آستون مارتین

استون مارتین تأمین‌کننده پیشرانه فرمول 1 می‌شود؟!

به نظر می‌رسد علاقه استون مارتین برای تأمین پیشرانه‌های فرمول ۱ روز به روز زیادتر می‌شود. زمانی که قوانین جدید از فصل ۲۰۲۱ مسابقات اعمال شوند این علاقه احتمالاً شکل جدی‌تر به خود خواهد گرفت.


فیا در ماه اکتبر برنامه‌های خود برای حفظ پیشرانه ۶ سیلندر ۱.۶ لیتری کنونی را اعلام کرد اما گفت که محدودیت دور پیشرانه ۳ هزار واحد افزایش یافته و سیستم ریکاوری انرژی گرمایی پیچیده و گران‌بهای MGU-H نیز حذف خواهد شد.


جای تعجبی نیست که تأمین کننده‌های کنونی پیشرانه یعنی مرسدس، رنو و فراری شک و تردیدهایی درباره پیشرانه‌های جدید داشته باشند اما علیرغم این موضوع استون مارتین معتقد است می‌تواند فیا را برای اعمال این تغییرات پیشنهادی تشویق کند.


مدیرعامل استون مارتین اندی پالمر می‌گوید:

اگر ما پیشرانه برای فرمول ۱ بسازیم آن را خودان استفاده نخواهیم کرد. ما هم‌اکنون شروع به یافتن شرکای بالقوه کرده‌ایم. این همکاری از نقطه نظر فنی و هم‌چنین ساخت پیشرانه خواهد بود. ما در حال آغاز کارهای مطالعاتی به موازات بررسی قوانین جدید هستیم.

پالمر در مصاحبه با موتور اسپورت گفت که استون مارتین درباره تأثیرات تغییر قوانین بر خودروسازان مستقل نامه‌ای به فیا و لیبرتی مدیا نوشته است. این خودروساز بریتانیایی در نامه خود حمایت از حذف سیستم ریکاوری انرژی گرمایی را نیز ابراز کرده است.

اگر استون مارتین تصمیم بگیرد وارد مسابقات فرمول ۱ شود به احتمال زیاد تأمین کننده پیشرانه‌های تیم ردبول خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (848 ديدگاه)

    به به چه شود. اینگلیس میرود به جنگ با قولها .
    اصلا بدون اینگیلیس کبیر مگر میشود زندگی کرد؟
    مگه نه برادرها و دوستان؟

    thank u brothers

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ارش

      ۲ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (75 ديدگاه)

      انگلیس کبیر؟؟؟!!!چه عشق عجیبی داری شما به انگلیس بله تواناییهای فنی و تکنولوژیکی و تسلطش به علم ودانش پیشرفته شون هم جذابه وهم قابل تحسینه اما در زمینه های دیگر واقعا افتضاح کردن فجایعشون در افریقا آسیا چه توضیحی داره با کثیف کاریهایی که کردن برده داری نژاد پرستی همین مسئله ت یاک و مواد مخدر وابنکه چه بلایی با همین مو اد مخدر بر سر مردم مستعمرشون آوردن مگه کشور ما کم از این پدرسوخته ها َ ضربه دیده کم از دست اینها عقب ماندیم کم توطئه کردن هنوزم دارن میکنن به وقتش که برسه هم باروسیه معامله میکنن هم با امریکا اند سیاست بازی دنیا این انگلیسیها ما هم ماشیناشونو دوست داریم جون ماشبنهای خوبی میزنه ولی لطفااز بزرگی برای این انگلها صحبت نکن ردپاشون به خوبی معلومه کافیه دقیق نگاه کنی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

        ۲ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (1626 ديدگاه)

        دوست عزیز در سابقه اکثر کشورها کارهای وحشتناکی هس. ب گذشته آلمان و آمریکا و کارایی ک کردن نگاه کن،و یا حتی همین ایران، مثلا حمله نادرشاه ب هند و ظلم هایی ک باعث شورش افغانی ها ب فرماندهی محمود افغان شد. سیاست بچه بازی نیس ،هرکشوری اول ب فکر منافع خودش و بعد ب فکر منافع هم پیمان های خودشه. سرنوشت هرملتی رو خودش مشخص میکنه، انگلیسی ها چن تا قرارداد تجاری بدست آوردن توی ایران ولی سوال اینجاس این قرارداد هارو کی امضا کرده؟! یک ایرانی! انگلیسی ها از نفت ما استفاده کردن ولی اگه همچین قراردادی نبود تا چن وقت دیگه ایران میتونس ب تنهایی ب تکنولوژی استخراج دست پیدا کنه؟!
        نمیدونم چرا میخوایم همه چیو مفت بدست بیاریم! اکثر ماها عربارو مسخره میکنیم ولی یکم ازشون یاد نمیگیریم،اول امتیاز استخراج نفت برا یه شرکت خارجی بوده بعد مدتی دولت عربستان درخواست تقسیم سود رو میکنه و بعد مدتی عربستان 5درصد سهامشو میخره و بعد چند دهه کل سهامشو بدست میاره،الان آرامکو انقد بزرگ و با ارزش شده ک آمریکا و انگلیس برا عرضه 5درصد از سهامش ب ارزش حدود 100میلیارد دلار در بورس با هم رقابت میکنن.
        درمورد قحطی ایران هم ک همه انگلیسو باعثش میدونن باید بگم ک اصلا درست نیس همچین چیزی، حتی تعداد کشته ها هم خیلی کمتر از چیزیه ک بقیه فکر میکنن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

          ۲ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (2779 ديدگاه)

          آرش جان اتفاقا ایشون یکی از ضد انگلیسی ترین افراد دنیا هستن!!!!
          که البته اشکالی هم نداره.
          ((با تچکر، خیلی با سیاستی?))
          …………
          بعدشم آرش جان کشوره ما ضرباتی که از روس ها تا الان و چینی ها خورده از هیچ کشوری نخورده.
          و این دوتا کشور رکورد دارن!!!!!((دیگه نیازی نمیبینم بیشتر توضیح بدم یکم مطالعه از منابع معتبر……))
          بعدشم برادر من خودمون هم کم به خودمون صدمه نزدیم((تولید محصولات بی کیفیت مثل پراید و….)) که اینم بیشتر توضیح ندم بهتره.
          ……….
          بنتلی جان اون لینک پایینی که گذاشتین هم خوندم و درسته.
          نمیخوام بگم انگلیسی ها هیچ کاری با ایرانی ها نکردن،ولی ماها زیادی بزرگش کردیم تو این مدت.
          ………
          بعضی ها نمیدونن تکنولوژی و مهندسی بریتانیایی چه لطفی به دنیا کرده.
          بیشترین کمک رو کی به روسیه کرد برای تولید جت انجین؟؟؟
          اصلا کسی تا حالا اسم Tizard Mission رو شنیده؟؟؟
          همش حرف های دیگران رو میزنیم دریغ از اینکه خودمون هم کمی مطالعه کنیم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

        ۲ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (1626 ديدگاه)

        بهتره بدونی ایران قرار بود 1500تا تانک چیفتن بخره ک بعد انقلاب ساخت بقیش کنسل شد و همچنین قرار بود ب دستور محمد رضا شاه ارتقای چلنجر یک روش انجام بشه، چلنجر یک معایبی داشت ولی در کنارش محاسن خیلی خوبی داشت مثه زره فوق پیشرفته چابهام، برو نتیجه جنگی ک این تانک مقابل تانک های عراقی قرار گرفت رو ببین،چلنجر1 با تعداد کمتر و بدون تلفات تانک های عراقی رو شکست میده، ب نظرت اگه چن سال دیرتر انقلاب میشد و ایران چلنجر 1 داشت جنگ 8ساله چقد طول میکشید؟!چن نفر کمتر کشته میشدن؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. Love Cars

        ۳ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (165 ديدگاه)

        اولا کلا ذات سیاست کثیفه،دوما مگه کشورهای دیگه کم کارای کثیف کردن؟فکر میکنم سایتو اشتباه اومدی داداش.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. F۲۲RAPTOR

      ۲ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (2598 ديدگاه)

      not

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. ارش

      ۲ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1549 ديدگاه)

      نه برادر .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. محمد حسین

    ۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (489 ديدگاه)

    من یه چیز رو نمی فهمم !
    حذف سیستم های پیچیده و گرون قیمت موتور دلیلش چیه ؟
    سازنده های دیگه غیر از مرسدس و فراری و رنو نمی تونن چنین موتورهایی بسازن ؟ همین ؟
    خب اگر اینجوری باشه که بهرحال حتی با ساده سازی موتور ، تفاوت هایی بین سازنده های فعلی و سازنده های جدید هم در ساخت موتور و هم شاسی و هم آیرودینامیک قطعا وجود داره.
    خوب اون تفاوت ها رو چکار میکنن ؟ می خوان اونها رو هم به مرور زمان حذف کنن ؟ بگن ما نمی تونیم شاسی بسازیم مثل رنو ؟ نمی تونیم آیرودینامیک طراحی کنیم مثل فراری ؟ پس اون ها رو مجبور کنین از دانش خودشون استفاده نکنن که ما هم بتونیم وارد رقابت بشیم ؟
    اگر منطق شون اینه خوب چرا ایران خودرو وارد فرمول یک نمیشه ؟ بگه بقیه بیان مثل ما موتور در سطح ef7 بسازن که بتونیم با هم رقابت کنیم !!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

      ۲ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1626 ديدگاه)

      دوست عزیز سیستم های پیچیده و گرون قیمت از نظر اقتصادی برا شرکت های دیگه ب صرفه نیس ک همچین هزینه و وقتیو صرف توسعه اینجور موتورا بکنن. فرمول وان یک ورزشه. از طرفی چ دلیلی داره ک همچین سیستم گرون و پیچیده ای در موتور باشه؟!!! اگه هدف ارتقای سطح تکنولوژی موتور برای استفاده در آینده صنعت خودرو باشه ک همه ما میدونیم آینده متعلق ب خودروهای برقی هس . ب نظرم یه موتور ساده و پر قدرت با دوام بالا چیز بدی نیس و نیاز فرمول یک رو برطرف میکنه.
      اینو هم باید بگم ک ارتقای سطح فناوری شاسی و آیرودینامیک خودروهای فرمول یک برای توسعه خودروهای الکتریکی هم مفید هس.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ferrari

        ۳ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (1886 ديدگاه)

        اینکه برای خیلی از شرکتها به صرفه نیست خب یه موضوع عادیه این شرکتها میتونن وارد مسابقات نشن اما یه نکته اینجاهست اونم اینه که اتومبیل رانی برعکس خیلی از رشته های ورزشی جنگ تکنولوژیه کمپانی هایی که واردش میشن و صدهامیلیون دلار هزینه میکنن هدفشون سرگرم کردن مانیست هدفشون دستیابی به فناوری های جدید هستش حذف سیستم بازیابی انژی حرارتی اونم بخاطر اینکه قرار استون و cosworth قراره بیان ضمن اینکه اصلا معلوم نیست با این تغییرات این دوشرکت و کمپانی های دیگه بیان شرم اوره ویه جور بازگشت به عقبه سیستم بازیابی انرژی حرارتی بیش از 80 اسب نیرو تولید میکنه و سکته ی توربو رو ازبین میبره حذف این قطعه ی مهم یعنی تاخیر توربو یعنی کند شدن و افزایش مصرف سوخت وهمه ی اینا بخاطر اینه که این دوتا کمپانی میخوان وارد مسابقات بشن اما چون پولشو ندارن این قطعه رو بسازن باید حذف بشه.نیومدن این دو برند بهتر و ابرومندانه تراز اینه که برای اومدن شزط بذارن
        (اینو هم باید بگم ک ارتقای سطح فناوری شاسی و آیرودینامیک خودروهای فرمول یک برای توسعه خودروهای الکتریکی هم مفید هس)
        یکی از قوانینی که یه تیم برای اومدن به مسابقات باید اونورعایت کنه اینه که توانایی تولید شاسی رو داشته باشن الان برتری مکلارن نسبت به فورس ایندیا چیه؟؟اگه بودجه فورس ایندیا هم اندازه مکلارن بودشاسیش درحد مکلارن میشد یا ردبول که سابقه ی خیلی کمتری ار مکلارن داره اما شاسی های بهتری میسازه ایرودینامیکش هم بهتره.
        یه نکته ی دیگه هم هست اگه استون و cosworth وارد مسابقات بشن قراره موتور کدوم تیم هارو تامین کنن؟؟اگه هوندا تا 2021 بتونه موتور پرقدرت بسازه ردبول بی نیاز میشه ساوبر و هاس هم که مشتری های ثابت فراری شدن فورس ایندیا و ویلیامزهم فکر نمیکنم موتور مرسدس رو ول کنن بیان سراغ cosworth و استون

        موافقم 0
        مخالفم 0
    1. مانی

      ۳ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      به حرفهای اینها اعتماد داری؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. good mood

    ۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (55 ديدگاه)

    فیا با وضع قوانین جدید به اندازه کافی به موتورهای درون سوز که تا خرتناق با فشار بوست توربو کار میکنن کمک کرد…
    خیلی عمل منطقیی خواهد بود که از این بیشتر وارد جنگ تکنولوزی نشن و با نصف کردن تعداد سیلندر ها و گسترش پرخوران های پیشرفته از جذابیت مسابقات کم نکنن در عوض هم به فرمول E و نسل آینده بپردازن هم نسل اتفسموریک حفظ کنن … !
    همه دلمون واسه دوران فرمول یک واقعی (موتورهای تنفس طبیعی و اون صدای گیرا و حس آنالوگ ) تنگ شده
    please stop

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا