آستون مارتین

مهم‌ترین استون مارتین دنیا آماده ثبت رکورد

استون مارتین در طول تاریخ بیش از یک قرنی خود برخی از جذاب‌ترین خودروهای اسپورت و مسابقه‌ای را ساخته است. یکی از مهم‌ترین خودروهای تاریخ این کمپانی پرافتخار بریتانیایی مدل DBR1 است.


این خودروی مدل ۱۹۵۶ اولین نسخه از ۵ مدل ساخته شده بوده و تقریباً در شرایط اصلی خود باقی مانده است. این خودرو در حراجی چند ماه پیش شرکت کرده بود.


پاسخ استون مارتین به رقبایی چون مرسدس ۳۰۰ SLR و فراری ۲۵۰ GTO در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز سال ۱۹۵۹ برنده شده است. خودروی مورد بحث ما شجره‌نامه مسابقه‌ای خاص خود را داشته و در مسابقات نوربرگ رینگ همان سال و به رانندگی سر استرلینگ موس برنده شده و به تیم خود کمک کرده تا عنوان قهرمانی خودروی اسپورت دنیا را به دست آورد؛ عنوانی که اولین بار به یک تیم بریتانیایی رسیده است. کارول شلبی و جک برابم و روی سالوادوری نیز این خودرو را رانده‌اند.


این خودرو بعد از مسابقات یاد شده بازنشسته شد و به مالکان شخصی فروخته شد. DBR1 یاد شده در رویداد پبل بیچ سال ۲۰۰۱ به نمایش درآمد. هم‌اکنون خودروی یاد شده به فروش خواهد رسید.

این اولین باری است که یک DBR1 در حراجی عمومی شرکت می‌کند و حراجی RM Sotheby انتظار دارد با بهای بالای ۲۰ میلیون دلار فروخته شود. این موضوع نه تنها می‌شود خودروی مذکور به گران‌ترین خودروی تاریخ استون مارتین تبدیل شود بلکه ارزشمندترین خودروی بریتانیایی نیز خواهد بود.

محض اطلاع بد نیست به این نکته اشاره کنیم که استون مارتین Ulster Competition مدل ۱۹۳۵ تا ۲.۵ میلیون دلار قیمت‌گذاری شده است. یک دستگاه DB4GT بهای حدود ۷ میلیون دلاری داشته و یک خودروی مسابقه‌ای مدرن DBR9 قیمت ۳۷۵ هزار دلاری دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (17 ديدگاه)

    جووووون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. علی

    ۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (31 ديدگاه)

    خیلی زیباست?

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا