آئودی

بررسی آئودی R8 مدل ۲۰۱۶ با موتور V10 پلاس

آئودی ۲۷ هزار نمونه از نسل اول R8 را در سراسر جهان به فروش رسانده که در استانداردهای یک سوپرماشین، رقم بالایی محسوب می‌شود، ولی هنوز هم سطح پایینی در میزان فروش محصول کمپانی است و بنابراین دیدن یک آئودی R8 از نزدیک، فرصتی است که کمتر پیش می‌آید. امریکایی‌ها تا بهار سال آینده باید برای ملاقات با نسل دوم R8 صبر کنند، ولی مدل V10 پلاس ۲۰۱۶ ویژه بازار اروپا، از هم‌اکنون می‌تواند نشانه‌هایی از قابلیت‌های این مدل در خود داشته باشد و بر این اساس، برای این بررسی انتخاب شده است.

 2016 Audi R8 V10 Plus
۲۰۱۶ Audi R8 V10 Plus
شاید مهمترین تفاوت بین این مدل ویژه اروپا و مدل بازار امریکا، دامپرهای سیال مغناطیسی باشند. این شوک‌ها در بازار امریکا در مدل V10 پلاس استفاده نخواهند شد. چرخ‌های زیبای ۲۰ اینچی خودروی تست، در مدل امریکایی به رنگ نقره‌ای که آئودی آن را «تیتانیوم» می‌نامد، درمی‌آید و خبری از رنگ مشکی برّاق نیست. همچنین این مدل با سیستم Homelink همراه خواهد بود و در عین حال، از سیستم استاپ-استارت برای تأثیرگذاری بر مصرف سوخت استفاده نمی‌شود. از دیگر ویژگی‌های استاندارد مدل اروپایی می‌توان به وزن متغیر سیستم فرمان و سیستم صوتی Bang & Olufsen اشاره کرد که در مدل بازار امریکا به صورت آپشن ارائه می‌شوند. در نهایت، چراغ‌های کمکی «نور بالای لیزری» را در مدل تست‌شده داریم که از لحاظ قانونی، شرایط حضور در بازار امریکا را ندارند.

 2016 Audi R8 V10 Plus
۲۰۱۶ Audi R8 V10 Plus
نسل دوم از آئودی، نسبتاً درازتر، عریض‌تر و کم‌ارتفاع‌تر شده و چهره‌ای تهاجمی‌تر پیدا کرده است. یک پدال کلاج و یک موتور V-8 از تلفات این تغییر نسل بوده‌اند و یک موتور ۵/۲ لیتری V-10 با همراهی یک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه اتوماتیک جایگزین آنها شده‌اند. در سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک کواتروی آئودی، یک تجدیدنظر کلی صورت گرفته و یک کلاج با کنترل کامپیوتری برای توزیع بخش مناسبی از گشتاور به محور جلو استفاده شده است. دیفرانسیل جلو، همانند قبل، به صورت آزاد است و در همین حال، دیفرانسیل عقب از یک محور لغزش محدود معمولی بهره می‌برد.

 2016 Audi R8 V10 Plus
۲۰۱۶ Audi R8 V-10 Plus
در حالی که موتور DOHC V-10 یک طراحی کاملاً جدید در خود ندارد، با این حال نسبت فشردگی در آن از ۱۲.۵ به ۱۲.۷:۱ افزایش یافته است. ضمن اینکه در تنظیمات القایی آن بهینه‌سازی صورت گرفته و یک سیستم انژکتور، سوخت را به سمت محفظه احترام و یا پورت‌های مکش روانه می‌کند. یک زمان‌بندی متغیر برای سوپاپ‌های مکش و اگزوز برای بهبود عملکرد با آلودگی کمتر و پشتیبانی از مانورهای جاه‌طلبانه شما در رانندگی درنظر گرفته شده است. آئودی در مورد واکنش V-19 به پدال گاز، بسیار افتخار می‌کند؛ این موتور می‌تواند در عرض ۶۶ صدم ثانیه به حداکثر دور خود برسد که در این زمینه ۲۰ درصد سریعتر از قبل است.

 2016 Audi R8 V10 Plus
۲۰۱۶ Audi R8 V-10 Plus
نسخه «پلاس» از موتور ۵/۲ لیتری V-10 قدرتی برابر ۶۱۰ اسب‌بخار را به همراه گشتاور ۵۶۰ نیوتن‌متر در ۶۵۰۰ دور بر دقیقه تأمین می‌کند. این در حالی است که نسخه معمولی V-10 خروجی‌ای برابر ۵۴۰ اسب‌بخار و ۵۴۰ نیوتن‌متر دارد. ترکیب یک قدرت بیش از حدّ مناسب، کشش سیستم تمام‌چرخ متحرک و سیستم لانچ کنترل در «پلاس» باعث شده‌اند که این خودرو بتواند در عرض ۲/۷ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد و وقتی در ۱۰/۶ ثانیه از انتهای مسیر یک‌چهارم مایل می‌گذرد، سرعتی برابر ۲۱۲/۴ کیلومتر بر ساعت داشته باشد. این خودرو همچنین در ۲۱/۱ ثانیه، ۱۷۰ مایل (۲۷۳/۶ کیلومتر) بر ساعت را کامل می‌کند. این در حالی است که سرعت مدل ۱/۷ میلیون دلاری بوگاتی ویرون پس از ۲۱ ثانیه شتاب‌گیری، تنها ۳۲ کیلومتر بر ساعت با این R8 فاصله دارد.

 2016 Audi R8 V10 Plus
۲۰۱۶ Audi R8 V-10 Plus
بخشی از این چابکی به وزن کلی خودرو نیز برمی‌گردد که به لطف یک فریم فیبرکربنی تقویت‌شده جدید، به میزان ۱۱/۳ کیلوگرم کمتر از قبل نیز شده است. همچنین ضریب دراگ اعلام شده برای آئودی R8 برابر ۰/۳۶ است و یک بال عقب، نزدیک به ۱۰۰ کیلوگرم به بار محور عقب می‌تواند اضافه کند. با توجه به حداکثر سرعت اعلام‌شده برای این مدل (۳۳۰ کیلومتر بر ساعت)، این خودرو سریعترین محصول آئودی است که برای استفاده در جاده ارائه شده است.

 2016 Audi R8 V10 Plus
۲۰۱۶ Audi R8 V-10 Plus
مانند هر سوپرماشین دیگری که صلاحیت حضور در جاده‌ها را داراست، R8 نیز از عملکرد مناسبی برای این منظور برخوردار است. این خودرو با اندکی بدفرمانی متعادل، چسبندگی جانبی‌ای برابر ۱.۰۱ g در پیچ نشان می‌دهد و از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت، در فاصله‌ای برابر ۴۶ متر می‌ایستد. در این میان، با توجه به ترمزهای بزرگ کربن‌-سرامیکی و توزیع استاتیک وزن به صورت ۴۲ به ۵۸ درصد بین محورهای جلو و عقب، اطمینان مناسبی در پدال ترمز مشاهده می‌شود. در واقع، R8 در هر کدام از تست‌های شتاب، ترمز و لغزش در پیچ، به طور متوسط از مرز ۱.۰۰ g عبور می‌کند. همچنین بازخورد دقیقی از سیستم فرمان دریافت می‌شود و در مسیرهای ناهموار، پایداری مناسبی در مسیر مستقیم دارد. ضمن اینکه راننده در پشت فرمان، اعتماد به نفس مناسبی از هدایت خودرو و کنترل حرکات بدنه پیدا می‌کند.

 2016 Audi R8 V10 Plus
۲۰۱۶ Audi R8 V10 Plus
شاید بهترین ویژگی این مدل R8، صدای خاصی است که مهندسان آئودی به‌خوبی توانسته‌اند از این موتور ۱۰ سیلندر بیرون بکشند. نوای بانک سیلندرهای ۹۰ درجه‌ای، بسیار دلنشین‌تر از V-8‌ های آرام و صدای نرم V-12 ها است. این موتور، نه صدای بلندی دارد و نه پرهیاهو است؛‌ یک زوزه دلربا دارد که آن را از حدود ۳۵۰۰ دور بر دقیقه شروع می‌کند و تا قطع سوخت در ۸۷۰۰ دور بر دقیقه، آن را ادامه می‌دهد.

 2016 Audi R8 V10 Plus
۲۰۱۶ Audi R8 V-10 Plus
این R8 در عین حال، می‌تواند تصویری از گذشته‌ها در خود داشته باشد. در اواخر دهه ۱۹۳۰ میلادی، زمانی که آئودی یکی از چهار حلقه‌ای بود که توسط اولین دفتر طراحی پورشه در «اشتوتگارت» طراحی می‌شد، دکتر فردیناند پورشه و پسرش «فری»، یک کوپه ۲ سرنشینه موتور وسط را تصور می‌کردند که یک V-10 برای پیشرانه داشت. کانسپت تایپ ۱۱۴ آنها هرگز به چیزی بیشتر از یک سری طرح‌های اولیه نرسید، ولی بعداً یک مدل در مقیاس کوچکتر با دماغه و کابین باریک در تست‌های تونل باد، نتایج مناسبی از خود نشان داد. به نظر می‌رسد که آخرین خودروی اسپورت آئودی، زمان زیادی را در قفسه‌های این کمپانی سپری کرده باشد.

 2016 Audi R8 V10 Plus
۲۰۱۶ Audi R8 V-10 Plus
 2016 Audi R8 V10 Plus
۲۰۱۶ Audi R8 V-10 Plus
 2016 Audi R8 V10 Plus
۲۰۱۶ Audi R8 V-10 Plus
مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور وسط، دو دیفرانسیل ، ۲ سرنشین، ۲ در کوپه.
  • تخمین قیمت مدل تست: ۲۰۰۰۰۰ دلار (تخمین قیمت مدل پایه: ۱۸۵۰۰۰ دلار).
  • نوع موتور: DOHCبا ۴۰ سوپاپ V-10، بلوک و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم و پورت.
  • گنجایش: ۵۲۰۴ سی‌سی.
  • قدرت: ۶۱۰ اسب بخار در ۸۲۵۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۵۵۹/۹ نیوتن‌متر در ۶۵۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه با حالت شیفت دستی.
 2016 Audi R8 V10 Plus
۲۰۱۶ Audi R8 V10 Plus
ابعاد:

  • فاصله محوری: ۲/۶۴۹ متر.
  • طول ماشین: ۴/۴۲۷ متر.
  • عرض: ۱/۹۴۱ متر.
  • ارتفاع: ۱/۲۴ متر.
  • وزن کلی: ۱۶۶۲ کیلوگرم.
تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۲/۷ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۶/۱ ثانیه.
  • صفر تا ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت: ۱۰/۴ ثانیه.
  • صفر تا ۲۴۱/۴ کیلومتر بر ساعت: ۱۴/۶ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۳/۳ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۰/۶ ثانیه با سرعت نهایی ۲۱۲/۴۳ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت دراگ، آمار خودروساز): ۳۲۹/۹۲ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۶/۰۲۵ متر.
  • چسبندگی در پیچی به قطر ۳۰۰ فوت: ۰۱ g.
مصرف سوخت:

  • تخمین: ‍۱۸/۱ لیتر در شهر و ۱۰/۷ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
  • مشاهده در تست: ۱۳/۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۵۸ دیدگاه‌ها

  1. ali ayat

    ۲۹ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (716 ديدگاه)

    ای وای دوتا پست قبلی از ان ایکس آکورا صحبت شد که تو این پست یه آلمانی با اقتدار قدرت خالص خودشو به جهانیان نشان داد و خودش رو از باقی جدا کرد یعنی واقعا دهنم باز موند
    چراغ های نور بالای لیزری که در آمریکا استفادش غیر قانونیه طراحی چراغ هاش که فوق العاده یعنی خدای چراغ هست و بی رقیب شتاب جانبی با این سیستم تعلیق کواترو واقعا متعجبم کرد طراحی داخلی که انگار فیلم ترنسفورمرز هست موتور و صدای اگزوز هم که بی نظیر یعنی واقعا دیگه بهتر از این

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. مصطفی

      ۲۹ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (226 ديدگاه)

      من که با این قیمت ترجیح می دم یه 911 مشت بگیرم.

      موافقم 2
      مخالفم 3
  2. king 918

    ۲۹ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    چقدر این r8 دوست داشتنیه البته نمونه های قبلی عملکرد جالبی نداشتن اما این یکی با شتاب 2.7 فوق العادس عملکردش نسبت به قبل خیلی بهتر شده
    البته چراغ جلو نمونه های قبلی خشن تر بود و همین طور کابین زیبا تری هم داشت …….
    در کل باریکلا به ائودی واقعا r8 باعث افتخار کمپانیه …………….

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. جواد

    ۲۹ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (990 ديدگاه)

    من نسبت به حضور موتور 10 سیلندر در ائودی نظر خوبی ندارم چون این موتور همون موتور هوراکان لامبو هستش و همیشه برای خراب نشدن بازار اون از نظر قدرتی در سطح پایینتر قرار بگیره وگرنه ائودی دو تا توربو روی این موتور مینداخت اونوقت میدیدن چه هیولایی میشدحیف ……………….

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. king 918

      ۲۹ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      نه عزیز فکر نکنم چنین چیزی باشه قبل از هوراکان این موتور روی لامبو gallardo بود و همون زمان هم باز ائودی قدرت پایین تری داشت با این که جفتشون v10 بودن (نمونه ی 8 سیلندر رو نمیگم منظور ده سیلندره ائودیه )
      در مورد توربو هم خب اگه لامبو هم توربو میذاشت یه هیولا ازش در میومد
      ارادت

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. shahab

        ۳ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (647 ديدگاه)

        اوراکان یه چیییز دیگست!!!

        موافقم 3
        مخالفم 0
    2. Carbonado Aventador

      ۲۹ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      آئودی همواره ماشیناشو با قدرت کمی ضعیفتر از لامبورگینی به فروش میرسونه!
      الان همین r8
      5.2 قدرت 540 و هوراکان 5.2 لیتر 610
      نسخه پلاس ائودی هم اگر با هوراکان سوپرلجرا مقایسه کنیم حدود 20 30 اسب ضعیفتره!
      ختم کلام هرشرکتی یک سیاستی داره و سیاست ائودی اینه که ماشین هاشو یکم ضعیفتر از لامبوتولید کنه!!!!
      والسلام

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. arash66

        ۲۹ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (433 ديدگاه)

        دقیقا همینه
        بالاخره باید مشتری برای لامبو هم باشه دیگه

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. Carbonado Aventador

          ۲۹ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (4461 ديدگاه)

          اونکه همیشه هست…
          شما نگاه کن…
          برندهایی مثل لامبو . فراری . مکلارن و…
          به محض رونمایی ماشین . تمامش پیش خرید میشه!!!!
          الان شما برای هوراکان ثبت نام کنی.یکسال دیگه بهت تحویل میدن!!!

          موافقم 1
          مخالفم 1
      2. sina

        ۲۹ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (307 ديدگاه)

        داداش خب plus که 610 اسب هوراکان 602 اسبه
        تقریبا یکم بیشتر ائودی کجا کم تر میگیره؟

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. Carbonado Aventador

          ۳۰ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (4461 ديدگاه)

          نه سینا جان…
          هوراکان هم 610ps معادل 602 اسبه!
          تو متن درمورد ائودی باید اشاره میشد که 610ps معادل 602 اسب بخار!!!!

          موافقم 1
          مخالفم 0
  4. محمد

    ۲۹ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    ماشین خوبیه ولی GTR قورتش میده

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. BMW ///M

      ۲۹ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (398 ديدگاه)

      میشه اینقدر از این گودزیلای پیر حرف نزنی. این گودزیلا الان تو پیست از بنتلی ۲ تنی یه کم سریع تره و قویترین مدلش ( نیسمو ) تو پیست از ۹۱۱ توربو s مدل قبلی کند تره درحالی که قدرت بیشتری داره. در برابر این آئودی و هر ماشین ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ و سالهای بعدش هیچ غلطی نمی تونه بکنه. مگر اینکه مدل جدیدش بیاد.

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. Carbonado Aventador

      ۲۹ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      انصافا نیسان جز 0-100 2.8 ثانیه ای چی داره؟؟؟
      نه خدایی بگو چی داره؟
      الان اگر به هرکدوم از دوستان تو سایت 500 هزار دلار بدن بگن یا ماشین بخر اولیوتشون این بود!
      آونتادور و اف 12
      675lt و 488
      هوراکان . 450اسپشیال . ائودی ار8 . 911 . 650s . کوروتz06
      کامارو . چلنجر هلکت . آخرین گزینه جی تی ار هست!

      موافقم 1
      مخالفم 1
    3. Carbonado Aventador

      ۲۹ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      من حاضرم دلیل و مدرک بیارم که تو هر زمینه ای gtr یک لول از ار8 پایین تره!!!

      موافقم 1
      مخالفم 2
      1. موسی

        ۲۹ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (68 ديدگاه)

        اونتادور تک تک حرفات درسته
        مهم نظر کارشناساس، تو رنکینگ کار اند درایور الان جی تی ار اون اخراس
        ماشینی که فقط به درد تیون شدن توکارواش یحیی و برادران به جز اصغر میخوره و هیچ کارشناسی این ماشین رو قبول نداره

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. Carbonado Aventador

          ۲۹ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (4461 ديدگاه)

          اصا به خاطر قیمت پایینش خیلی از تیونر ها میرن میخرنش و تقویتش میکنن!!!
          شما مسابقات درگ تایم رو نگاه کن!!!
          90 درصدشون جی تی ار هست!!!
          و به خاطر قدرت وحشتناکشون بعد 5 – 6 مسابقه موتور کاملا غیر قابل استفاده میشه و باید یکی نو جایگزین کرد!!!!
          خب این تیونر ها میرن جی تی ار90000 دلاری میخرن!!!!
          هیچ وقت نمیرن یه 918 900000 دلاری بخرن که بعد 5 مسابقه نابود شه و دوباره کلی پول صرف بازسازیش کنن!!!!

          موافقم 1
          مخالفم 1
        2. موسی

          ۲۹ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (68 ديدگاه)

          بله دقیقا این فرمایشتون هم درسته
          ولی یه نکته ای هم که هست بحث طراحی موتوره
          الان شما ببینید، کیا جرات میکنن برن لامبو و فراری رو تیون کنن ؟؟؟
          به خاطر اینکه موتورای اونا جوری هست که کسی جرات نمیکنه بهش دست بزنه چون هیچی ازش نمیفهمن
          ولی جی تی ار اینطور نیست

          موافقم 2
          مخالفم 0
        3. خسته شده

          ۳۰ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (623 ديدگاه)

          carbonado aventador خب اگرم پیش فروش میشن چون محدودن این برای بقیه هم صدق میکنه نه این دو سه تا

          موافقم 1
          مخالفم 0
  5. Iman mclaren p1

    ۲۹ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (180 ديدگاه)

    من که به شدت این ماشینو پسندیدم…خداییش حرف نداره مخصوصا طراحی داخلی و چراغ های جلو و عقبش…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. فرزام

    ۲۹ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (44 ديدگاه)

    سلام . نظرم ربطی به این مقاله نداره . ولی چرا یه چند وقتیه که سایت پدال رو هیچ مرورگری کلیک راست رو قبول نمیکنه . مثلا نمیتونم دوتا صفحه رو با هم باز کنم و صفحه ی مربوط به کلیک راست رو نمی یاره تا open in new tab رو کلیک کنی . یا از اون بدتر نمیشه عکس ها رو از صفحه ی همون مقاله save کرد و حتما باید عکسو باز کنی تا بتونی ذخیرش کنی و نمیشه اون عکسو توی new tab باز کرد و مجبوری که تو همون صفحه سایت پدال بازش کنی و در اینصورت مجبور میشی بعد از save دوباره به عقب برگردی و از اول صفحه اصلی اون مقاله دوباره بارگیری بشه . یعنی هم کلی وقت میگیره و هم کلی از حجم اینترنت رو از بین میبره . کلا کلیک راست تعطیله دیگه ؟؟؟؟ !!!!!!!! . ببخشید زیاد حرف زدم . فقط خواستم دقیق گفته باشم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۲۹ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (21 ديدگاه)

      راست کلیک رو برداشتن که کسی از مطالب کپی نکنه،‌ هرچند همین هم جای تعجب داره،‌ برداشتن راست کلیک که نمیتونه جلوی کپی رو بگیره‌!‌ البته واسه بچه ها خوبه :D
      شما کلید کنترل (ctrl) رو نگه دار بعد کلیک کن،‌ کار open in new tab رو انجام میده .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. پوریا

      ۲۹ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      با اون اسکرول وسط ماوس کلیک کن چه روی تب چه روی عکس

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Pooya

      ۲۹ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (7 ديدگاه)

      این چه وضعشه ، خداییش رو قالب قبلی که بود سایت واقعا استفاده ازش ساده تر و خیلی به مراتب بهتر بود ، قالب که عوض شد حالا به زور به اینم عادت میکردیم ،اومدن این امکان مسخره رو گذاشتن ، واقعا این کار به ضرر خود سایت و تعداد بازدیداشه،،، برا منی که هر روز چندین بار چک میکردم سایتو ، حالا کاری کردن که به زور هفته ای دو سه بار بیام شاید…من معمولا رک انتقاد میکنم ، امیدوارم مسئولین سایت یه فکری بکنن در غیر این صورت رفته رفته مخاطبینشونو از دست میدن .

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. نخود آش

        ۳۰ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (294 ديدگاه)

        من هم همین مطلبو میخواستم عرض کنم. مدام سایت پدال داره بدتر و بدتر میشه. اگه یادتون باشه 2 تا قالب قبلی خیلی خوب بودند. اولی راحت به تمام مطالب قبلی دسترسی داشتیم. بعد این خصوصیت رو از قالب برداشتن. وقتی اعتراض به سایت کردیم گفتند عادت میکنید. اینجوری بهتره. حالا هم که کلیک راست رو برداشتن.
        البته تو کشور ما هر چیز که طرفدارش زیاد شد همین مشکلو پیدا میکنه. مثال کاملا مرتبطش ماشین هست. هر چند نمیشه با هم مقایسشون کرد.
        جناب سردبیر ناراحت نشو فقط میخواستم بگم ما مردم خوبی هستیم وقتی پراید رو 40 میلیون میخریم و به بدتر شدنش عادت میکنیم به اینم عادت میکنیم.
        پناه بر خدا

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. mds

    ۲۹ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (402 ديدگاه)

    من 180 هزار دلار داشتم بنتلی کانتینتال میگرفتم کلاسش خیلی بیشتره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. سیاوش

    ۲۹ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (163 ديدگاه)

    عاشق r8 هستم چه نسل جدید چه قدیم ولی میتونست کابینش شکیل تر باشه مخصوصا دریچه هواش

    موافقم 2
    مخالفم 0
  9. king 918

    ۲۹ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    راستی r8 یه ماشین موتور عقبه فکر نکنم نیازی به هوا کش های بزرگ در قسمت جلو باشه شاید بیشتر جنبه ی زیبایی دارن درسته ؟؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۲۹ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (2025 ديدگاه)

      دوست من
      معمولاخودرو های موتور وسط (mid engine) و یا خودرو های موتور عقب ( rear engine) با مشکل خنک سازی موتور مواجه هستند که یکی از راه های جلو گیری از افزایش بیش از حد دما قرار دادن رادیاتور یا در موتور های توربو شارژر دار اینتر کولر در جلو خودرو است تا بتوان از جریان هوای جلوی خودرو بخوبی برای خنک سازی موتور استفاده کرد مثل 911
      البته در اکثر خودرو ها از هواکش های کناری (جلو ماشین )برای خنک سازی لنت های ترمزاستفاده میکنن

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. مهران

        ۲۹ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (2025 ديدگاه)

        اینم ببین شاید به دردت خورد
        http://www.aparat.com/v/ftpwv

        موافقم 1
        مخالفم 0
      2. king 918

        ۲۹ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        اره اقا مهران عزیز منم همینو میگم ماشین های فراری پورشه لامبو و……هواکش ها اینقدر بزرگ نیستن معمولا هم پایین دو چراغ جلو گذاشته میشن یا مثل یه نوار بین دو چراغ اما r8 به اندازه بنز amg gt هواکش گذاشته هر کی ندونه فکر میکنه موتور جلوست البته میگم بیشتر جنبه ی زیبایی داره احتمال زیاد ………

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Carbonado Aventador

      ۲۹ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      زیبایی برای هر ماشینی یکی از نکات مهمه…
      ولی خب هواکش بیخودری گزاشتن موجب بالارفتن ضریب درگ میشه که این بده!!!
      الان آر8 به جای چندرادیاتور کوچک از یه رادیاتور بزرکتر استفاده کرده!!!
      الان من تا اونجایی که میدونم اونتادور 5 تا رادیاتور داره که فکر کنم بدونی کجاها کارگزاشته باشدش!!!
      و اما بحث از رادیاتور شد جاداره به این اشاره کنم که بوگاتی 11 تا رادیاتور داره!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. BMW ///M

    ۲۹ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (398 ديدگاه)

    در طول تاریخ سوپر ماشین هایی کمی مثل R8 هست.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. Rouzbeh

    ۲۹ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (171 ديدگاه)

    چراغ جلوهاشو اگه وارون شه شبیه موستانگ میشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. ЯR

      ۲۹ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (544 ديدگاه)

      اینم رسم جدید شده که چراغ ماشینارو بر عکس کنیم ببینیم چراغ کدوم ماشین میشه :/ D:

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. خسته شده

      ۲۹ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (623 ديدگاه)

      چی میگی واسه خودت روزبه همین مونده یکی بیاد از چراغهای آئودی هم اشکال بگیره مطمئن باش اگر شباهتیم باشه اون موستانگ که شبیه اینه نه این شبیه اون

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. موسی

        ۲۹ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (68 ديدگاه)

        خسته جان خودتو خسته نکن
        اینا کسایی هستن که از اینکه این مدل جدید ارهشت انگشت به دهن همه گذاشته و همه رو به تحسین وادار کرده کمی ناراحتن و اینجوری میخوان خودشون رو التیام بدن
        وقتی موستانگ از موتورهای 80 سیلندر 60 لیتری 23 اسب بخار بیرون میکشید ، چراغای ایودی این شکلی بود

        موافقم 1
        مخالفم 0
  12. خسته شده

    ۲۹ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (623 ديدگاه)

    شاهکاری دیگر از مهندسی آلمانی
    اول آلمان بعدم ایتالیا بعد از اوناهم مهم نیست

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. موسی

      ۲۹ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (68 ديدگاه)

      زدی به هدف

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. خسته شده

        ۳۰ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (623 ديدگاه)

        قربون شما موسی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  13. احسان(احسان)

    ۲۹ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    اگر من طراح چراغای ائودی رو ببینم ماچش میکنم.خیلی خوب طراحی شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Hamid...Audi

    ۲۹ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (712 ديدگاه)

    همه چی تمومه دیگه!
    قدرت ، شتاب ، چسبندگی ، طراحی داخلی و خارجی و … .
    حرفی واسه گفتن نمیزاره.از دور لذت میبریم!!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  15. Rouzbeh

    ۲۹ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (171 ديدگاه)

    مگه من گفتم طراحیش زشته . خیلی هم قشنگه منتهی به ذهنم یه لحظه این رسید وگرنه نمیشه از طراحی این ماشین عیب گرفت . در ضمن من نمیگم قیافش شکل اون میشه فقط فرم چراغارو گفتم.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  16. hamed ferrari

    ۲۹ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (67 ديدگاه)

    یه دیواری سمت چپ کنسول مرکزی گذاشتن که نمیذاره راننده کنسول رو ببینه… اون دیوارو معمولا سمت راست میزارن… ولی مثه اینکه آئودی یه لحظه قاطی کرده

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. arash66

      ۲۹ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (433 ديدگاه)

      دوست عزیز اگر دقت کنید قسمت کنترلی آر 8 به صورت افقی در راستای دسته دنده می باشد و اون قسمت لبه دار که می فرمایید مزاحمتی برای کلید های کنترلی ندارد از بغل هم نگاه کنید متوجه این قضیه خواهید شد.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  17. بهروز

    ۲۹ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (35 ديدگاه)

    عالیه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  18. arash66

    ۲۹ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (433 ديدگاه)

    ارباب حلقه هاست دیگر ……

    موافقم 1
    مخالفم 0
  19. بنتلی

    ۲۹ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    ای کاش داشبورد آئودیTT‏ رو برای این میذاشتن،در کل عالی شده

    موافقم 1
    مخالفم 0
  20. 1A1

    ۲۹ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جناب انیس حسینی تشکر.بلاخره کاملش اومد.خیلی …باست.پیش بینی 911 .برو قدرتش بده داداش.
    شما خودتو زیاد خسته نکن ماستنگ چرا باید شبیه این باشه … میزنی هاااا.
    یک آمریکا تو بقیشم گیر کردم

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. خسته شده

      ۳۰ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (623 ديدگاه)

      میزنم ها!!!!!
      چراشو برو از یه اسمه دیگت در سایت بپرس
      یک آمریکا! همون بهتر در بقیش گیر کنی چون آلمانی و ایتالیایی هر کی طرفدارش نیست

      موافقم 1
      مخالفم 0
  21. احمد باقری

    ۳۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    این مدل آئودی، از بقیه مدلهاش قشنگ تره.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  22. احمد باقری

    ۳۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    این ماشین، یکی از بهترین طراحیهای آئودی رو داره.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  23. AlireZa

    ۱ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من از وقتی که اومدم تو دنیایه ماشین اصلا با آئودی آومدم ☺از بچگی هام عاشقش بودم…R8هم که زد دیگه شاهکار کرد. ارباب حلقه ها…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  24. reza918

    ۲ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (90 ديدگاه)

    الان دیگه شد یه رقیب خطرناک برای هم رده هاش
    تایم 1/4وصفر تا شستش واقعا عالیه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  25. Alone

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    این gtr رو که میبینید با موتور v6 و شیش دنده ای بعد از McClaren 570 s و audi r8 v10 plus سوم شده. (تو یه مسابقه ای من خودم دیده بودم)

    موافقم 1
    مخالفم 0
  26. Alone

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    فکر کن که جی تی آر با موتور v10 یا v8 و هفت دنده چی میشد. اون وقت سوپر اسپرت های دیگه میگفتن وای چی بریزیم تو موتورمون.
    به نیسان جی تی آر علکی گودزیلا نمیگن که.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  27. سام

    ۸ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    طراحی قدیمش رو خیلی بیشتر دوست داشتم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  28. Farshad

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این ماشین با این سیستم هیچی کم نداره اما تنفس طبیعی چرا این موتور وی ۱۰ حرفه ای حداقل به یه جفت بای توربو ای توربو افتر کولر نیاز داره جدا از سیستم هیبرید و کرس

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا