آستون مارتین

تصاویر رسمی جدید استون مارتین والکری

اگر بگوییم هایپرکار والکری مورد انتظارترین محصول استون مارتین در تاریخ معاصر است سخن به گزافه نگفته‌ایم.


افراد زیادی بی‌صبرانه منتظر رونمایی هایپرکار استون مارتین و ردبول بوده و این دو شرکت موضوع یاد شده را به خوبی می‌دانند. به همین خاطر بریتانیایی‌ها از جو ایجاد شده برای جذابیت هرچه بیشتر هایپرکار والکری در رسانه‌های اجتماعی استفاده کرده‌اند.

برای مثال صفحه اینستاگرام استون مارتین تنها جایی است که می‌توان سه تصویر جدید از هایپرکار والکری را مشاهده کرد. در این تصاویر می‌توانیم طرح دو رنگ متشکل از رنگ‌های متفاوت آبی را مشاهده کرد. مهم‌تر اینکه در یکی از تصاویر بهترین نما از کابین والکری تا به اینجای کار تهیه شده است.


همان‌گونه که انتظار داریم کاکپیت پر از فیبر کربن، آلکانترا و تکنولوژی‌های برگرفته از مسابقات می‌باشد. کافی است به غربیلک فرمان فرمول ۱ مانند را ببینید که تمامی کنترل‌های موردنیاز راننده را در خود جای داده است. این فرمان همچنین دارای صفحه‌نمایشی است که سرعت خودرو و پیشرانه و پارامترهای دیگر را به نمایش می‌گذارد.

دو صفحه دیگر هم در کابین وجود دارد که یکی در مرکز داشبورد و دیگر در طرف سرنشین نصب شده و هردو به‌طرف راننده متمایل شده‌اند. از نظر موقعیت راننده هم می‌توان قرابت والکری با فرمول ۱ را متوجه شد. استون مارتین می‌گوید والکری دارای موقعیتی است که احساس حضور راننده در خودرویی برای تجربه بهترین حس رانندگی را تضمین می‌کند.

ما دلیلی برای باور نکردن گفته‌های استون مارتین نداریم چراکه والکری ویژگی‌های آئرودینامیکی فرمول ۱ را با ساختاری سبک‌وزن و البته قوی‌ترین پیشرانه‌ی تنفس طبیعی تاریخ یک خودروی تولیدی ترکیب خواهد کرد. پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری تنفس طبیعی مهندسی شده توسط کثورث قدرت ۱۱۳۰ اسب بخاری دارد.


انتظار می‌رود این قدرت عظیم با کمک سیستم ریکاوری انرژی جنبشی KERS توسعه یافته توسط ریماک تولید شود. این سیستم به همراه نسبت قدرت به وزن یک‌به‌یک باعث ایجاد سرعتی فوق‌العاده می‌شود.

استون مارتین امیدوار است پیش از پایان سال جاری نمونه‌های پیش‌تولیدی والکری را روانه جاده‌ها کند. تنها ۱۵۰ دستگاه از این خودرو و هر یک با قیمت ۳.۲ میلیون دلار ساخته خواهد شد. بدون هرگونه تعجبی، تمامی این خودروها قبلاً فروخته شده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. امین

    ۱۳ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (438 ديدگاه)

    بنظرم با این موتور تنفس طبیعی ،که پر قدرت ترین موتور تنفس طبیعی تاریخ هست و این آیرود دینامیک بینظیرش ،همچنین برند استون مارتین،میتونه بهترین هایپر کار دنیا بشه.شاهکاره ،شاهکار به تمام معنا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amirferrari

      ۱۳ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (352 ديدگاه)

      همه چیز به قدرت و آیرودینامیک نیست،واسه بهترین بودن باید همه فاکتورها رو داشت،در اینکه ماشین خوبیه هیچ شکی نیست ولی از راه نرسیده بهترین بودنش یکم مضحکه…یه خورده هم باید ماشین سواری گرفتن باشه تا ماشین پیست،مگه قراره چند درصد این ماشینا توسط مالک تو پیست رونده بشن،نه ایربگ داره و نه آینه بغل سنتی و طبق معمول هم مجوز تردد تو جاده های خیلی از کشورها رو نداره،مثل مک‌لارن اسپید تیل میشه یه خودرو نمایشی…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Reza.M

        ۱۳ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (309 ديدگاه)

        موتورش رو کاسوورف ساخته…سیستم هیبرید رو هم ریمک ساخته…توسط ردبول هم توسعه پیدا کرده:/…اونوخ مرسدس بنز هممه پروجکت وان رو خودش طراحی و توسعه داده…نبرد دیدنی میشه…

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. mahdy

    ۱۳ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    همین که عمرمون تا انتشار یه سری تصویر رسمی قد داد صلوات بفرست
    خسته نباشید بالاخره یه چیز رسمی بیرون دادن کشتنمون والکری و سوپرا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Kamran

    ۱۳ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (919 ديدگاه)

    یه جوریا میشه گفت هایپرکار چندین شرکت هست !

    بزرگی پروجکت وان اینجا معلوم میشه که چندین خودروساز و کمپانی دور هم جمع میشن برا زمین زدن محصول پدر خودروسازی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. كامي

    ۱۳ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (686 ديدگاه)

    این عکساش خیلی خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. shirko

    ۱۳ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    فک کنم‌فاتحه ی پروجکت وان خوندست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. اشکان

    ۱۳ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (56 ديدگاه)

    فک نمیکنم استون برای زمین زدن یه کمپانی نیازی به این کارا داشته باشه بعدشم مگه ایرانه همه دنبال زمین زدن همدیگه باشن .اینکه شما هدف یه خودروساز رو پیش گویی میکنید جای شگفتی نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Khosrow

    ۱۳ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    ابنجا ظاهرش قابل قبول تره ولی قیمتش هرگز / صد بار پروجکت وان می ارزه به این ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Ali Keyhani

    ۱۴ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (657 ديدگاه)

    خیلی زیباست حداقل از نمای جانبی و بالا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. doubt

    ۱۴ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (257 ديدگاه)

    من آخر معنی این کاکپیتو نفهمیدم دقیق چیه. تو هر مطلب یجوری تعریفش میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا