آستون مارتین

آستون‌مارتین DB11 با پیشرانهٔ AMG به‌زودی معرفی می‌شود

چند وقتی است که آستون‌مارتین همکاری‌هایی را با مرسدس-آام‌گ آغاز کرده است و همچنین چند وقت پیش نیز سوپراسپرت کاملاً جدید DB11 خود را معرفی کرد؛ اما این سازندهٔ بریتانیایی راضی نشد که در DB11 از پیشرانهٔ V8 ساخت آام‌گ استفاده کند و به همین دلیل با صرف هزینه‌های زیاد، خود اقدام به توسعه و ساخت یک پیشرانهٔ V12 جدید نمود که برخلاف قبل از نوع توربوشارژ است؛ اما سال گذشته آستون‌مارتین در حال آزمایش DB11 با موتور V8 نیز دیده شد و مشخص شد که این شرکت قصد دارد یک نمونهٔ پایین‌تر از DB11 را هم با پیشرانهٔ V8 ساخت AMG در کنار مدل V12 تولید کند.

aston-martin-db11-2017-01

حال به نظر می‌رسد که DB11 V8 تقریباً آماده شده است چراکه گزارشی جدید در این رابطه نشان می‌دهد که آستون‌مارتین قصد دارد برای اولین بار این سوپراسپرت V8 را در نمایشگاه خودروی شانگهای چین که ماه آینده برگزار می‌شود رونمایی کند. این نسخه از DB11 مجهز به پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو AMG خواهد بود که در حال حاضر در تعدادی از محصولات مرسدس-آام‌گ مانند AMG GT و C63 AMG استفاده می‌شود.

aston-martin-db11-2017-lightning-sliver-02

رسانه‌های محلی ادعا کرده‌اند که این موتور در آستون‌مارتین DB11 قدرتی در حدود ۵۳۰ اسب بخار خواهد داشت اما هنوز اعلامی رسمی دراین‌باره صورت نگرفته است. به هر صورت، چیزی که قطعی است این است که پیشرانهٔ V12 کنونی این سوپراسپرت با ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور، همچنان در صدر مدل‌های DB11 قرار خواهد گرفت.

aston_martin-db11-2017-frosted-glass-blue-02

اما معرفی یک نسخهٔ پایه از DB11 بدین معنا نیست که توسعهٔ خانوادهٔ این ماشین در همین‌جا پایان خواهد یافت زیرا آستون‌مارتین اعلام کرده است که نسخهٔ Volante این سوپراسپرت نیز با سقف پارچه‌ای جمع‌شونده در بهار سال آینده معرفی خواهد شد. این مدل از برادر سقف ثابت خود کمی سنگین‌تر خواهد بود و حداقل در ابتدا مجهز به همان پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V12 خواهد شد درحالی‌که احتمالاً بعداً موتور V8 نیز به لیست پیشرانه‌های آن خواهد پیوست.

aston_martin-db11-2017-frosted-glass-blue-03

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. جواد

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (990 ديدگاه)

    البته موتور 8 سیلندر amg با قدرت 600 اسب بخار هم موجود هست خوب همینم خوبه همچنین باعث دسترسی خریداران این ماشین به شبکه نمایندگیهای بنز میشه که خیلی میتونه تو فروش این ماشین تاثیر بذاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ASTON MARTIN

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      بنظرم استون مارتین اگر موتور هارو بهینه سازی کنه هم عملکردشون بهتر میشه هم قیمتش معقول تر
      کاریه که باید اتفاق بیوفته .. ا ام جی هم گزینه خوبی برا همکاریه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. خسرو

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    چرا همچین میکنن طراحها جدیدن/ این چیه؟ DB9 خیلی بهتر بود/ اومده یه بچه One-77 بزنه که خراب کرده/ فقط اون پیشرانه ا ام گ که کاش تنفس طبیعی بود ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Madjid

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    V12 توئین توربو با 600 اسب بخار و 700 نیوتن متر گشتاور ?. گشتاورش نسبتا خوبه اما قدرتش کمه.
    کاش یکم بیشتر فناوری موتور رو بالا میبردن و به جاش با استفاده از تنفس طبیعی صدای بی نظیرش رو زیباتر از اینی که هست می کردن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1626 ديدگاه)

      لندر جان موتور 5 لیتری 12سیلندر تنفس طبیعی رپید هم قدرت 592 اسب تولید میکنه! این جور خودروها نیازی به قدرت بیشتر ندارن ولی 12سیلندر بودن یه مزیته برا خریدارا!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

        ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (1626 ديدگاه)

        اول کامنتم مجید بود. نمیدونم چجوری تغییر کرده! عذرخواهی میکنم ب خاطر اشتباه تایپی.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Madjid

        ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        کلمه ای به اسم ” لندر” در فرهنگ لغت من نبود ، بی زحمت ترجمه کن برام. ?
        .
        در مورد موتور :
        من سر از کار این استون مارتین درنمیارم. ?
        تا اونجایی که اطلاعات من یاری میکنه موتور استون مارتین رپید اس ، 5935 سی سی V۱۲ تنفس طبیعی هست ، حدود 6 لیتر. 5 لیتر غلطه. ?
        قدرتش هم طبق سایت کار اند درایور 553 اسب بخاره نه 592. ?

        مدل DB11 موتور 5200 سی سی با 2 توربوشارژر داره ، در حالی که قدرتش 600 اسب بخاره. هوراکان بدون دو تا توربوشارژ از همین حجم موتور 610 اسب قدرت گرفته. بحث من سر قدرت و اینکه لامبورگینی پیشرفته تره یا استون نیست . فقط میخوام بدونم نقش اون دو تا توربوشارژر چیه. ??

        در ضمن اینکه این جور خودروها نیازی به قدرت بیشتر ندارن حرف نادرستیه که هیچ کس قبول نداره. در مورد استون مارتین رپید شاید بتونم حرفت رو قبول کنم. چون رپید مثل بنتلی مولسان و فلایینگ اسپور ، یا رولزرویس گوست یک سدان لوکسه. اما DB11 یک GT پرفورمنس محسوب میشه ،
        اصلا شخصیت استون مارتین با بنتلی و رولزرویس فرق میکنه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

          ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (1626 ديدگاه)

          مجید جان من نوشتم 5.9لیتر ولی اشتباه تایپی شد. قدرت موتور استون مارتین رپید amr برابر 592 اسب بخار هس. قدرت حدود 600 اسب برا یه خودروی جی تی مثه دی بی 11 کافیه. درمورد نقش توربو ها پرسیدی، بهتره بدونی موتور 6لیتری 12سیلندر بای توربو بنز اس کوپه هم 620اسب قدرت داره.موتور استون مارتین 8 دهم حجم کمتری داره!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Madjid

          ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          ویلیامز جان ، بنز S65 باید با استون مارتین رپید مقایسه بشه. چون همینطور که گفتم یک سدان لوکس و راحته.
          اما استون مارتین DB11 شخصیت بنز کلاس S رو نداره.

          DB11 در سگمت (کوپه/کانورتیبل) های پرفورمنس جا داره. مثل فراری کالیفرنیا T .
          در ماشین پرفورمنس باید تا جایی که میشه و میتونی از موتور قدرت بگیری. با سدان لوکس فول سایز فرق میکنه.
          .
          بازم میگم ، دلیل استفاده از توربو در این ماشین برای من نامشخصه. فراری کالیفرنیا T از موتور 3855 سی سی وی 8 توئین توربو داره 560 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور میگیره.
          حالا استون از موتور 5200 سی سی وی 12 توئین توربو فقط 40 اسب بخار قدرت بیشتر و 50 نیوتن متر گشتاور کمتر میگیره.
          .
          اگر میخواست از پرستیژ V12 استفاده کنه ، چرا از تنفس طبیعی استفاده نکرد که صدای بسیار بهتری هم داشته باشه ؟؟؟
          یعنی استون مارتین نمیتونست بدون کمک 2 تا توربو از موتور 5.2 لیتری 600 اسب بخار قدرت بگیره ؟؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

          ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (1626 ديدگاه)

          مجید جان من هرچی بگم تو حرف خودتو میزنی، الان دیگه استفاده از موتور های تنفس طبیعی کمرنگ شده
          بنز اس کلاس کوپه هم از موتور 6لیتری 12سیلندر بای توربو استفاده کرده

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. فقط انگلستان

          ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (1045 ديدگاه)

          دوست خوبم مجید گرامی و ارجمند هر شرکتی سیاست خودشو داره سیاست شرکت آستون مارتین هم اینکه قدرت کمتری از موتور بگیره یک قانون هست که
          میگه قدرت بیشتر برابر است با استهلاک بیشتر
          مدل DB11 هم به اندازه کافی قدرت داره و نیازی به قدرت بیشتر نیستش برای مثال بنز SL65 رقیب مستقیم این ماشین هستش که با موتور ۶ لیتری v12 طبق سایت خود بنز ۶۳۰ اسب بخار تولید می کنه و صفر تا صدش ۴ ثانیه هستش(طبق خود سایت بنز)
          آستون مارتین DB11 هم موتورش ۵.۲ لیتری v ۱۲ هستش که ۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید می کنه و صفر تا صد ۳.۹ ثانیه ای داره
          البته باید این رو هم در نظر بگیریم که آستون مارتین DB11 پنجاه کیلوگرم وزن بیشتری نسبت به بنز SL۶۵ داره که بازم می بینیم با وجود قدرت کمتر و وزن بیشتر شتاب بهتری داره قدرت بنزه ۳۰ اسب بخار بیشتره که اگه حجم موتور بیشتر بنز رو در نظر بگیریم منطقی هستش
          در آخر هم اینو بگم که هیچ وقت تکنولوژی آستون مارتین رو پایین ندون چون اگه نگیم تکنولوژیش بیشتر از بنزه کمتر هم نیست تکنولوژی روز یعنی اینکه با قدرت کمتر رقبایی رو شکست بدی که قدرت بیشتری دارن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. Madjid

          ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          ویلیامز جان شما داری دو تا ماشین رو که هیچ دخلی به هم ندارن با هم مقایسه میکنی. ?

          درست میگی ، باهات موافقم ، استفاده از موتور تنفس طبیعی کمتر شده ، اما این واسه وقتیه که بخوای از یک حجم نسبتا کم قدرت نسبتا زیادی بگیری. مثل کالیفرنیا T که من گفتم با موتور 3855 سی سی توئین توربو اندازه ی موتور 5.2 لیتری آئودی R8 وی 10 قدرت داره.

          برای بار سوم میگم. کلاس S مرسدس ، حالا کوپه باشه ( CL سابق) یا چهار درب ، در کلاس ماشین لوکس و سنگین قرار میگیره ، در در سگمنت F قرار میگیره. تمام مدل های کلاس S بالای 2000 کیلو وزن دارن. طبیعیه موتوری که بخواد این جثه ی بزرگ رو به شایستگی حرکت بده باید گشتاور زیادی داشته باشه. اون موتور 6 لیتری اس کلاس هم کارایی توربوی خودش رو با 1000 نیوتن متر گشتاور نشون میده.
          موتور 6 لیتری کلاس S بدون توربو بیشتر از 700 نیوتن متر گشتاور نداشت .

          استون مارتین DB11 یا نسل های قبلش ، DB9 و DB7 ، جی تی های پرفورمنس و اسپرت هستند ، همین DB11 وزنش 1777 کیلوگرمه که حدود 500 کیلو از S65 سنگین تره.
          این دو ماشین اصلا با هم مقایسه نمیشن.

          ماشینی که استون مارتین DB11 باید باهاش مقایسه بشه AMG GT هست نه S کلاس.

          موتور دوازده سیلندر 6 لیتری بای توربوی بنز ، اثر توربوی خودش رو در گشتاور غول آسای 1000 نیوتن متری نشون میده.
          اما قدرت و گشتاور موتور 5.2 لیتری استون مارتین برای یک موتور تنفس طبیعی رضایت بخشه. نه موتوری با دو توربو.?

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. Madjid

          ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          اصلاح میکنم
          * همین DB11 وزنش 1777 کیلوگرمه که حدود 500 کیلو از S65 سبک تره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. dice

          ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (166 ديدگاه)

          db11 با amg gt نو یه کلاس قرار می گیرن؟ :/
          قشنگ واسم معلوم شد سطح اطلاعات شما چه قدره جناب 7000 کامنتی!!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        8. Madjid

          ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          Dice
          سطح اطلاعات من همینقدره ، شما به (( بزرگی خودت)) ببخش و تصحیحش کن ????????

          موافقم 0
          مخالفم 0
        9. Madjid

          ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          فقط انگلستان
          در قدرت انجین سازی استون مارتین شکی نیست ،
          ولی به نظر من بدون توربو هم میشد از موتور 5.2 لیتری وی12 ، 600 اسب بخار و حدود 600 نیوتن متر گشتاور گرفت.
          البته مدل DB11 از موتور وی12توئین توربو ، 600 اسب بخار و 700 نیوتن نتر گشتاور می گیره.
          نقش اون توئین توربو در مورد گشتاور کاملا دیده میشه ، اما اثری روی قدرت نذاشته.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. علي

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (848 ديدگاه)

    اینم از آستین اینگیلیس که موتورش یعنی اصلش یعنی بگو همچیزش از خودروسازی کشور آلمان ( amg) . من همیشه گفتم برندهای آلمان سردمدار صنعت خودرو هستن .
    با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1626 ديدگاه)

      علی جان فرمول وان حد نهایی صنعت خودروسازیه و جالبه ک بدونی موتور پرقدرت تیم مرسدس در انگلیس و توسط انگلیسی ها و با تکنولوژی انگلیسی ساخته میشه .
      انگلیس در فرمول وان نقش کلیدی داره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ب ام و سلطان

        ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (198 ديدگاه)

        در انگلیسه ولی تمام مهندسینش و علمش از مرسدسه و کاملا تحت لیسانه آلمان و مرسدسه انگلیس اگر تکنولوژی قوی ای داشت در فرمول یک الان برای خودشون کاری میکرد مرسدسم چون برای مک لارن موتور تهیه میکرد و خودشونم در فرمول نوبد الان اونجاست والا تویه آلمان بود حد نهایی موتوراسپورت مسابقات 24 ساعتست که کیفیت موتور به همراه قدرت نمایش داده میشه که سلطان به همراه پورشه و آئودی همیشه اولن توش اینقدر متعصب نباش کمی تفکر کن بعد کامنت بذار

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

          ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (1626 ديدگاه)

          ب ام و سلطان انجین خودروی فرمول وان مرسدس در انگلیس و توسط انگلیسی ها و با تکنولوژی انگلیسی ساخته میشه و با این حرفایی ک از خودت درآوردی نمیتونی واقعیتو تغییر بدی :-D
          Mercedes AMG hight performance powertrains is a british formula one engine supplier
          بهتره بدونی بعد فراری دو تیم انگلیسی پر افتخار ترین تیم فرمول وان هستن و کاسورث هم پر افتخار ترین سازنده موتور فرمول وان بعد فراری هس!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. dice

          ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (166 ديدگاه)

          من کاری به بحث بین علی و ویلیامز جان ندارم…..
          فقط اینکه جناب ( ب ام و سلطان) خواهشا شما از تعصب نگین….
          کامنت های قبلی شما سرریز از تعصب بود تو پست های قبل…
          هر کسی هم ذره ای شک کرد به حرف من بره چنتا مطلب اخر که به بی ام و مربوط رو بخونن :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. ب ام و سلطان

          ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (198 ديدگاه)

          dice من نمیگم متعصب نیستم ولی متعصب تر از ویلیامز جان شما هم نیستم شما کافیه به حرفهای ایشون یه نگاه کنی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. پهلوان مک لارن(12 سال گارانتی)

          ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (2751 ديدگاه)

          دوست عزیز ب ام و سلطان.
          شما یه نگاه به هوندا بنداز موتور اف1 که برای مک لارن تهیه میکنه مراحل طراحی و توسعه و ساختش تو ژاپن انجام میشه.
          ولی برعکس موتور تیم اف 1 مرسدس تمام این مراحل تو بریتانیا انجام میشه.
          حالا به من بگو چرا هوندا با اون دانش عظیم و سرمایه ی عظیمش انجین های فرمول یکش اینقدر ضعیفه؟؟؟؟؟!!!!
          ربطی به این نداره که بنز خودروساز با سابقه و پیشرفته ای یا هوندا.بحث سر تجربه و تکنولوژی نهایی هستش که میبینی انگلیسیا بالاترن.
          نه از سر تعصب بلکه واقعیته.
          وگرنه چیزی که زیاده شرکت خودروسازی پولدار و ثروتمند.
          تویوتا-فورد-شورلت-فولکس و………
          چرا اینا به انجین ساختن برای فرمول یک روی نمیارن؟؟؟؟؟
          مطمئن باش اگه هوندا فقط سرمایه گذاری میکرد و تمام کاره مهندسی انجین های اف1 رو به انگلیسی ها میسپارد نتجیه زمین تا آسمان فرق میکرد.
          الان مشکل شرکت های انگلیسی سرمایه ی کافیه.
          ولی برعکس خیلیای دیگه که سرمایه دارن ولی دانش و تجربه و تکنولوژیشو ندارن.
          با اینکه شرکت کاسورث دیگه خیلی وقته انجین برای فرمول یک نمیسازه ولی هنوز هیچ شرکتی نتونسته رتبه ی دو رو از این شرکت بگیره.
          این خودش کلی حرفه…
          عزیزم تو همون مسابقات لمانز هم انگلیسی ها کم افتخار ندارن.
          نمونش جگوار.(هرچند جگوار ار این مسابقات دوره)
          اتفاقا تو همین مسابقات هم انگلیسی ها دستی بر تکنولوژی هاش دارن.
          چه تهیه گیربکس چه سیستم هیبریدی یا کنترل موتور و………
          فقط کافیه مطالعه کنید.
          تو خیلی مسابقات اتومبیل رانی دیگه هم همین طوره……..

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. ب ام و سلطان

          ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (198 ديدگاه)

          پهلوان چرا داری حرفهای ویلیامز و دوباره به نوعی تکرار میکنی هوندا خودش تا چند سال پیش تیم داشت در فرمول یک ولی الان داره برای مک لارن موتور میسازه آره چند سال پیش بین سال 2006 تا 2008 در ژاپن بود ولی قبلش دقیقا برای همین منظور مثل مرسدس در انگلیس این کار و انجام میداد که بین این سالها اومد ژاپن و اونجا هم موند مرسدس قصدش تیم داری نبود که بخواد در آلمان تیم داشه باشه چون در 60 سال پیش از فرمول یک کشید کنار و تا 2010 که خودش وارد شد تیم نداشت فقط موتور میساخت برای شرکت ها قبل از مک لارن برای یه تیم دیگه انگلیسی هم موتور میساخت آره تموم داستان همینه حالا شما هی بگو و اون ویلیامز هم با چن تا لفظ انگلیسی و عصبی بخواد حرف بزنه هی بگه واقعیت چیه من واقعیت و کاری ندارم چون هرکسی میتونه به نوعی که دوست داره ازش برداشت کنه خصوصا شماهایی که نمیتونین قدرت مهندسی آلمان و ببینید من حقیقت و گفتم که برای شما همچین خوشایند نیست برو در هرجا که دلت خواست سرچ کن این لفظ اومده license of germany در تمامیه توضیحات همینو و نوشته والا این سوالو و از خودتون نپرسیدید که چرا باید پرچم آلمان و برند آلمانی یعنی مرسدس و به قول شما انجین مرسدس باید بهش بخوره تازه خود سلطان هم در فرمول بود هم جدا هم موتور ساز پس این حرفاهای متعصبانه رو نزنید

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. ب ام و سلطان

          ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (198 ديدگاه)

          من میدونم تموم تاریخ فرمولم خوب میدونم اون کاسورث شما هم دو دهست موتور نمیسازه قبلشم تحت لیسانس شرکتهای دیگه میساخت نمونش مرسدس که خودش تیم نداشت ولی موتور میساخت یا طراحی میکرد

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

        ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (1626 ديدگاه)

        هر چ قدر هم دیس بدین واقعیت تغییری نمیکنه :-D

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ب ام و سلطان

          ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (198 ديدگاه)

          واقعیت یه چیزه حقیقت چیره دیگه حقیقت دور و ور آدم عصبی پیداش نمیشه ویلیامز جان

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

          ۱۲ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (1626 ديدگاه)

          تا حالا نمیدونستم واقعیت و حقیقت با هم فرق دارن ،خوب شد ک گفتی، :-D حالا میشه فرقشونو بگی بدونم؟ تو متعصبی ک بی ام و رو بهترین خودرو ساز دنیا میدونی و مهندسی آلمانی رو از همه بهتر میدونی. چ بخوای چ نخوای حقیقت و واقعیت، تکنولوژی بالای انگلیس و فراری در فرمول وان هس و با حرفای بی پایه و اساس تو ک از سر تعصبه این حقیقت تغییر نمیکنه. نگران عصبی بودن منم نباش چون آدمایی مثه خودت دلیلشن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. REZA ///AMG

        ۱۳ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        جنابعالی ما رو سرویس کردی اینقدر گفتی موتور مرسدس تو انگلیس مونتاژ میشه (فک کنم نوشتی رو کاغذ زدی رو در اتاقت)
        این کمپانی قبل اینکه مرسدس مالکش بشه هم تو همون خراب شده بود شما به من بگو چرا قبل اینکه تحت ماکیت بنز در بیاد «موتوری قدرتمند با مهندسی انگلیسی» نمی ساخت؟ مهندسی قدرتمند فرمول یک انگلیس وقتی به لوتوس و مکلارن و استون میرسه آبش خشک میشه ولی به طور کاملا تصادفی در تاسیسات بنز خوب کار میکنه؟
        ظاهرا مخ انگلیسیا خوب کار میکنه ولی وقتی زیر چکمه آلمانی ها هستن …
        این همه کمپانی، تاسیسات تو کشورای دیگه دارن به دلایل مختلف اینم روش همین بنز ون داره مثلا تو اسپانیا مونتاژ میشه حالا بیایم داستان تعریف کنیم که ماشالله قدرت ون سازی المان به گرد پای اسپانیا هم نمیرسه و فردا اسپانیایی بازا بیان برای ما کمپین بزنن و …
        برای اولین باره که می بینم یه نفر مفاهیم نژاد پرستانه رو وارد مباحث خودروسازی می کنه !!!!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. مهدی 911

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (459 ديدگاه)

    شما که اینقدر توانا هستی موتورشم خودت بزن که بهونه دست ما ندی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. آرمااااان

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (358 ديدگاه)

    حس میکنم طراحی one_77 افسانه ای در ابعاد کوچیکتره
    یه همچین سوپر اسپرتی باید موتوری از خود برند استون مارتین روش باشه،واقعا کار درست رو انجام دادن که نسخه ی اصلی همون موتور وی 12 روشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Saied

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    گربه ی لوس و دوست داشتنیه انگیلیس.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ghost

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (193 ديدگاه)

      داداش اون جگوار بود فک کنم :D

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. saied

        ۱۳ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (1262 ديدگاه)

        از کی به پلنگ میگن گربه؟

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا