آستون مارتین

آغاز ساخت پیشرانه 12 سیلندر آستون مارتین

کمپانی آستون‌مارتین تولید پیشرانه جدید ۵.۲ لیتری ۱۲ سیلندر خود را که زیر کاپوت مدل‌های DB11 خواهد تپید، به‌طور رسمی آغاز کرده است.

aston-martin-db11-engine-cologne-plant-4
این بلوک جوان که در تأسیسات واقع در کُلن (Cologne) آلمان ساخته می‌شود، توان تحویل ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۹.۶ نیوتون‌متر گشتاور را داشته و قرار است به کمک جعبه‌دنده ۸ سرعته خودکار، DB11 را پس از گذر از مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۳.۹ ثانیه، به سقف ۲۰۰ مایل بر ساعت (۳۲۱.۸ کیلومتر بر ساعت) برساند.

aston-martin-db11-engine-cologne-plant-1

aston-martin-db11-engine-cologne-plant-38

aston-martin-db11-engine-cologne-plant-39
کارخانه ساخت پیشرانه آستون مارتین در شهر کُلن، از سال ۲۰۰۴ میلادی تاکنون ۴۰,۰۰۰ پیشرانه V12 تولید کرده است. هرکدام از این‌ها طی ۸ ساعت به‌دست یک تکنسین مونتاژ از صفر تا صد سرِهم شده و بعد از آن راهی آزمایش‌های سرما و گرمای شدید می‌شوند. البته ورود نمونه جدید جای بقیه را تنگ نمی‌کند و پیشرانه‌های ۶ لیتری V12 و ۴.۷ لیتری V8 سابق همچنان ساخته خواهند شد.

آقای اَندی پالمِر (Andy Palmer) رئیس کمپانی در سخنانی گفته: این‌که خودمان بتوانیم پیشرانه‌هایمان را در خانه طراحی و تولید کنیم، بحث بسیار مهمی است. در چنین شرایطی کنترل قابل قبولی روی کیفیت کار خواهیم داشت، که خودِ این نقش مهمی در شهرت خودروهای آستون مارتین ایفا می‌کند. شکی ندارم که V12 توربو دوقلوی جدیدمان نیز مرزهای تازه‌ای از موفقیت را فتح خواهد کرد.

آستون مارتین DB11 مدل جایگزین DB9 بوده و از اواخر امسال وارد بازار خواهد شد. گفته می‌شود قیمت پایه آن برای بازار آمریکا رقم ۲۱۱,۹۹۵ دلار ناقابل است!

Aston Martin DB11
Aston Martin DB11

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۰۵ دیدگاه‌ها

  1. علي

    ۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (969 ديدگاه)

    جالبه آستون انگلیس به قول خودشون با اون همه فیس و افاده و تعصب انگلیسی تو شهر کلن تولید میشه . همچین با افتخار حرف از ١٢ سیلندر میزنه که خیلی وقته تمام کارخانه به علت مصرف سوخت زیاد و ضد محیط زیست بودن آن و از مهمتر وزن بالایی که رو مصرف و شتاب تاثیر به سزایی میزاره رو آوردن به موتورهای ۴ سیلندر یا شش سیلندر با سوپر شارژر (البته هر چند به درد کشورهایی مثل ایران نمیخوره بخاطر غیر استاندارد بودن بنزینها) . در ضمن همچین امضا میزنه هر کی ندونه انگار اولین موتوره. شرکتهای قدری مثل بوگاتی، فراری ،لامبو تخصصشون اینجور موتورهاست . قیمتشم واقعا مسخرست با اون طراحی داشبورد قدیمیش که بهش نگاه میکنی نمیدونی بخندی یا گریه کنی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. asa

      ۲ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (569 ديدگاه)

      ازانگلیس ها متنفرم .ادم های از خودرازی خودبزرگ بینی که اگه به امریکا عین کرم نچسبن هیچی نیستند . فقط کافی لیست اون کشورایی که این روباه پیر نابودشون کردو شیره جونشونو مکید رو ببینید تا بفهمید چه کثافت هایی هستند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. یو اس اس اینترپرایز

        ۲ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        asa عزیز مگه با انگلیسی ها در یک خانواده و جامعه مشترک زندگی میکنی که بدت میاد.
        خیلی شلوغش کردی.جوری گفتی متنفرم گفتم شاید هرروز با همه انگلیسی ها جهان سروکار داری

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. asa

          ۲ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (569 ديدگاه)

          دوست عزیز مگه تو با هر ماشینی که توی این سایت میبینی سروکار داری که راجبش کامنت میزاری.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. یو اس اس اینترپرایز

          ۳ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          من نظر شخصی میزارم.مثل شما جو سیاست نگرفتم راجع همه کشورها تجزیه و تحلیل کنم.شما این قدر عشق مباحث سیاسی برو رشته دانشگاهی علوم سیاسی بخون.بری با بزرگان بحث کنی.توجیح شدی؟؟؟؟؟؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. یو اس اس اینترپرایز

          ۳ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          asa عزیز ناراحت نشی من منظوری ندارم.شاید مقداری تند رفتم شرمنده ولی من درباره خودرو فقط نظر شخصی میزارم.من همیشه گفتم نظرات من کارشناسی و مهندسی نیست و خودم این میپذیرم.ولی قبول کن ما هیچی از دنیای سیاست نمیدونیم.حرف من اینکه بحث بیخودی و سر هیچی بی فایده است.
          سیاست های انگلیس به ما چه.ما خیلی زرنگ باشیم خودمون ارتقا بدیم و بس

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Ashkan

        ۲ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (376 ديدگاه)

        ایرانی جماعت هم دسته کمی از انگلیسی ها نداره
        خود شیفته ست و عرب و افغانی و مسخره میکنه
        (البته ایرانی جماعت تا حالا به صورت وافر جای و تسخیر نکرده وگرنه خدا رو هم بنده نبود)

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. بنتلی

        ۲ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (1626 ديدگاه)

        من نمیدونم چرا بحث خودرو رو با سیاست قاطی میکنی؟!بزار با آرامش از خود خودرو لذت ببریم،آرم و کشور سازنده زیاد مهم نیس،مهم تر از همه خود خودرو هس،هر کشوری ب فکر خودشه،نه آلمان نه آمریکا نه انگلیس دلسوز بقیه نیستن،جالبه وقتی نادر شاه ب هند حمله میکنه و غنیمت های باارزش مثه کوه و دریای نور میگیره باعث افتخاره و کلی خوشمون میاد ولی وقتی انگلیس این کارو کنه جیزه!بد بودن یک کشور یک امر نسبیه!الان مثلا تو این مدت وضه هند خیلی توپ شده وهمه مردمش تو رفاه هستن؟ بازم بیشتر ثروت دسه ی عده محدوده و بقیه تو فقر هستن.روباه پیر؟!!!اینو تو راهپیمایی یاد گرفتی؟مثه کرم ب آمریکا چسبیده؟!!!میشه بگی ریشه آمریکا از کجاس ؟پرچم آمریکارو دیدی تا حالا؟انگلیس هم از نظر نظامی و هم اقتصادی جایگاه مناسبی داره،اینارو گفتم فقط جهت اطلاع،از بقیه دوستان عذر میخوام بحث غیر خودرویی شد

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. یو اس اس اینترپرایز

          ۳ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          اخه بنتلی عزیز بعضی جوری از سیاست حرف میزنن انگار با راکفلر و مورگان و روچیلد و لی و مندزها طرف بودن.جون عزیزتون دست از سیاست بردارید.
          بخدا ما هیچ هم نیستیم در دنیای سیاست.نقطه ای هم معلومات نداریم
          ما نمیدویم بازی شطرنج فراماسونری اصلا چی هست.
          درباره خودرو نظر بزاریم دور هم حالشو ببریم.تموم شد و رفت

          موافقم 0
          مخالفم 0
      4. سینا

        ۳ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (127 ديدگاه)

        المان ها = شرکت دو جنگ جهانی
        ژاپن=یکی از طرفین جنگ جهانی
        امریکا=پدران زائر و خونخواری کریستف کلمب
        ایتالیا=خونخواری رم باستان
        قدیم
        المان=
        انگیلیس=
        امریکا=
        ایتالیا=
        جدید
        دقت کن توی چه زمانی زندگی می کنی
        دقت کن درباره چه موضوعی صحبت شده و داری چی می نویسی

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. یو اس اس اینترپرایز

      ۲ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      قدرت 600 اسب بخار نگاه کن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. moein

      ۲ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (856 ديدگاه)

      اول عرض کنم من دارم نظر شخصیمو می دم علی جان
      فک کنم شما ماشین فضایی سوار می شین که به این قدیمی می گین
      دوما اگه متور v12 رو کنار بزارن باید بوگاتی و لامبو رو هم کلا کنار گذاشت چون فقط به متور حجیمشون می نازن
      شما اول یه تحقیق ریز میزه انجام بده بعد بیاا اینجوری نقد کن
      درضمن این متور توربو هم داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. یو اس اس اینترپرایز

        ۲ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        افرین به معین عزیز

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. moein

          ۳ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (856 ديدگاه)

          ممنون
          ولی ما به خدا که میام این جا با هیچ کس پدر کشتگی و دشمنی نداریم
          اگه تندی کردم ببخشید
          ارادت

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. یو اس اس اینترپرایز

          ۳ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          والا منم تمام کاربران این سایت دوس دارم.کارشون درست
          بحث خوبه ولی ن سیاست.فقط خودرو

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. علي

        ۲ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (969 ديدگاه)

        معین جون داری یجورایی ریزه میزه چراغ خاموش توهین میکنی. دوست عزیز اولا هر کی میاد تو این سایت نظر میده مگه ماشیناشون فضاییه یا خودشون لامبو یا فراری دارن ؟ در ثانی میتونی نظرتو مؤدبانه و بدور از تیکه بگی و بری و یا با دادن لایک و دیسلایک که حق مسلم همست استفاده کنی ثالثا مگه من گفتم توربو نداره ؟!! ی ریزه میزه با دقت بخونی شاید به اشتباهاتت پی ببری .have nice day ??

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. بنتلی

      ۲ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1626 ديدگاه)

      علی تو دس بردار نیستی؟ از خودروهای انگلیسی متنفری و بیخودی و بدون دلیل زیر سوال میبری اونارو،بقیه شرکتا هم تو کشورای دیگه کارخونه دارن،پس بهتره حرف الکی نزنی،در ضمن شرکتای دیگه هم موتور وی 12تولید میکنن،مثه فراری و فولکس و بی ام و،بعد تو فقط به وی 12استون مارتین گیر دادی!درضمن مصرف سوخت این موتور زیاد نیس و از طرفی وقتی نیاز نباشه 6سیلندر رو غیر فعال میکنه و ویژگی جالبش اینه سوپاپ های 6سیلند غیر فعال ب صورت عادی کار میکنه!بس کن این بچه بازیارو

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. خسته شده

    ۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (623 ديدگاه)

    پول مفت دادن مطمئنا نمیرزه این قیمت ایناهم خوب پول کشیدن از این پولدارهارو یاد گرفتن آقا تولید کم میکنیم پول زیاد میگیریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بنتلی

      ۳ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1626 ديدگاه)

      خسته شده جان این قیمت تو رده خودش کاملا مناسبه ،از طرفی تولید محدود اساس کار این شرکته و این خواسته مشتری هاش هست نه طمع استون مارتین.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. vahid porsche

    ۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (474 ديدگاه)

    اقا مگه موتورای استون رو مرسدس نمیزد این چیه الان؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بنتلی

      ۳ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1626 ديدگاه)

      نه وحید جان،قبلا هم خودش تولید میکرد،الان هم قراره در کنار موتور های خودش از موتور 8سیلندر بنز هم استفاده کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. ferrari

    ۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1886 ديدگاه)

    انگلیسی ها از مغزشون استفاده کردن بیشتر کشورهای دنیارو تصرف کردن. نه با قدرت نظامی. بلکه با سیاست. انسانهای باهوشی هستن. حق گرفتنیه، دادنی نیست هیچکس نمیگه بفرما این حق شما. شما باید خودت حقتو بگیری.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۲ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (2028 ديدگاه)

      جالبه
      پس چون باهوشن حق تصرف و استعمار هر کشوری رو دارن !!!
      پس هر کشوری که باهوشه میتونه منابع طبیعی و انسانی هر کشور رو به تاراج ببره و داره حقشو میگیره فقط چون باهوشه !

      عجب حرفی زدی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرید

        ۲ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (49 ديدگاه)

        دوست عزیز شما یحتمل چیزی از سیاست نمیدونی که توقع داری توش حلوا خیر کنن!!به نظر منم آلمان تو مسائل فنی ساخت موتور و گیربکس و غیره صنعت خودروسازی از انگلیس کاملا جلوتره ولی تو مسائل تاریخ سیاسیش اگه دستش میرسید همون مسیری رو میرفت که انگلیس رفت…منم بانظر دوستمون موافقم که تو دنیای سیاست اگه میخای کلاتو ور ندارن خودت باید سفت بچسبیش نه این که بخای ذات سیاستو ندید بگیری و توقع خوبی از بقیه رو داشته باشی.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mehran911

          ۳ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (2028 ديدگاه)

          آقا فرید
          قصد توهین ندارم اما
          فکر کنم شما ازاون افرادی هستین که اگه یک فرد بی اطلاعی رو گیر بیارید کلاه سرش خواهید گذاشت
          دوست من عقب ماندگی و یا بی طلاعی یک ملت مجوزی برای استعمار آن نیست
          چیزی که شما اسمشو سیاست میزاری اسم درستش استعماره نه چیز دیگه

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. یو اس اس اینترپرایز

        ۳ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        مهران عزیز شما هم درست میگی ولی زمانی که همه به حقوق تساوی و برابر برسن.
        همیشه ابرقدرت ها جلوتر بودن

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. علي

      ۲ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (969 ديدگاه)

      اولا هر کی باهوش بود باید حق دیگرانو بخوره؟! راه دیگه نیست ؟!! دوما همیشه باید بترسیم که یکی میخواد حقمونو بخوره؟! راه دیگه نیست؟! سوما یعنی تا حالا تاریخ نخوندی که انگلیس با قدرت نظامی لشکرکشی میکرد؟!!! فکر کردی بدون جنگ بوده؟!!!متاسفم که طرز فکرت اینه که باید کج فکر کرد و زرنگ بود. حتما دوست داری اینجوری بودنو

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. احمد باقری

    ۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    موتور خوبی در میاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ferrari

    ۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1886 ديدگاه)

    ضمنا استون مارتین خودروساز دیروز و امروز نیست 100سال سابقه داره. ماشین‌هایی که میسازه هم بسیار لوکس و زیبا هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۲ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (2028 ديدگاه)

      100 سال سابقه !!!
      مهم اینه تو این 100 سال چکار کردن ( کیفیت مهمه نه کمیت )
      BMW همین چند وقت پیش 100 سالگی شو جشن گرفت حالا BMW کجا و استون کجا

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. elemento

        ۲ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        جدا با مزه بود… بی ام دبلیو کجا استون کجا. مطمئن باش بی او دبلیو اگه قیمت ماشیناش از 200 هزار تا بالاتر برن دیگه خریدار ندارن. چون هیچ کس این قدر پول برای یک بی ام دبلیو نمیده. در حالی که استون تا حالا ماشین زیر 100 هزارردلار تولید نکرده. از اینجا ارزش یک برند معلوم میشه نه از حرفای من و شما که حتی خودمون هم هیچ اهمیتی بهش نمیدیم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. asa

          ۲ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (569 ديدگاه)

          اتفاقا کاملا مقایسه درستی بود چون ارزش در مقابل پول پرداختی بی ام خیلی بیشتر از استون هست .همون قیمت الکی زیاد استون باعث شده تو با خودت فکر کنی یک تافته جدا بافتست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. mehran911

          ۳ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (2028 ديدگاه)

          دوست من
          بنده پای حرفی که میزنم هستم مشکل از اطلاعات کم شما از خودرو و خودرو و سازیست .
          من حاضرم با شما و یا هر کسی دیگه ای که توانایی علمی کافی رو داشته باشه بحث میکنم
          در ضمن آستون مارتین پول خیلی چیزایی رو که حقش نیست میگیره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. كوروش

          ۳ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (1125 ديدگاه)

          ١٠٠٪‏ بیشتر هم حاظرا بدن ببین مدل های خاص که توی ژاپن و چین می فروشه شاید دو برابر ماشین پایه باشه ولی با کمال میل این پول رو می دن

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. بنتلی

        ۳ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (1626 ديدگاه)

        مهران جان مقایسه استون مارتین با بی ام و کار درستی نیست،چون اساس کار این دو خودروساز با هم فرق داره.استون مارتین خودروساز محبوبیه و خودروهای با کیفیتی تولید میکنه،از طرفی بی ام و با فروش خودرو در رده های مختلف و بازه قیمتی گسترده ب سود زیادی میرسه ک همین سود زیاد منبع مالی مناسبی برا تحقیق و توسعه بیشتره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. خسته شده

          ۳ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (623 ديدگاه)

          استون مارتین محبوبه!!!!!!!!!!!!!!!!!!! خوب مغلطه ای میکنین شماها اینجا شده لونه شماها یا خونتون ب ام و با این همه فروش و محبوبیت و رشد سالانه در فروش حتی با افزایش قیمت و دومین برند جهان وبا ارزش ترین برندلوکس جهان محبوب نیست و استون مارتین معروفه بس کنید مغلطه و دروغ و چرا نظراتم چاپ نمیشه چاپ کنید

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. mehran911

          ۳ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (2028 ديدگاه)

          دوست من
          بنده کاملا به تفاوت های بین BMW و استون واقفم
          در ضمن این حرف شما فقط یک توجیه بی پایه و اساسه
          استون 100 وقت داشته !!! که مشکلاتشو حل کنه !
          من استون رو با فراری مقایسه می کنم و یا با لامبو
          آیا استون توانایی رقابت با این دو داره
          آیا استون از نظر تکنولوژی توانایی رقابت با فراری لامبورگینی داره ؟؟؟؟؟
          در آخر این که استون یک خودروساز تولید انبوه نیست دلیل خوبی برای قیمت های نا متعارف و نجومی این خودرو ساز نیست
          استون و اکثر انگلیسی ها با استفاده از لفظ لوکس بودن خودروهاشون رو بسیاااااار گران تر از ارزش واقعی به فروش می رسونن که کاملا به دور از اخلاقه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. بهزاد

          ۳ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (2413 ديدگاه)

          mehran جان شرکت خودروسازی استون مارتین چند سال هست زیان دهی داره!
          برای مثال ضرر این شرکت در سال 2013 حدود 35 میلیون پوند و در 2014 حدود 6 میلیون پوند بوده و برای 2015 پیدا نکردم.
          این شرکت چندین سال بود دنبال خریدار میگشت و شایعه هایی مبنی بر فروشش به تویوتا یا آلمانی ها بود که آخر سر به دست کویتی ها افتاد.
          در قیاس و قواره این گونه شرکت ها بیشترین سود مطعلق به پورشه هست و هیچ شرکت خودروسازی در دنیا به اندازه ی پورشه(در مقیاس خودش) از بازار سود به دست نمیاره و میانگین سود خودروهاش حدود 20 درصد یا بیشتره.
          نتیجه گیری از ارقام به عهده خودتون بنده دعوایی در این مناقشه ندارم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. فقط انگلستان

          ۳ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (1045 ديدگاه)

          خسته جان به نظرت محبوبیت یعنی چی نه راست می گم به نظرت یعنی چی ایا کسی که یه تویوتا کمری داشته باشه می تونه بگه ماشین من از یه بی ام و سری هفت محبوب تره با اون حرفش فقط خودشو سر کار گذاشته بعدم کسی که یه بی ام و سری هفت داشته باشه که نمی تونه بگه ماشین من از یه رولزرویس محبوب تره از نظر خودش فقط محبوب تره توجه کن فقط از نظر خودش چون رولزرویس امکاناتش کیفیتش تکنولوژیش فضای پاش محکمیش خاص بودنش سلطنتی بودنش قدرتش و همه چیزش یه سروگردن از بی ام و سری هفت بالاتره و قیمتشم سه یا چهار برابر بی ام و هستش برای پی بردن به اینکه بدونی انگلیس همینطور قیمت اضافه روی ماشیناش نمی زاره به بنتلی فلایینگ اسپور و بنز s65 نگاه کن قدرت موتور هر دو بالای 620اسب بخار موتور هردو 6لیتری 12 سیلندر شتاب و امکانات و تکنولوژی و بقیه موارد هم در یک سطح هستن قیمت هر دو تا هم برابره اینو گفتم یه موقع فکر نکنی ماشین های انگلیسی بی خود گرون هستن مهران جون استون مارتین با مازراتی مقایسه می شه که دهن مازراتیو سرویس می کنه رقیب فراری و لامبورگینی مکلارنه که تا حالا اگه خوبتر از اونا نبوده باشه بد تر نیست نمی دونم باور کن نمی دونم چی بهتون می رسه که اینقدر از ماشین انگلیسی بد می گید در اخرم می گم با این حرفاتون فقط وقت خودتونو از دست می دید

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. mehran911

          ۳ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (2028 ديدگاه)

          بهزاد جان
          اون لیست رو البته منم دیدم در بین خودور های تولید انبوه فولکس و در بین اون ها پورشه بیشترین سود رو داره
          اما آیا در اون لیست اثری از استون و رولز رویس و یا مکلارن هم هست ؟؟؟؟
          من هم اون گزارش bloomberg رو قبول دارم چون تو press porsche هم دیدم اما دوست من پورشه طبق آمار JD و خیلی از سایت های معتبره دیگه که لیستش رو در چندا سال اخیر دارم جز باکیفیت ترین و تکنولوژیک ترین خودور های دنیاست
          و در این موضوع به هیچ وجه قابل مقایسه با برندهای انگلیسی نیست

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. mehran911

          ۳ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (2028 ديدگاه)

          جناب فقط انگلیس
          من چی استون مارتینو با مازراتی مقایسه کنم
          1- موتور 12 سیلندری که از سال 1999 که از روی موتور V6 فورد طراحی شد و الان به فکر تغییرش افتادن و 16 سال با موتور پر مصرف و با بازده کم سر مردم کلاه گذاشتن
          2- یا برندی که در سال 1913 پایه گذاری شده و تا حالا بار ها و بارها بخاطر مشکلات تعطیل شده !
          3- برندی درسال 1913 پایه گذاری شد وتا سال 1937 رکورد فروش سالانش فقط و فقط 140 خودرو بوده
          4- برندی که بعد از بار ها دست به دست شدن در سال 1975 فقط وفقط 21 خودرو در سال فروخته !
          5- برندی که اگه فورد در سال 1987مالکیتش رو بر عهده نگرفته بود الان استونی هم نبود
          6-برندی که محبوبیتش رو مدیون جیمز بانده !!!!!!!!!!!!
          تو بگو من چجوری استون رو با سوپر اسپرت های دیگه مقایسه کنم
          جالبه منطق شما اینه که هر خودوریی که وزن بیشتری داره پس محکم و فضای پای بیشتر رو با تکنولوژی خودورهای المانی مقایسه میکنی .
          آخه برادرمن من با شما چجوری بحث کنم ؟؟؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. بهزاد

          ۳ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (2413 ديدگاه)

          mehran جان سود این شرکت ها بسیار پایینه یا حتی در مواقعی زیان دهی دارند و این برآوردی که شما راجب گرفتن پول از مشتری توسط استون گفتید تقریبا صحت نداره چون در این چند سال اخیر این شرکت بر روی هر ماشین تولید شده ضرر میکرده.
          سود مک لارن در سال گذشته حدود 20 میلیون پوند بوده و در دنیای خودروسازی این اعداد بسیار کوچکه و بهتره اون مبحثی که فرمودید ثابت میکنید استون پول اضافی از مشتری میگیره فراموش بشه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        8. mehran911

          ۳ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (2028 ديدگاه)

          بهزاد عزیزم
          من و شما داریم 2 معقوله جدا از هم رو باهم قاطی میکنیم ویا شاید من اشتباه میکنم
          دوست من
          من به ضرر دهی استون کار اهمیت نمیدم
          بهزاد عزیزشما داریم بین سود و در آمد و ضرر های انباشته ی این کمپانی میانگین می گیرید
          مثال می زنم : بنده جنسی رو به مبلغ 10 هزار تومان تولید میکنم و اون رو به قیمت 20 هزار تومان به فروش میرسونم و حالا از طرفی اگر من 10 هزار تومان هم بدهی داشته باشم سودی بدست نخواهم آورد. ( این بدهی میتونه از مشکلات خط تولید و تامین قطعه باشه تا خیلی چیز های دیگه )
          امیدوارم تونسته باشم منظورمو برسونم
          ضرر دهی یک کمپانی نشان از بی تدبیری اون کمپانی هستش
          این موضوع نشان ارزونی خودور هاش نیست
          در مورد این موضوع نتها ارزش صرفا خودخودرو در مقابل پول پرداختیست که که اهمیت داره
          خیلی دوست دارم بیشتر در این مورد باهم بحث کنیم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        9. فقط انگلستان

          ۳ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (1045 ديدگاه)

          مهران جان اگه المان تو اون سطح که انگلیس خودرو می زنه خودرو بزنه یه شبه هست ونیستش میره رو هوا نمونش میباخ

          موافقم 0
          مخالفم 0
  7. احمد باقری

    ۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ولی قشنگترین موتورها رو فراری میزنه با اون رنگهای قرمزی که داخلش هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. vahid porsche

      ۲ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (474 ديدگاه)

      اینو نیگا موتور ماشینم فقط به شکلش کار داره ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. ارمان

    ۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    بر خلاف جریان اب این روزهای خودرو سازی به نظر میاد
    چیو میخواد ثابت کنه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. datsun

    ۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (3502 ديدگاه)

    نیسان همین قدرت و تقریبا همین گشتاور رو با یک موتور شش سیلندر 3.8 لیتری تحویل میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ferrari

    ۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1886 ديدگاه)

    بله اقای مهران کسی که زرنگ تر و باهوش تره موفق تره. شما فقط بلدین احساسی حرف بزنید. استون همیشه عالی بوده وخواهد بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ferrari

    ۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1886 ديدگاه)

    شما فقط به این خاطر از انگلیس بدتون میاد چون خیلی از،کشورهارو استعمار کرده. حالا سوال من اینه که چرا بعضی ملت ها انقدر بی فکر بودن که یه کشور دیگه اونهارو استعمار کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. ferrari

    ۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1886 ديدگاه)

    اقا مهران از کیفیت حرف زدی. شما برپ یه سر به نمایندگی بی ام و (فقط در ایران) بزن ببین در سال چقدر قطعات موتور وارد میکنه و چقدر ماشین های بی ام و جعبه دنده پایین میارن و امار خرابیش چقدر بالاست. همینطوری حرف نزن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۳ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (2028 ديدگاه)

      دوست عزیز
      مشکل شما اینه که حرفی رو که دیگران می زنند رو زود باور میکنی
      دلیل مشکلات BMW درایران طرز استفاده نادرست از این خودروست . در ایران اکثر مردم تا ماشین خراب نشه به تعمیرگاه و نمایندگی نمیرن در صورتی که این خودور ها در بازه های زمانی معین باید چک و بررسی بشن … کیفیت بد بنزین و روغن موتور های فیک رو هم بهش اضافه کن
      شما بهتره به آمار جهانی وسایت های معتبر جهانی رجوع کنی بجای توجه به حرف مردم

      در جواب کامنت اول شما استعمار به هر نحوی دزدی است دوست من
      قصد توهین ندارم اما اگر شما در خیابان خودوری روشن و بادر های باز ببینید اون خودرو رو می دزدی با این منطق که صاحبش بی فکر بوده ؟؟؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. ferrari

    ۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1886 ديدگاه)

    دوست عزیز ماشین های المانی همیشه پرخرج هستن. اینو همون امار جهانی نشون میده. شما لطفا برید تحقیق کنید چیزی که شما بهش میگی تکنولوژی و فناوری خیلی جاها اصلا بدرد بخور نیست فقط پول اضافه گرفتنه. همین دوربین دید درشب که رو ی همه ی ماشین ها( بخصوص المانی) هست فایده ای نداره. چیز هایی که میگم. مستند هستش. ضمنا شما دزدی رو با استعمار قاطی نکن. دزدین یک چیزی ممکنه از بی احتیاطی مالکش باشه اما استعمار بخاطر عقب موندگی یک ملت به وجود میاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ارمان

      ۳ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1307 ديدگاه)

      دوستان گله من به نظرم به این بحثا ادامه ندید به هر حال هر برندی که هنوز داره فعالیت میکنه کشمکش ها زیادیو رد کرده البته واقعا زمانی میشه از استون مارتین ایراد فنی گرفت که یکی از خودمدن تو طراحی پورش 918 دست اندر کار بوده باشه .
      به نظره من همونقدر ایراد گرفتن از استون مارتین اشتباه که برنری دادن لامبو فراری و باقیه برند ها با هم همشون طیف گسترده طرفداراشون رو میشناسن و رو برنامه طولانی مدتی جلو میرن . با این حال امید وارم هر دو دوست موافق این باشید که استون مارتین تو دنیایی که ایمیل هست پافشاری میکنه که نامهاشو پستچی واسش بیاره اما دال بر بد بودنش نیست خدا میدونه چه پیشینه و مهندسانی پشت این کمپانیا بودن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. mehran911

      ۳ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (2028 ديدگاه)

      جناب ferrari
      دوست عزیز کدوم تکنولوژی به درد بخور نیست
      نکنه سیستم مجیک بادی کنترل مرسدس به درد بخورنیست
      ویا موتور های BMW که با اختلاف بیشترین مقام و دستاورد رو در این زمینه داشته
      ویا سیستم کواترو ی آئودی که پیشرفته ترین سیستم all-wheel drive در دنیاست
      و یا گیربکس های گروه فولکس که در دنیا بی نظیر هستند
      کدومش به درد بخر نیست
      دوست عزیز خیلی از خودروساز ها برای استفاده از این دستاورد ها در خودرو های خودشون باید به همین شرکته ها که نام بردم پول پرداخت کنن
      شما یکسری آپشن رو با تکنولوژی اشتباه گرفتی
      این آپشن ها که به نظر شما به درد بخور نیست خیلی بهتر از ساعت آنالوگ 150,000 پوندی بنتلی خواهد بود که با پولش میشه بهترین خودرو ها رو خرید …

      در جواب قسمت اول کامنت شما
      دوست عزیز شما آمار جهانی بی کیفیت بودن BMW رو به من نشون بده من دیگه کامنت نمی گذارم
      دوست عزیز اینو بدون همه استون رو با استهلاک بالاش میشناسن و بقیه انگلیسی ها هم خیلی از این قاعده مستثنا نیستند

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بنتلی

        ۳ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (1626 ديدگاه)

        استهلاک بالای استون؟! این همه ای ک گفتی کجا هستن؟! میشه بگی؟ انگلیسیا پرخرجن؟!واقعا ک! برو لیست هزینه ی ده سال رو نگاه کن!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. بهزاد

        ۳ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (2413 ديدگاه)

        مهران عزیز در دنیای امروز استفاده از آخرین تکنولوژی و دسترسی به اون بسیار آسان تر از گذشته شده و بسیاری از این تکنولوژی ها بر خلاف تصور اصلا دست شرکت های خودروساز معروف نیست و باید به قطعه ساز مراجعه شود.
        برای نمونه سیستم AWD مورد استفاده در خودروهای مجموعه ی vw توسط HALDEX سوئد ساخته میشه که در آئودی به اسم کواترو عرضه میشه.
        گیربکس های معروف dsG گروه vw به صورت طرح مشترک با borgwarner آمریکا در اروپا تولید میشه.
        سیستم کمک فنر یا تعلیق و پایش هوشمند جاده که به عنوان مجیک بادی در مرسدس عرضه میشه توسط کانتیننتال که از قطعه سازان به نام هست تدارک دیده شده و خیلی از تکنولوژی هایی که احساس میکنید در انحصار چند شرکت هست، برای دیگران دست یافتنی بوده و نیازی نیست اجازه ای از اونها گرفته بشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. بهزاد

          ۳ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (2413 ديدگاه)

          مهران جان این مباحث رو اینجا چندین بار قبل ها عنوان کردم که این اسامی مخففی که شرکت ها برای تکنولوژی های خودشون ارائه میکنند را زیاد جدی نگیرید و اکثر اونها برای استفاده در بازاریابی کاربرد داره.
          الان اکثر گیربکس سازان در سبد تولیداتشون گیربکس های دو کلاجه ارائه میدن.
          در زمینه تولید سیستم های awd چندین شرکت محصول دارند و همینطور هر قطعه یا سیستمی که به فکرتون خطور میکنه و زمان اختراع بسیاری از این سیستم ها سالها قبل بوده و اصلا بحث پتنت مطرح نیست و شرکت های قطعه ساز اونهارو به تکامل رسوندن و الان برای فروش حاضره.
          40 سال از اختراع سیستم گیربکس دو کلاجه گذشته و شما هنوز فکر میکنید در انحصار یک شرکت باقی مونده!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. mehran911

          ۳ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (2028 ديدگاه)

          خخخخخخخ
          بهزاد عزیز بخدا من میدونم اولین بار گیربکس دو کلاچه در مسابقات مونزا با خودروی 956 افسانه ای پورشه یا خودوری S1آئودی معرفی شد که در حال حاضر شرکت هایی مثل ZF و getrag وووو دوکلاچه میزنن
          بهزاد جان من تو کامنت پایین گفتم هر پتنت زمان خاصی داره . منظورم اینه که یک خودور ساز نمی تونه یک پتنت رو تا ابد در اختیار داشته باشه و بعد از مدتی لغو خواهد شد که این زمان متغیره مثل گیربکس دوکلاچه که در 1985 برای اولین بار بکار گرفته شد و بعد از مدتی پتنت لغو شد وبقیه شرکت ها مثل فورد و فولکس و ووو
          شروع به استفاده کردن
          در مورد اختراعات جدید اینگونه نیست بعنوان مثال سیستم تغییر طول شاتون و یا متناسب کردن تعلیق بر اساس جاده با استفاده از GPS که جدیدا توسط پورشه پتنت شده رو هیچ کس حق استفاده از اون رو بهر نحوی رو نداره
          مگر به اجازه پورشه و اگر روزی پورشه تولید اون رو به شرکتی بسپاره معنیش این نیست که هر خودرو ساز دیگه ای میتونه از سازنده سفارش بده
          بهزاد عزیز لطفا قبل از نظر کامنتمو بخون

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. mehran911

        ۳ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (2028 ديدگاه)

        بهزاد عزیز متاسفانه اشتباه می کنید
        هر خودرو سازی وقتی پتنتی رو ثبت میکنه تمام حقوقش برای خودرو ساز محفوظه
        اینکه میبینید مثلا گیربکس PDK پورشه رو ZF میزنه دامپر ساسپنشن های پورشه رو برای مسابقات bilstein میزنه ویا سیستم محرَکه 800 ولتی پورشه میشن E که به احتمال زیاد پاناسونیک بزنه معنیش این نیست که هر خودرو سازی حق سفارش اون مورد رو به شرکت تولید کننده داره
        دلیل این کار شرکت های بزرگ جلوگیری از گستردگی بیش از حد کمپانی و کاهش هزینه هاست دوست عزیز وگرنه هر شرکتی برای استفاده باید مبلغی رو بپردازه . در حقیقت میشه گفت این شرکت ها فقط حق تولید اون رو تحت پتنت پورشه دارن و یا هر شرکتی که پتنت به اون تعلق داره رو دارن و هیچ مالکیتی بر اون ندارن البته در مدت زمان خاص
        راستی در مورد گیربکس های DSG هم بگم که شرکت BorgWarner در طراحی گیربکس DSG دست داشته و پتنت این گیربکس 100% به نام فولکس نیست پس BorgWarner صرفا یک تولید کننده نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
  14. fara2001

    ۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (201 ديدگاه)

    یا مردم دنیا چلمنگ هستن که نمیفهمن استون سرشون کلا گذاشته یا ما پدال نشینان اینقدبچه زرنگیم که فهمیدیم
    بریم یه استارت به پرایدمون بزنیم ما که گول نخوردیم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۳ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (2028 ديدگاه)

      دوست عزیز اینکه شما از خودرو سر در نمیارید معنیش این نیست که بقیه هم مثل شما هستند

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرید

        ۳ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (49 ديدگاه)

        دوست عزیز، من نمیخام با شما توی یه سایته خودرو بحث فلسفه سیاسی بکنم ولی تموم حرف من با شما همینه که مهم نیس من این کارا رو که شما میگی میکنم یا نمیکنم چون مجوز این کارو منو شما صادر نمیکنیم بلکه همون بی اطلاعی و نا آگاهیمونه که صادر میکنه…از هزاران سال قبل سیاست اصولی داشته دوست من.از منظر فلسفه های مبتنی بر فلسفه ماکیاولی و ادامه دهنده های اون استعمارم یکی از اجزای سیاست حساب میشه.الکی بحثو شخصی و رومانتیکو اخلاقیش نکنین.ممنون از شما و عذرخواهی میکنم از سایر دوستان بابت بحث های غیر ولی انگار اینجا مرسوم زیر مباحث خودروهای انگلیسی بیشتر بحث سیاسی بشه تا خودرو.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mehran911

          ۳ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (2028 ديدگاه)

          سیاست رو از زمان ارسطو به بعد و تا بحال به هر نحوی که دوست داشتن تعریف کردن هر شخص و دولت برساس مصلحت خودش تعریف کرد در ضمن مکتب نیکولو ماکیاولی هم مثل خیلی از مکاتب دیگه نگرش خودشو داره و مطلق نیست و در عصر جدید مخالفان بسیااااااااااااااااااار زیادی داره
          من مخالف اینم که هدف سیاست رسیدن به قدرت به هر شکل و نحوی باشه من مخالف رسیدن به قدرت با هر زوری و بدون در نظر گرفتن اخلاقیات هستم دوست من که دقیقا بر خلاف ماکیاولی است

          موافقم 0
          مخالفم 0
  15. fara2001

    ۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (201 ديدگاه)

    صد البته بنده از خودرو چیزی نمیدونم . ولی نه استون مارتین رو کلاه بردار میدونم و نه مردم دنیا رو گاگول

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. بنتلی

    ۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    خسته شده ینی چی اینجا شده لونه شماها؟!!!لونه؟!!!خجالت نمیکشی؟موندم چرا نظرت چاپ شده!استون مارتین خودروی محبوبیه و این یک واقعیته!حالا تو نمیتونی اینو درک کنی مشکل خودته!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. بنتلی

    ۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    مهران 911 منظورم اینه ک مشتری های استون مارتین اصلا دوس ندارن ک استون خودرو زیاد تولید کنه و هر کسی استون مارتین داشته باشه! خودروهای استون مارتین خیلی محبوب هستن و طرفدار زیادی دارن،قیمتشون هم ارزونه و خریدارا حاضرا بیشتر از این هم پول بدن براش،یک حرفی میزنم ک کاملا توجیه بشی،استون مارتین با وجود علاقه بیش از حد بیلیونر های آمریکایی برای خرید لاگوندای یک میلیون دلاری،تولیدشو متوقف کرد! این جمله خیلی سنگینه! این ینی محبوبیت استون مارتین، مطمئنا یک آدم گاگول بیلیونر آمریکایی نشده ک! و مثه عربا پول مفت نفت رو هم نداره و برا پولش زحمت کشیده،از طرفی استون میتونس بیشتر بفروشه و پول بیشتری در بیاره ولی این کارو نکرد! چون اساس کارش تولید محدوده ،بعد شما میگی داره پول زیاد میگیره و دنبال سود بیشتره؟! تحقیق و توسعه یک خودرو هزینه زیادی میخواد بعد شما فرض کن بخوای فقط صد تا بفروشی! هر کدومو چن میفروختی؟! استون حاضره ضرر کنه ولی اساس کار تولید محدودشو کنار نزاره! چون این کار ارزششو پایین میاره! مثه این هس ک داوینچی بخواد 10تا مونالیزا یک شکل بکشه!درسته ک هر ده تا رو داوینچی کشیده و با ارزش و فوق العاده هستن اما وقتی ارزش بیشتری داره ک تک باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۳ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (2028 ديدگاه)

      جناب بنتلی
      من میدونم استون خودرو ساز لوکس و تولید محدود هستش .
      و اتفاقا من با همین موضوع مشکل دارم
      حرف من اینه که خودرو ساز نباید با سیاست تولید محدود و اسم لوکس بودن بیش از ارزش واقعی خودرو رو بفروشه
      مثال میزنم : به نظر من ارزش خودروی استون DB10 حداکثر ۶۰۰ هزار دلار هستش ( بر اساس خصوصیات ظاهری و فنی )
      اما استون برچسب قیمت ۳.۵ میلیون دلاری روش میزنه ! که فاجعه است
      ویا خودرو خودرویی مثل ونکوئش که در حالت پایه قیمت ۲۸۷ هزار دلار قیمت خورده ویا DB11 که در حالت پایه ۲۱۵ هزار دلار قیمت خورده این در حالیه که هر دو مدل تولید محدود نیستند حالا سوالی که پیش میاد اینه که دلیل این قیمت چیست ؟؟؟
      و چرا نباید یک فراری 488GTB که از هر لحاظ با زهم تکرار میکنم از هر لحاظ از استون مارتین ونکوئش بهتره رو خرید ؟
      دوست عزیز حرف شما منطقی نیست
      استون مارتین با هر روشی تبلیغاتی مثل تولید محدود و حتی فیلم جیمز باند و غیره فضایی رو برای فروش خودروهایی فراهم کرده که به اندازه قیمت پرداختی ارزش ندارند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. بنتلی

    ۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    مهران الان میخوای ب چی برسی؟اومدی زیر مطلب استون مارتین بیس تا کامنت گذاشتی ک ثابت کنی استون خودروی بدی هس!من همه چیزایی ک لازم بود بدونیو بهت گفتم حالا نمیخوای قبول کنی مشکل خودته،دوباره هم میگم نه خریدارای استون دوس دارن ک زیر پای هر کسی استون باشه نه استون مارتین دوس داره ک تولیدشو زیاد کنه ! از طرفی قیمت خودروهاش هم کاملا مناسبه و خریداراش حاضرا پول بیشتری هم بدن براش،این محبوبیت با حرفای شما زیر سوال نمیره،در ضمن استون اگه دنبال پول و سود بیشتر بودبا اینکه خیلیا مشتاق خرید لاگوندای یک میلیونی بودن تولیدشو متوقف نمیکرد ،اون خودروی دی بی 10هم پولشو به خیریه دادن،استون ممکنه ب خاطر تولید محدود تو تاریخ با مشکل روبرو شده باشه ولی این چیزی ازش کم نمیکنه! تولید یک خودرو انقد هزینه میخواد ک فروش محدود جبرانش نمیکنه! گفتی میشه فراری خرید ،منم بهت میگم ک استون انقد محبوب هس ک با دو برار این قیمت ها هم فروش بره،وقتی مشتری هس مشکل شما چیه؟بیلیونر های آمریکایی برا خرید لاگوندای یک میلیونی مشتاق هستن شما چرا حرص میزنی؟ بی عقل نیستن ک سرشون کلاه بره،مث عربا پول مفت نفت رو هم ندارن و زحمت کشیدن برا پولشون،بعد اونا درک نمیکنن ک یک خودرو ارزش قیمتشو داره یا نه، ولی شما درک میکنی؟دی بی 11 هم در یک هفته 1500 تا سفارش گرفته،حتی خودروهای کلاسیک استون هم ارزش زیادی دارن،در مورد فورد گفتی،فورد برا کاهش هزینه خودش موتورشو ب استون داد،این استراتژی شرکت های مادر هس،از طرفی فورد فقط باعث جلوگیری از پیشرفت زیر مجموعه هاش شده ،جگوار زمانی زیر مجموعه فورد بود از موتور و پلتفرم اون استفاده میکرد و پیشرفت چندانی نکرد ولی وقتی مورد حمایت مالی تاتا قرار گرفت ب سرعت پیشرفت کرد و از طرفی موتور وپلتفرم خودشو تولید کرد،گفتی چرا استون از موتور قدیمی استفاده میکرد تا حالا،چون ک تولید وطراحی موتور جدید خیییلی هزینه بر هس و استون یک شرکت تولید محدوده.،برا ساخت این موتور خیلی هزینه کرده،حرف آخرم اینه،شما هر جوری شده میخوای ب همه اثبات کنی استون خودروساز بدیه ولی اصن اینطور نیس،ادامه این بحث هم با شما کاملا بی فایده هس.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۴ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (2028 ديدگاه)

      دلیل اینکه این بحث بی فایده اینه که شما نمی خواهی قبول کنی که استون در صنعت تولید خودرو های سوپر اسپرت از بقیه عقبتره
      استون سال هاست از فورد جدا شده پس چرا زود تر به فکر تولید موتور جدید نیافتاد .
      نداشتن هزینه تولید مساوی است با عقب ماندگی
      احساسی فکر نکنید یکم منطقی باشید معنی این حرف اینه که استون عقب مونده همین
      حالا اگه زیر مجموعه فورد نبود چکار میکرد و کاری ندارم چون اگه همون موقع فورد استون رو اهیا نمی کرد الان استون هم نبود و در ضمن اینها همش بهانه است وضعیت حال خودرو سازیه که مهمه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. ferrari

    ۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1886 ديدگاه)

    اقای مهران استهلاک استون بالانیست بلکه استهالاک اتوموبیل های المانی بخصوص بی ام و بالاست. بهتون هم که گفتم فقط کافیه سری به نمایندگی های بی ام و بزنید. اینکه با سه تا توربو بیفتی به جون یه موتور شش سیلند دیزلی و 380 اسب قدرت بیرون بکشی هنر نیست. حتی کمپاتی های چینی هم میونن اینکارو بکنن. اما ایا این موتور بعد سه چهر سال هم میتونه یه خوبی روز اول کار کنه؟؟ قطعا نه. چون موتورهای توربو مشکلات زیادی دارن. کمپانی هایی مثل لکسوس و تویوتا بی عقل نیستن که از این تکنولوژی زیاد استفاد نمیکنن بخصوص روی مدل های خاصشون.خودروهای المانی فقط برای5سال خوب جواب میده بعد 5 سال بخاطر خرابی های پی در پی صاحبانشونو کلافه میکنه. شما از تکنولوژی بی ام و حرف میزنی در حالی که بعد از 100 سال توانایی ساختن یه ماشین تمام برقی رو نداره. و برای تولید یه ماشین هیبریدی دست به دامان تویوتا شد. اما استون تونست یه ماشین تمام برقی بسازه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۳ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (2028 ديدگاه)

      دوست عزیز جواب قسمت اول کامنت شما رو تو کامنت بالا قبلا دادم
      در ضمن چند وقت پیش یک بنده ی خدا در مورد خوبی و بدی های توربو سوال پرسیده بود که تو یکی از پست های قبلی استون مارتین جوابشو دادم .
      مفیده میتونی بری بخونی ازت می خواهم حتما بخونی
      در آخر دوست من شما منو این سایتو چی فرض کردین ؟؟؟
      BMW در سال ۱۹۷۲ یکی از اولین خودرو هایی الکتریکی دنیا رو به دنیا با نام ۱۶۰۲e معرفی کرد حالا یک سوال اون موقع استون در چه احوالی بود ؟؟؟خودم جوابشو میدم در اون زمان استون داشت با ورشکستگی دستو پنجه نرم میکرد
      اون موقع تویوتا کجا بود دوست عزیز؟؟؟
      در حالی که اولین خودروی هیبریدی جهان مال پورشه است
      اونوقت استون و انگلیسی ها کجا بودن ؟؟؟
      و حتی الان با وجود i8 و i3 وو انگلیسی ها کجان ؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. ferrari

    ۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1886 ديدگاه)

    اینم بگم اینکه فراری ارزش خرید بالاتری داره مشکل استون نیست فراری زیادی خوبه. ضمنا استون ها در کلاس گرندتورر قراردارن و نباید با فراری 488 یا لامبورگینی اونتادور مقایسه بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۳ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (2028 ديدگاه)

      دوست عزیز
      دیگه تو این چهار سالی که تو پدال هستم تفاوت سگمنت ها رو بلدم
      در قسمت بالا منظورم صرفا ارزش در قبال پول پرداختی بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فقط انگلستان

        ۳ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (1045 ديدگاه)

        مهران جان nemesis سریع ترین خودرو برقی جهانه که ماله انگلیسه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mehran911

          ۳ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (2028 ديدگاه)

          البته تا جایی که یادمه nemesis آمریکایی بود تا انگلیسی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. فقط انگلستان

          ۳ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (1045 ديدگاه)

          اون نمسیسه امریکایی رو نمی گم که 2000 اسب بخار تولید می کنه ماله انگلیس برقیه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  21. ferrari

    ۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1886 ديدگاه)

    دلیل اینکه خودروهای انگلیسی گرون هستن. (مثلا بنتلی مولسان) یه بخشش اینه استفاده از بهترین فلز، بهترین چوب های سوهان زده شده وسمباده خورده صندلی های چرم فرد اعلا که باسوزن دست دوزی شدن. قطعاط پولیش شده،بدنش مثل سایر خودروها پرس یا پانچ نمیشه، بدنه ی(مولسان) بادست رنگ میشه و… . بخش دیگش برمیگرده به سبک تولید اتومبیل هاشون که تقریبا قدیمی و پرهزینه هستش. ساختن یع مولسان 8هفته زمان میبره. تو این مدت مثلا بنز چندتا sکلاس یا بی ام و چندتا سری 7 میسازه؟؟ (بخشی از کامنتم که درمورد بنتلی بود رو از مجله ماشین شماره ی 396 نوشتم که فکر نکنید از خودم دراوردم.)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۳ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (2028 ديدگاه)

      جالبه برام که مجله ماشین میخونید
      حالا یک سوال آیا مثلا بنتلی که از چرمی که طبق سال 1950 دباغی میشه استفاده میکنه و یا همون چیز هایی که خودت بالا نوشتی استفاده میکنه باید چند برابرش پول بگیره ؟؟؟
      مگه اصلا این که چوب بکار رفته با دست سمباده زده بشه و یا با ماشین چقدر با هم فرق میکنه و چه تاثیری در کیفیت و کارایی خودور میزاره
      از فراری مثال می زنم بعنوان مثال فراری چندین سال وقت صرف میکنه و پیشرانه هاشو ارتقا مید تا به اینجا برسونه که مقام اول رو بدست بیارن که خدا میدونه چقدر این کار سخته که نتیجه رقابتهای سخت فرمول هستش
      حالا شما فرض کن استون هم با موتور سال 1999 که از روی موتور V6 فورد طراحی شد هم همون قیمت رو داشته باشه موتور سنگین و پرمصرف و با بازده کم
      شما باشی کدوم رو انتخاب میکنی؟؟؟؟؟؟
      خب البته خوبه باز موتورشو ارتقا داد وگرنه ….
      من قبول دارم خیلی ها بنتلی سفارش میدن اما نه کسانی که از خودرو سر در میارن!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. ferrari

    ۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1886 ديدگاه)

    اقا مهران عزیز اگه باحرفهام شمارو ناراحت کردم یا خدای نکره احساس میکنید ازطرف من به شما اهانتی شده از شما معذرت میخوام.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۳ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (2028 ديدگاه)

      دوست عزیز من ناراحت نمیشم
      سال ها تو پدال از این بحثا بوده ولی مهم یاد گرفتن و کنارهم بودنه
      امیدوارم شما هم از دست من ناراحت نشده باشی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. ferrari

    ۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1886 ديدگاه)

    دوست عزیز اولا. همون موقع هم بی ام و توانایی ساخت اتومبیل الکتریکی رو نداشت و موتور الکتریکی ماشین های بی ام و ساخت کمپانی بوش بوده و بی ام و فقط باطری هاشو میساخته. دوم i3 که فرمودین درمقابل اتومبیل هایی مثل تویوتا پریوس شورولت اسپارک. میتسوبیشی i-miev که دو سوم این ماشین قیمت دارن نمیتونه موفق باشه. شما فکر میکنید بی ام و با فروش این اتومبیل سود میبره؟؟؟ از این ماشین تا امروز 7000 دستگاه تولید شده که درمقابل روقباش فروشش کم بوده. و بیشتر در المان و نروژ بوده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۴ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (2028 ديدگاه)

      دوست عزیز مگه من گفتم پریوس بده؟؟؟
      من یکی از خودرو هایی که خیلی قبولش دارم همین پریوس تویوتاست واقعا فوق العاده است
      بحث ما در مورد خودرو های انگلیسی و آلمانیه
      اگه بخوام از آلمان بگم همون میشن E برای کل صنعت خودرو سازی بریتانیا کافیست
      در ضمن هر وقت استون خودروی الکتریکی ۱۰۰۰ اسبی تولید کرد و تولیدش قطعی شد اون موقع بیا با هم بحث می کنیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. ferrari

    ۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1886 ديدگاه)

    استون مارتین فرار نکرده بلکه داره باتحقیق میکنه راپید الکتریکی با 1000اسب بخار رو تولید کنه بسیار بیشتر از 357 اسب بخاری i8 هست. البته i8 یه موتور درونسوز هم داره. مصرف سوخت i8
    2/1 لیتر اعلام شده اما نشریاتی که این اتومبیل رو تست کردن مصرف 7 لیتر رو اعلام کردن(مجله ماشین شماره 399، تست بی ام و i8)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. ferrari

    ۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1886 ديدگاه)

    من درمورد توربو شارژ خوندم. خوبیش فقط اینه که قدرت موتور رو بالا میبره. اما معایبش: 1 دمای موتور رو افزایش میده 2 عمر قطعات کم میشه 3 تاخیر یا لگ داره 4 وجودش پیچیدگی های زیادی ایجاد میکنه و دوام موتورهارو کاهش میده. 5 همیشه بعد از استارت باید 30 تا 60 ثانیه به موتور مهلت داده بشه تا روغن موتور گرم بشه. روغن سرد چون غلیظه خوب جریان پیدا نمیکنه 6 در موتورهای توربو دار هنگام توفقف باید یک تا دو دقیقه موتور درجا کار کنه بعد خاموش کرد تا روغن خنک بشه. اگه بلافاصله بعداز ایستادن موتور خاموش بشه روغن از حرکت می ایستد و در اثر گرمای توربو تبدیل به روغن سوخته میشه و مجرای خروجی رو میبنده و با روشن شدن مجدد موتور و بسته بودن مجرای خروجی روغن وارد کمپرسور میشه و موجب شکستگی پرهای کمپرسور میشه.
    بازم مطلب در مورد معایبش هست خوندنش به عهده ی خودتون.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۴ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (2028 ديدگاه)

      دوست عزیز خوبه حداقل کامنتو که بهت گفتم خوندی
      اما حواست به ضربالجل تعیین شده نیست تا سال ۲۰۲۲ نیست
      برادر من خیلی واضح و روشن بهت بگم خودویی که از یک حد خاصی بیشتر آلایندگی تولید کنه و بیش از یک حد خاصی سوخت مصرف کنه حق تولید ندارد تکرار می کنم حق تولید ندارد
      شما هم از پورشه بیشتر می فهمی و هم از فراری بیشتر میفهمی و هم از مکلارن و هم bmw ووووووو
      چیزی که الان داری می گی رو من ۳ سال پیش در موردش بحث می کردم
      قبلا هم بهت گفتم استفاده از خودروی توربو شارژر دار آدابی داره که اگر رعایت نشه واسه موتور مشکل پیش میاد
      در ضمن خیلی از مشکلاتی که نام بردی جدیدا حل شده مثل تاخیر توربو و تاخیر در حرکت و خاموش کردن
      هیچ کس سرش درد نمیکنه خودروی نفس طبیعی رو با صرف وقت و هزینه و تحقیقات و پیچیدگی های زیاد به خودرو ی توربو تبدیل کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  26. ferrari

    ۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1886 ديدگاه)

    خواهش میکنم دوست عزیز.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. ferrari

    ۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1886 ديدگاه)

    بین لوکس و سوپر لوکس تفاوت هست. وقی ساخت یه ماشین 8 هفته زمان میبره اون کمپانی باید قیمتشو بالا ببره. تازه ضرر هم میدن. این مقایسه مثل مقایسه ی فرش دست بافت با فرش ماشینیه. یعنی بینشون هیچ فرقی نیست؟؟
    افزایش قیمت بی مورد نیست موادی که در این اتومبیل ها به کار میره بسیار گرونه. نمونش میباخlandaulet که یک میلیون دلار قیمت داره. مگه چی داره که یک میلیون دلار باشه. یا مدل زپلین که بیش از 400 هزار یورو قیمت داشت. لابد کیفیت و موادی که استفاده شده و نحوه ی ساختش خاص بوده که گرون از اب در اومده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۴ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (2028 ديدگاه)

      بالا هم گفتم
      هیچ لزومی نداره یک خودرو ساز ۸ هفته وقت صرف تولید خودرویی کنه از لحاظ کیفیت و کارایی تفاوتی با خودروی دیگه نداشته باشه مثال s600 و مولسان
      حالا فکر کن مثلا من بیام بجای ۸ هفته یک خودرو رو ۴۰ هفته تولید کنم و اون گرون تر بفروشم و منطقم هم این باشه که وقت بیشتری صرف شده در حالی تفاوت خاصی با خودروی دیگه نداره
      من هیچ دلیلی بر برتری مولسان بر s600 نمی بینم و البته نه من و نه کسی که از خودرو سر در میاره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. ferrari

    ۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1886 ديدگاه)

    منم نگفتم که شما از تویوتا پریوس بد گفتی. فقط گفتم این اتومبیل ها باقیمت پاینتر عملکرد مشابهی دارن و کار رو برای بی ام و سخت میکنن. ضمنا میشن E هم فقط کانسپته و حدودا سال 2020 وارد بازار میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۴ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (2028 ديدگاه)

      دوست عزیز من پورشه رو خوردم تکرار میکنم پورشه رو خوردم شما می تونی از همه چیز این کمپانی از من بپرسی
      برادر من میشن E در سال ۲۰۱۸ تولید خواهدشد
      و در سال ۲۰۲۰ به تولید انبوه میرسه . پورشه اعلام کرد برای تولید این خودرو در حال حاضر نیز هیچ محدودیت فنی وجود ندارد و تنها مشکل تامین باتری های مورد نظر به تعداد بسیاار بالا برای تولید انبوه است همین و بس

      موافقم 0
      مخالفم 0
  29. ferrari

    ۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1886 ديدگاه)

    این حرف های خنده دار چیه دوست عزیز، پورشه رو خوردم یعنی چی؟؟ هرکی 2ساعت بره درمورد پورشه سرچ کنه اطلاعاتش درمورد پورشه بسیار بالا خواهد رفت. شما جوری حرف میزنید انگار رشته ی پورشه شناسی خوندین. از اول بحث مون شما سعی کردی بگین خیلی بلدین خیلی از ماشین میفهمید. اما نمیدونم چرا نمیتونید درک کنید که اتومبیلی که با دست تولید میشه خیلی بهتر از اتومبیلیه که با دستگاه های مختلف ساخته میشه. در کمپانی های انگلیسی یه عده هنرمند اومدن و یه اثر هنری تولید میکنن. یعنی چی که چرا 8هفته وقت میزارن. وقت میرارن چون قطعاتش با دست وبا کیفیت بسیار بالا تولید میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. ferrari

    ۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1886 ديدگاه)

    هروقت پورشه میشن e به تواید انبوه رسید و تونست به هدفش برسه اونوقت اونو.با مل صنعت خودروسازی انگلیس مقایسه کنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا