آئودی

هر آنچه درباره آئودی A8 ای-ترون می‌دانیم

پرچم‌دار خودروهای الکتریکی آئودی از خانواده ای-ترون، خودرویی خیره‌کننده خواهد بود. آئودی اکنون تمرکز خود روی خودروهای الکتریکی را افزایش داده و دو عضو از سه‌گانه مفهومی‌های الکتریکی آن هم که آینده و نقشه راه این شرکت را نشان می‌دهند معرفی شده‌اند.

آئودی اعلام کرده که سدان لوکس A8 به یک خودروی تمام الکتریکی تبدیل خواهد شد. با در نظر گرفتن این موضوع و بر اساس اطلاعاتی که در اختیار داریم و تصاویر مدل‌های کانسپت، پیش‌نمایشی غیررسمی از A8 ای-ترون ارائه می‌کنیم.

آئودی A8 فعلی در محاصره مرسدس S کلاس و ب‌ام‌و سری ۷ قرار گرفته است. طراحی این خودرو نسبت به این دو رقیب در مرتبه پایین‌تری قرار می‌گیرد ولی A8 ای-ترون با عناصر مورد استفاده در گرند اسفیر، جسورانه‌تر و چشمگیرتر خواهد بود. هرچند طراحی نسخه رندر شده با نمونه کانسپت تفاوت زیادی دارد اما در بخش چراغ‌ها، چرخ‌ها، برآمدگی گلگیرها، کاپوت و خط کمربند فوقانی شباهت‌ها بیشتر هستند.

در قسمت عقب، طراحی این رندر به‌اندازه گرند اسفیر چشمگیر نیست اما چراغ‌های عقب OLED و خط سقف شناور با صندوقی بزرگتر ترکیب شده‌اند. گرند اسفیر کانسپت، طولی برابر با ۵۳۵۰ میلی‌متر و عرضی برابر با ۲۰۰۰ میلی‌متر و فاصله بین دو محور ۳۱۹۰ میلی‌متر دارد که حتی از آئودی A8 نیز بزرگ‌تر است.

فضای داخل کابین خودروهای آئودی بدون شک یکی از بهترین‌ها در بین خودروهای موجود است و در مورد گرند اسفیر هم نمایشگرهای پیش‌بینی شده و فناوری‌های پیشرفته حضوری پر رنگ دارند و البته این خودروساز اینگولشتاتی اطمینان داده که کنترل‌های فیزیکی حفظ خواهند شد درحالی‌که در حالت خودران، پدال‌ها و فرمان به عقب کشیده شده و پنهان می‌شوند. البته آئودی گفته که این سیستم را برای خودروهای تولیدی برنامه‌ریزی نمی‌کند.

با تفسیر زیبای آئودی از کابین A8 ای-ترون، فضای بهتری برای سرنشینان مهیا می‌شود و مواد لوکس نیز در کنار نورپردازی، نسل جدید سیستم کاکپیت مجازی، سیستم‌های خودران سطح ۳ و ۴ و خدمات دیجیتالی و واقعیت افزوده، سرنشینان را به آینده می‌برند.

معماری PPE یا پلتفرم الکتریکی پیشرفته و ماژولار گروه فولکس واگن با خودروهایی چون پورشه ماکان الکتریکی و آئودی A6 ای-ترون مشترک است. سیستم ۸۰۰ ولتی از باتری‌های ۱۲۰ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند که بردی حدود ۷۵۰ کیلومتری را به ارمغان می‌آورد. شارژرهای سریع DC تا ۲۷۰ کیلوواتی هم در ۱۰ دقیقه می‌توانند تا برد ۳۰۰ کیلومتر را اضافه کنند درحالی‌که شارژ از ۵ تا ۸۰ درصد هم تنها ۲۵ دقیقه طول می‌کشد.

با پیروی از فلسفه کواترو یا چهار چرخ محرکه آئودی، این خودرو هم دارای موتورهای الکتریکی روی هر دو محور جلو و عقب خواهد بود. کانسپت گرند اسفیر خروجی ۷۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۹۶۰ نیوتن متری دارد که شتاب صفر تا صدی کمتر از ۴ ثانیه را فراهم می‌سازد. این پیکره‌بندی احتمالاً در A8 ای-ترون نیز حفظ خواهد شد. البته ممکن است نسخه‌های کم قدرت‌تر و ارزان‌تری نیز ارائه شوند.

پرچم‌دار الکتریکی آئودی همین الان رقبایی در بازار دارد. مرسدس بنز EQS، تسلا مدل S و لوسید ایر و البته در آینده هم ب‌ام‌و i7 مهمترین رقبا هستند. شاید در آینده برای رقابت با نسخه مایباخ مرسدس، آئودی هم از نشان و برند هورش استفاده کند.

انتظار نمی‌رود تا اواخر سال ۲۰۲۴ یا سال ۲۰۲۵ شاهد این خودرو باشیم زیرا A8 فعلی هم چند سال دیگر همراه ما خواهد بود و در ماه‌های آینده یک فیس‌لیفت ملایم را نیز تجربه خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. porsche

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (749 ديدگاه)

    جون مادرت اینکارو نکن آئودی

    موافقم 7
    مخالفم 4
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۲ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      شرمنده آقای پورشه بابت ریپلای و اسپم:
      دوستان برای شما اینستا و واتساپ و… هم کار می‌کنه یا فقط مال من اینطور شده؟

      موافقم 2
      مخالفم 2
    2. مزدا

      ۱۳ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2029 ديدگاه)

      توش خیار و گوجه هم بکارن دیگه!!!

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. حسین

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    مثل اون آبیه طراحیش کننن که مردم بگن از جنسیس کپی شده؟

    موافقم 3
    مخالفم 3
  3. AMG GT R

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1082 ديدگاه)

    انصافا a8 خیلی زیباتر از اس کلاس و سری هفت هست ولی اگه قرار باشه شبیه گرند اسفیر بنظرم جذابیت a8 بنزینی رو نداره

    موافقم 14
    مخالفم 0
  4. Reza Waffen SS

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (5323 ديدگاه)

    دیگه خیلی داره رویایی میشه

    موافقم 4
    مخالفم 0
  5. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    امیدوارم آئودی همونطوری که توی ماشینای بنزینیش در بحث طراحی سنگ محک سگمنتش بوده و همیشه جلوتر رقبا بوده در بحث برقی ها هم همینطوری بدرخشه و طراحیای چشم نوازش همچنان بزرگترین برتریش نسبت به بنز و بی ام و باشن

    موافقم 3
    مخالفم 0
  6. net

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (3061 ديدگاه)

    پدال ایودی a8 بنزینی در حال حاضر خیلییی زیباتر از بنز سری اس و بی ام و سری ۷ هست. ایودی a8 بنزینی ملقب به کوه تکنولوژی از لحاظ طراحی داخلی و بیرونی در حال حاضر زیباترین و بهترین سدان لوکس جهان هست.تعجبه ویراستار پدال در متن نوشته ایودی a8 بنزینی در مقابل بنز اس و سری۷ مرتبه پایین تری داره.ایودی a8 بنزینی خیلی زیباتر از a8 ای ترون هست

    موافقم 6
    مخالفم 0
  7. R

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (36 ديدگاه)

    دلم نمیخواد شبیه آربن اسفیر بشه!😨

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. M.K karimi

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (860 ديدگاه)

    چرا داخلش اینطوریه ؟!؟!؟
    داشبوردش شده شبیه اپن آشپزخونه :|

    موافقم 4
    مخالفم 1
  9. رامتین

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    رویایی هست طراحیش. از دید بصری، تنها سری 9 بی ام و میتونه از پسش بر بیاد!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    من از کانسپت اسکای اسفیر خیلی خوشم اومد، اگه اون شکلی بخوان بسازن چندان بد نمیشه،از همه نظر بیشتر از داخلش خوشم میاد یه طرح آینده نگرانه ای داره شبیه ماشینای باید رانر شدن…

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا