تر دیزلی بسیار کم‌مصرف‌تر است، طبق ادعای آئودی، این موتور مصرفی معادل ۵.۸ لیتر در هر صد کیلومتر دارد.

۹- در حالی که ظاهر این خودرو با یک نگاه خیلی جدید به نظر نمی‌رسد، A۴ جدید در مقایسه با نسل قبلی خود پیشرفت‌های بسیار زیادی داشته است، به اعتقاد کارشناسان همین امر موجب ترغیب مشتریان به خرید این خودرو خواهد شد تا در نهایت آئودی A۴ بتواند با رقبای سرسخت خود مانند بنز کلاس C، ب‌ام‌و سری ۳، ولوو S۶۰ و جگوار XE رقابت نماید.

۱۰- نسل جدید آئودی A۴ در داخل هندوستان و در کارخانه آرانگ آباد مونتاژ خواهد شد و قیمت آن در بازار هندوستان حدوداً ۵۰ هزار دلار تعیین شده است. قیمت‌گذاری رقابتی آئودی A۴ جدید می‌تواند به این خودروساز آلمانی در مسیر باز پس گیری سلطهٔ خود در بازار خودروهای لوکس هندی کمک شایانی نماید.

منبع: auto.ndtv

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آرش نهندیان فرد

آرش نهندیان فرد، مترجم اخبار دنیای اتومبیل و موتورسیکلت در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. uss zumwalt DDG-1000

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    باتشکر از ارش عزیز
    خداییش عاشق طراحی های ائودی ام
    خیلی لوکس و باکلاس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. فرامرز

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1595 ديدگاه)

    کافیه با نسل قبلیش مقایسه کنید میبینید که طراحی داخلیش خیلی بهتر شده ولی بیرونش تفاوت زیادی نکرده. من خودم طراحی بیرونی نسل قبلی آ۴ و آ۵ رو بیشتر میپسندم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حميد

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    جذابیت بنز و بی او وی رو نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجید ( اشتوگارت و سنت آگاتا )

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      به قول مولانا جلال الدین
      گر نداری دانش ترکیب رنگ بین گل ها زشت یا زیبا مکن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      منظورت از جذابیت چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حميد

        ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (1724 ديدگاه)

        یک نگاه به مقاله AMG بالا بیانداز

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. تمدن عرب

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (120 ديدگاه)

    فوق العاده شده
    طراحی آئودی واقعا بی نظیره
    خیلی پیشرفت جدی دارن
    تبریک به مدیران آئودی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. فقط آمریکایی

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (64 ديدگاه)

    طراحی داخلی وعقب ماشین خیلی خوشگله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. احمدرضا

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (116 ديدگاه)

    جلو و عقب و درون ماشین همه فوق العاده اند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ماهان

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (27 ديدگاه)

    به نظر من بین بنز و ب ام و هستش بین پرستیژ بنز و اسپورت بودن ب ام و

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. حسین

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (271 ديدگاه)

    دوستان مگه پارسال رامک خودرو آئودی ثبت نام نکرد؟؟ چی شد مگه قرار نشد وارد ایران بشه؟
    حالا کاری ندارم نماینددگی رسمیه یا غیر رسمی در کل چرا وارد نشد؟؟
    هنوزم تو سایت رامک خودرو بروشور تبلیغاتیش هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. احمد باقری

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    نمای عقبش قشنگه، نمای جلوش میتونست بهتر باشه، البته این هم خوبه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Behrang

    ۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    خیلی عالیه فقط داشبوردش خیلی خوب نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا