آستون مارتین

فروش استون مارتین DB5 جیمز باند با قیمت نجومی!

یکی از چهار دستگاه استون مارتین DB5 نسخه‌ی گلدفینگر ساخته شده برای فیلم جیمز باند ۱۹۶۵ با قیمت رکوردشکن ۶۳۸۵۰۰۰ دلار در حراجی RM Sotheby’s به فروش رفت.


تخمین‌های اولیه نشان می‌داد این خودرو با قیمت بین ۴ تا ۶ میلیون دلار به فروش خواهد رفت اما قیمت نهایی این خودرو بالاتر از یکی دیگر از DB5 های اصلی بود که در سال ۲۰۱۰ و با قیمت ۴.۲ میلیون دلار فروخته شد؛ بنابراین این خودرو به گران‌ترین خودروی تاریخ جیمز باند بدل گردید.


موضوع احساس‌برانگیز درباره‌ی DB5 موردبحث به اولین باری که ساخته شد بازمی‌گردد یعنی این خودرو با یک صفحه‌ی ضدگلوله‌ی تاشونده به‌منظور محافظت از شیشه‌ی عقب عرضه شد. صندلی پرنده، رادار داخل داشبورد، اسپری روغن لغزنده، سلاح‌های پنهان داخل چراغ‌های راهنما و صفحه‌ی دودزا جزو دیگر ویژگی‌های DB5 جیمز باند هستند. تمامی این موارد کاملاً عملکردی بوده هرچند به دلایل واضح سلاح‌ها عمل نمی‌کنند و تنها صدای شلیک گلوله را درمی‌آورند.


پیش از برگزاری حراجی این خودرو توسط شرکت Roos Engineering در سوئیس بازسازی شد. این کارخانه یکی از ۱۳ سایت تائید شده توسط استون مارتین در سراسر جهان بوده و فرایند بازسازی خودرو هم ۴ سال طول کشیده است.

یکی دیگر از موارد جالب درباره‌ی خودرو این است که DB5 یاد شده در واقع در فیلم گلدفینگر حضور نداشته اما در طول تور تبلیغاتی برای فیلم تاندربال شرکت کرده و با همان مشخصات خودروی اصلی برای فیلم جیمز باند ساخته شده است. اگر راننده تصمیم به راندن این خودرو در جاده بگیرد خواهد توانست آن را انجام دهد چراکه خودرو مشکلی برای تردد ندارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    این ماشینو هم حیفه برونی، هم حیفه نرونی

    موافقم 2
    مخالفم 0
  2. مانی

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    پدال جون لطفا اون مقاله رو کار کن که تو حراجی گند زدن
    اونی‌ که میخواستن یه پورشه مسابقه یی تک رو بفروشن و حتی
    پینهاد ۷۰میلیون دلاری هم ارائه شد اما …

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا