آستون مارتین

آستون مارتین والکِری در حال بلوغ

آستون مارتین یک نسخه نزدیک به مدل نهایی از والکِری را معرفی کرد. تا پیش از این تنها ما با یک نسخه کانسپت مواجه بودیم که تابستان گذشته معرفی شده بود اما اینک یک مدل باورپذیرتر و ملموس‌تر را شاهدیم.


در نسخه به‌روز شده والکِری می‌توانیم بهبودهای آئرودینامیکی را به وضوح ببینیم. حفره‌های جدیدی بین کابین و گلگیرهای جلو به چشم می‌خورد به گونه‌ای که در زیر آن شما ساختار یک خودروی فرمول یک را مشاهده می‌کنید. این طراحی از مزایای قابل توجهی در ایجاد نیروی پیش برنده و آئرودینامیک قابل تنظیم برخوردار است.


چراغ‌های واقعی و سبک وزن با قاب آلومینیومی آنودایز شده بین ۳۰ تا ۴۰ درصد از کاسه چراغ‌های سری Lightest موجود استون مارتین نیز سبک‌تر است. چراغ‌های عقب از ترکیبی منحصر به فرد برخوردارند. چراغ ترمز به ادعای آستون مارتین، کوچک‌ترین چراغ تولیدی با ارتفاع حدود یک سانتی‌متر و حدود ۶ میلی‌متر عرض می‌باشد. حتی برای کاهش وزن به‌جای لوگوی فلزی این شرکت نیز به یک لایه نازک ۷۰ میکرونی آلومینیومی اکتفا شده است (به عنوان مقایسه، موی انسان حدود ۱۰۰ میکرون ضخامت دارد) تا حتی چند گرم نیز صرفه‌جویی از دست نرود!

کابین نیز به‌طور کامل طراحی و تکمیل شده است. یک تونل باریک از جلو تا عقب کشیده شده است. با وجود فضای راحت برای دو سرنشین بالغ، همه چیز در مینیمالیستی ترین وجه طراحی شده‌اند. تنها روکش ناچیزی از آلکانترا بر روی صندلی‌های فیبر کربنی قرار داده شده است. صندلی‌ها نیز به صورت مستقیم به کف متصل شده‌اند. نمایشگر OLED داشبورد با فرمان ادغام و یک نمایشگر بزرگتر نیز در داشبورد مرکزی جای داده شده است. نمایشگرِ میان فرمان، اطلاعات اصلی را ارائه می‌دهد. دو نمایشگر نیز در کنار ستون‌های جلو قرار گرفته تا با ارتباط با دوربین‌ها، نقش آینه‌های جانبی را ایفا کنند. قرارگیری سرنشینان در ارتفاع کم، کاملاً حس سواری با یک خودروی مسابقات فرمول یک یا لمانز را تداعی می‌کند.

طراح این خودرو، مایلز نورنبرگ گفته که آستون مارتین تا ۹۵ درصد از طراحی بیرونی این خودرو را حفظ خواهد کرد. درواقع قسمتهای ساختاری تکمیل شده‌اند و ۵ درصد باقیمانده به بخش‌های غیر سازه‌ای مربوط می‌شوند تا نهایتاً بتوان به بهترین آئرودینامیک دست یافت.


آستون مارتین ویژگی‌های فنی این خودرو را لو نداده اما تا آنجا که می‌دانیم یک موتور ۶.۵ لیتری ۱۲ سیلندر خورجینی با تنفس طبیعی و یک موتور الکتریکی، احتمالاً با خروجی مجموع ۱۱۳۰ اسب بخار، پیشرانه والکِری را تشکیل می‌دهند. بعلاوه وزن خودرو نیز کمتر از ۱۰۳۰ کیلوگرم پیش‌بینی شده است که می‌تواند یک نسبت رؤیایی از قدرت به وزن را پدید آورد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. King Audi R18 e-tron Quattro

    ۲۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    حتی قیافش هم ترسناکه !!!
    قشنگ معلومه از یک دنیای دیگه ای آمده‌ تا استاندارد ها رو جابه‌جا کنه .
    همون حسی که بوگاتی ویرون سال ۲۰۰۵ به آدم‌ میداد …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پارسی

      ۲۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (5 ديدگاه)

      واقعا شما اینو و ترسناک میبینی؟!! من هرچیزی رو تویه این میبینم جز ترسناک بودنش اتفاقا خیلی سربه زیره هم عقبش و هم جلوش

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. King Audi R18 e-tron Quattro

        ۲۱ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        اره ترسناک میبینمش .
        نکنه شما اینو ریز میبینی؟؟؟

        انگار مریخی ها ساختنش .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. پارسی

          ۲۱ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (5 ديدگاه)

          به نظرم بیشتر ترسیده تا اینکه عامل ترس باشه طراحیشم به نظرم قدیمیه و یه جورایی تقلیدی انگار از همه هایپر کارها توش برده شده

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. پهلوان مک لارن(مک دانیال)

          ۲۱ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (2761 ديدگاه)

          امیر جان شما خودتو خسته نکن این جناب پارسی رو من میشناسم.
          فقط اینقدری بهت بگم که خیلی متعصبه و با ماشین های انگلیسی هم شدیدا مشکل داره.
          من فکر میکنم همون خسته شده ی خودمونه.
          پس زیاد اهمیتی به اینطور کاربرا نده.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. علی آقا

      ۲۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (571 ديدگاه)

      به نظر من که خیلی خیلی به پاگانی زوندا شبیه شده. بعد از این همه تبلیغ انتظار خودروی متفاوت تری رو داشتم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. OMID-LAMBO

    ۲۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (409 ديدگاه)

    این ماشین اول آیرودینامک بوده بعد بدنه و تایر و فرمون در آورده !
    فکر کنم یکی از ماشینایی هستش که سوار شدن بهش خیلی سخت باشه و قطعا سوژه بسیاری از راننده ها و مجری ها خواهد بود !!! ولی ناموسا عجب رخی داره .. مخصوصا نمای عقب ماشین !
    طراحیش راحت برا 10-20 سال بعده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. PaRHaM

    ۲۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (741 ديدگاه)

    واقعا عالی ب نظر میاد❤?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محمد

    ۲۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (111 ديدگاه)

    واقعا قیافه زشتی با توجه به تولیدات قبلی استون مارتین داره ،ماشین های استون مارتین بیشتر به خاطرات ظاهر فوق العادشون محبو بن مثل ونکوئیش، وان 77 و db11 ولی این یکی اصلا قشنگ نیست و یه جورایی منو یاد لامبورگینی سستو المنتو میندازه که لامبورگینی از همه چیز ماشین زد تا یه خودرو سریع بسازه مثل نداشتن رنگ و داشبورد و صندلی و شیشه جلو(به جای شیشه از تلق استفاده کرده بودن). استون مارتین هم دقیقا همین رویه رو در پیش گرفته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پهلوان مک لارن(مک دانیال)

      ۲۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (2761 ديدگاه)

      محمد جان این ماشین همه چی داره.از هیچ چیز هم نزده فقط به خاطر کاهش وزن از مواد بسیار با کیفیت ولی گران استفاده کرده.
      طراحی داخلیش هم به نصبته اینکه با یه هایپرکار طرفیم عالیه.
      من حس میکنم طراحی داخلیش و اون نوع شیشه های جلوش از آینده اومده.
      فقط کافیه تخیل کنید و خودتون رو توی ماشین تصور کنید.
      من به شما پیشنهاد میکنم تصاویر رو با کیفیت بالا نگاه کنید.و البته متن رو هم دقیق مطالعه کنید.
      ساختن یه همچین ماشینی هنر میخواد.
      حالا این میشه گفت بدون رنگشه یه رنگ ایده آل میتونه زیبایی این ماشین رو چند برابر کنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. پهلوان مک لارن(مک دانیال)

    ۲۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (2761 ديدگاه)

    کسایی که از این طراحی ایراد میگرفتن و میگفتن از بقیه ی هایپرکارها عقب افتاده تره و……حالا تحویل بگیرن.
    به نظر من زیباترین و ترسناک ترین هایپرکار حال حاضر و آینده هستش.
    طراحی داخلیشم هم با شناختی که از مدل ولکان از استون داشتم میدونستم چیزه فوق العاده ای خواهد بود.
    آماده برای زدن رکورد 3:44 ثانیه.
    فقط امیدوارم رقابت جذابی بین پراجکت وان شاهد باشیم.
    فقط کاملا به تصاویر توجه کنید تا ببینید با چه شاهکاری طرف هستیم.???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. charger

    ۲۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (396 ديدگاه)

    چقد شبیه پاگانی زونداس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Kamran

    ۲۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    از پشب شده شبیه Ford Gt 2017 ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ?Chalenger?

    ۲۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (182 ديدگاه)

    از پشت شبیه دسته ی ایکس باکس 360 هست???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Kamran

    ۲۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    اره اره ???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. پهلوان مک لارن(مک دانیال)

    ۲۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (2761 ديدگاه)

    دوستانی که از طراحیش ایراد میگرن و هی میگن زشته و ابهت نداره و…. یا به دلیل گرما زده شدنه. به خاطر گرمای این روزهای کشور. یا از اصول طراحی یک ماشین چیز زیادی نمیدونن یا کلا با خودرسازی بعضی کشورها مشکل دارن.
    من هیچ کامنتی ندیدم(از دوستان خارجی )که طراحیه این خودرو رو مسخره کنن.
    این نشون میده که ما هنوز(خودمو میگم?) با درک اصول ساخت یک همچین خودرو ای فرسنگ ها فاصله داریم و هنوز هم جز مسخره کردن چیزی بلد نیستیم عینه کنیز حاجی باقر هی الکی ایراد میگیریم
    در حالی که هنوز تو ساخت یک خودروی معمولی موندیم.(همه ی اینایی که گفتم با خودم بودم?)
    حالا هر چیزی که فراری میسازه میشه شکوه و عظمت و هنر و…..
    در حالی که فراری طرح های افتضاح زیاد داشته.?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ferrari

      ۲۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      دوست عزیز دیگران نظرشونو گفتن این چه طرز برخورده یکی دوستداره الکی گیر بده کی گفته این دوستان طرفدار فراری هستن؟؟ چرا بیخودی به فراری ربطش میدی؟؟ زمان همه چیزو نشون میده زمانی که فراری j50 معرفی شد بودن دوستانی که ایراد میگرفتن از طراحیش اما جایزه بهترین طراحی سال 2017 رو گرفت.زمانی که این استون تولید بشه همه متوجه خواهند شد با چه اتومبیلی طرفن.
      مشک ان است که خود ببوید نه انکه عطار بگوید

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. الف.ی

        ۲۱ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (1632 ديدگاه)

        درسته که کلا با شرکت فراری یه مقدار مشکل دارم و البته یه مقدار هم با نظرات این دوستمون که نامش فراریه مشکل دارم ولی بایداعتراف کنم این یه بارو کاملا درست میگه. شاید فراری رو تو مملکت ما زیادی بزرگش کرده باشن ولی خدا وکیلی چه ربطی به فراری و طرفداراش داره آخه؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. پهلوان مک لارن(مک دانیال)

          ۲۱ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (2761 ديدگاه)

          من مثال زدم شاید اگه میگفتم لامبو هم همینطوری میگفتین.
          من صرفا به چلنجر گفتم که فکر میکنم طرفدار فراری هم باشه.
          دسته ی ایکس باکس 360؟؟؟؟؟!!!?
          از یک جهت دیگه هم گفتم چون فراری پرطرفداره منم اون مثال رو زدم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Ferrari

          ۲۱ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (1872 ديدگاه)

          مشکل داری؟؟ اگه میتونی خلاف نظرات منو ثابت کن.شما همیشه امارو ارقام اشتباه تو این سایت قرارمیدی و اصراربر درست بودنش داری.
          ضمنا فراری بزرگ هست و به تعریف من احتیاج نداره قبول نداری برو. ی. بار دیگه پست های جوایز بهترین موتور های سال و بهترین طراحی سال رو بخون.
          فراری 488 توسط تاپ گیر امسالم بهترین سوپر اسپرت سال شد و موتور فراری F12TDF بهترین موتور سال.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. الف.ی

          ۲۱ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (1632 ديدگاه)

          خب حالا داداش دور ور ندار معلومه موقع کامنت گذاشتت عصبی بودی. ایندفعه که ازحرفت دفاع کردم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. ferrari

          ۲۲ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (1872 ديدگاه)

          اگه اون قسمتی که درمورد فراری گفتی فاکتور میگرفتی جواب نمیدادم.فراری خط قرمزه منه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Ferrari

        ۲۱ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        پهلوون حرص نخور منظورتو فهمیدم اون کامنتو گذاشتم شما زیاد بابت یه سری کامنت ها ناراحت نشی .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. پهلوان مک لارن(مک دانیال)

          ۲۱ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (2761 ديدگاه)

          قربونت داداش.
          باور کن بعضی کاربرا از وقتی استون خواسته اینو بسازه هی مسخره کردن.اصلا اعصاب برای آدم نمیزارن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  11. فرشاد

    ۲۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    چقدر زاویه دیدش از پشت‌فرمون محدوده!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. پارساss

    ۲۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (28 ديدگاه)

    فوق العاده است !! فراری f80 کی میاد پس!! راسته که میگن مکلارن برای رقابت با ولکری داره هایپرکار میساز ه؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. King Audi R18 e-tron Quattro

      ۲۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      بله

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. پهلوان مک لارن(مک دانیال)

      ۲۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (2761 ديدگاه)

      برای رقابت با والکایری نیست بیشتر برای رقابت با بوگاتیه.
      یه هایپر جی تی که مک لارن گفته برای پیست و رکورد زدن و رقابت با این و پراجکت وان نیست.یه گرندتورر لوکسه.
      البته مک لارنه دیگه نمیشه ماشینی بسازه که نشه تو پیست باهاش رکورد زد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. enzo

    ۲۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (321 ديدگاه)

    فک نکنم تو تاریخ خودروسازی هیچ ماشینی بوده باشه که اندازه این والکری بتونه هوا از زیرش رد بشه برای تولید دانفورس
    چه دیفیوزهای غولی داره یعنی ادرین نیویی هرچی محدودیت دست و پاگیر تو قوانین طراحی فرمول 1 داشته اینجا تلافیشو با والکری درآورده این ماشین 600 -700 کیلو بود میشد بفرستیش کنارماشینای f1 ریس بده :)
    البته خیلی جاهاشم مشخصاً زیبایی فدای ایرودینامیک شده و میدان دید راننده هم به نظر کم میاد ولی ظاهرش متعلق به آیندس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. پارسا ss

    ۲۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (28 ديدگاه)

    قشنگ ترین رقابت تاریخ خودروسازی: بوگاتی شیرون ss هنسی ونوم f5 فراری f80 استون والکری مرسدس پروژکت وان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. فرامرز

    ۲۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    عجب هیولایی ??????

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا