آستون مارتین

استقبال فوق‌العاده از استون مارتین AM-RB 003

استون مارتین اعلام کرده تقاضا برای خودروی جدید AM-RB 003 کاملاً فراتر از ظرفیت تولید موردنظر بوده و همین امر باعث شده بریتانیایی‌ها اقدام به دست‌چین کردن برخی مشتریان برای خرید بچه‌ی والکری کنند.

اندی پالمر مدیر اجرایی استون مارتین که در مراسم اعلام گزارش مالی سه ماهه‌ی نخست سال جاری این خودروساز سخن می‌گفت اعلام کرد: “ما هم‌اکنون وظیفه‌ی گزینش مشتریان در لیستی رو به رشد را بر عهده‌ داریم.” این شرکت تنها ۵۰۰ دستگاه از سوپرکار جدیدش را خواهد ساخت.


چندی قبل اعلام شده بود این خودرو از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر توربوی هیبریدی شده با قدرت کل ۱۰۰۰ اسب بخار استفاده خواهد کرد. این نیروی عظیم از طریق یک گیربکس ۸ سرعته ی دوکلاچه ی الهام گرفته از مسابقات فرمول ۱ و همچنین یک دیفرانسیل لغزش محدود به زمین انتقال خواهد یافت.

زیرساخت بچه‌ی والکری مونوکوک فیبر کربنی کاملی خواهد بود که باعث می‌شود وزن AM-RB 003 کمتر از ۱۳۵۰ کیلوگرم باشد. هدف شرکت دست‌یابی به شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۵ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت فراتر از ۳۵۴ کیلومتر در ساعت می‌باشد.


این خودرو از سیستم چهار چرخ محرک الکتریکی، سیستم تعلیق فعال، کنترل پلتفرم، تنظیم ارتفاع سواری فعال و سیستم‌های دامپینگ برگرفته از والکری سود خواهد برد.

البته خرید AM-RB 003 اصلاً ارزان نخواهد بود چراکه قیمت آن در آمریکا حدود ۱.۱ میلیون دلار اعلام شده است. مشتریان برای خرید این خودرو باید پیش‌پرداخت ۳۰۰ هزار دلاری را به حساب استون مارتین واریز کنند و البته اولین نمونه‌های آن تا سال ۲۰۲۱ به دست مشتریان نخواهد رسید.


افرادی که نمی‌توانند AM-RB 003 را بخرند شاید دوست داشته باشند نیم‌نگاهی به نسل جدید ونکوئیش بیندازند که پاسخی مناسب به مک لارن ۷۲۰S و فراری F8 تریبوتو محسوب می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. مهراد

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (761 ديدگاه)

    رو چه حساب به این گولاخ میگید بچه والکری ؟؟

    این خودش خان داییه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. BMW

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (584 ديدگاه)

    این خودرو ها اگه معرفی بشن دیگه بهترین سوپر اسپرت ساز انگلیس مکلارن نیست بلکه آستون هست واقعا عالی داره کار میکنه بهترینهارو دور هم جمع کرده و بهترین نتیجه رو هم خواهد داشت بنظرم این سیاست آستون میتونه زنگ خطری برای جایگاه فراری به عنوان بهترین سوپرت اسپرت ساز جهان هم باشه….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ایمان

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    فکر کنم ، فکر کنم سوپرکار هیبریدی فراری کاری کنه که این ماشین زیاد تو چشم نباشه البته این حدس منه
    رقابت در بخش سوپر اسپرت ها و هایپرکارها داره به اوج خودش میرسه ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Ferrari Fxx K Evo

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    از نمای عقب یکم شبیه پروجکت وان شده

    نظز شخصی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا