آستون مارتین

بررسی آستون مارتین DB11 AMR مدل 2019

در گذشته نه چندان دور، شرکت آستون مارتین مدل DB11 را به پیشرانه V-8 با توان خروجی ۵۰۳ اسب بخار و گشتاور ۶۷۵ نیوتن متر مجهز کرده بود که حدود ۲۰۴ کیلوگرم سبکتر از نسخه ۱۲ سیلندر بود.

 آستون مارتین DB11 AMR
سپس در طی یک سری تغییرات، سیستم تعلیق و اجزای فنی آن مورد به‌روزرسانی قرار گرفت . نتیجه این تغییرات نه تنها منجر به ایجاد پرفورمنسی نزدیک به نسخه گرانتر ۱۲ سیلندر بود بلکه کیفیت رانندگی با آن را نیز افزایش داد.

 آستون مارتین DB11 AMR
با این تفاسیر می‌شود گفت که DB11 مُرده است و جای خود را به جانشینی خلف، تحت عنوان DB11 AMR سپرده است. آقای اندی پالمر به عنوان مدیرعامل برند آستون مارتین اعلام کرده که این شرکت بریتانیائی در طی ۱۸ ماه گذشته موفق به فروش ۴۲۰۰ دستگاه DB11 شده است. این خودرو مِن بعد تحت عنوان DB11 AMR به بازار عرضه خواهد شد.

 آستون مارتین DB11 AMR
آستون مارتین DB11 AMR اینک قادر به تولید ۶۳۰ اسب بخار قدرت بوده که حدود ۳۰ واحد بیشتر از مدل v12 است. گشتاور حاصل از پیشرانه V-8 با نسخه V-12 یکسان و برابر ۷۰۰ نیوتن متر است. این رقم تنها ۲۴ نیوتن متر بیش از پیشرانه V-8 قبلی است.

 آستون مارتین DB11 AMR
حداکثر سرعت AMR به ۳۳۵ کیلومتربرساعت میرسد که حدود ۱۳ واحد فراتر از سرعت مدل ۱۲ سیلندر و ۱.۶ کیلومتربرساعت بیشتر از بنتلی کانتیننتال جی تی است. همچنین توان خروجی AMR معادل چهار اسب بخار بیشتر از کانتیننتال GT بوده اما گشتاور ۹۰۰ نیوتن متری بنتلی، ترمز پیشتازی AMR را در همین جا می‌کشد. شتاب صفر تا صد AMR بر حسب ادعای شرکت سازنده، تنها معادل ۳.۷ ثانیه است. لازم به ذکر است این رقم در بررسی های انجام شده بر روی نسخه قبلی DB11 معادل ۳.۸ ثانیه بود.

 آستون مارتین DB11 AMR
علاوه بر ارتقای عملکرد پیشرانه‌ آستون مارتین AMR، بهبود سیستم تعلیق نیز یکی دیگر از نقاط قوت این خودرو به شمار می‌رود. عمده تغییرات صورت گرفته بر روی تعلیق قسمت عقب این خودرو بوده است که در نتیجه هندلینگ بهتری را نصیب AMR نموده است. همچنین کیفیت سواری آن نیز چندان مورد مصالحه قرار نگرفته و کاهش نیافته است.

 آستون مارتین DB11 AMR
از نظر بصری نیز تغییرات مناسبی در این خودرو صورت گرفته است. قطعات براق به رنگ مشکی در برخی نقاط بدنه به چشم می‌خورند و فیبر کربن نیز به صورت سفارشی تقریبا برای اکثر قطعات اجزای بدنه، از سقف و آینه‌ها گرفته تا اسپلیتر، دیفیوزر و رکاب‌ها، قابل ارائه خواهد بود.

 آستون مارتین DB11 AMR
همچنین رینگ‌ها با نمونه اسپرت‌تر ۲۰ اینچی فورج‌کاری شده، جایگزین شده‌اند. طرح‌های مشکی رنگ به داخل کابین نیز سرایت کرده‌اند. آلکانترا بسیاری از بخش ها را پوشش داده و خطوطی به رنگ سبز فسفری، به گونه‌ای هماهنگ با نمای بیرونی در داخل کابین آستون مارتین AMR به چشم می‌خورند. اگر چه تغییرات ظاهری چندان زیاد به نظر نمی‌رسد اما به هر حال، سیمای جذاب‌تری را برای این خودروی زیبا به ارمغان آورده است.

 آستون مارتین DB11 AMR
در همان ابتدای حرکت با AMR متوجه هندلینگ بهتر خودرو نسبت به نسل قبل خود خواهید شد. آستون مارتین AMR یکی از آن خودروهایی است که که از همان ابتدا بایستی آن را در حالت رانندگی اسپرت قرار دهید. در این حالت، سواری بسیار نرم و رفاه بخش است.

 آستون مارتین DB11 AMR
برای رانندگی پر سرعت و هیجان‌انگیز بایستی حالت اسپرت پلاس را انتخاب کنید. این خودروی ۱۹۰۲ کیلوگرمی، یک حالت رانندگی دیگر نیز دارد تا بتواند تمام قدرت خود را به رخ بکشد و آن حالت Track است.

 آستون مارتین DB11 AMR
در حالت استاندارد نیز، سیستم تعلیق کاملا از حالتی اسپرت‌گونه برخوردار است. همچنین حالت رانندگی اسپرت برای جاده‌های بین شهری باریک و پر پیچ و خم و البته کمی ناهموار مناسب است و حالت Track با سیستم تعلیق سفت‌تر، کنترل بدنه بهتری از خود به نمایش می‌گذارد.

 آستون مارتین DB11 AMR
با توجه به رانندگی که با این خودرو داشتیم، به نظر ما این طور احساس می‌شود که AMR در حدود ۵ درصد از نسخه قبلی DB11 قوی‌تر باشد. از حیث شتاب‌گیری و یا قدرت ترمزها، تفاوت زیادی توجه انسان را به خود جلب نمی کند، حتی در سرعت های بالاتر شتابگیری سخت‌تر انجام می‌گیرد .

عملکرد جعبه دنده بسیار بهتر از قبل شده است. البته  AMR هنوز هم از همان گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ZF بهره می‌برد. تعویض دنده‌ها در حالت اتوماتیک بهتر از قبل انجام می‌شود. البته ما ترجیح دادیم تا از حالت تعویض دستی با استفاده از پدل شیفتر های بزرگ پشت غربیلک فرمان استفاده کنیم.

تفاوت اساسی که بین دو حالت اسپرت و Track وجود دارد، این است که در حالت رانندگی Track عمل تعویض دنده‌ها با زمختی بیشتری همراه است که البته گاهی دوست داشتنی است و گاهی چندان مورد علاقه شما واقع نخواهد شد. اما در این بین، طنین صدای غرش پیشرانه در هر حالتی جذاب و هیجان انگیز خواهد بود.

 آستون مارتین DB11 AMR
همچنین در یک اتوبان سرعت آزاد آستون مارتین AMR سریعا به سرعت ۲۸۱ کیلومتربرساعت رسید و می توانست سریعتر نیز حرکت کند.

 آستون مارتین DB11 AMR
به طور کلی، اگرچه AMR صرفا یک خودروی اسپرت نیست اما قوای محرک فوق العاده‌ای دارد، زیبا و قدرتمند است و اینک از جلوه‌های بصری جذاب‌تری نیز نسبت به گذشته برخوردار شده است.

 آستون مارتین DB11 AMR
AMR یک GT قانع کننده و بسیار هیجان‌انگیز است. نه تنها اختلاف عملکردی آنچنانی میان مدل V12 و AMR V8 وجود ندارد، بلکه رانندگی با AMR بهتر و لذت بخش‌تر است. اگر ما توانایی مالی خرید DB11 را داشتیم، حتما نسخه V12 را فراموش می‌کردیم و به سراغ DB11 AMR می رفتیم.

 آستون مارتین DB11 AMR

منبع: motortrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. سروش

    ۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (117 ديدگاه)

    خدای این استون مارتین جدا زیباس و پر قدرت

    موافقم 6
    مخالفم 0
  2. ایمان

    ۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    یک ماشین همه چی تمام از آستون مارتین ????

    موافقم 3
    مخالفم 0
  3. آرین

    ۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (94 ديدگاه)

    خسته نباشید بهتون میگم بابت ترجمه و نوشتن مقاله
    به عنوان یه پیشنهاد فکر میکنم اگر متن با عکس هماهنگ باشه بهتره
    مثلا قسمتی که در مورد کابین نوشته کنار عکس کابین باشه

    موافقم 3
    مخالفم 0
  4. s.h

    ۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (712 ديدگاه)

    تا وقتی کانتیننتال یا داوون هستند پیش چشم خریداران این استون اصلا به چشم نمیاد نه مثل سری m یاs کلاس راه میره نه مثل رولس رویس یا بنتلی اشرافی هست

    موافقم 1
    مخالفم 3
    1. Just bentley continental

      ۱ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (539 ديدگاه)

      این سه تا اینگلیسی هر سه گرن ترور های فوق العاده این
      بنتلی کانتیننتال
      رولزرویس ریث
      استون مارتین db11
      ولی ژنرال اینگلیسی بنتلی کانتیننتال پادشاه این سگمنته.

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. علی

      ۶ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1 ديدگاه)

      خب نباید هم اشرافی باشه چون رسالت استون مارتین تولید خودروهای سوپر اسپرت و مسابقه ای هست

      موافقم 2
      مخالفم 0
  5. KING918

    ۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    جذابیت میباره لاکردار ………

    موافقم 2
    مخالفم 0
  6. Ali Keyhani

    ۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (657 ديدگاه)

    چقدر زیباست این آستون مخصوصا اونی که خط زد روی کاپوتش نداره و یه دست مشکیه

    موافقم 3
    مخالفم 0
  7. ساسان

    ۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1038 ديدگاه)

    مدل قبل جذابتر بود ازنظرمن..طراحی های اخیر آستون مارتین رو دوست نداشتم.
    ولی کابین با تریم قهوه ای زیبا شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. الوند

    ۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (18 ديدگاه)

    در زیبایــی و اشرافیتش شکی نیست
    اما انصافا کانتیننتال GT جدید خیلی خاص تره اصلا رویایه لامصب همه چی تمامه عاشقشم
    خواهشن یک برسی دوباره از کانتیننتال GT بذارید خیلی ممنون میشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. امین

    ۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (438 ديدگاه)

    هیچ اسپرت لوکس سازی بنظرم اصالت و زیبایی و کیفیت استون مارتین رو نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. محمدرضا فنا

    ۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (9 ديدگاه)

    خود به خود وقتی استون میبینم یاد جیمز باند میوفتم .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا