آستون مارتین

درگ آستون‌مارتین‌های V12، ونکوئیش در برابر ونتیج GT12

محصولات آستون‌مارتین عمدتاً به خاطر برخورداری از پیشرانه‌های دوازده سیلندر تنفس طبیعی شهرت دارند اما در حال حاضر در سبد محصولات این برند بریتانیایی هیچ خودروی V12 تنفس طبیعی وجود ندارد زیرا این شرکت در نسل جدید محصولات خود مثل BD11 و DBS پیشرانهٔ V12 تنفس طبیعی قبلی را با یک نمونهٔ ۵.۲ لیتری V12 توئین توربوی جدید جایگزین کرده است؛ اما اگر حدود دو سال به عقب برگردیم، سه آستون‌مارتین V12 تنفس طبیعی به بازار عرضه می‌شد که ونکوئیش و ونتیج دو نمونه از آن‌ها هستند.

این دو آستون‌مارتین V12 تقریباً قدرت و گشتاور یکسانی دارند اما در یک مسابقهٔ درگ کدام‌یک از آن‌ها پیروز می‌شود؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، کانال یوتیوب Lovecars آن‌ها در برابر هم قرار داده است اما بیایید در ابتدا روی کاغذ این دو سوپرکار بریتانیایی را باهم مقایسه کنیم. ونکوئیش حاضر در این رقابت یک نمونهٔ کوپهٔ معمولی نیست بلکه از نوع کانورتیبل بنام ولانته است اما از لحاظ فنی با نسخهٔ کوپهٔ خود تفاوتی ندارد. در سینهٔ این خودرو پیشرانهٔ ۵.۹ لیتری V12 آستون‌مارتین قرار دارد که ۵۷۶ اسب بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

از سوی دیگر، ونتیج هم در اینجا یک ونتیج معمولی نبوده و از نوع تولید محدود GT12 است که تنها صد دستگاه از آن ساخته شد. زیر کاپوت این ماشین هم همان موتور ۵.۹ لیتری V12 قرار گرفته ولی در اینجا ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند؛ اما تفاوت اصلی میان این دو خودرو در وزن آن‌ها است زیرا ونتیج با ۱۵۶۵ کیلوگرم وزن، به میزان قابل‌توجهی از ونکوئیش ۱۷۳۹ کیلوگرمی سبک‌تر است؛ بنابراین ونتیج GT12 روی کاغذ از همه لحاظ بر برادر کانورتیبل خود برتری دارد اما آیا روی آسفالت هم می‌تواند برتری داشته باشد؟ پاسخ این سؤال را می‌توانید در ویدئوی زیر پیدا کنید.

مشخصات فنی

ونکوئیش ولانته

ونتیج GT12

پیشرانه ۵.۹ لیتری V12 ۵.۹ لیتری V12
قدرت ۵۷۶ اسب بخار ۶۰۰ اسب بخار
گشتاور ۶۳۰ نیوتن متر ۶۲۵ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته AMT
محور محرک عقب عقب
وزن ۱۷۳۹ کیلوگرم ۱۵۶۵ کیلوگرم
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. MASIHA

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (946 ديدگاه)

    من ونتیج رو دوست دارم

    موافقم 12
    مخالفم 4
    1. رامین

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (919 ديدگاه)

      منم ??

      موافقم 9
      مخالفم 3
  2. مهدی موتورز

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1195 ديدگاه)

    به دلیل باریک شدن چراغها
    کار استون مارتین سخت شده که بخواد اصالتشو نگه داره

    موافقم 4
    مخالفم 13
  3. Reza

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (5338 ديدگاه)

    پدال لطفاً پیجی رو برای پروژه k132 ایران‌خودرو و صحت وجود همچین خودرو اختصاص بده. چون واقعا خوشگل بود دلم خواست بدونم واقعا ما ساختیمش یا نه

    موافقم 5
    مخالفم 23
    1. Sina

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      البته صحت داره ولی زیاد عقبش قشنگ نبود ، بیشتر یه کپی از داج دارت بود ، ولی جلوش خوب بود .
      داخل یکی از همین طرح فروش ها گذاشته بودنش ،
      فکر کنم موتورش متعلق به ۳۰۱ باشه و اگه دقت کنید از نظر ابعاد و شکل کلی بدنه خیلی شبیه اونه ، ولی در کل اگه ساخته بشه ماشین خوبیه .
      ولی اگه قیمت عجیب و قریب نداشته باشه!!!

      پدال کلا زیاد خبر های خودروسازی های داخلی رو نمیزاره ، هرچند که خبر جالبی و خوبی هم ندارن ولی خب تنها ماشین هایی که بهشون دسترسی داریم همینا هستن

      موافقم 8
      مخالفم 2
      1. MAHDI

        ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        پدال جان من میدونم منظورش چیه. چون مشتری ها از طرح K132 ایراد گرفتن سعی کردن همون طرح رو فیس لیفت کنن که باعث شده کمی متفاوت بشه، من دیروز مطلبش رو خوندم. و الا خوده K132 چندوقت پیش مطلبش رو گذاشتید.

        موافقم 5
        مخالفم 0
        1. امیر دهقان

          ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (689 ديدگاه)

          سلام
          فیس‌لیفتی روی K132 انجام نشده، اون طرح صرفا کار یکی از سایت‌های خودرویی ایرانی بوده و رسمی نیست
          شیطنت بعضی سایت‌‌ها تو زدن تیتر در این مورد موجب بروز این اشتباه شده

          موافقم 10
          مخالفم 0
      2. MAHDI

        ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        که اینطور.تعجب کردم از این کارا بکنه ایران خودرو????

        موافقم 6
        مخالفم 1
        1. Sina

          ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (2427 ديدگاه)

          بله به نظر من هم این خودرو نیاز اساسی به فیس لیفت داره .
          البته ایران خودرو واسه فیس لیفتی که یه سال طول میکشه ۱۵ سال وقت میزاره??
          واقعا احساس میشه چراغای عقبش خیلی سطحی کار شده و احساس میشه که بدنه ی ماشین دچار یکدستی و خسته کننده بودن شده.
          دقیقا برعکس جلوش که ترکیبی از دنا و سمنده و چیز خوبی از آب در اومده ولی انگار وقت برای عقبش نذاشتن.

          موافقم 4
          مخالفم 0
      3. Reza

        ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (5338 ديدگاه)

        البته من منظورم فیس لیفت جدید k132 بود پدال جون

        موافقم 0
        مخالفم 3
  4. امیر

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (113 ديدگاه)

    ویدیو کو!؟

    موافقم 4
    مخالفم 2
  5. Sina

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    چقدر اون ونکوئیش زیباست ، واقعا بعد از One:77 میتونه از زیبا ترین استون مارتین های تاریخ باشه .
    یادم میاد جیمز می داخل یه قسمت همین استون مارتین رو داشت با رنگ آبی و اونقدر زیبا بود که واقعا آدم متعجب میشد .

    موافقم 5
    مخالفم 1
  6. OMID

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    صدا هاشون ادمو دیوونه می‌کنه ?

    موافقم 5
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا