آستون مارتین

معرفی رسمی آستون‌مارتین ونتیج AMR با گیربکس دستی

آستون‌مارتین رسماً ونتیج AMR را معرفی کرده است. این اولین نسخه از نسل جدید ونتیج محسوب می‌شود که به گیربکس دستی مجهز شده است. ونتیج AMR اما همچنان از همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی ساخت مرسدس-آام‌گ استفاده می‌کند که هیچ تغییری نسبت به نسخهٔ معمولی تجربه نکرده و همان ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور را تولید می‌کند. البته پیشرانه به‌گونه‌ای تنظیم شده که حداکثر گشتاور خود را در محدودهٔ گسترده‌تری از دور ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ rpm ارائه کند. این موتور تا حد امکان به سمت عقب شاسی کشیده شده و توزیع وزنی نزدیک به ۵۰-۵۰ را برای خودرو فراهم کرده است.

اما همان‌طور که گفته شد، بزرگ‌ترین تفاوت ونتیج AMR با نسخهٔ معمولی در گیربکس آن است یعنی جایی که گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک قبلی با یک نمونهٔ هفت سرعتهٔ دستی جایگزین شده است. این گیربکس که با الهام از موتوراسپرت طراحی شده، ساخت شرکت ایتالیایی Graziano است. چیدمان و محل قرارگیری دنده‌ها در این گیربکس با گیربکس‌های معمولی متفاوت است به‌گونه‌ای که به‌عنوان‌مثال دندهٔ یک در قسمت پایین و چپ (جای دنده دو در گیربکس‌های معمولی) قرار دارد.

آستون‌مارتین همچنین این گیربکس دستی را به سیستم AMSHIFT هم مجهز کرده است. این سیستم با استفاده از کلاچ، موقعیت دنده و سنسورهای میل‌گاردان، معکوس دادن‌های کاملاً نرم و بدون تکانی را فراهم می‌کند. AMSHIFT همچنین هنگام پایین بودن کامل پدال گاز این امکان را فراهم می‌کند که راننده بدون نیاز به رها کردن پدال گاز اقدام به تعویض دنده کند. این ویژگی، شتاب گیری بی‌وقفه و حداکثری را برای خودرو به ارمغان می‌آورد. علاوه بر این، ونتیج AMR به دیفرانسیل لغزش محدود هم مجهز شده تا قدرت پیشرانه بدون اتلاف به چرخ‌های عقب و سپس به سطح مسیر منتقل شود.

اما علاوه بر گیربکس دستی، ونتیج AMR به‌صورت استاندارد به ترمزهای کربن سرامیکی هم مجهز شده که کاهش وزن ۹۵ کیلوگرمی را نسبت به نسخهٔ معمولی ونتیج به همراه داشته است؛ اما علیرغم این کاهش وزن، ونتیج AMR در شرایط ایده‌آل می‌تواند ظرف ۳.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که تقریباً نیم ثانیه از نسخهٔ معمولی کُندتر است. البته با وجود این اختلاف شتاب ناچیز، مطمئناً رانندگی با ونتیج AMR به خاطر وجود سه پدال در زیر پای راننده، لذت‌بخش‌تر خواهد بود. حداکثر سرعت این نسخه اما با ونتیج معمولی تفاوتی نداشته و ۳۱۳ کیلومتر بر ساعت است.

ونتیج AMR به جدیدترین نسخه از سیستم کمک‌فنرهای تطبیقی آستون‌مارتین هم مجهز شده که حالات مختلف اسپرت، اسپرت پلاس و پیست را ارائه می‌کند. خبر بد اینکه تنها ۲۰۰ دستگاه از ونتیج AMR تولید می‌شود. از این تعداد، ۱۴۱ دستگاه با رنگ‌های آبی سابیرو، مشکی اونیکس، خاکستری چینی و سفید سنگی قابل سفارش خواهد بود اما ۵۹ دستگاه پایانی، نسخهٔ ویژه‌ای بنام Vantage 59 بوده و با رنگ بیرونی اختصاصی سبز استرلینگ و تریم لیمویی ارائه می‌شود. این نسخهٔ ویژه به‌منظور بزرگداشت شصتمین سالگرد پیروزی آستون‌مارتین در مسابقات لمانز سال ۱۹۵۹ در نظر گرفته شده است.

هرچند از ونتیج AMR تنها ۲۰۰ دستگاه ساخته می‌شود اما گفته شده پس از فروش تمامی این ۲۰۰ دستگاه، گیربکس هفت سرعتهٔ دستی این نسخه در سه‌ماههٔ اول سال آینده به‌عنوان یک آپشن برای ونتیج معمولی هم ارائه خواهد شد. فروش ونتیج AMR هم‌اکنون با قیمت پایهٔ ۱۴۹,۹۹۵ پوند در بریتانیا، ۱۸۴,۹۵۵ یورو در آلمان و ۱۷۹,۹۹۵ دلار در ایالات‌متحده آغاز شده است. کسانی که خواهان نسخهٔ Vantage 59 هستند اما باید ۲۰۹,۹۵۵ دلار پرداخت کنند. انتظار می‌رود تحویل این ماشین به خریداران از اواخر امسال آغاز گردد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. M

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    عالیه
    ولی خب رقبا هم عالین
    تو بعضی کلاسا اصلا انگار خرید اشتباه وجود نداره مثل این یکی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا