آستون مارتینطراحی

راه‌حلی برای جلوپنجرهٔ بزرگ و نه‌چندان زیبای آستون‌مارتین ونتیج

نسل جدید آستون‌مارتین ونتیج برخلاف نسل قبلی خود که نمونه‌ای بی‌نقص در طراحی خودرو بود، در جلو طراحی نسبتاً جنجالی دارد. این نسل جلوپنجرهٔ بسیار بزرگی دارد که شاید در نمونهٔ مسابقه‌ای ونتیج GTE خوب به نظر برسد اما همهٔ افراد دوست ندارد چنین جلوپنجره‌ای را در نسخهٔ تولیدی جاده‌ای ببینند. هرچند معلوم نیست چه تعداد از خریداران احتمالی ونتیج از این جلوپنجرهٔ بزرگ ابراز نارضایتی کرده‌اند اما شرکتی بنام Revenant Automotive اقدام به طراحی دماغهٔ جدیدی برای این خودرو کرده و پیش‌بینی می‌کند تقاضای زیادی برای این تغییر وجود داشته باشد.

به گفتهٔ این شرکت، این پکیج ظاهری برای ونتیج جدید زیبایی کلاسیک را به ظاهر بحث‌برانگیز این خودروی اسپرت بازمی‌گرداند. در طراحی این شرکت، جلوپنجرهٔ توری‌دار استاندارد ونتیج با یک نمونهٔ سنتی‌تر چهارخانه جایگزین شده که باریک‌تر بوده و شباهت واضحی به آستون‌مارتین‌های قدیمی‌تر دارد. به گفتهٔ شرکت Revenant این جلوپنجرهٔ جدید عمودی‌تر از نمونهٔ اصلی بوده و چهرهٔ متعادل‌تری به خودرو می‌بخشد. البته با وجود این تغییر جلوپنجره، شکل دماغ کوسه‌ای سپر جلوی ونتیج همچنان دست‌نخورده باقی‌مانده است تا نمای مدرن خودرو حفظ گردد.

اما این شرکت متخصص افترمارکت، علاوه بر تغییر جلوپنجره، نگاهی هم به قسمت عقب ونتیج داشته است تا در اینجا هم نمای سنتی‌تری را ایجاد کند. در این قسمت، محل پلاک کمی بالاتر کشیده شده تا امکان طراحی صاف‌تر و معمول‌تری در بخش پایینی سپر فراهم گردد. علاوه بر این، سر اگزوزها هم کمی بزرگ‌تر شده‌اند اما بااین‌حال دیفیوزر خودرو بدون تغییر باقیمانده است. همهٔ این تغییرات از اسپلیتر جلو گرفته تا دیفیوزر عقب هیچ تأثیری بر آئرودینامیک ونتیج ندارد؛ بنابراین اگر شما مالک یک آستون‌مارتین ونتیج باشید، علاقه‌ای به ایجاد این تغییرات در آن دارید یا نمای کارخانه‌ای را ترجیح می‌دهید؟

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    طرح جدید رو بیشتر از طرح خودِ آستون مارتین می پسندم
    هم نمای جلو و هم نمای عقب معقول تر شدن

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      دقیقا
      چرا این روزها شرکتهای خودرویی طرح های جنجالی رو به زیبایی شناسی ترجیح میدن؟؟؟
      جلو پنجره بزرگ خودروهای لوکس بیمر
      جلو پنجره درشت و با گرافیک داخلی چهارخانه ای خلوت شاسی بلندهای آئودی
      همین آستون مارتین

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Hossein.gh

    ۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (313 ديدگاه)

    جلو پنجره آستون اینجوری باید باشه عالی شده.اونیکه خود آستون زده خوب نیس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Gold

    ۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (37 ديدگاه)

    قطعا طرح اصلاح شده شرکت Revenant

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا