آستون مارتین

برنامه‌های آستون مارتین برای عرضه مدل‌های بیشتر

شما می‌توانید به اندی پالمر مدیرعامل استون مارتین بگویید که دوباره برای کارلوس گون کار کند. گون، کسی که برخلاف پیش‌بینی‌ها اتحاد موفقیت‌آمیزی را بین رنوی فرانسوی و نیسان ژاپنی به وجود آورد مردی است که برنامه را دوست دارد. “برنامه‌ی احیای نیسان”، ” برنامه‌ی ۱۸۰ نیسان” و “قدرت نیسان ۸۸” همگی توسط کارلوس گون و برای شرح دید استراتژیک او به آینده‌ی این خودروساز اعلام شده‌اند.

Aston Martin CEO Andy Palmer
Aston Martin CEO Andy Palmer
پالمر در اکتبر ۲۰۱۴ به استون مارتین پیوسته و پیش از آن به مدت ۲۳ سال در نیسان کار می‌کرده است. پالمر به وضوح در هنگام صحبت کردن از “برنامه‌ی قرن دوم” استون مارتین به رئیس قدیمی خود شباهت دارد. پالمر می‌خواهد تا این برند افسانه‌ای انگلیسی را دگرگون کند.

 Aston Martin AM-RB 001
Aston Martin AM-RB 001
چندین سال گذشته استون برای بقا جنگیده و حالا زمان آن است تا سهامداران برای گسترش مدل‌های تولیدی متقاعد شوند. بخشی از آن استراتژی بقا دربردارنده‌ی اعلام تولید خودروهایی چون استون مارتین ولکان و هایپر AM-RB 001 بوده است.

2017-Aston-Martin-DB11-front-three-quarter-in-motion-12

Aston Martin DB11 Launch. Siena, Italy. July 2016. Photo: Drew Gibson
اما با عرضه‌ی مدل DB11 هم‌اکنون تمرکز اصلی روی بهبود و گسترش مدل‌های تولیدی است. DB11 اولین خودرو از هفت خودرویی است که به گفته‌ی پالمر در هفت سال آینده به بازار می‌آیند. او می‌گوید که سرمایه‌گذاران پول لازم برای طراحی و توسعه‌ی چهار مدل از آن‌ها را نیز پرداخت کرده‌اند.

برنامه‌ی DB11 بخش قابل‌توجهی از آن پول را بلعیده زیرا بخش اعظم سخت‌افزار را برای مدل‌های دیگر تهیه نموده است. در طی دو یا سه بعد مدل‌های ونکوئیش و ونتیج جدید به DB11 ملحق خواهند شد. هر دو خودرو عناصر معماری، سخت‌افزار قوای محرکه و معماری الکتریکی دایملر را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند. البته ونتیج از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی AMG به عنوان بخشی از معامله با دایملر که هنوز ۵ درصد سهام استون مارتین را در اختیار خود دارد سود خواهد برد.

Aston Martin DBX Concept 2015
Aston Martin DBX Concept 2015
پالمر خاطرنشان می‌کند که زیرساخت کنونی خط تولید استون مارتین عمری بیش از ۱۲ سال دارد. چیزی که او اسمش را فاز گسترش می‌گذارد با عرضه‌ی کراس اوور DBX ادامه می‌یابد. این خودرو در کارخانه‌ی جدیدی در ولز ساخته خواهد شد.

تولید DBX که پروفایلی کوپه مانند با چهار درب خواهد داشت برخلاف کانسپتی که در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۵ به نمایش در آمد احتمالاً اولین خودروی هیبرید استون خواهد بود و در آن پیشرانه‌های الکتریکی برای به حرکت درآوردن چرخ‌های جلو بکار گرفته خواهند شد. پالمر اعتقاد دارد DBX می‌تواند همان کاری را که کاین برای پورشه انجام داد را برای استون نیز انجام دهد و سرمایه لازم برای طراحی و توسعه‌ی مدل‌های جدید را برای استون مارتین به ارمغان بیاورد. حجم فروش سالیانه ۷ هزار دستگاه برای DBX در نظر گرفته شده که تعدادی برابر با میزان فروش دیگر مدل‌های استون خواهد بود.

Aston Martin Lagonda Taraf
Aston Martin Lagonda Taraf
پالمر سه خودروی دیگر را نیز به لیست تولید در سال‌های آتی اضافه می‌کند. دو خودرو سدان هستند که نشان لاگوندا خواهند داشت. پالمر چیزی نمی‌گوید اما موفقیت لاگوندا Taraf پیشنهاد می‌کند که نسخه‌ی سطح بالا اندازه‌ای در حدود میباخ S600 خواهد داشت. همانند DBX، لاگونداها احتمالاً قوای محرکه‌ی هیبریدی خواهند داشت. پالمر می‌گوید که هیبریدی شدن برای ما به اندازه‌ی مرگ و پرداخت مالیات اجتناب‌ناپذیر است!

Aston Martin Lagonda Taraf
Aston Martin Lagonda Taraf
آخرین خودرویی که در برنامه‌ی استون مارتین اعلام‌شده یک مدل اسپورت پیشرانه وسط است که برای رقابت با خودروهایی چون فراری ۴۸۸ و مک لارن ۶۷S طراحی شده است. هایپرکار AM-RB 001 اولین خودروی استون با پیشرانه‌ی قرار گرفته در قسمت میانی است و پالمر می‌گوید این شروع یک کار اصل و نسب‌دار است.

2018_aston_martin_am-rb_001_12
آدریان نیووی کسی که طراحی این هایپرکار را به عهده داشته می‌گوید که دوست دارد کاری انجام دهد تا همین تکنولوژی‌ها در خودروهای عادی‌تری نیز بکار گرفته شوند تا افراد بیشتری بتوانند از آن لذت ببرند.

Aston Vulcan
منبع: motortrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. ACE

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (218 ديدگاه)

    ببینیم کراس اوور استون مارتین چی از آب درمیاد.
    استون واقعا ماشین خاص و با شخصیتی هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. علي

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (969 ديدگاه)

    تو عکس اول اندی پالمر همچین با ی ژستی وایستاده که انگار با همه میخواد دعوا کنه. فکر کنم دوره جودو رفته . به هر حال آستون تو میتونی اگه بخوای و البته با کمک اینو اون . فقط بخواه. دیگه طراحی ماشیناش داره شبیهه بقیه میشه ، فکر کنم کم کم گم بشه و خاص نباشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حسین

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (64 ديدگاه)

    ای کاش ماشین جیمز باند توی نسخه آخر فیلم
    مدل 9 بود فکر کنم
    اون به تولید انبوده میرسید واقعا طراحی و استایل محشری داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. فقیر

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (168 ديدگاه)

    گودزیلای اروپا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. fara2001

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (201 ديدگاه)

    همیشه طراحی های استون دریچه جدیدی از زیبایی شناختی رو ،بروی انسان باز میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. بنتلی

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    واقعا کاری ک اندی پالمر برا استون مارتین انجام داد کمتر از دیوید براون نیس! البته وجود مارک ریچمن هم بی تاثیر نبوده و خیلی کمک کرده به استون مارتین!پالمر و ریچمن دو فرد مهم برا استون مارتین هستن.
    شاهین جان با احترام فراوان ب شما و ترجمه خوبتون و تشکر ب خاطر زحمتی ک میکشید، فک کنم یکم مطلب اصلی ک ترجمه شده مشکل داره،چون استون مارتین قراره یک سدان لاگوندا تولید کنه و محصول دیگه لاگوندا کراس اووره،مدل سدان دیگه استون مارتین راپید الکتریکی هس،ابعاد لاگوندا تارف هم اندازه بنز مایباخ هس و قراره سدان بعدی لاگوندا کشیده تر باشه و یا شاید نسخه کشیده تر داشته باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حميد

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    منکه تا حالا سوار سوپر ماشین نشدم برا همین هم أصلا نمی تونم بگم چه حسی داره اگه کسی تجربش رو داره برام بنویسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فقط انگلستان

      ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1046 ديدگاه)

      وقتی می شینی توشون احساس می کنی روی زمین نشستی اینقدر ارتفاعشون کمه بعد که گاز می دی محکم به صندلی می چسبی که خیلی بهت صفا می ده و صدای اگزوز هم کاری می کنه که دوست داشته باشی پاتو از روی گاز بر نداری همه مردم هم نگاهت می کنن و می گن خوش به حالش بعد می ری به یه رستوران یه مرغ سرخ شده ی خوشمزه هم می زنی به رگ .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. علی"عضو انجمن حمایت از لگن سازان ایرانی"

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (204 ديدگاه)

    استون مارتین مثل رولز رویس خاصه. عکس اخری تو اولین نگاه یه دیقه به وایپر نسبتش دادم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. uss zumwalt DDG-1000

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    طراحی های مدل مفهومی هاش خیلی قشنگ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. احمد باقری

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ماشینهای خیلی باحالی طراحی می کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. 1A1

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (144 ديدگاه)

    استون مارتین اصلا یک برند با شکوه و خاصه اسمش که میاد میگی پس شاهزاده ای چیزی اومده خیلی دوستش دارم طراحی اشم که زیبایی میشینه روش

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا