آستون مارتین

حضور استون مارتین والکری در کلاس جدید هایپرکارهای لمانز

استون مارتین با حداقل دو خودروی مسابقه‌ای والکری وارد فصل ۲۰۲۰-۲۰۲۱ مسابقات قهرمانی استقامت جهانی فیا WEC خواهد شد. این شرکت به دنبال قهرمانی در این مسابقات و همچنین مسابقات ۲۴ ساعته لمانز می‌باشد.


اندکی پس از تأیید شکل‌گیری کلاس هایپرکارهای WEC که جایگزین کلاس فعلی LMP1 می‌شود، استون مارتین تعهد خود برای حضور در مسابقات با خودروی مسابقه‌ای والکری را اعلام کرد.

کلاس جدید هایپرکارها اساساً به خودروهای شرکت کننده اجازه خواهد داد که ظاهری شبیه مدل‌های تولیدی و جاده‌ای داشته باشند و به این ترتیب ارتباط بازاریابی قوی‌تری بین مسابقات و خودروسازان برقرار خواهد شد. این قوانین همچنین اجازه می‌دهند تیم‌ها از سیستم‌های آئرودینامیکی فعال استفاده کنند و حداقل وزن ۹۸۰ کیلوگرمی داشته باشند.


استون مارتین اشاره‌ی زیادی به جزئیات فنی والکری مسابقه‌ای نداشته بنابراین نمی‌دانیم که آیا خودروی استون مارتین در فصل ۲۰۲۱ از قوای محرکه‌ی هیبریدی استفاده خواهد کرد یا نه. این برند بریتانیایی تنها گفته که خودروی نهایی از نسخه‌ی الهام گرفته از مسابقات پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری تنفس طبیعی سود خواهد برد.

بیانیه‌ی استون مارتین در شصتمین سالگرد پیروزی این شرکت در مسابقات لمانز ۱۹۵۹ و با خودروی DBR1/300 منتشر شده است. اندی پالمر مدیرعامل این شرکت گفته است:

دیوید براون در سال ۱۹۵۹ به اینجا آمد و با خودرو و تیمی از رانندگان به پیروزی دست یافت. ما به دنبال تکرار همین موفقیت در فصل ۲۰۲۱ خواهیم بود. استون مارتین والکری گزینه‌ای عالی برای روبرو شدن با این چالش بوده و با قوانین هایپرکارهای جدید فیا همخوانی خوبی دارد.

او ادامه می‌دهد:

چه چیزی می‌تواند تحریک‌کننده‌تر از پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر استون مارتین در دست‌یابی به موفقیت باشد؟

استون مارتین والکری نتیجه‌ی همکاری بین این خودروساز و شرکت ردبول است. آدریان نیووی مدیر فنی ارشد ردبول طراحی این خودرو را انجام داده است. انتظار می‌رود والکری جاده‌ای قوی‌ترین خودروی جاده‌ای تاریخ این شرکت باشد.


استون مارتین، تویوتا و اسکودریا کامرون گلیکنهاوس از جمله شرکت‌هایی هستند که حضور خود در مسابقات را به‌صورت رسمی اعلام کرده‌اند. البته گفته شده مک لارن نیز با اسپیدتیل و حتی فراری با SF90 استراداله در این مسابقات حضور خواهند یافت.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. الف.ی

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1640 ديدگاه)

    خوبه
    در مورد فرمول یک و ورود در 2021 صحبتی نکردن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مانی

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    تغییر خوبی دادن
    زندگی به لمانز در حال مرگ برمیگرده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا