آستون مارتین

تزریق سرمایه جدید به استون مارتین

استون مارتین روزهای سختی را می‌گذراند و درست زمانی که به نظر می‌رسید همه‌چیز رو به راه شده است ویروس کرونا جهان را دستخوش تغییرات بزرگی کرد. چندی پیش لاورنس استرول میلیاردر کانادایی با تزریق سرمایه‌ی ۲۴۰ میلیون دلاری به این برند بریتانیایی مالک ۱۶.۷ درصد از سهام استون مارتین شد. اندکی بعد نیز ۴۱۷ میلیون دلار دیگر چ به استون مارتین تزریق شد تا کل سرمایه‌گذاری استرول در این شرکت به ۶۵۷ میلیون دلار برسد. اگرچه این امر باعث شده استون مارتین سرمایه قابل‌توجهی به دست آورد اما خب از طرفی استرول رئیس اجرایی استون مارتین شده و سریعاً هم تغییرات مدنظر خود را شروع کرده است.

اولین قدم او تعویق برنامه‌های تمام الکتریکی استون مارتین و ورود به فرمول ۱ بوده است. این خبرها خیلی بد نیستند اما همه‌گیری ویروس کرونا باعث شده بریتانیایی‌ها دوباره دست به دامان استرول شوند.

او هم‌اکنون با سرمایه‌گذاری جدیدش صاحب حدود ۲۵ درصد از این خودروساز مشهور شده است. استون مارتین در بیانیه‌ای گفته است:

در روزهایی که بازار خودرو به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا تلاطم‌های زیادی را تجربه می‌کند، استون مارتین توانسته سرمایه‌گذاری جدیدی را داشته باشد.

صندوق سرمایه‌گذاری استرول که Yew Tree نامیده می‌شود ۹۲.۶ میلیون دلار دیگر را به استون مارتین تزریق کرده است. خبر خوب اینکه فروش شاسی‌بلند DBX شروع شده است. البته این خبر چندان هم خوشحال کننده نیست زیرا یکی از بزرگ‌ترین بازارهای این خودرو چین است که با ویروس کرونا دست‌وپنجه نرم می‌کند؛ به‌عبارت‌دیگر انتظار می‌رود فروش این خودرو کمتر از انتظارات اولیه باشد. بازار آمریکا نیز کم‌کم نشانه‌های همه‌گیری کرونا را نشان می‌دهد.

استرول گفته است:

تغییرات گسترده‌ای در بازار خودرو رخ داده است؛ اما چیزی که تغییر نکرده تعهد ما به تزریق سرمایه ضروری به استون مارتین است تا بتواند تجارت بلندمدت خود را حفظ کند.

خوشبختانه فعلاً تولید استون مارتین به خاطر زنجیره تأمین کشور چین متوقف نشده است. این خودروساز گفته است:

حداقل تا اوایل آوریل زنجیره تأمین ما مطمئن خواهد بود و به پایش وضعیت تأمین‌کنندگان و موجودی خود ادامه خواهیم داد تا از اختلال‌های بالقوه در آینده جلوگیری کنیم.

سرمایه‌گذاری استرول بیش از حد کافی است و استون مارتین می‌تواند تا بهبود شرایط بازار سرپا بماند. البته این حقیقت که DBX باید از نظر تجاری موفق شود تغییر نکرده است چون هر چیزی غیر از این باعث بدتر شدن اوضاع استون مارتین خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Lamborghini

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (164 ديدگاه)

    امیدوارم فروش استون مارتین بیشتر بشه و به سود دهی برسه حیفه استون زمین بخوره واقعا برند بزرگ وباریشه ای هست واقعا ماشینای زیبایی تولید می کنه عاشق ماشیناشم مخصوصا dbs

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Mad.z.Max

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1839 ديدگاه)

    دمش گرم، تعویق برنامه تمام الکتریکی! چیه این تمام الکتریکی عین یه سرطان افتاده به جون موتورای درون سوز..
    الکتریکی خوبه، هایبرید خیلی عالیه خودم هایبرید دوست دارم، ولی در کنار درون سوز. نه که کلا همچی بشه الکتریکی..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Khosrow

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      دقیقا بهترین جای مقاله بود ..

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. رزیتا

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (418 ديدگاه)

      این ویروس لعنتی همه چیز رو تو دنیا تحت تاثیر قرار داده و همه چیزو از روال عادی خارج کرده …………… “اون کسایی که این ویروس رو تو آزمایشگاه ساختن و باعث شیوع اون تو دنیا شدن از قبل هم دارو و هم واکسن اون رو هم ساختن تا به موقع به جهان عرضه کنن و میلیاردها دلار سود ببرن ، همونطوری که جنگ راه میندازن تا بتونن سلاح بفروشن ، اینبار جنگ بیولوژیکی راه انداختن تا دارو و واکسن بفروشن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. بهنام

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (492 ديدگاه)

    با همین مقدار پول اینهمه کلی سهام آستون مارتین رو خرید. با این وجود بنظرم فقط دوسه تا از اختلاس گران ما میتونستن نصف صنعت خودرو جهان رو بخرن. تاسف

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Mahdi

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1195 ديدگاه)

    جون ایشالا تو ایران ببینیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Milad AMG

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (186 ديدگاه)

    فقط امیدوارم مثل ولوو گیر چینی ها نیوفته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Mahdi

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1195 ديدگاه)

    نمی توانن قیمتdbx را کم کنن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا