آستون مارتین

آستون‌مارتین DBS کنکورد ادیشن، ادای احترامی به هواپیمای کنکورد

بریتیش ایرویز یکی از دو شرکت هواپیمایی است که از کنکورد در ناوگان خود استفاده می‌کرد و حالا این شرکت برای ادای احترام به سریع‌ترین هواپیمای مسافربری تاریخ، با آستون‌مارتین برای ساخت نسخهٔ ویژه‌ای از مدل DBS سوپرلگرا همکاری کرده است. از این نسخه که کنکورد ادیشن نام دارد، تنها ۱۰ دستگاه ساخته خواهد شد. این مدل به دیگر محصولات ویژهٔ آستون‌مارتین شامل ونکوئیش S Red Arrows، ونتیج Blades و ونتیج S Spitfire 80 اضافه می‌شود که همگی از صنعت هوانوردی الهام گرفته بودند.

DBS سوپرلگرا کنکورد ادیشن در بیرون از چند ویژگی منحصربه‌فرد مثل رنگ‌های بریتیش ایرویز در قسمت‌های مختلف، سقف فیبر کربنی مشکی‌رنگ با گرافیک کنکورد و لوگوی Speedmarque روی گلگیرهای جلو برخوردار است. کُد تعیین هویت G-BOAC کنکورد به رنگ مشکی و پلاک سفارشی که توسط رئیس بریتیش ایرویز «الکس کروز» و مدیرعامل آستون‌مارتین «اندی پالمر» امضا شده نیز تکمیل‌کنندهٔ ویژگی‌های خاص این نسخهٔ ویژه هستند.

ازجملهٔ ویژگی‌های داخلی DBS سوپرلگرا کنکورد ادیشن نیز می‌توان به لوگوی کنکورد در صندلی‌های جلو، گرافیک دوخته‌شدهٔ سرعت به ماخ و ارتفاع به پا در آفتاب‌گیر راننده، پدال‌های تعویض دندهٔ پشت غربیلک فرمان تیتانیومی ساخته‌شده از تیغه‌های کمپرسور کنکورد، پلاک خاص روی پارکابی، کف‌پوش‌های منحصربه‌فرد و نشان کنکورد روی سگک آلومینیومی کمربندهای ایمنی اشاره کرد.

اندی پالمر در مورد این نسخهٔ ویژه گفته است:

برند خودرویی اسپرت بریتانیایی ما نشان‌دهندهٔ موفقیت تیم‌های فوق‌العاده اختصاصی، بااستعداد و بلندپرواز از مهندسان، طراحان، دانشمندان و کارکنان هوانوردی بریتانیایی و فرانسوی است که کنکورد و سفر هوایی مافوق صورت را ساختند. چیزی که ۵۰ سال پیش یک واقعیت در آسمان‌های ما بود

زیر کاپوت DBS سوپرلگرا کنکورد ادیشن اما همچنان همان پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V12 توئین توربو قرار دارد که ۷۲۵ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. آستون‌مارتین بخشی از درآمد حاصل از فروش هر دستگاه از این خودرو را به یک سازمان غیرانتفاعی اهدا می‌کند که از کودکان محروم حمایت می‌کند و به آن‌ها آموزش پرواز می‌دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۸ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    در کنار ظاهر زیبا ، پرفورمنس خوبی هم داره
    این هواپیما تاریخچه جالب و عجیبی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهردادكمال

      ۸ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (203 ديدگاه)

      فقط کشته مرده پلاکای ماشینای انگلیسیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. مهردادكمال

    ۸ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (203 ديدگاه)

    از اون کارای انگلیسیه !!!! اخه چی چی این ماشین به هواپیما شبیه! یه ارتفاع سنج تو افتاب گیر گذاشتن که ارتفاع از کجا رو بسنجه ؟
    لابد بخاطر این به اصطلاح الهام گیری از صنعت هوا فضا کلی از مشتری پول طلب میکنه!!
    کلا تو همه چی انگلستان تافته جدا بافته است

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یاس ی

      ۹ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (1019 ديدگاه)

      مهرداد جان ماشین ارتفاع سنج نداره، گرافیک دوخته شده ارتفاع سنج داره توی آفتابگیرش.
      عجیب زیبا شده ظاهرش.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Abbas.Lambo

    ۸ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    کاری به خود ماشین ندارم که یه شاهکار به تمام معناس،هم طراحی و هم قدرت،ولی اینجا من جز یه تعداد برچسب و پلاک امضا شده و نام و نشون رو صندلی و کفپوش چیزی ندیدم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. علیرضا

    ۸ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (425 ديدگاه)

    از معدود آستون هایی هست که مورد پسنده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا