آستون مارتین

استون مارتین رکورد نوربرگ رینگ پورشه را می‌شکند؟!

مدیر تیم فرمول ۱ ردبول ریسینگ آقای کریستین هورنر ادعای بزرگی کرده و گفته که خودروی جدید استون مارتین والکری پرو که با همراهی این تیم توسعه یافته می‌تواند رکورد کلی پیست نوربرگ رینگ را که توسط پورشه به دست آمده بشکند.


این خودروساز آلمانی توانست یک دور جهنم سبز را تنها در ۵ دقیقه و ۱۹.۵۴۶ ثانیه طی کند. این کار با نسخه اصلاح شده‌ی خودروی برنده مسابقات لمانز یعنی ۹۱۹ هیبرید به دست آمده است. رکورد جدید این پیست ۵۲ ثانیه سریع‌تر از رکورد قبلی ثبت شده توسط استفان بلوف در پشت فرمان پورشه ۹۵۶ C سال ۱۹۸۳ بوده است.


اگرچه گمانه‌زنی‌هایی درباره ثبت رکورد سریع‌تر با ۹۱۹ اوو وجود داشته اما همین رکورد هم باعث شده درها برای ثبت رکوردهای بهتر باز باشد.


در گرندپری اتریش هفته پیش صحبت‌هایی درباره استفاده مرسدس از یکی از خودروهای فرمول ۱ چند سال پیش خود برای شکستن رکورد پیست نوربرگ رینگ به میان آمد. اگرچه به نظر می‌رسد تیم تحت هدایت رهبری توتو ولف ایده‌ی انجام چنین کاری را در ذهن می‌پروراند اما او تأکید داشته خود مرسدس احتمالاً چنین تجربه‌ای نخواهد داشت. هم‌اکنون زمان خوبی برای ذکر این نکته است که پیش از ثبت رکورد در جهنم سبز، پورشه توانست رکورد فرمول ۱ مرسدس در پیست اسپا فرانکوشمپس را حدود یک ثانیه بهبود ببخشد.


اگرچه مرسدس احتمالاً به این زودی‌ها به رکورد نوربرگ رینگ حمله نخواهد کرد اما دیگر تیم تاپ فرمول ۱ جلو آمده و می‌گوید شانس کنار زدن پورشه را دارد. کریستین هورنر در مصاحبه با RaceFans گفته که استون مارتین والکری AMR پرو توسعه یافته توسط این تیم می‌تواند در جهنم سبز یک رقیب ترسناک باشد. او گفته است:

مشکل این است که خودروی پورشه رکوردی را در اسپا زد که توسط خودروی فرمول ۱ مرسدس به دست آمده بود. من مطمئن نیستم که یک خودروی فرمول ۱ بتواند این کار را انجام دهد اما فکر می‌کنم والکری (نسخه مخصوص پیست این خودرو) می‌تواند یک رقیب قابل باشد. هنوز چند سال با این کار فاصله داریم زیرا این خودرو در فازهای توسعه‌ای بوده اما اگر این خودرو نتواند چنین کاری را انجام دهد کاملاً متعجب خواهم شد.


استون مارتین والکری اولین تلاش این برند بریتانیایی برای ساخت یک هایپرکار است. این خودرو توسط آدریان نیووی نابغه فرمول ۱ طراحی شده و البته در ساخت آن استون مارتین، کثورث و ردبول حضور داشته‌اند. اگرچه نسخه متمرکز روی پیست والکری در جاده می‌تواند حضور داشته باشد اما نسخه مخصوص پیست آن نیز از راه خواهد رسید.

این اولین باری نیست که ادعاهای بزرگی درباره والکری AMR پرو مطرح می‌شود. زمانی که سال پیش از این پروژه رونمایی شد استون مارتین قول ارائه پرفورمنسی در حد فرمول ۱ را داد. وزن این خودرو یک تن خواهد بود و از یک پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری سفارشی با قدرت ۱۱۰۰ اسب بخار و سیستم هیبریدی KERS سود خواهد برد.

تمامی ۲۵ دستگاه در نظر گرفته شده از این اسلحه‌ی ۳.۲ میلیون دلاری قبلاً فروخته شده‌اند و در سال ۲۰۲۰ هم شاهد معرفی آن خواهیم بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. فرچه

    ۱۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (3 ديدگاه)

    پورشه هم سبک تره هم قدرتش بیشتر
    Weight: 849 kg (888 kg including driver ballast)
    قدرت هم 1160 اسب بخار بدون بوست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۱۲ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (144 ديدگاه)

      این بوستی که میگی توی 918 هم هست.دقیقا چیه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ایمان

    ۱۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (3897 ديدگاه)

    شکستن رکورد پورشه کار خیلی سختیه ولی آستون مارتین حرف الکی نمیزنه چون به این ماشین ( والکری ) واقعاً اعتقاد داره و منم حدس میزنم توان رقابت با پورشه رو داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. enzo

    ۱۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (321 ديدگاه)

    پیش بینیم اینه که رکورد پورشه تو پیست اسپا امسال بعد از گرندپری بلژیک اگر شرایط پیست خشک باشه دوباره برگرده دست یه ماشین فرمول 1
    احتمالا به دست همیلتون یا فتل شکسته میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. HAMID.HEMI

    ۱۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    پرو توسعه یافته یعنی چی ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. NAVID۰۰۹۸

    ۱۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    یکی از دقیق ترین خودروسازان دنیا که برای ریز به ریز ماشینهاش مهندسی و طراحی میکنه پورشه هست .
    هنوز بعد از این همه سال از ابتدای عرضه اولین مدل پورشه تا حالا شرکت هیچ عقبگردی نداشته و روز به روز به افتخاراتش افزوده میشه ، این نشون میده که چه مدریتی دارند آلمانها .
    منتظر تیم فوتبال کاملاً اُعجوبه ای برای جام جهانی ۲۰۲۲ باشید و ببینید چطور اصلاح میکنند با قدرت مدریتشون .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Khosrow

    ۱۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    این ماشین حساب نمیشه پس رکوردش هم نباید ثبت بشه / ماشین کاربردی رکوردش مهمه نه فرمول وان مخفی به سبک استون / شبیه همه چیه الا اتومبیل ..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا