آستون مارتین

صدای باورنکردنی استون مارتین والکری!

استون مارتین والکری کم‌کم به خط تولید نزدیک می‌شود و ما سرانجام می‌توانیم صدای تولیدی پیشرانه‌ی این خودرو را با گوش‌های خودمان بشنویم!


مدیرعامل استون مارتین آقای اندی پالمر در توییتی کوتاه یکی از اولین ویدئوها از هایپرکار جدید این برند را منتشر کرده است. اگرچه این ویدئو توسط رایانه تهیه شده اما ظاهراً صدای آن موثق بوده و شگفت‌انگیز است.


استون مارتین اشاره‌ی زیادی به مشخصات فنی والکری نکرده اما قبلاً تأیید شده که این خودرو دارای پیشرانه ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی و نسبت قدرت به وزن یک‌به‌یک خواهد بود. پیشرانه‌ی یاد شده توسط کثورث توسعه یافته است. این شرکت در توییتی که هم‌اکنون پاک شده است اعلام کرده بود:

ما به خاطر شکستن رکوردها مشهور شده‌ایم و جدیدترین پیشرانه‌ی تولیدی یعنی پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری استون مارتین والکری قوی‌ترین پیشرانه‌ی تنفس طبیعی جاده‌ای با قدرت ۱۱۳۰ اسب بخاری است.


این شرکت درباره توییت منتشر شده توضیحی نداده اما مدیرعامل کثورث اخیراً به تاپ گیر گفته بود که خواهان آن است که قدرت پیشرانه‌ی مورد بحث ۲۰۰ تا ۳۰۰ اسب بخار بیشتر از دیگر پیشرانه‌های ۱۲ سیلندر بکار رفته در خودروهای جاده‌ای باشد.


فراری ۸۱۲ سوپرفست هم‌اکنون با پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۷۸۹ اسب بخاری عنوان قوی‌ترین پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی جاده‌ای را به خود اختصاص داده است. اضافه کردن ۲۰۰ تا ۳۰۰ اسب بخار به قدرت یاد شده ما را به محدوده‌ی ۹۸۹ تا ۱۰۸۹ اسب بخار می‌رساند.


اگرچه استون مارتین قبلاً گفته بود اولین نمونه‌های والکری در سال ۲۰۱۸ به دست مشتریان خواهند رسید اما فعلاً خبری از ورود این خودرو به خط تولید تا سال ۲۰۱۹ یا ۲۰۲۰ نخواهد بود.


از طرف دیگر استون مارتین والکری AMR Pro را داریم که سیستم کنترل آلایندگی آن تغییر یافته و دارای سیستم ریکاوری انرژی بهینه شده می‌باشد. این خودروساز بریتانیایی گفته بود با توجه به تغییرات صورت گرفته، والکری AMR Pro قادر خواهد بود به سرعت نهایی بالاتر از ۳۶۲ کیلومتر در ساعت دست یابد و قدرت ترکیبی بالاتر از ۱۱۰۰ اسب بخار داشته باشد. با این تفاسیر نسبت قدرت به وزن خودروی یاد شده بهتر از یک‌به‌یک خواهد بود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. mg

    ۱۴ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (139 ديدگاه)

    نشون داد بخواد پوز بزنه میتونه
    نساخت نساخت یهو چی زد

    موافقم 2
    مخالفم 0
  2. mahdy

    ۱۴ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    من هنوز که هنوزه صدای ولکانی که دور موتورو تا ردلاین بالا آورده میشنوم از شدت ترس مو به تنم سیخ میشه
    خدا رحم کنه واسه این یکی

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. mahdy

      ۱۴ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      البته اینم بگم از سوپرا بیشتر اذیتمون کردن واسه معرفیش بیاد یه هیولا بدن بیرون هیولایی که مهر خاموشی بزنه رو دهن همه از تعجب
      وگرنه نمی ارزه انقدر انتظار
      خوب جونتون در بیاد انقدر اذیت نکنید همه این اطلاعات رو بزارین واسه وقت معرفی نه این که هر ماه یه چیز بدین بیرون داغمونو تازه کنین
      واقعا تویوتا و استون واسه معرفی سوپرا و والکری خیلی دیگه دارن اذیت میکنن منتظر نگه داشتن خوبه ولی این دیگه آزار دادنه واقعن اعصابمونو خورد کردن

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. s.h

      ۱۴ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (712 ديدگاه)

      https://www.youtube.com/watch?v=4P7BgO-yzeU
      فکرکنم اینو میگی البته خدایی فکر نکنم صدای لافراری یا هیولای fxxk از این کمتر باشه ولی هر دو گوشخراشند و اگر کسی مثل من و تو که ته صدای بلند واسمون صدای V6 3.8 لیتری باشه احتمالا سکته میکنیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. PaRHaM

    ۱۴ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (741 ديدگاه)

    فوق العاده جذابه⁦??⁩⁦??⁩
    خیلی منتظرشم⁦♥️⁩

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

    ۱۴ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2779 ديدگاه)

    دیدید شد،رکورد نسبت به حجم موتورهایی 12 سیلندر رو شکست!!!!
    بعضی ها هی میگفتن آی نمیشه آی فلان و ……
    بابا مهندسی انگلیسی شوخی نیست که،بالای 75 درصد ساخت و مهندسی و طراحی و….خودروهای موتور اسپرت جهان رو دارن، و مرکز مهندسی موتور اسپرت جهانی هستن.
    همین میشه که ازش 720 و والک یری و….میاد دیگه.
    تا چند سال پیش هم چوب مدیریت نادرست و عدم حمایت دولت و… رو خوردن وگرنه زودتر از اینا دست به کار میشدن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ایمان

    ۱۴ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (3895 ديدگاه)

    آقا دانیال هیچکس نمیتونه مهندسی ناب انگلیسی ها رو ببره زیر سوال و دوستانی که میگن نمیتونن و نمیشه فقط یکمی متعصبانه نظر میدن و ما طرفداران فراری هم زیاد بابت این حرکت ناراحت نیستیم ولی خیلی دلم میخواد بدونم تو پیست والکری سریعتره یا مرسدس One ؟؟؟؟
    فعلاً پرچمدار جهنم سبز کسی نیست جزء ” Porsche “

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امین

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ی سرچ جدید انجام بده. رکورد پیست دست مکلارن p1lmهست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. GOD BLESS AMERICA

    ۱۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (758 ديدگاه)

    اعداد و ارقام اعلامی کمی به دور از واقعیت حس میشه باید دید هنگام رونمایی چی تو چنته داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا