آستون مارتین

تأیید تولید هایپرکار پیشرانه وسط و هیبریدی استون مارتین

استون مارتین در سال ۲۰۲۱ هایپرکار پیشرانه وسط جدیدی را عرضه خواهد کرد. این خودرو که فعلاً “پروجکت ۰۰۳” نام دارد از تکنولوژی‌های خودروی والکری سود خواهد برد.


این خودروساز بریتانیایی با انتشار دو اسکچ طراحی و همچنین برخی جزئیات هایپرکار جدید خود توسعه‌ی چنین محصولی را تأیید کرده است. استون مارتین می‌گوید حضور پروجکت ۰۰۳ در جاده‌ها منع قانونی نخواهد داشت و البته هم در جاده و هم در پیست دینامیک سواری فوق‌العاده‌ای ارائه خواهد کرد.

پروجکت ۰۰۳ بر پایه‌ی ساختاری سبک‌وزن ساخته خواهد شد و از سیستم‌های تعلیق و آئرودینامیک فعال سود خواهد برد. قوای محرکه‌ی بنزینی-الکتریکی هم که در وسط خودرو نصب می‌شود آن را به جلو خواهد راند. این خودرو دنباله‌روی والکری و والکری AMR Pro خواهد بود و از تکنولوژی‌های این دو خودرو سود خواهد برد.

اندی پالمر مدیرعامل استون مارتین درباره این خودرو گفته است:

استون مارتین والکری همیشه یک پروژه‌ی برجسته بوده است. البته موضوع مهم این است که والکری یک میراث بر جای می‌گذارد. میراثی جدید که استانداردهای جدیدی در بازار هایپرکارها وضع خواهد کرد. ما خودرویی تولید محدود و سفارشی عرضه خواهیم کرد که در کنار مدل‌های تولیدی سری حضور خواهد داشت. من مفتخرم اعلام کنم این خودرو پروجکت ۰۰۳ نام دارد و قدم بعدی ما در بحث دینامیک سواری است.

نسخه تولیدی نهایی پروجکت ۰۰۳ کاربردی‌تر از نمونه جاده‌ای خواهد بود. این خودرو در تمامی بازارها عرضه خواهد شد و تولید آن به ۵۰۰ دستگاه محدود می‌شود. اولین نمونه‌های این خودرو اواخر سال ۲۰۲۱ به دست مشتریان خواهد رسید.

پروجکت ۰۰۳ همچنین در همان سال شاهد ورود دومین سوپرکار پیشرانه وسط استون مارتین به بازار خواهد بود. این خودرو رقیب محصولاتی همچون فراری ۴۸۸ و مک لارن ۷۲۰S خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. mehran.Jy

    ۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (232 ديدگاه)

    استون با اینکه خیلی دوستداشتنی و دلرباست از وقتی من یادم میاد در حال ورشکستگی بوده
    آخه پول این همه هایپر کار و پروژه تولید محدود رو از کجا میاره؟؟
    بی ام و با اون عقبه و سرمایه سمتش نمیره.
    اونوقت استون تو این ۱۰ سال سه تا ماشین داده
    (وان۷۷_ولکان_والکری)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Mercede kaviani

    ۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (551 ديدگاه)

    با سلام به دوست شاهین احمدزاده
    وتشکر از مطلب عالی شما
    ایا سیستم هیبرید ان از نوع سری است یا موازی ؟
    باتشکر دوستدار شما مرسده کاویانی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا