آستون مارتین

استون مارتین و برادر کوچک‌تر والکری

اگر فکر می‌کنید والکری ۸۵۰ اسب بخاری برای اضافه شدن به سبد محصولات استون مارتین کفایت می‌کند، پس در اشتباهید! ظاهراً این خودروساز بریتانیایی برنامه‌هایی برای تولید ناوگانی کامل از سوپرکارهای پیشرانه وسط در آینده‌ای نزدیک دارد. طبق گفته‌های کار اند درایور، اولین خودرو برادر کم‌توان‌تر والکری کنونی خواهد بود.

aston-martin-valkyrie_01
مدیرعامل استون مارتین اندی پالمر گفته است:

والکری آغاز برنامه‌های تولید خودروهای پیشرانه وسط ماست. دلیل ساخت این خودرو ایجاد مدلی نمادین بوده و البته خلق DNA برای محصولات اسپورت پیشرانه وسط را نیز در دستور کار داشته‌ایم.

ظاهراً مدل جدید در تأسیسات گایدون و به همراه DB11 کنونی و ونتیج ساخته خواهد شد. این مدل از نظر تناسبات و عملکرد در حد و اندازه‌های مک لارن ۷۲۰S و فراری ۴۸۸ GTB خواهد بود. اخبار منتشر شده می‌گویند خودروی جدید شرکت بجای استفاده از پیشرانه ۸ سیلندر ساخت ای ام جی، از پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر سود خواهد برد و حتی گیربکس دستی نیز خواهد داشت. چیزی که برخی از رقبا فاقد آن هستند.

q-by-aston-martin-geneva-3
دیگر جزئیات این خودرو نظیر قیمت، قدرت و طراحی هنوز منتشر نشده‌اند اما ما می‌دانیم که این خودرو حدود یک سال پس از عرضه‌ی کراس اوور DBX تولید خواهد شد پس بدین ترتیب آن را در اواخر سال ۲۰۲۰ خواهیم دید. به همین ترتیب انتظار می‌رود سدان و شاسی‌بلند جدید استون مارتین را نیز در سال ۲۰۲۲ ببینیم.

aston-martin-vision-8-08
توسعه‌ی خودروهای اسپورت این کمپانی توسط Max Szwaj رهبری خواهد شد. او چندین سال متخصص فنی در فراری بوده و سروکار نزدیکی با سوپرکارهای پیشرانه وسط این کمپانی ایتالیایی داشته است. Szwaj به همراه مارک ریچمن، مدیر طراحی کار خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. mans

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (51 ديدگاه)

    وای استون داره محشر عمل میکنه هم اصیل هم با وقار
    به این میگن یه برنده انگلیسی اصیل

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. reza

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (309 ديدگاه)

      برای الان خیلی عالیه…ولی تا سال 2022 خیلی چیزا عوض می شه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Amir amini

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (225 ديدگاه)

    دمش گرم 12 سیلندر و رقیب مک‌لارن 720 اس هستش یعنی با فراری 812 و لامبورگینی اونتادور ام رقابت میکنه نه با 488 و اوراکان چه شود پس اون طراحی خاص استون مارتین و موتور 12 سیلندرش اینجاس که اینگیلیسیا وارد میشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. noble

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    به نظر من محل اصلی قرار گیری موتور در جلوست و ماشین های موتور وسط اکثراً اون زیبایی موتور جلو ها رو واسه من ندارن.

    مثلا بخش بزرگی از زیبایی و شکوه بی نظیر مرسدس – مکلارن SLR به دلیل همین موتور جلو بودنش بود.
    ماشین های موتور وسط ممکنه در کوتاه مدت هیجانی تر و جذاب تر باشن اما زیبایی موتور جلو ها رو ندارن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Alireza.GT86

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (236 ديدگاه)

      به نظرم مناسب ترین ترکیب موتور جلو دیفرانسیل عقب هستش ، البته موتور وسط هارو خیلی دوست دارم ، اما عزیز ترین ماشین واسم از ترکیب بالا استفاده میکنه و خیلی هم عالی هستش ، فکر نکنم لازم باشه اونو معرفی کنم!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. noble

        ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        نه اصلا لازم نیست معرفی کنی
        قبلا هم گفتم، هر وقت GT86 سوار میشم یا ازش مقاله و نقدی میخونم به یادتم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. فرید

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (49 ديدگاه)

      البته با توجه به شناختی که از شما با کامنتاتون پیدا کردم بعید میدونم این کامنتتون شامل حال پورشه و بیتل و …بشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. noble

        ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        دوست عزیزم ، من با توجه به تیتر موتور وسط رو با موتور جلو مقایسه کردم.

        موتور عقب خیلی خاص و محدوده و کمیابه . وقتی اون کامنت رو مینوشتم اصلا یاد 911 و پورشه نیفتادم. بی تعارف بگم از 911 و بیتل خوشم میاد.

        ضمن این که سوپراسپرت ساز مورد علاقم یعنی لامبو مثل فراری همه ی مدلاش موتور وسطن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. GOD BLESS AMERICA

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (758 ديدگاه)

      قربون آدم چیز فهم، حرف دل منو زدی .
      البته یه نگاهی به رکورد های جهانی دوج وایپر بیندازید (مثل رکوردش در جهنم سبز) متوجه میشوید که حتی عملکردی بالاتر از بسیاری از سوپر اسپرت های موتور وسط داره :-)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. ارش

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    استون مارتین والگری که می گفتند 1000 اسب بخار قدرت داره بعد شد 900 و حالا هم میگن 850 اسب بخار هی روز به روز داره قدرتش کمتر میشه؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ghost

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (193 ديدگاه)

      دوست عزیز 850 قدرت موتور درون سوزشه قدرت موتور هایبرید معلوم نیس هنوز

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. GOD BLESS AMERICA

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (758 ديدگاه)

      این همون کم فروشی برندهای بریتانیایی هستش که همیشه گفتم و میگم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. GOD BLESS AMERICA

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (758 ديدگاه)

      این همون کم فروشی برندهای بریتانیایی هستش که همیشه گفتم و میگم.

      در نهایت هم ماشین با موتور فعلی ونکوئیش اس کنونی و با افزایش 17 اسب بخاری و با قدرت 580 اسب بخار و بدون گیربکس دستی و سیستم هیبریدی مکمل به بازار عرضه میشه و احتمالا وزنش هم از بنتلی کانتیننتال بیشتر خواهد بود.
      اگه برای این سوپر اسپرت عجله دارید بهتره نیروی انسانی از شیراز برای کمک بهشون بفرستیم ;-)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. ونوم اف ۵

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    برای سوپر اسپرت فقط موتور وسط حالا شاید یه مقدار زیبایی اون کم بشه ولی توانایی ماشین فوق العاده میره بالا

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا