آستون مارتین

طراحی استون مارتین DBX چگونه خواهد بود؟

بازار استون مارتین بدون تولید شاسی‌بلند روز به روز کسادتر از قبل خواهد شد اما این برند نیز نهایتاً همانند رولزرویس و لوتوس تصمیم گرفته تا این مشکل را حل کند. اولین شاسی‌بلند تاریخ استون مارتین که قبلاً به فرم کانسپت DBX دیده شده از پلتفرم خاص خود بهره خواهد بود. این پلتفرم به طراحان آزادی عمل بیشتری خواهد داد.


استون مارتین بجای افزایش ارتفاع محصولاتی چون DB11 و ونتیج، نسخه تولیدی DBX را ظاهری منحصربه‌فرد عرضه خواهد کرد و البته به ریشه‌های کمپانی وفادار خواهد بود. معاون استون مارتین در مصاحبه با CarAdvice گفته که شاسی‌بلند جدید شرکت شبیه DB11 یا ونتیج نخواهد بود. او همچنین به این نکته اشاره داشته که شاسی‌بلند جدید بخشی از برنامه شرکت برای تمایز طراحی مدل‌های تولیدی خواهد بود.

Aston Martin DBX Rendered
Aston Martin DBX Rendered
او می‌گوید نسخه تولیدی DBX شبیه هیچ‌یک از محصولاتی که قبلاً دیده شده نخواهد بود. این خودرو دارای شاخصه‌های طراحی ویژه‌ای خواهد بود که در تضاد با روش‌های بکار گرفته شده در پورشه کاین و لامبورگینی اوروس است.

Aston Martin DBX Rendered
Aston Martin DBX Rendered
او کنایه‌ای هم به این کمپانی‌ها و استفاده از پلتفرم‌های گروه فولکس‌واگن زده است:

ما پلتفرم مخصوص DBX را خواهیم داشت بنابراین ابعاد خودرو در دستان خود ما خواهد بود؛ بنابراین DBX یک آئودی Q7 با ظاهر بنتلی و یا یک فولکس‌واگن یا ظاهر پورشه نیست. من می‌دانم که کاین توسط پورشه تولید می‌شود اما زندگی خود را به عنوان یک فولکس‌واگن شروع کرده است.

Aston Martin DBX Concept 2015
استون مارتین DBX از اواخر سال ۲۰۱۹ یا اوایل سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد و در پایگاه نظامی اسبق RAF در ولز ساخته خواهد شد. انتظار می‌رود پیشرانه‌های متنوعی از جمله نسخه ۸ سیلندر ۴ لیتری بای توربوی AMG و پیشرانه ۱۲ سیلندر ۵.۲ لیتری بای توربوی خود استون نیروبخش این خودرو باشند. اندی پالمر قبلاً تأیید کرده نسخه کاملاً الکتریکی این خودرو نیز در آینده عرضه خواهد شد. کانسپت یاد شده این خودرو کاملاً الکتریکی بوده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Hosein

    ۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (313 ديدگاه)

    وای چقدر زیباس اون قرمزه.چراغای ونتیجم باید اینجوری بود این چراغ مال آستون مارتینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. امیر

    ۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (13 ديدگاه)

    آستون مارتین یکی از بهترین تولید کنندگان خودرو در طول تاریخ بوده و مدل های اسطوره ای زیادی تولید کرده اینم یکی دیگه از ماشین های تاریخی آستون مارتینه که هر کسی آرزوی داشتنش رو داره
    اما در مورد ماشین های آمریکایی
    یکی دیگه از دلایل تنفرم از ماشین های آمریکایی اینه که در طول تاریخ همیشه با حُقه و کلک کار خودشون رو جلو بردن یعنی در تمام دوره های زمانی و با تغییر رویکرد خودروسازی یه حقه جدید به کار بردن
    در دهه های گذشته حجم موتور همیشه خیلی پایین بود یعنی سی سی کمی داشتن اون جا بود که خودروسازان آمریکایی فورا به فکر به کار بردن یه حقه شدن یعنی ( افزایش حجم موتور) ولی دریغ از ارائه اسب بخار هماهنگ با اون حجم موتور یعنی با این روش مردم گول می خوردن و ماشین رو می خریدن ولی قدرت موتور لازم رو به دست نمی آوردن و فقط مردم می موندن و ضرر کردن های هنگفت هزینه مصرف سوخت زیاد و استهلاک زیاد موتور و آلوده کردن هوا و … کم کم وقتی شرکت های آمریکایی دیدن مردم فهمیدن حجم موتور به این بزرگی فقط به ضررشونه و دیگه دل به خرید این جور خودروها نمی دن تصمیم گرفتن یه حقه جدید دیگه به کار ببرن یعنی حقه (بزرگ کردن خودرو) وقتی خودروهای دیگر کشورها از جمله امپراطور لامبورگینی و ارباب حلقه ها یعنی آئودی و دیگر ماشین ها یه مقدار از نظر جثه کوچیک بودن شرکت های آمریکایی فورا با به کار بردن این حقه به تعداد لازمه چهار چرخ ( به اصطلاح خودرو) تولید کردن و مردم رو با این حقه مضحک گول زدن مردم هم وقتی جثه خودرو رو می دیدن گول می خوردن و می گفتن ببین چه غولیه حتما خیلی خوبه که اینقدر بزرگ درستش کردن ولی غافل از اینکه این جثه بزرگ فرمان پذیری رو داغون می کرد یا استهلاک رو به شدت بالا می برد یا با افزایش وزن ایمنی رو پایین میاورد خلاصه نمی دونستن این جثه بزرگ در اصل به ضررشونه و می رفتن می خریدن کم کم می دیدن این حقه هم داره از مد میوفته و رفتن سراغ حقه های جدید تا رسید به زمان حال و اینک می بینیم که عصر خودرو داره به سمت خودروهای برقی تمایل پیدا می کنه و آمریکا هم ( ای بابا باز یه حقه جدید)
    حقه جدید چیزی نیست جز اسب بخار و گشتاور زیادتر ( چون مردم فکر می کنن قدرت بیشتر یعنی سریعتر بودن بیشتر و لذت بیشتر ) ولی غافل از اینکه اون استفاده درست از قدرته که مهمه نه اینکه قدرت زیادی داشته باشی ولی ندونی چه جوری ازش استفاده بکنی چند روز پیش دیدیم که تسلا می خواد یه خودرو با گشتاور 10 هزار نیوتن متری بسازه و احتمالا قدرت موتورشم بالای 5 هزار اسب بخار خواهد بود ولی خب که چی ؟ مثلا قدرت موتور 10 هزار اسب بخار باشه یا 100 هزار اسب بخار باشه چه تفاوتی داره وقتی از اون قدرت استفاده لازم نشه؟
    مردم هم که باز گول می خورن و می گن 10 هزار نیوتن گشتاور وایییییی خیلی خوبه
    ولی وقتی این تسلا به رقابت پا می زاره به سختی یک ثانیه از مثلا مکلارن720S با 710 اسب بخار سریع تره
    صفر تا 96 کیلومتر تسلا 1.9 ثانیه ( مکلارن720 اس = 2.5 )( چه عالی نیم ثانیه سریعتر)
    طی مسافت 400 متر تسلا 8.8 ثانیه(مکلارن 10.3) وایییییی یک و نیم ثانیه سریعتره
    و اینجاست که حُقه خودشو نمایان می کنه یعنی 9 هزار نیوتن گشتاور بیشتر و بالای 4 هزار اسب بخار بیشتر فقط برای نیم ثانیه شتاب اولیه بهتر و یک و نیم ثانیه شتاب ثانویه سریعتر
    فقط کافیه یک رو حرفام فکر بکنید تا حقیقت ماجرا دستتون بیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ارش

      ۷ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (93 ديدگاه)

      داداش داری اشتباه میری حقه ای در کار نیست آمریکا بخش بزرگی از تاریخ خودرو سازیه مطمئن باش بدون آمریکا دنیای خودرو دچار کمبود خواهد شد شما هیچ وقت نمیتونی فورد رو حذف بکنی اصلا شما ببین دهه شصت و هفتاد بدون ماشینهای آمریکایی معنا میده مزه ماشین به همون حجم زیاد موتورشه به همون ابعاد کشیده بدنه ماشینهاس .اینطوری بخوای حساب کنی باید از دشتهای وسیع و پهناور و اقیانوسها هم ایراد بگیری چراکه همین وسعت و عظمتشون باعث شکل گیری انرژیهای ویرانگری مثل گردباد و ……میشه ولی حساب کتابی در کاره ممکنه شما در طبیعت آسیب ببینی باید بگی بیخوده ؟در مورد تولید اینچنین شما باید اول قوانین بازار رو مطالعه کنی ببینی قوانین وشرایط از چه قراره اونجا برعکس اینجا روحیه و خلق و خوی مردم تعیین میکنه یه محصول به چه صورت باید تولید بشه و رقابتها بر اساس خواسته های مشتری شکل میگیره در یه دورانی خواست ملت آمریکا تولید همچین مدلهایی با این خصوصیات بوده کسی چیزی به مردمش تحمیل نکرده حقه ای هم در کار نبوده اتفاقا شما فقط حقه و کلک رو در داخل ببین یه محصول آشغالی مثل پراید رو بعد از 23 سال تولید با بی شرمی هرچه تمام تر و با چه قیمتی به مردم میدن و تازه ضبطش رو ازش میدزدن دزدی و حقه اینجاس نه جای دیگه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Mercede kaviani

    ۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (551 ديدگاه)

    با سلام به دوستان بسیار عزیز پدال
    ومیلاد پیامبر خاتم را به همه دوستان تبریک می گوییم
    امیر جان از اینکه استون مارتین همیشه فوث العاده بوده شکی نیست
    بخصوص مدل استون مارتین DBX واحتملا عکس اول طرح نهایی مدل تولیدی بدین صورت است
    ارش جان کاملا حق با شما است در ضمن قیمت اتوموبیل های امریکایی را با هم کلاسی های خودشان مقایسه کنید
    مثلا لینکلن کنتینتال و کادیلاک سی تی 6 درست نصف بهایی ایودی ای 8 و مرسدس اس کلاس دارند که نطر امکانت واپشن درست در کلاس لینکلن کنتینتال و کادیلاک سی تی 6 هستند .
    ولی با دوبرابر قیمت
    باتشکر دوستدار شما مرسده کاویانی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا