آستون مارتین

استون مارتین ونتیج GTE جدید، مرد استقامت!

به دنبال رونمایی از نسل جدید استون مارتین ونتیج، بخش مسابقه این برند از نسل جدید ونتیج GTE مسابقه‌ای نیز پرده‌برداری کرد.

استون مارتین ونتیج GTE
ونتیج GTE که به همراه مدل جاده‌ای توسعه یافته خودرویی مسابقه‌ای است که برای حضور در رقابت‌های قهرمانی استقامت جهان فیا ساخته شده و برای کلاس GTE طراحی شده است. بخش مسابقه استون مارتین قبلاً بیش از ۱۳ هزار کیلومتر تست را در خلال فرایند توسعه داشته که از جمله آن‌ها می‌توان به طی ۳۰ ساعته موفقیت‌آمیز خودرو در پیست ناوارای اسپانیا اشاره کرد.

استون مارتین ونتیج GTE
استون مارتین جزئیات فنی زیادی از GTE جدید را منتشر نکرده اما خودروی مورد بحث به اسپلیتر جلو، کاپوت تهویه دار و سیستم اگزوز با خروجی‌های در بخش جانبی مجهز شده است. ونتیج GTE همچنین دارای پنجره‌های سبک‌وزن، آینه‌های آئرودینامیک و رینگ‌های مسابقه‌ای است. از دیگر تغییرات قابل‌توجه می‌توان به وجود بال و دیفیوز عقب بزرگ اشاره کرد.

استون مارتین ونتیج GTE
درحالی‌که استون مارتین جزئیات فنی را منتشر نکرده اما تأیید شده این خودرو دارای پیشرانه ۸ سیلندر ساخت مرسدس-ای ام جی خواهد بود. هنوز حرفی درباره قدرت این پیشرانه زده نشده اما استون مارتین می‌گوید رانندگان کارخانه تلاش سختی برای بهینه کردن قابلیت رانندگی و پرفورمنس ونتیج GTE داشته‌اند.

خودروی مذکور به سیستم تعلیق Öhlins و ترمزهای Alcon مجهز است. همچنین لاستیک‌های مسابقه‌ای سفارشی توسط میشلین توسعه یافته‌اند.

استون مارتین ونتیج GTE


این خودرو توسط دسته‌ای از رانندگان بسیار باتجربه و موفق از جمله دارن ترنر، جانی آدام، نیکی تیم، مارکو سورنسن و الکس لین رانده خواهد شد.


مدیر بخش مسابقه استون مارتین می‌گوید:

موتور اسپورت بخش اساسی DNA استون مارتین بوده و تعهد ما به رقابت‌های قهرمانی دنیا قوی‌تر از هر زمان دیگری است. این یک عصر طلایی برای مسابقات GT بوده و عرضه ونتیج GTE تضمین خواهد کرد که استون مارتین پیشروی مسابقات قهرمانی استقامت خواهد ماند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. ارش

    ۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    متاسفانه گویا فرم چراغهای جلو بحث برانگیزشده مردم زیاد انتقاد کردن در هر سایت ماشینی در قسمت نظراتش اعتراض زیادی کردن.واقعا برای همچین فرم بدنه زیبایی حیفه چراغهای جلو این شکلی طراحی بشه.هرچند من از این مدل خیلی خوشم آمده و مشکلی نمی بینم.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

      ۳ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1626 ديدگاه)

      آرش جان چراغ جلوی ونتیج جدید شبیه نسل قبلی هس ک فقط یکم باریکتر شده.
      از نظر من چراغ ونتیج جدید شبیه چشم نیمه باز هس و زیبا و خشنه.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. shirko.mercedesbenz

    ۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (499 ديدگاه)

    چراغای جلوش خیلی زشته ، از استون بعید بود .

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Amirho3ein

      ۳ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (128 ديدگاه)

      دقیقا اگه ارم استون رو نداشت مثل یک کانسپت اینده نگرانه از یک شرکت تازه وارد به نظر میرسید از لحاظ پرفورمنس که حرفی برای گفتن باقی نمیذاره اما از لحاظ طراحی چطور ممکنه شکتی که DB11 رو تولید کرده و خودروی مثل one 77 داره همچین طرحی رو بزنه؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. DEADPOOL

    ۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (39 ديدگاه)

    من کشته ی این رنگ سبزم واقعا بهشون میاد هم این هم ولکان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ایلیا

    ۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (731 ديدگاه)

    انگار تمام قسمت های خودرو رو طی چند سال طراحی کردن و چراغ های جلو رو طی چند ساعت،
    انگار ی نفر این چراغ های جلو رو داده دست استون و گفته اگه میتونید ی ونتیج رو جوری طراحی کنید که حتی با این چراغ ها هم زیبا بشه و انصافا استون هم این کار رو به بهترین شکل انجام داده، تمام قسمت های ماشین چشم نواز طراحی شدن و جور چراغ های جلو رو میکشن.
    چراغ های جلو من رو یاد نقاشی های ساده ی بچه های ابتدایی میندازه درحالیکه با دیدن بقیه ی قسمت های این ماشین یاد ماشین های آینده در فیلم های تخیلی میفتم،
    در مجموع زیباست و این خود استون بوده که با طراحی های بی نظیرش توقع همه رو بالا برده.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا