آئودیبی ام ومرسدس بنز

ب‌ام‌و سری 7 فیس‌لیفت، آئودی A8 یا مرسدس S کلاس؟!

به دنبال سدان های لوکس و پرچم‌دار ژرمنی هستید؟ شاید با خود بگویید هرگز دستتان به چنین خودروهایی نخواهد رسید اما هرگز نگویید هرگز! به‌هرحال با فکر کردن به این کلاس ناخودآگاه به یاد سه گزینه‌ی برجسته یعنی مرسدس بنز S کلاس، آئودی A8 و ب‌ام‌و سری ۷ خواهید افتاد.


اما بیمر خبرسازتر از همه بوده زیرا چند روز پیش نسخه‌ی فیس لیفت شده‌ی آن باعث بهبود تکنولوژی‌های بکار رفته و طراحی و همچنین استفاده از پیشرانه‌های جدید شده است.

یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های طراحی سری ۷ فیس لیفت جلوپنجره‌ی کلیوی شکل بسیار حجیم و بزرگ آن است. در مقایسه با مدل قبلی، این بخش ۴۰ درصد بزرگ‌تر بوده و باعث شده ارتفاع نمای جلو حدود ۵۰ میلی‌متر افزایش یابد.


از آنجایی که چراغ‌های جلو نیز نازک‌تر از قبل هستند بنابراین حس تسلط کامل جلوپنجره بر طراحی نمای جلو را خواهید داشت و شاید هم بگویید این نوع طراحی به یک پیکاپ یا حداقل یک شاسی‌بلند باابهت تعلق دارد نه یک سدان لوکس. بی‌پرده بگوییم که این طرح برای یک ب‌ام‌و مدرن بسیار ناآشنا بوده و نه مرسدس و نه آئودی علاقه‌ای به تکرار این روش ندارند.

باواریایی ها همچنین نمای عقب را نیز با استفاده از نوار نورانی LED مشابه با آئودی A8 به‌روز کرده‌اند هرچند این نوار در ارباب حلقه‌ها بالای عناصر کرومی قرار گرفته درحالی‌که در ب‌ام‌و عکس این قضیه اتفاق افتاده است.


به جرات می‌توان گفت ظاهر سری ۷ از نمای عقب آئرودینامیک تر از A8 به نظر می‌رسد؛ اما درباره‌ی مرسدس S کلاس به سختی می‌توان ظرافت طراحی آن را زیر سؤال برد که البته این ظرافت در کل پیکره‌ی خودرو دیده می‌شود.

یکی از نکات جالب‌توجه درباره‌ی صنعت خودرو این است که رقبای مستقیم همچون این سه خودروساز از نظر رویه‌های طراحی چیز مشترکی ندارند این در حالی است که در صنعت گوشی‌های هوشمند شاهد این هستیم که مدل‌های پرچم‌دار اشتراکاتی با یکدیگر دارند.


طراحی کلی کابین و داشبورد سری ۷ شبیه S کلاس یا A8 نیست. در آئودی شاهد فرم‌های زاویه‌دارتر و صفحات نمایش نصب شده روی کنسول هستیم درحالی‌که مرسدس نیز از شاخصه‌ی اصلی کابین محصولات خود یعنی طراحی دو صفحه‌نمایش در داشبوردی نرم و روان استفاده کرده است. در ب‌ام‌و نیز همچنان شاهد نصب صفحه‌نمایش تبلت مانند در بالای داشبورد هستیم.

صفحه‌نمایش ۱۰.۲۵ اینچی سری ۷ فیس لیفت هم‌اکنون از نرم‌افزار به‌روز شده‌ی OS 7.0 سود برده است. پشت آمپرهای دیجیتالی نیز ابعاد ۱۲.۳ اینچی داشته و این ویژگی در دو رقیب دیگر نیز قبل‌تر وجود داشته است.

در نهایت باید گفت این سه رقیب به روش خاص خود فوق‌العاده بوده و قطعاً با انتخاب هرکدام از آن‌ها ضرر نخواهید کرد چراکه هر سه از نظر راحتی، تکنولوژی و پرفورمنس در رده‌های بالایی قرار دارند؛ اما از نظر طراحی نظرات گوناگونی وجود دارد و ما هم مشتاقیم نظرات شما درباره‌ی این سه سدان لوکس آلمانی را جویا شویم.

 

 
[polldaddy poll=10218897]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. بهراد

    ۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (753 ديدگاه)

    بزارین اس کلاس جدید بیاد قشنگ در بارش صحبت می کنیم… .

    البته خدا کنه بنز جلو پنجره نسازه که توش ماشینم داشته باشه حالا نمای شکارچی هم بهش اضافه بشه چراغاش کوچیک تر میشه جلو پنجره بزرگتر دیده میشه

    موافقم 1
    مخالفم 3
    1. s.h

      ۱ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (712 ديدگاه)

      دوستان منظور این اس کلاس s65وs63 هست وگرنه میباخ s600و s650 تو کلاس سوپر لوکسا رقیبای بنتلی و رولس رویسند
      خدایی نکرده فکر نکردم کسی نمیدونه فقط بعضی ها که میگند بنز قابل رقابت با دو سوپر لوکس نیست پیش خودم فکر کردم منظورشون این اس کلاس بوده

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. محمد

      ۱ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      این کلاس اینقدر خودروهاش کامله ه انتخاب یکی بیشتر به سلیقه افراد بستگی داره
      و نوشتن واسه مقایسه اینها با هم بشدت سخته
      چون مثلا میگه جلوپنجره ب‌ام‌و بزرگ شده چیزی که بنز و آئودی امکان نداره تکرارش کنن
      اما
      یکم برید بالا سایز کلی جلو پنجره هر سه رو ببینید تقریبا یکیه
      از همه جالبتر اینه که جلو پنجره بزرگ رو مختص شاسی بلند میدونه نویسنده
      در حالی جلو پنجره رولزرویس سدان از این هم بزرگتره
      کسی هم ایرادی بهش نداره
      یا میگه نمای عقب ب‌ام‌و از آئودی بهتره
      اما مثلا خروجی اگزوز آئودی از همه ظریفتره و بیشتر توی نمای عقب درگیر شده
      درحالی که چراغ عقب ب‌ام‌و جذاب‌تره
      احتمالا کابین بنز از همه بهتره
      و معمولا کابینهای بنز تقریبا بی رقیبن حتی بین رقبای آلمانی
      اما بازم طراحیهای جدید کابینهای لوکس آئودی رو بخاطر کاربرد بیشتر تکنولوژی و صفحه های لمسی میپسندم
      در کل هم قطعا سلیقه‌ایه همونطور که گفتم
      اما بین ۳ رقیبی که معمولا سخت میشه ازشون تو هر کلاس ایراد گرفت
      و بیشتر علاقه شخصیه که به مرور هم به طرفداری یه برند میرسه
      و این اوج هنر یه برند هست
      انتخاب من تو کلاسهای مختلف رقابتی این ۳ ژرمن دوست داشتنی،
      غالبا ب‌ام‌و است
      و بله منتظر رونمایی سردمدار بروز شده بنز هم مشتاقانه هستیم
      چون زبان طراحی بنز داره گیراتر از نسل قبل میشه که ظرافت داره اما هیجان کمتری داره

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. عرفان

        ۲ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (480 ديدگاه)

        خروجی اگزوز آئودی فیکه
        .
        با این جمله مقاله موافق نیستم: از نکات جالب‌توجه درباره‌ی صنعت خودرو این است که رقبای مستقیم همچون این سه خودروساز از نظر رویه‌های طراحی چیز مشترکی ندارند این در حالی است که در صنعت گوشی‌های هوشمند شاهد این هستیم که مدل‌های پرچم‌دار اشتراکاتی با یکدیگر دارند.

        موافقم 0
        مخالفم 1
    3. amin

      ۱ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (121 ديدگاه)

      نیازی به اومدن نسل جدید بنز نیست.. با همین نسل هم هنوز تو استایل کسی رقیبش نیست

      موافقم 1
      مخالفم 1
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    بنز s : لوکس ، اَشرافی به تمام معنا و مدریتی
    بی ام و ۷ : لوکس و اسپرت
    آئودی A8 : تلفیقی از s و سری۷ ، همچنین خاصتر .

    اما نظر شخصی من بنز ، بخصوص S کلاس ، که هرچی میگذره بیشتر شیفتش میشی .

    موافقم 1
    مخالفم 2
  3. Sobat

    ۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (34 ديدگاه)

    در واقع جلو پنجره بی ام و هم اندازه مرسدس هست ولی روی مرسدس بهتر به نظر میرسه

    موافقم 1
    مخالفم 2
  4. m

    ۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (227 ديدگاه)

    1 : s class
    2 : a8
    3 : 7 series

    موافقم 1
    مخالفم 1
  5. مهدی911turbos

    ۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (77 ديدگاه)

    باید قبول کنیم هیچ ماشینی به شکوه و وقار این نسل اس کلاس نبوده الیته تو این کلاس
    و یه چیزی که خیلی وقته ذهنمو مشغول کرده اینه که مرسدس چطوری میخواد برا نسل جدید یه ماشین طراحی کنه که از این جذاب تر باشه

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. af.1024

      ۴ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (44 ديدگاه)

      همین جوری که واسه CLS طراحی کرد. -_-

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. M

    ۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    زبان طراحی X7 و سری 7 فیس لیفت زبان طراحی جدید و تازه بی ام دابلیو هست که میخواد کم کم به سمت الکتریکی کردن بره
    مطمئن باشین آئودی و بنز هم همچین تغیراتی خواهند داشت که همه اول در مقابلش گارد میگیرن و بعد دیگه هنر طراحاس که بزارن مردم گاردشونو حفظ کنن یا مثل کریس بنگل یه دنیارو محو خودشون کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. OMID

    ۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    اس کلاس طراحیش عالیه
    داخل a8 انگار از یه دنیا دیگه اومده قشنگ طراحیش پنج سال با همه ماشینا فاصله داره
    رای من اس کلاس

    موافقم 1
    مخالفم 1
  8. مهدی

    ۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    انتخاب من بدون لحظه ای تردیدسری7هستش.درسته که این سه رقیب هیچ نقصی ندارن وهرکدم دنیایی از کیفیت.مهندسی ولذت رانندگی رو دارن.اما من سری7 رو بیشتر دوست دارم چون لذت رانندگی بالاتری داره.ظاهر اسپرت تری داره.کیفیت کابین بهتری نسبت به بنزSکلاس داره ولی باآیودیA8 در یه سطح هستن.پرفومنس فوق العاده ای نسبت به کلاسش داره.هرسه فوق العاده ان وفقط سلیقه میتونه دلیل انتخاب هرکدوم باشه

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. ناشناس

      ۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (5 ديدگاه)

      من عاشقتم. من هم مثل. تو بی ام و رو بی نهایت دوست دارم. عاشق بی ام و هستم و به نظر من تو راست میگی. آفرین به تو.⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩???⭐⭐⭐???

      موافقم 0
      مخالفم 1
  9. charger

    ۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (396 ديدگاه)

    سری ۷ و A8 رگه هایی از ماشین اسپرت توشون دیده میشه ولی اس کلاس کاملا لوکس و اشرافیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. امیر

    ۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    اگه طراحی خارجی ائودی مخصوصا عقبش زیباتر میشد انتخابش میکردم
    بنظزم تو طراحی از بیمر یه لول بالاتره
    بنز ک مث همیشه طراحیش تو سری اس جایی برای حزف نمیزاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. سام

    ۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    بهتر است بگوییم سه الهه زیبا در عالم بی کران خودرو….هر سه زیبا و دوست داشتنی هستند ولی من ب ام و سری هفت فیس لیفت را انتخاب می کنم.چون شخصا عاشق برند ب ام و هستم و محصولات این برند ژرمنی را اوج مهندسی و دقت و ظرافت در دنیای خودرو می دانم.بعد از ب ام و هم ارادت زیادی به برند سامورائی لکسس دارم.

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. ناشناس

      ۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (5 ديدگاه)

      من هم دقیقا مثل تو عشق بی ام و و لکسس

      موافقم 0
      مخالفم 1
  12. shirko

    ۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    نمای بیرونی سری ۷ بسیار با ابهت تر و لوکس تر شده ولی از لحاظ طراحی داخلی حرف چندانی در برابر اس کلاس نداره !! ائودی هم خوبه ولی فک نکنم فروشش چندان زیاد بوده باشه .

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. مهدی

      ۱ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      دوست عزیزچرا فکر میکنی طراحی کابین سری7 حرفی در مقابل کابینSکلاس نداره!!!
      درسه که کابین کلاسSطراحی مواج زیبایی داره اما کابین سری7 هم زیبایی خاص خودشو داره.تازه بحث ارگونومیک.حالت اسپرت ترجدای از بحث لوکس بودن رو هم داره.در مورد کیفیت کابین که دیگه حتی قبل فیس لیفت هم کابین سری7 باکیفیت تر بود والان تاحدودی بهترهم شده.اما تنها چیزی که من از این کابین سری7 دوست ندارم اول طراحی این مدل فرمان هستش که ایکاش فرمان مدل اسپرت رو براش میذاشتن که قطعا در مدلM همینطور میشه. واینکه رنگ زیبایی براش انتخاب نشده.
      کابین هرکدوم از این سه خودرو دنیایی خاص خودشون رو دارن.یکی طراحی لوکس.یکی طراحی مدرن.یکی طراحی لوکس واسپرت

      موافقم 2
      مخالفم 1
  13. حمیدرضا

    ۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    ائودی خیلی مدرنه رای من ای ۸

    موافقم 0
    مخالفم 1
  14. net

    ۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (3061 ديدگاه)

    از زمانی که ایودی a8 مدل ۲۰۱۹ معرفی شد دوران بنز سری اس و بی ام و سری هم تموم شد
    در حال حاضر ائودی a8 مدل ۲۰۱۹ زیباترین و بهترین سدان لوکس جهان هست

    موافقم 0
    مخالفم 3
  15. مهدی

    ۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    یه چیزی که در آئودی در شان این کلاس نیست اینه که سراگزوز نداره وفقط یه خط کرومی کشیدن.البته اکثر محصولات آئودی بقیراز محصولات RS این مشکل رو دارن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  16. net

    ۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (3061 ديدگاه)

    واقعا از طراحی بیرونی و داخلی ایودی a8 نمیشه عیب گرفت و کوه تکنولوژی هست و همه چی عالی و به روز هست ولی بنزو بی ام و عیبهای زیادی از طراحی داخلی و بیرونی میشه گرفت.دوستانی هم که به ایودی a8 رای نمیدن چون ایودیa8 یکسال هست که معرفی شده و خیلی این ماشین رو نمیشناسند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. emad1990

      ۲ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (999 ديدگاه)

      net از اس کلاس چه ایرادی میتونی بگیری؟؟3تاشو بگو

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. net

    ۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (3061 ديدگاه)

    چراغ عقب متصل زیبا و چراغ جلو و جلوپنجره زیبا و رینگ زیبا و طراحی فوق العاده داخلی و بیرونی و رانندگی خودران و سیستم صوتی پیشرفته و صندلیهای چرمی مشکی زیبا و دو ال سی دی زیبا در داشبورد و مانیتورهای زیبا با ضخامت کم پشت صندلی و …. واقعا هیچ عیبی نمیشه از ائودی a8 گرفت
    در تمام نشریات معتبر اتومبیل جهان ایودی a8 به عنوان زیباترین و بهترین سدان لوکس جهان شناخته شده و جایزه گرفته

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mad.z.Max

      ۲ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (1839 ديدگاه)

      یعنی بلخره یه ماشینی پیدا شد که گوی سبقت رو از آزرا گرنجور2017 مشکی برُبایه استاد؟ : ))
      این اعطای مدرک زیبایی در سطح جهانیت منو درگیر کرده بخدا : ))

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. net

        ۲ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (3061 ديدگاه)

        mad.z.max
        ایودی a8 مدل ۲۰۱۹ در کلاس [ سدان لوکس ] بهترین و زیباترین در جهان هست
        هیوندای ازرا گرنجور نسل پنجم مدل ۲۰۱۷ در کلاس[ سدان نیمه لوکس] زیباترین در جهان هست
        فورد f150 مدل ۲۰۱۹ لیمیتد زیباترین و بهترین [وانت فول سایز] دنیا هست
        بی ام و سری ۸ کابریولت مدل ۲۰۱۹ زیباترین ماشین[روباز] جهان هست
        هیوندای سانتافه اسپرت نسل سوم مدل ۲۰۱۸ زیباترین [کراس اور] جهان هست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Mad.z.Max

          ۲ بهمن ۱۳۹۷
          سوابق: (1839 ديدگاه)

          من هیچی نمیگم دیگه، به تعداد دیسلایکات اگه نگاه کنی، خودت جوابتو میگیری..
          نه فقط این کامنتت، تک تک کامنتایی که درباره زیبایی یا به قول خودت زشت بودن یه ماشین میذاری.

          و دلیلشم اینه که زیبایی خودرو خیلیش به سلیقه برمیگرده، حتی کاربرای همین سایت که خیلیاشون طرفدار دو آتیشه ی یه برند هستن، هیچوقت نمیان نظر قطعی صادر کنن درباره زیبا بودن یا نبودن یه ماشین، و میان بحثای فنی میکنن.
          در کل درباره زیبایی یه ماشین نمیشه آدم بیاد قطعیییی بگه این ماشین زشته، اون یکی زیباترینه، اونم تو جهااااان!!
          خلاصه اینجوری : )

          موافقم 0
          مخالفم 0
  18. net

    ۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (3061 ديدگاه)

    بی ام و سری ۷ فیس لیفت ۲۰۲۰ چراغ متصل عقبش که برعکس چراغ عقب ایودی a8 گذاشته از ایودی a8 کپی کرده که خیلی تابلو هست و اقای احمد زاده هم بدرستی به این نکته اشاره کرد

    موافقم 1
    مخالفم 1
  19. net

    ۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (3061 ديدگاه)

    عیبهای بی ام و سری ۷ مدل۲۰۲۰،جلوپنجره بزرگ و زشت چراغ متصل عقب از ایودی a8کپی کرده و ال سی دی روی داشبورد زشت و ذوذنقه ای هست و ضخامتش زیاده و حاشیه سمت چپ و راست ال سی دی زیاده و از طرح چوب قهوه ای استفاده کرده در داشبورد و اطراف دنده زشته و صندلیها حجمش خیلی زیاده و پف داره و دوخت صندلی زشته
    عیبهای بنز اس،جلوپنجره استیل بنز دیگه قدیمی شده و بزرگه وچراغ عقبش زشت و پشت ماشین و صندوق عقبش جالب نیست و دریچه دایره ای کولرش زشته ولی دریچه کولر ایودیa8که مخفی میشه خیلی زیباست و طراحی داخلی بنز قدیمی و زشته مثل طراحی بی ام و سری۷ و حجم صندلیها مثل صندلیهای سری ۷ زیادهست و پف کرده زشته و ال سی دی روی داشبورد بنز حاشیه زیاد داره
    واقعا طراحی داخلی و بیرونی ایودی a8 مدل ۲۰۱۹ با بنز و بی ام و قابل مقایسه نیست و واقعا ایودی a8 مدل ۲۰۱۹ لقب زیباترین و بهترین سدان لوکس دنیا برازندش هست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  20. Abbas

    ۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (875 ديدگاه)

    هر سه فوق العاده عالی و باشکوهن،انتخابم بین این ستا سلیقه ایه که من سلطان بی چون و چرا بنز رو انتخاب میکنم

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا