آستون مارتین

نگاهی به آستون‌مارتین‌های حاضر در فیلم جدید جیمز باند

گفته شده که استون مارتین DBS سوپرلگرا در بیست و پنجمین سری از مجموعه فیلم‌های جیمز باند با نام No Time To Die حضور خواهد یافت.


در ماه ژوئن بود که اعلام شد خودروهایی همچون DB5، V8 اصیل و هایپرکار جدید والهالا در این فیلم حضور خواهند یافت و حالا هم خبر نمایش استون مارتین DBS سوپرلگرا در این فیلم به گوش می‌رسد.


شاید DB5 مشهورترین خودروی جیمز باند باشد و قبلاً توسط دنیل کریگ در قسمت قبلی با نام اسکای فال هم رانده شده است. استون مارتین V8 نیز قبلاً در فیلم جیمز باند The Living Daylights حضور داشته است؛ اما در جدیدترین قسمت جیمز باند شاهد معرفی DBS سوپرلگرا و والهالا خواهیم بود.

اگرچه استون مارتین در حال حاضر مشغول تولید و تحویل DBS سوپرلگرا به مشتریان خود در سراسر دنیاست اما همین امر درباره‌ی والهالا صادق نیست. این خودرو هنوز در مراحل توسعه‌ای قرار داشته و حدس می‌زنیم نمونه‌ی حاضر در فیلم از نوع پروتوتایپ پیش‌تولیدی باشد اما قوای محرکه آن تفاوت‌هایی بنیادین با نمونه‌ی جاده‌ای نهایی داشته باشد.


واضح است که والهالا سریع‌ترین خودروی فیلم جدید جیمز باند خواهد بود. نیروبخش مدل تولیدی نهایی یک پیشرانه‌ی ۶ سیلندر توربوی هیبریدی با قدرت کل ۱۰۰۰ اسبی بوده و در آن یک گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه برگرفته از فرمول ۱ و دیفرانسیل لغزش محدود بکار رفته است. زیرساخت این خودرو مونوکوک فیبر کربنی بوده و وزن کمتر از ۱۳۵۰ کیلویی باعث می‌شود نسبت قدرت به وزن ۷۵۰ اسبی در هر تن به دست آید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. فريد

    ۱۶ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (507 ديدگاه)

    ای بابا دیگه حالم از هرچی جیمز باند و ماشینشه داره به هم میخوره ۵٠ ساله دارن کشش میدن فیلمو ١ نفر همرو تا ته فیلم میکشه چه وضعشه…
    مرسی عهه

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. یانکی

      ۱۶ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      هیچ وقت رقبت نکردم فیلمهای جیمز باند رو ببینم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. OMID-LAMBO

      ۱۶ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (409 ديدگاه)

      فراستی جان شما برو ستایشت رو ببین !!

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. Farzad

    ۱۷ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (163 ديدگاه)

    جیمز باند که انگار رولز رویس دوست داشت….

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا