آستون مارتین

آغاز ساخت پیشرانه 12 سیلندر آستون مارتین

کمپانی آستون‌مارتین تولید پیشرانه جدید ۵.۲ لیتری ۱۲ سیلندر خود را که زیر کاپوت مدل‌های DB11 خواهد تپید، به‌طور رسمی آغاز کرده است.

aston-martin-db11-engine-cologne-plant-4
این بلوک جوان که در تأسیسات واقع در کُلن (Cologne) آلمان ساخته می‌شود، توان تحویل ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۹.۶ نیوتون‌متر گشتاور را داشته و قرار است به کمک جعبه‌دنده ۸ سرعته خودکار، DB11 را پس از گذر از مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۳.۹ ثانیه، به سقف ۲۰۰ مایل بر ساعت (۳۲۱.۸ کیلومتر بر ساعت) برساند.

aston-martin-db11-engine-cologne-plant-1

aston-martin-db11-engine-cologne-plant-38

aston-martin-db11-engine-cologne-plant-39
کارخانه ساخت پیشرانه آستون مارتین در شهر کُلن، از سال ۲۰۰۴ میلادی تاکنون ۴۰,۰۰۰ پیشرانه V12 تولید کرده است. هرکدام از این‌ها طی ۸ ساعت به‌دست یک تکنسین مونتاژ از صفر تا صد سرِهم شده و بعد از آن راهی آزمایش‌های سرما و گرمای شدید می‌شوند. البته ورود نمونه جدید جای بقیه را تنگ نمی‌کند و پیشرانه‌های ۶ لیتری V12 و ۴.۷ لیتری V8 سابق همچنان ساخته خواهند شد.

آقای اَندی پالمِر (Andy Palmer) رئیس کمپانی در سخنانی گفته: این‌که خودمان بتوانیم پیشرانه‌هایمان را در خانه طراحی و تولید کنیم، بحث بسیار مهمی است. در چنین شرایطی کنترل قابل قبولی روی کیفیت کار خواهیم داشت، که خودِ این نقش مهمی در شهرت خودروهای آستون مارتین ایفا می‌کند. شکی ندارم که V12 توربو دوقلوی جدیدمان نیز مرزهای تازه‌ای از موفقیت را فتح خواهد کرد.

آستون مارتین DB11 مدل جایگزین DB9 بوده و از اواخر امسال وارد بازار خواهد شد. گفته می‌شود قیمت پایه آن برای بازار آمریکا رقم ۲۱۱,۹۹۵ دلار ناقابل است!

Aston Martin DB11
Aston Martin DB11

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۰۵ دیدگاه‌ها

  1. ferrari

    ۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    از s600میباخ حرف زدید. اتفاقا یه مقاله بود تو همین پدال که مقایسه ی s600 میباخ بود با بنتلی مولسان اسپید. این مقاله رو من تو مجله ماشین هم خوندم. تو این تست بنتلی پیروز شد. دلایل شکست مرسدس رو بیان کرده. اول اینکه شکل ظاهریش شباهت زیادی به مرسدس کلایسs داره وتنها فرقش با کلاس s رینگ های این ماشینه. دوم در زمینه ی اختصاصی سازی یا توجه به اپشن های خاص و اضافه ی مشتری ها تلاشی نکرده.. البته فقط این نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ferrari

    ۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    بخشی ار متن رو برای شما میارم تا فکر نکنید از خودم دراوردم. کابین بنتلی به مراتب باشکوه تر از میباخ بوده و در ساخت قطعات مختلف ان از مواد با کیفیت بالاتر استفاده شده به طوری که در ساخت چرم برای پوشش داخلی از چرم 17 راس گاو استفاده شده و کیفیت چرم ان نیز بهتر از میباخ است. کابین بنتلی جاییست که از هر نظر به میباخ برتری دارد به همین دلیل قیمت ان دوبرابر است. کارهای چوبی داخل کابین بنتلی با استفاده از ابرارهای دستی. ساخته و پرداخته شده وچرم ان به روش دباغی سالهای قبل از 1955 شکل گرفته. درصورتی که در مرسدس بنز میباخ همه چیز در خط مونتاژ مرسدس کلاس s واقع در کارخانه ی زیندل فیگن شکل گرفته واز قطعاتی در ان بهره برداری شده که در یک مرسدس با قیمت 95 هزار دلاری استفاده شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. mehran911

    ۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2025 ديدگاه)

    مورد پورشه بگم شما بجای 2 ساعت 2سال وقت بزار بعدش بیا باهم صحبت میکنیم شما فکر کردی به همین سادگی 2 ساعت سرچ می کنم اطلاعات بدست میارم خخخخخخخخخخخخخخ
    مگه شما چقدر اطلاعات میتونی از سایت ها بدست بیاری برادر من شما این کارو بکن خب ببینم به چی میرسی
    در مورد بررسی بین مرسدس S600 مولسان مجله ماشین مطلب گذاشته بود که تو اون مطلب برتری با S600 بود شما برو دوباره مجله رو بخون و دقیقا نتیجه مجله ماشین رو که الان قسمتی از اون رو اینجا گذاشتی بنویس
    در مورد مولسان و S600 تفاوت 140 هزار دلاری به هیچ وجه قابل توجیه نیست حتی با در نظر گرفتن فوق لوکس بودن این خودرو ها و مخاطبین خاص
    برتری های زیادی رو میشه برای S600 نام برد مثل سیستم الکتونیکی ورابط کاربری بهتر و سیستم مجیک بادی کنترل و سیستم Airmatic برای از بین بردن هر گونه ناهمواری های جاده داشبورد زیباتر و کاربردی و قیمت فوق العاده کمتر و وزن کمترو مصرف سوخت کمتر ( میدونم مصرف سوخت در خودرو های با این قیمت تاثیری چندانی نداره اما خودش فاکتور برتریه )
    (باتفاوت قیمت اینها میشه پانامرا خرید )
    دوست عزیز به قران همه چیز چرم فلان و چوب با دست سمباده زده شده نیست دوست عزیز به قران استفاده از چرم 17 تا گاو نشانه برتری نیست اینها بیشتر جنبه تبلیغاتی داره دوست عزیز مگه شما داری پراید و با پانامرا مقایسه میکنی بخدا مرسدس S00 خودش یک خودوری فوق لوکسه و خیلی از موارد بالا هیییییییچ لزومی ندارد مگه میزان تفاوت در این موارد چقدر است که 140 هزاردلار درقیمت خودور تاثیر بزاره ؟؟؟
    شما موتور دست ساز رو با این ها مقایسه نکن من به برتری های موتور های دست ساز واقفم
    در موردموتورترند هم بهت بگم این نشریه همواره جانب دارانه بررسی میکنه شما اگه منو قبول نداری برو از بروبچه های با سابقه ی سایت بپرس و یا آمارشو تو چند سال اخیر بررسی کن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. بنتلی

    ۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    دوست عزیز شما دس بردار نیستی؟ساخت دستی یک چیز حس بهتری ب آدم میده.نمونش فرش دستی ک ب خاطر دقت و وقت زیاد و نیروی انسانی گرون تره.خود دستمزد نیروی انسانی کلی ب قیمتش اضافه میکنه و لازم نیس ک بگم ک کارگرا ساعتی کار میکنن و از طرفی چون مهارت بیشتری دارن دستمزدشون بیشتره.حالا شما ب همه اینا مواد باکیفیت و کمیاب و تولید محدودو اضافه بکن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (2025 ديدگاه)

      140هزار دلار بخاطر حس بهتر !!!!!
      هیچ اهمیتی نداره که کارگرا ساعتی کارمیکنن یا روز مزد!!!
      این موضوع به خریدار هیییییییییییییییچ ارتباطی نداره
      قبلا هم گفتم شما همش دارید یک اشتباه و تکرار میکنید
      در کامنت بالایی من جواب شما رو دادم
      هییییییییییییییچ لزومی برای استفاده از فلان چرم و فلان چوب با دست سمباده زده شده نیست که آخرش بخوان 140 هزار دلار به قیمت خودرو اضافه کنن در صورتی که تفاوتش با S600 قابل توجه نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. بنتلی

    ۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    مشکل شما قیمت زیاد مولسان نیس.مشکلت اینه ک خودرو های آلمانی با این قیمت ب فروش نمیرن.همونطور ک بنز ب خاطر فروش کم مایباخ از رقابت با بنتلی و رولزرویس منصرف شد.الان نه بنز مایباخ ارزونه نه مولسان گرون.مطمئن باش اگه بنز بخواد مایباخو ک شبیه اس کلاسه با قیمت مولسان بفروشه اصن فروش نمیره.در ضمن اگه مهم قیمته ک خودروهای آمریکایی نسبت ب چیزی ک ارائه میدن از همه خوش قیمت تر هستن.درضمن گفتم استون بخاطر تولید محدود سود زیادی نداشته ک بخواد ب توسعه موتور جدید بپردازه.توسعه و ساخت موتور جدید خیلی هزینه میخواد.بعد هی شما حرفتو تکرار کن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (2025 ديدگاه)

      پس حالا که هزینه تولید موتور جدید و نداره نسبت به رقبا عقب مونده
      من نمیدونم قبول کردن این حقیقت که استون از رقباش عقب مونده تره این قدر سخته !!!
      در ضمن من هیچ اهمیتی به پولی که مردم میدن نمیدم بحث ارزش خودرو در برابر پول پرداختیست همین

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. ferrari

    ۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    اون زمان که شما 2سال برای پورشه وقت گذاشتید شاید اینترنت نبوده یا اگرهم بوده کار با اینترنتو بلد نبودید. امروزه با این امکانات دنیا تبدیل به یه دهکده شده. اتفاقا با همون 2ساعت هم میشه به دنیایی از اطلاعات رسید. درمورد پورشه گفتین خیلی بلدین. و بع کیفیت و مهندسیش خیلی مینازین. اینو هم باید بدونید که پورشه تا قبل از سال 1987 خوب خودرو میساخت. اما از این سال به بعد پورشه هرسال کمتر از سال بعد سود میبرد تا اینکه سود10 میلیون دلاری سال 91 تبدیل به ضرر40 میلیون دلاری در سال 92 شد. دوست عزیز اون سال ها ساختن یه ماشین بدون مشکل برای پورشه ارزو بود. زمانی که مقامات پورشه برای بازدید از یه کمپانی ژاپنی (که هیچوقت هم اسم کمپانی رو فاش نکردن) رفتن و دیدین که ژاپنی ها تمایل دارن همه ی بخش های کارخونشونو حتی بخش هایی که در شرکت پورشه محرمانه بود رو بدون هیچ محدودیتی بهشون نشون بدن اون موقع بود که فهمیدن اون کمپانی ژاپنی حتی پورشه رو به عنوان یه رقیب کوچیک هم به حساب نمیاره. غرور و تعصب مهندسی المانی همون موقع از بین رفت زمانی که ده ها مدیر و مهندس المانی نتونستن پورشه رو نجات بدن. اما یه مهندس ژاپنی کمپانی بزرگ پورشه رو نجات داد. البته منکر این نیستم که پورشه از سال 1948 تا 1987 سال های خوب و درخشانی داشت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۲۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (2025 ديدگاه)

      فکر کنم 2 سال پیش بود که به واسطه ی بنده خدا یک مقاله 500-600 صفحه ای که در مورد سیستم تعلیق انواع خودرو ست به دستم رسید که نوشته دانشجو های دانشگاه علم وصنعت بود و واقعا فوق العاده بود
      و یا کتاب ساده و پرکاربرد تکنیک اتومبیل نوشته ایرج رزمی
      و یا کتاب Genesis of Genius که زندگی نامه فردیناند پورشه و بخصوص دستاورد های این انسان بزرگ هستش که حدود 500 صفحه است که مدتی از دوستانم قرض گرفته بودم
      هدفم از گفتن اینها اینه که (شما که میگید والبته شعار میدیدکه همه چیز رو میشه از سایت هایی خودرویی بدست آورد) اطلاعات این کتب که خیلی هم مشهور هستند رو از سایت هایی خودرویی که بلدید پیدا کنید البته در همون 2 ساعت که خودتون گفتید

      در مورد قسمت دوم کامنت شما این موضوع رو بگم که درسته پورشه دراون سال ضرر دهی کرد اما با استفاده از سیستم خط تولید تویوتا بزودی به میدان برگشت و نه با یک مهندس ژاپنی !!!!!
      کدوم شرکت ژاپنی پورشه رو بعنوان یک رقیب کوچک هم به حساب نمیاره ؟؟؟؟؟؟؟؟
      نکنه تویوتا که با وجود چند سال شرکت در مسابقات لمانز موفقیت چندانی در مقابل پورشه وآئودی بدست نیاورده و یا سوبارو که تا چند سال پیش مهندساشو برای آموزش ساخت موتور های باکسر به پورشه می فرستاد ویا مزدا که تو مسابقات دیتونا پیستون موتورش ذوب شدو یا میتسوبیشی که درگیر ضعیت خودشه کدومشون ؟؟؟؟؟؟
      شما از اسمت پیداست که طرفدار فراری هستی حالا یک سوال شما وضعیت فراری رو در سال های 1960 که با ضررهای پیاپی و برای جلوگیری از ورشکستگی دست به دامن فوردشد که فوردهم به این موضوع اهمیتی نداد و بالاخره وضع به جایی رسید که در سال 1969 مجبور شد که 50% از سهامش رو به فیات بفروشه فراموش کردی؟؟؟ و اگر فیات به داد فراری نرسید بود الان فراری وجود نداشت!!!
      نکته مهم اینه که هر شرکتی مشکلاتی داشته شما اسم شرکت رو بیار من برات می نویسم
      اما در این بین پورشه در تاریخش و در حال حاضر یکی از موفقترین خودروساز ها بوده و هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. ferrari

    ۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    درمورد مقایسه مرسدس با بنتلی مولسان باید بگم که در هردو مقاله ( هم پدال و هم مجله ماشین) برنده مولسان بود.
    شما همش میگید قیمت زیاد، درصورتی که میباخ زپلین که برای رقابت با فانتوم ساخته شد ارزون ترین مدل که57 بود قیمتی بیش از 400 هزار دلار داشت اما چرا از بنتلی مولسان و فانتوم شمست خورد؟؟ کل زپلین هایی که سال 2011 در امریکا فروخته شد 50تا بود. حالا بماند مدل 62که 470 هزار دلار قیمت داشت حتی از فانتوم هم گرونتر بود. مرسدس همون اشتباه گذشته رو برای s600 میباخ تکرار کرد یه سوپر لوکس ساخته شده برمبنای کلاس s. اتفاقا خریدارها هرگز بابت یه اتومبیل 95هزار دلاری که یکم کشیده تر شده و از نمای بیرونی فقط رینگش عوض شده و یکم تجهیزات بیشتر روش گذاشتن حاضر نمیشن 400 هزار دلار بدن. مرسدس فقط با فاکتور قیمت میتونه با فانتوم و مولسان رقابت کنه. دوست عزیز ساختن یه ماشین با پلتفرم جدا گانه موتور جدا گانه طراجی کاملا مستقل هزینه بره بخصوص اگه دست ساز باشه و از مواد فوق‌العاده مرغوب و باکیفیتی هم استفاده بشه. اگه بنتلی و رولزرویس بیخود گرونن پس مرسدس لیموزی پولمن رو چی میگید گه همون s. کلاسو بزرگترش کردن و قیمت 500 هزار یورویی روش گذاشتن درحالی که پلتفرم مجزا نداره طراحی مستقل نداره، موتورش هم که مشترکه یه موتور 12 سیلندر 6 لیتری amg. به نظر شما 500 هزاریورو میارزه؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۲۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (2025 ديدگاه)

      تنها دلایل برتری که میتونید در مقایسه بین مولسان و s600 میباخ پیدا کنید نحوه دوخت و نوع چرم و قابلیت سفارشی سازی بیشتره اما از لحاظ فنی برتری با S600 خواهد بود

      از طرفی من دلیل چندانی بربرتری فانتوم و آرنیج بر زپلین 57 و 62 نمی بینم
      در حالیکه هر 3 این خودرو ساز ها زیر مجموعه آلمانی ها بوده هستند فقط لازمه به پیشرانه این 3 خودرو در گذشته توجه کنید
      شما میگی مرسدس تنها می تونه با فاکتور قیمت با این مولسان رقابت کنه در صورتی از نظر فنی S600 برتر از مولسان هستش
      در آخر قبلا گفتم باز هم میگم اینکه مولسان صرفا از پلتفرم جدید و پیشرانه جدید استفاده میکنه( درسته که توسعه پلتفرم جدید بسیااار هزینه بر هستش ) دلیلی بر بهتر بودن نیست این در حالیست که از نظر فنی S600 میباخ برتر از مولسان هستش پس پیشرانه جدید نشان بهتر بودن و گرونتر بودن نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. ferrari

    ۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    با تمام احترامی که برای پدال قائلم اما اعتبار مجله ماشین رو نسبت به پدال پیشتر میدونم چون پدال یه سایت چند سالس اما مجله ماشین یه نشریه ی تقریبا 37 سالس. ضمنا مقالات مجله ماشین رو اساتید باتجربه تر و مجرب تری تهیه میکنن به همین دلیل من مجله ماشین رو بیشتر قبول دارم. باز هم از مسؤلین پدال و دوستانی که این مقاله ها رو ترجمه میکنن تشکر میکنم واینم بگم که اعتماد و اعتبار در گذر زمان بدست میاد. به پدال و همه ی دوستان زحمت کش درود میفرستم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا